Brass: Lancashire - pytania o zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
kamilpr
Użytkownik wspierający
Posty: 342
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 7 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: kamilpr »

Jeszcze jedno pytanie. Gdy robimy połączenie kolejowe musi być ono połączone z źródłem węglą PO wybudowaniu tak aby opłacić koszt.
Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 4213
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 734 times
Been thanked: 1204 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: warlock »

Tak, stawiasz tor i dopiero wtedy pobierasz węgiel ze źródła.
mement0
Posty: 86
Rejestracja: 18 paź 2017, 19:53
Been thanked: 3 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: mement0 »

hejo mam jeszcze pytanie czy dobrze rozumiem ;)

sprzedaz bawełny
wg instrukcji:
Możesz sprzedać bawełnę z dowolnej liczby odkrytych przędzalni, z których
każda musi sprzedać swoje produkty do odkrytego portu lub Zamorskiego
Rynku. Sprzedaż z każdej przędzalni rozgrywaj oddzielnie

1. czyli w jednym moim ruchu tzn za jedna karte moge sprzedac dowolna ilosc bawełny z przedzalni ? jesli sa polaczone z portami itp
2. i teraz zagwozdka - sprzedaje z dwóch przedzalni - do jednego portu ( czyli odwracam jednoczesnie 2 przedzalnie i 1 port ) ? czy jednak jest tak ze jesli mam tylko jeden port to sprzedaje 1 przedzalnie do niego odwracam port na druga strone i pzredzalnie jedna na druga strone no i znacznika drugiej przedzalni nie moge nigdzie sprzedac bo juz nie ma rynków zamorskich ani nieodwóconego portu ?

ponawiam jeszcze pytanie o karty kilka postów wyzej ;)

dzieki za info
Awatar użytkownika
kdsz
Użytkownik wspierający
Posty: 1394
Rejestracja: 17 gru 2010, 13:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 452 times
Been thanked: 283 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: kdsz »

mement0 pisze: 31 sie 2018, 12:57 2. i teraz zagwozdka - sprzedaje z dwóch przedzalni - do jednego portu ( czyli odwracam jednoczesnie 2 przedzalnie i 1 port ) ? czy jednak jest tak ze jesli mam tylko jeden port to sprzedaje 1 przedzalnie do niego odwracam port na druga strone i pzredzalnie jedna na druga strone no i znacznika drugiej przedzalni nie moge nigdzie sprzedac bo juz nie ma rynków zamorskich ani nieodwóconego portu ?
Jeśli nie ma nieodwróconych portów i rynku zewnętrznego, to nie możesz sprzedać z tej drugiej przędzalni. Realizujesz tylko jedną sprzedaż
Sprzedam/Wymienię: CVlizacje, Roar! Łap potwora
Skróty zasad: Brass,A Few Acres of Snow,W roku smoka,Barrage,1989,Tinners’ Trail,Puerto Rico,Caylus,Automobile,Magnum Sal,CV,Badacze głębin,Perikles...
Awatar użytkownika
marioosh
Użytkownik wspierający
Posty: 148
Rejestracja: 21 mar 2009, 10:53
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: marioosh »

Dokładnie, możesz sprzedaż z kilku przędzalni w jednej akcji, ale każdą z nich rozpatrujesz oddzielnie i po kolei.
Teraz mam podpis zgodny z regulaminem, krótszy niż 4 linijki i bez linku do mojego prywatnego bloga...
Awatar użytkownika
easy
Posty: 73
Rejestracja: 08 lut 2012, 12:59
Lokalizacja: Wieliczka
Has thanked: 5 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: easy »

kdsz pisze: 31 sie 2018, 12:59
mement0 pisze: 31 sie 2018, 12:57 2. i teraz zagwozdka - sprzedaje z dwóch przedzalni - do jednego portu ( czyli odwracam jednoczesnie 2 przedzalnie i 1 port ) ? czy jednak jest tak ze jesli mam tylko jeden port to sprzedaje 1 przedzalnie do niego odwracam port na druga strone i pzredzalnie jedna na druga strone no i znacznika drugiej przedzalni nie moge nigdzie sprzedac bo juz nie ma rynków zamorskich ani nieodwóconego portu ?
Jeśli nie ma nieodwróconych portów i rynku zewnętrznego, to nie możesz sprzedać z tej drugiej przędzalni. Realizujesz tylko jedną sprzedaż
Po drugiej stronie żetonu portu jest przecież ikonka "rynku". Czy odwróconego portu nie należałoby traktować jak rynek zamorski?
Czyli w tym przypadku:
1. pierwsza sprzedaż do portu - odwracam żeton przedzalnia i port
2. druga sprzedaz do rynku - odwracam żeton przedzalnia i korzystam z przed chwilą odwroconego portu jako rynku
Awatar użytkownika
hutriel
Użytkownik wspierający
Posty: 1216
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: hutriel »

Chodziło chyba o sytuację kiedy znacznik rynku zamorskiego jest na "X". Co do ikony rynnku (dwie strzałki) po obu stronach portu to oczywiście mazs rację.
kamilpr
Użytkownik wspierający
Posty: 342
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 7 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: kamilpr »

Czy gry stos kart w obu erach się wyczerpie i gramy kartami które mamy na ręce az sie wyczerpia nadal co 2 akcje dostajemy przychód czy już nie ?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3009
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 895 times
Been thanked: 968 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: seki »

kamilpr pisze: 01 wrz 2018, 16:51 Czy gry stos kart w obu erach się wyczerpie i gramy kartami które mamy na ręce az sie wyczerpia nadal co 2 akcje dostajemy przychód czy już nie ?
Jeśli dobrze rozumiem to zdanie to, tak gramy nadal mimo wyczerpania się stosu. Gramy aż do wyczerpania kart na ręce czyli po 2 karty/akcje na rundę. Przychód dostajemy tak samo jak zawsze, również po ostatniej rundzie, przed liczeniem punktów.
mement0
Posty: 86
Rejestracja: 18 paź 2017, 19:53
Been thanked: 3 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: mement0 »

Przychód dostajemy tak samo jak zawsze, również po ostatniej rundzie, przed liczeniem punkt —- czy napewno ? Gdy już nie mamy kart na ręce to kończy się gra - zbieranie dochodu to jakby zaczęcie nowej tury której nie możemy zacząć bo już nie mamy kart — jest to gdzieś w instrukcji ?
Awatar użytkownika
hutriel
Użytkownik wspierający
Posty: 1216
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: hutriel »

Dochód pobieramy na koniec tury (kiedy wszyscy gracze wykonają po 2 akcje). Wyjątkowo po ostatniej turze (rundzie) gry nie pobiera się dochodu.
Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 4213
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 734 times
Been thanked: 1204 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: warlock »

hutriel pisze: 02 wrz 2018, 07:24 Dochód pobieramy na koniec tury (kiedy wszyscy gracze wykonają po 2 akcje). Wyjątkowo po ostatniej turze (rundzie) gry nie pobiera się dochodu.
W starym Brassie dochód pobierało się na początku rundy, w Brass: Lancashire i Brass: Birmingham dochód pobiera się na końcu rundy, ale wyjątkiem jest ostatnia runda gry, kiedy nie pobiera się dochodu ;).
kamilpr
Użytkownik wspierający
Posty: 342
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 7 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: kamilpr »

warlock pisze: 02 wrz 2018, 09:27
hutriel pisze: 02 wrz 2018, 07:24 Dochód pobieramy na koniec tury (kiedy wszyscy gracze wykonają po 2 akcje). Wyjątkowo po ostatniej turze (rundzie) gry nie pobiera się dochodu.
W starym Brassie dochód pobierało się na początku rundy, w Brass: Lancashire i Brass: Birmingham dochód pobiera się na końcu rundy, ale wyjątkiem jest ostatnia runda gry, kiedy nie pobiera się dochodu ;).
To cos zmienia ze pobiera sie teraz na koniec rundy a nie na początku nowej ? Nie widzę różnicy.
Awatar użytkownika
Wolf
Użytkownik wspierający
Posty: 1517
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
Has thanked: 43 times
Been thanked: 194 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: Wolf »

Nic nie zmienia. Sądzę, że po prostu chciano ujednolicić, że robimy 2 rzeczy na koniec rundy: kolejność i przychód, zamiast rozdzielać, że na początku przychód, a na koniec kolejność.
kamilpr
Użytkownik wspierający
Posty: 342
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 7 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: kamilpr »

1. Jak w nowej wersji trzeba odrzucac karty przed początkiem 1 i 2 ery ?

2. Jak zbieramy kase wydaną w danej rundzie to gdy dostajemy kasę za uzupełnienie węgla/żelaza to ją odejmuje od kasy wydanej w tej rundzie ?
Awatar użytkownika
michal2014
Użytkownik wspierający
Posty: 264
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 7 times
Been thanked: 11 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: michal2014 »

1. Jak w nowej wersji trzeba odrzucac karty przed początkiem 1 i 2 ery ?

W nowym Brassie każda karta ma w dolnym rogu napisane dla jakiej liczby graczy jest dedykowana. Karty, które nie pasują odrzucasz. z pozostałych tworzysz deck.
W nowym brassie jest taki zeton postaci pod który kładziesz w erze kanałów tyle kart ilu jest graczy i one nie biorą udziału w grze.
W erze kolei 2 x liczba graczy. Dokopanie się do żetonu oznacza ostatnią rundę w której mozna brać pożyczki. Po zdjęciu żetonu te karty są dobierane.



2. Jak zbieramy kase wydaną w danej rundzie to gdy dostajemy kasę za uzupełnienie węgla/żelaza to ją odejmuje od kasy wydanej w tej rundzie ?


Ciekawy przypadek, ale nie. Pierwsze słyszę. Każdą wydaną kasę kładziesz na planszy.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
kamilpr
Użytkownik wspierający
Posty: 342
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 7 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: kamilpr »

Tylko jeszcze są 3 karty z wykrzyknikiem? Ostatnio robiłem niby według instrukcji i na koniec 1 ery została mi zła ilość kart bo tylko 4 czyli dla każdego po 1.
Awatar użytkownika
michal2014
Użytkownik wspierający
Posty: 264
Rejestracja: 08 lut 2014, 15:37
Lokalizacja: Piaseczno koło Warszawy
Has thanked: 7 times
Been thanked: 11 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: michal2014 »

kamilpr pisze: 13 wrz 2018, 10:10 Tylko jeszcze są 3 karty z wykrzyknikiem? Ostatnio robiłem niby według instrukcji i na koniec 1 ery została mi zła ilość kart bo tylko 4 czyli dla każdego po 1.
TO może coś zrobiłeś nie tak niechcący przy setupie. Te karty z wykrzyknikiem są chyba używane przy grze na starych zasadach ze starego brassa.
_______________________________________
Michał
Moje Gry
Mój Archiwalny wątek sprzedażowy
Awatar użytkownika
hutriel
Użytkownik wspierający
Posty: 1216
Rejestracja: 11 maja 2012, 07:13
Lokalizacja: Legionowo
Has thanked: 1 time
Been thanked: 19 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: hutriel »

Kart z wykrzyknikiem są dwie. A wy pewne w pierwszej turze wykonywaliście zwyczajowo 2 akcje zamiast przepisowej jednej. Nie było tak?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3009
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 895 times
Been thanked: 968 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: seki »

Apropo dwóch kart z wykrzyknikiem do czego one są potrzebne? Grałem raz na nowych zasadach 2-osobowo i wczoraj raz w trybie fanowskim, w którym używa się 40 kart oznaczonych zębatką. Wczoraj przed grą się spieszylem z setupem ale nie rzuciło mi się w oczy nic o ich zastosowaniu. Ilość kart miałem dobrą więc ich się nie używa przy fanowskich zasadach mimo, że mapa do nich oznaczona jest takim samym wykrzyknikiem.
kamilpr
Użytkownik wspierający
Posty: 342
Rejestracja: 05 maja 2015, 19:48
Has thanked: 25 times
Been thanked: 7 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: kamilpr »

Tak pewnie zagralismy po 2 akcje w 1 ruchu. Wypadlo mi to z głowy
1endriu990
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2018, 17:53

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: 1endriu990 »

witam serdecznie, mam pytanie dotyczące setupu i gry w wariancie dwuosobowym. Po odrzuceniu kart bez znaczka gry dwuosobowej czyli m.in. wszystkich kart przędzalni co można powiedzieć ze rozumiem bo przędzalnie można budować kartami miast, ale problem zrobił mi sie po odrzuceniu wszystkich kart miast w kolorze jasnoniebieskim oraz ciemnoniebieskim robi sie dziwnie chyba. Bo jak wybudować np. przędzalnie w burnley czy colne?

jesli chodzi o kolor ciemnoniebieski (lancaster , fleetwood itp) to da sie jakoś zabudować w porty bo karty przemysłu zostają. Ktoś moze mi to jakoś rozjaśnić :) i to jak użyć tych dwóch kart z wykrzyknikiem.

a jeśli ma ktoś dostęp do instrukcji w języku polskim do reedycji to już będę dozgonnie wdzięczny. :)
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3009
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 895 times
Been thanked: 968 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: seki »

Tak ma być. Brak kart tych rejonów utrudnia w nich budowanie aby zagęścić rozwój w pozostałych regionach. Inaczej byłoby zbyt luźno. Druga strona planszy służy do gry 2-osobowej wg starych fanowskich zasad i po jednej partii na każdej z plansz stwierdzam, że fanowski tryb jest dla mnie lepszy, bardziej ciasny i przez to ciekawszy.
1endriu990
Posty: 5
Rejestracja: 27 maja 2018, 17:53

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: 1endriu990 »

Czyli plansza z wykrzyknikiem jest do trybu fanowskiego z zębatkami a nie dla oficjalnego z kartami dla z oznaczeniami „dwoch graczy”
Awatar użytkownika
Atamán
Użytkownik wspierający
Posty: 1317
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 482 times
Been thanked: 269 times

Re: Brass: Lancashire - pytania o zasady

Post autor: Atamán »

1endriu990 pisze: 18 wrz 2018, 12:32 Czyli plansza z wykrzyknikiem jest do trybu fanowskiego z zębatkami a nie dla oficjalnego z kartami dla z oznaczeniami „dwoch graczy”
Dokładnie tak. Oficjalny 2-osobowy (z kartami, które są oznaczone dla 2 graczy) rozgrywa się na tej stronie planszy co grę 3- i 4-osobową, czyli bez wykrzyknika.

Swoją drogą nieźle zaplątali się przy tych oznaczeniach. Skoro użyli już symbolu zębatki do oznaczenia kart używanych w fanowskiem wariancie 2-osobowym, to i plansza do tego wariantu powinna mieć zębatkę, a nie wykrzyknik.
ODPOWIEDZ