Strona 1 z 10

Hero Realms - pytania i wątpliwości

: 03 sty 2017, 19:50
autor: olsszak
Cześć, ogrywam trochę tą karciankę i mam kilka pytań:

1) czy jak karta mówi:"Targeted oponent discard a card" to wybiera czy losuje ta karte ?
2) Karta Droga, Guild Enforcer: "Stun target champion that's been damaged this turn" - czy ta karta jest naprawde tak mocna, ze można napoczac dowolnego herosa nawet 1 dmg i po chwili używając tej karty posłać go na discard przeciwnika ?

Re: Hero Realms

: 24 maja 2017, 08:53
autor: Stary Madry Elf
olsszak pisze:
1) czy jak karta mówi:"Targeted oponent discard a card" to wybiera czy losuje ta karte ?
2) Karta Droga, Guild Enforcer: "Stun target champion that's been damaged this turn" - czy ta karta jest naprawde tak mocna, ze można napoczac dowolnego herosa nawet 1 dmg i po chwili używając tej karty posłać go na discard przeciwnika ?
1. Odrzucający może zdecydować co odrzuci.
2. Na boardgamegeeku piszą, że dokładnie tak działa ta karta, możemy z puli ataku przeznaczyć 1 atak na championa, a resztą zajmie się karta droga.

Re: Hero Realms

: 16 cze 2017, 12:53
autor: olsszak
Gram dziś pierwszą grę w trybie solo przeciwko Tibusowi. Jest jasno napisane, że karty inne niż championi jak wymuszaj discard idą na sacriface. A championi leżący przed nim, ktorych stunuje? Idą też na sacriface deck ? Logika tak by wskazywała.

Jeszcze jedno pytanie:
Czy jak odkrywam w ramach bonusa z niebieskiej frakcji kolejną kartę w turze Tibusa to też rozliczam bonus tej frakcji co się pojawi (nawet jeśli jest to ta sama frakcja) ? Na razie gram, że rozpatruję kolejny bonus.

Hero Realms

: 01 lip 2017, 01:28
autor: raiden25
Ja zaś mam problem ze zrozumieniem takich kwestii w grze solo:

1. atak Tibusa z kosztu karty jaką ciągnie (oraz z czerwonej karty która dodatkowo atakuje za 5) idzie najpierw w: najmocniejszych guard-sów, następnie jak nie starcza siły aby zabić mocniejszego to szukamy takiego którego będzie w stanie zabić. W drugiej kolejności idą na celownik Non-guard-si analogicznie tak samo wybierani. Mam nadzieje że dobrze to rozumiem? I jeśli atak jest za słaby aby rozwalić do końca moja obronę to reszta idzie we mnie?

2. Czerwona karta dla Tibusa, trzeba zrobić sacrifice całego marketu. Ja gram tak że w swojej turze po tym zdarzeniu nie uzupełniam marketu - czyli nie mogę robić zakupów. Najbardziej sensowne się to wydaje skoro ma to być na minus dla nas - czy dobrze myśle?


Doszła jeszcze wątpliwość po przeczytaniu instrukcji jeśli chodzi ogólnie o grę.

3. Karty zagrywamy po kolei wykonując od razu pierwsze/podstawowe akcje (ta które są na górze)? Zastanawia mnie ten zapis. W Star Realms kombosy robiło się bez znaczenia na kolejność zagrania kart. Wykładało się wszystkie naraz na stół i liczyło, kolejność natomiast ma napewno znaczenie w Cthulhu Realms. Jak to jest tutaj?

Re: Hero Realms

: 01 lip 2017, 08:24
autor: olsszak
Ad.1
Dokładnie tak samo to rozumiem i tak dałem.

Ad.2
Ja grałem tak, że uzupełniam. Moim zdaniem nadrzędna zasada wynikająca z ogólnych zasad gry jest uzupełnienie rynku. Twój pomysł jest niezły, ale nie wiem czy to nie jest nadinterpretacja? Możliwe, że Karą samą w sobie jest szybsze kończenie się decku dostępnych kart? (Nie pamietam fo się dzieje jeśli jakimś cudem Deck kart się kończy ?)

Ad.3
Akcje podstawowe to te, które nie wymagają symbolu frakcji, czyli takie, które możesz wykonać bezwarunkowo. Choć na przykład Championa wykładasz, ale nie musisz jego umiejętności wykonywać od razu nawet jeśli możesz. Nigdzie nie pamietam zapisu, że kolejność zagrania kart ma znaczenie. W Marvelu jest to na przykład napisane wyraźnie.

Hero Realms

: 01 lip 2017, 09:17
autor: raiden25
olsszak pisze: Ad.3
Akcje podstawowe to te, które nie wymagają symbolu frakcji, czyli takie, które możesz wykonać bezwarunkowo. Choć na przykład Championa wykładasz, ale nie musisz jego umiejętności wykonywać od razu nawet jeśli możesz. Nigdzie nie pamietam zapisu, że kolejność zagrania kart ma znaczenie. W Marvelu jest to na przykład napisane wyraźnie.
Ok ale są też akcje podstawowe bez koloru frakcji które mówią np. że leczysz się +1 za każdego bohatera w grze. Teraz pytanie czy kładąc ta kartę muszę się od razu leczyć czy mogę poczekać do momentu aż wyłożę wszystkie karty?
Instrukcja mówi:
Obrazek

Dodatkowo jeśli Tibus zdobędzie karte czwartego koloru to zanim zadam sobie 15 obrażenia to rozpatruje efekt tej czwartek karty?

Re: Hero Realms

: 29 mar 2018, 22:18
autor: lesar
Czy zagrywając kartę Mroczna Nagrodą i rozpatrując jej zdolność: "Możesz poświęcić kartę z ręki lub ze stosu kart odrzuconych", to rozumiem, że mogę poświęcić dowolna kartę, nawet taką bez tej zdolności (symbolu kosza) czyli np. złotą monetę?

Czy to poświęcenie polega na tym, że zyskuje np. Monetę z takiej karty czy tylko odrzucam karte na Cmentarzysko bez efektu?

Rozumiem, że Mroczna Nagroda ma służyć odchudzaniu swojego decka ze słabych kart?


Edit: już wiem, poświęcenie z Mrocznej nagrody to usunięcie karty na Cmentarzysko bez żadnego rozpatrywania efektu, aby odchudzić deck.

Re: Hero Realms

: 03 kwie 2018, 08:47
autor: JHarth89
Witajcie, ostatnio nabyłem HR w wersji PL by wesprzeć nasz rodzimy rynek :lol: :lol: i posiadać karciankę, która choć trochę odda mi klimat MTG, ukryte w odmętach mojej piwnicy. Mam pytania m.in. o pólę ataku.
1.
Np 20 ataku - i mam championa (białego) za 5 , championa strażnika za 5 i drugiego za straznika za 5. To mogę kelepnąć dwóch strażnikow i zwyklego championa? a pozostałe 5 moge wcisnąć w gracza? czy karty posiadające atak musze wyłożyć na raz? Instrukcja jakoś nie obrazuje tego za dobrze.
2.
Czy karty zagrywam kolejno z ręki? chodzi o to czy jak mam karte mowiacą dobierz 2 i odrzuc 2 karty. czyli muszę jakies posiadać.
3.
Po wyłożeniu kart i zakończeniu swojej tury - dobieram karty na ręke? By np. przeciwnik mógł odrzucić mi jakaś ze zdolności swojej karty?

Re: Hero Realms

: 03 kwie 2018, 14:48
autor: Atamán
1.
Tak, możesz tak zrobić. Każda karta z ikoną ataku dodaje punkty ataku, które trafiąją do jednego worka (tzw. puli ataku), a z tej puli rozdzielasz te punkty i atakujesz jak chcesz (oczywiście niszcząc najpierw strażników). To jest dobrze wyjaśnione w instrukcji na stronie 9 (Atak).

2.
Formalnie jest tak, że zawsze karty zagrywasz z ręki pojedynczo (i w przypadku kart akcji i przedmiotów od razu wykonujesz zdolność główną). Często to nie ma znaczenia i można to sobie darować i pokazać całą rękę i rozpatrzeć, ale czasami to może mieć znaczenie - przy efektach, które dobierają karty, pozwalają dobrać, ale potem musisz odrzucić itp. i wtedy trzeba to uwzględnić: zagrać kartę, rozpatrzeć efekt, zagrać kolejną kartę itp.

3.
Tak. A dokładniej dobranie 5 kart to jest ostatnia rzecz, jaką robisz w swojej turze - nazywa się to: faza dociągania kart ;)

Re: Hero Realms

: 03 kwie 2018, 15:03
autor: JHarth89
super! to chyba wszystkie rzeczy jakie chciałem wiedzieć :)

Re: Hero Realms

: 24 kwie 2018, 14:09
autor: deco200
Mam duza prosbe o rozjasnienie zasad wypisanych na kratach, ktore nie do konca sa dla nas jasne.

1. Zasada "Dobierz kartę". Chodzi o dobranie karty z talii kart odrzuconych do talii osobistej, czy z talii osobistej do ręki, czyli krotko mowiac na stol?

2. Zasada "Wybrany przeciwnik odrzuca kartę". Przeciwnik odrzuca kartę z talii osobistej na stos kartu odrzuconych? Bo chyba nie ze stolu (np. aktywnego czempiona) na stos kart odrzuconych? I wedlug jakiego klucza przeciwnik odrzuca ta karte? Sam ja wybiera? Losuje ja w ciemno?

Re: Hero Realms

: 24 kwie 2018, 14:27
autor: mat_eyo
deco200 pisze: 24 kwie 2018, 14:09 1. Zasada "Dobierz kartę". Chodzi o dobranie karty z talii kart odrzuconych do talii osobistej, czy z talii osobistej do ręki, czyli krotko mowiac na stol?
Dobierasz kartę ze swojej talii na rękę. Jeśli talia jest pusta, to wtedy przetasowujesz stos kart odrzuconych (bez kart zagranych w danej turze na stół) i tworzysz nową talię.
deco200 pisze: 24 kwie 2018, 14:09 2. Zasada "Wybrany przeciwnik odrzuca kartę". Przeciwnik odrzuca kartę z talii osobistej na stos kartu odrzuconych? Bo chyba nie ze stolu (np. aktywnego czempiona) na stos kart odrzuconych? I wedlug jakiego klucza przeciwnik odrzuca ta karte? Sam ja wybiera? Losuje ja w ciemno?
Przeciwnik odrzuca wybraną przez siebie kartę z ręki na stos odrzuconych. Efekt pozwalający odrzucić przeciwnikowi czempiona ze stołu nazywa się Ogłuszenie.

Re: Hero Realms

: 16 maja 2018, 21:30
autor: EsperanzaDMV
Mam pytanie odnośnie do działania kart niebieskich.
Są karty, których dodatkowy efekt polega na "Następną kartę (dowolną)/kartę Akcji, którą kupisz, połóż na wierzch talii/dobierz na rękę".
Co w przypadku, kiedy masz 3 takie karty wyłożone przed sobą?
Załóżmy, że w tej turze stać mnie na trzy karty. Jak mam to rozpatrywać? Jednorazowo wybieram jeden z tych efektów, a pozostałe dwa przepadają? Czy mogę np. pierwszą kupioną kartę dodać na rękę (czyli poniekąd wyłożyć na stół), drugą kartę położyć na wierzch i trzecią też na wierzch?
Mam nadzieję, że dobrze wyjaśniłem sytuację.

Re: Hero Realms

: 17 maja 2018, 01:07
autor: Yavi
EsperanzaDMV pisze: 16 maja 2018, 21:30 Mam pytanie odnośnie do działania kart niebieskich.
Są karty, których dodatkowy efekt polega na "Następną kartę (dowolną)/kartę Akcji, którą kupisz, połóż na wierzch talii/dobierz na rękę".
Co w przypadku, kiedy masz 3 takie karty wyłożone przed sobą?
Załóżmy, że w tej turze stać mnie na trzy karty. Jak mam to rozpatrywać? Jednorazowo wybieram jeden z tych efektów, a pozostałe dwa przepadają? Czy mogę np. pierwszą kupioną kartę dodać na rękę (czyli poniekąd wyłożyć na stół), drugą kartę położyć na wierzch i trzecią też na wierzch?
Mam nadzieję, że dobrze wyjaśniłem sytuację.
Wydaje mi się, że w takim przypadku zadziała tylko jedna z tych kart, o ile są to efekty natychmiastowe, nie aktywowane - wszystkie odnoszą się do następnej karty, czyli właściwie tej samej. Głowy za to nie dam, ale tak bym grał.

Pamiętaj też, że karty możesz zagrywać po kolei: zagrywasz jedną, kupujesz coś, zagrywasz drugą, kupujesz itd.

Re: Hero Realms

: 21 maja 2018, 13:52
autor: EsperanzaDMV
Yavi pisze: 17 maja 2018, 01:07
EsperanzaDMV pisze: 16 maja 2018, 21:30 Mam pytanie odnośnie do działania kart niebieskich.
Są karty, których dodatkowy efekt polega na "Następną kartę (dowolną)/kartę Akcji, którą kupisz, połóż na wierzch talii/dobierz na rękę".
Co w przypadku, kiedy masz 3 takie karty wyłożone przed sobą?
Załóżmy, że w tej turze stać mnie na trzy karty. Jak mam to rozpatrywać? Jednorazowo wybieram jeden z tych efektów, a pozostałe dwa przepadają? Czy mogę np. pierwszą kupioną kartę dodać na rękę (czyli poniekąd wyłożyć na stół), drugą kartę położyć na wierzch i trzecią też na wierzch?
Mam nadzieję, że dobrze wyjaśniłem sytuację.
Wydaje mi się, że w takim przypadku zadziała tylko jedna z tych kart, o ile są to efekty natychmiastowe, nie aktywowane - wszystkie odnoszą się do następnej karty, czyli właściwie tej samej. Głowy za to nie dam, ale tak bym grał.

Pamiętaj też, że karty możesz zagrywać po kolei: zagrywasz jedną, kupujesz coś, zagrywasz drugą, kupujesz itd.
No tak, ale żeby odpalić tę umiejętność muszę już mieć dwie takie na stole (odpalają się tylko jak mam dwie niebieskie karty Gildii już zagrane) - czyli kolejność nie ma znaczenia, jedna umiejętność... przepada (?). Twoja uwaga ma sens, jeśli ma się dwie takie karty na stole, kupi coś, i wyłoży kolejną niebieską kartę z podobną umiejętnością i znowu coś kupi.

Re: Hero Realms

: 21 maja 2018, 14:00
autor: kali
Dlaczego miałyby przepadać?
Kiedy zagrywasz Akcję lub Przedmiot, natychmiast uruchamiasz Zdolność Główną karty. Jeśli Akcja lub Przedmiot posiada także Zdolność Sojuszu i/lub Poświęcenia, możesz użyć dowolnej z nich (lub obu), w dowolnym momencie swojej Fazy Głównej (o ile spełniasz wymagane warunki).
Zdolność Główną Przedmiotu oraz Akcji rozpatruje się natychmiast po zagraniu karty. Wszystkie pozostałe zdolności możesz uruchomić w swojej turze, w dowolnym momencie Fazy Głównej.

Re: Hero Realms

: 21 maja 2018, 14:05
autor: Yavi
Musiałem wcześniej przeoczyć, że piszesz o efektach sojuszu. Te nie odpalają się automatycznie, trzeba je aktywować ręcznie, więc problem sam się rozwiązuje - mając kilka takich kart możesz aktywować je po kolei:
- aktywujesz zdolność
- kupujesz kartę
- aktywujesz kolejną zdolność
- itd.

e: Teraz widzę, że jednak nic nie przeoczyłem, bo odpowiadając pisałem, że tyczy się to efektów natychmiastowych, nie aktywowanych. No a zdolności sojuszu to efekty, które trzeba odpalić, nie działają z automatu :).

Re: Hero Realms

: 28 maja 2018, 15:01
autor: hipcio_stg
Może ktoś wytłumaczyć jak poprawnie interpretować zapis: "przygotuj czempiona"?

W instrukcji PL się nie natknąłem na odpowiedź, a gram w ten sposób, że od góry kopię deck po czempiona, pierwszego wyciągam, tasuję i odkładam na górę.

Re: Hero Realms

: 28 maja 2018, 15:21
autor: KQuest
hipcio_stg pisze: 28 maja 2018, 15:01 Może ktoś wytłumaczyć jak poprawnie interpretować zapis: "przygotuj czempiona"?

W instrukcji PL się nie natknąłem na odpowiedź, a gram w ten sposób, że od góry kopię deck po czempiona, pierwszego wyciągam, tasuję i odkładam na górę.
A nie chodzi przypadkiem o zresetowanie zużycia jego zdolności, aby móc z niej skorzystać raz jeszcze w danej turze?

Re: Hero Realms

: 28 maja 2018, 15:22
autor: Yavi
hipcio_stg pisze: 28 maja 2018, 15:01 Może ktoś wytłumaczyć jak poprawnie interpretować zapis: "przygotuj czempiona"?

W instrukcji PL się nie natknąłem na odpowiedź, a gram w ten sposób, że od góry kopię deck po czempiona, pierwszego wyciągam, tasuję i odkładam na górę.
Strona 6 instrukcji mówi, że przygotowany czempion to taki, który nie jest wyczerpany (obrócony o 90 stopni). Przygotowanie czempiona = przywrócenie go do normalnej pozycji = możesz kolejny raz użyć jego zdolności wymagającej wyczerpania :).

Re: Hero Realms

: 29 maja 2018, 07:14
autor: hipcio_stg
bardzo dziękuję za wyjaśnienie tematu. Dziwne to ich nazewnictwo. Mogli by to nazwać jakąś regeneracją?

Re: Hero Realms

: 29 maja 2018, 09:36
autor: Olgierdd
Prawdę mówiąc White Wizard Games posługuje się w swoich grach bardzo powszechnym i intuicyjnym językiem dla świata karcianek :) W końcu trzon wydawnictwa to byli zawodowcy Magicka.

Re: Hero Realms

: 01 cze 2018, 09:42
autor: hipcio_stg
Olgierdd pisze: 29 maja 2018, 09:36 Prawdę mówiąc White Wizard Games posługuje się w swoich grach bardzo powszechnym i intuicyjnym językiem dla świata karcianek :) W końcu trzon wydawnictwa to byli zawodowcy Magicka.
Jakoś to czuć... ale skoro można tapować i to można odtapować :D Wystaczyłąby odwrotna ikonografia jak w MTG.

Re: Hero Realms

: 03 lip 2018, 12:18
autor: bendoza
Witam może trochę nie doczytałem lub nie zrozumiałem :)...
1.czy zakupiony czempion od razu wchodzi do gry i mogę w tej samej turze korzystać z jego zdolności?...
2."ubity" czempion wędruje na stos kart odrzuconych ...jeśli w kolejnych turach go dobiorę to gdy go wyłożę od razu działa?
3. Czy jest limit wystawionych czempionów (przypuszczam ze skoro nie napisano to nie ma)
4. Czy wykorzystany/obrócony/wyczerpany/spaczony (takie nazewnictwo mi najlepiej pasuje - Warhammer) nie broni do końca tury ? czy mozna go atakowac?

Re: Hero Realms

: 03 lip 2018, 12:45
autor: hipcio_stg
1.czy zakupiony czempion od razu wchodzi do gry i mogę w tej samej turze korzystać z jego zdolności?...

Nie. Wszystkie zakupione karty idą na stos kart odrzuconych włącznie z czempionami.

2."ubity" czempion wędruje na stos kart odrzuconych ...jeśli w kolejnych turach go dobiorę to gdy go wyłożę od razu działa?

Dokładnie tak. Należy zaznaczyć użycie czempiona przekręceniem karty.

3. Czy jest limit wystawionych czempionów (przypuszczam ze skoro nie napisano to nie ma)

Nie ma limitu czempionów.

4. Czy wykorzystany/obrócony/wyczerpany/spaczony (takie nazewnictwo mi najlepiej pasuje - Warhammer) nie broni do końca tury ? czy mozna go atakowac?

Można atakować czempionów, które wyczerpały swoją zdolność/-ci. Strażników trzeba ubić, aby przerzucić obrażenia na przeciwnika.