Tajniacy - wariant na czas
: 10 sty 2017, 22:29
Jedna kwestia mnie uwiera w Tajniakach. A mianowicie gra mi się trochę dłuży. Za długo trzeba czekać aż szef szpiegów wymyśli hasło, co sprawia że pozostali gracze się nudzą. Klepsydra nie za bardzo się u nas sprawdza bo i tak wszyscy przekraczają czas.
Wymyśliłem więc wariant żeby trochę popędzić graczy:
- po pierwsze trzeba sobie ściągnąć aplikację z licznikiem który by odmierzał drużynom czas, np. którąś z tych:
https://play.google.com/store/apps/deta ... chesstimer
https://play.google.com/store/apps/deta ... sclocklite
https://play.google.com/store/apps/deta ... chessclock
- z momentem jak gracze jednej z drużyn skończą swoją turę (po próbie wskazania haseł) klikamy w aplikacji i czas zaczyna upływać dla drużyny przeciwnej
- jeśli drużynie rozpoczynającej udało się odgadnąć wszystkie hasła drużyna przeciwna ma jeszcze jedną szansę by to zrobić i doprowadzić do remisu.
- jeśli mamy remis to sprawdzamy licznik i szybsza drużyna wygrywa
- oczywiście gra była by nierówna gdyż jedna z drużyn w danym kolorze ma mniej agentów/haseł. Uznajemy więc że czarny agent ma kolor tej mniej licznej grupy. Nie uznajemy zasady że kończy on rozgrywkę. To jedyny minus, gdyż tracimy ten fajny twist.
Wariant ten wprowadza dodatkowy aspekt presji zarówno na szefie szpiegów w wymyślaniu hasła, jak i na odgadujących graczach. Nie możemy w nieskończoność myśleć nad hasłem. Trzeba grać szybko.
Wymyśliłem więc wariant żeby trochę popędzić graczy:
- po pierwsze trzeba sobie ściągnąć aplikację z licznikiem który by odmierzał drużynom czas, np. którąś z tych:
https://play.google.com/store/apps/deta ... chesstimer
https://play.google.com/store/apps/deta ... sclocklite
https://play.google.com/store/apps/deta ... chessclock
- z momentem jak gracze jednej z drużyn skończą swoją turę (po próbie wskazania haseł) klikamy w aplikacji i czas zaczyna upływać dla drużyny przeciwnej
- jeśli drużynie rozpoczynającej udało się odgadnąć wszystkie hasła drużyna przeciwna ma jeszcze jedną szansę by to zrobić i doprowadzić do remisu.
- jeśli mamy remis to sprawdzamy licznik i szybsza drużyna wygrywa
- oczywiście gra była by nierówna gdyż jedna z drużyn w danym kolorze ma mniej agentów/haseł. Uznajemy więc że czarny agent ma kolor tej mniej licznej grupy. Nie uznajemy zasady że kończy on rozgrywkę. To jedyny minus, gdyż tracimy ten fajny twist.
Wariant ten wprowadza dodatkowy aspekt presji zarówno na szefie szpiegów w wymyślaniu hasła, jak i na odgadujących graczach. Nie możemy w nieskończoność myśleć nad hasłem. Trzeba grać szybko.