Esencja - strategia w świecie magic punk
: 20 sty 2017, 10:31
Jako, że projekt zaczyna nabierać kształtów chciałbym opowiedzieć Wam trochę o naszej pierwszej grze AAA, która niedługo trafi na KS. Designerami gry są twórcy ze studia Big Bad Wolf Games.
ESENCJA (THE ESSENCE)
Gdy bogowie - podczas apokaliptycznej wojny - rozbili Kryształ Świata, wszystkie znane lądy zaczęły się zapadać. Widząc, że dla ziemi nie ma już ratunku Ci z bogów, którym drodzy byli śmiertelnicy nadali kawałkom dawnego świata zdolność unoszenia się w powietrzu. Od tego czasu nieliczni potomkowie mieszkańców tych krain zwanych dziś Starą Ziemią, żyją, rozwijają się i zmagają z przeciwnościami losu na dryfujących w przestworzach wyspach.
Po blisko tysiącu lat od Kataklizmu nadeszła prorokini i napisała Księgę Całości. Opisała w niej jak stworzyć nowy Kryształ Świata, a wraz z nim – odtworzyć świat. Najważniejszym elementem okazała się – osiągalna na kilka sposobów – krystalizacja Esencji Starej Ziemi. Rozpoczął się wyścig. Frakcja, która wytworzy jej najwięcej, zajmie zaszczytne miejsce w historii i będzie decydować o kształcie nowego świata.
Gdy skrystalizowanej Esencji, zwanej Odłamkami, będzie wystarczająco dużo, Kryształ Świata zostanie odtworzony.
Esencja to strategiczna gra planszowa przeznaczona dla 2-5 graczy. Gra osadzona jest w autorskim świecie, w którym energia magiczna stała się paliwem dla różnego rodzaju wymyślnych technologii.
W Esencji dostajecie do swojej dyspozycji pięć unikalnych frakcji - każda ze swoją własną historią oraz odmienną strategią. Są to:
- Konfederacja Teverów - frakcja potomków olbrzymów, podniebnych wojowników, którzy braki technologiczne nadrabiają brutalną siłą i determinacją
- Uniwersytet Słońca - potężna instytucja na pograniczu religii i nauki, która zajmuje się badaniem alternatywnej energii Nowego Słońca. Frakcja magów i naukowców, z którymi wszyscy muszą się liczyć.
- Imperium Velaniańskie - najpotężniejsze imperium Nowego Świata prowadzone przez okrutną Królową-Boginię. Velanianie słyną ze swojej wyjątkowej kultury, a jednocześnie niezwykle brutalnie rozprawiają się z wszelkimi adwersarzami, którzy podbici stają się niewolnikami swoich nieśmietelnych panów.
- Królestwo Trzech Wysp - zamieszkałe przez lud Zvandir - najbogatszą, najzręczniejszą i najlepiej technologicznie rozwiniętą rasę Nowego Świata. Niegdyś kupcy i inżynierowie, teraz szykują się do walki, w której chcą udowodnić swoją dominację.
- Falvenianie - tajemniczy, leśny lud żyjący w oddalonych od siebie diasporach porozrzucanych po różnych wyspach. Falvenianie podążają za rozkazami Królowej Pór Roku, która przy pomocy potężnej magii planuje ochronić świętą Esencję przed splamieniem. Falvenianie brzydzą się technologią.
W każdej dekadzie, reprezentowanej przez rundę gry, poszczególne frakcje gromadzą Esencję Starej Ziemi, by pod jej koniec, wykrystalizować najwięcej Odłamków. Można tego dokonać poprzez:
- Dołączanie segmentu – kupując kolejne wysepki i budowle, przyłączajcie je do swojego pałacu i
pozyskaj z nich Esencję.
- Grabież – najeżdżajcie tereny przeciwnika, krystalizujcie ich Esencję i przy okazji grabcie złoto!
- Stronników – korzystajcie z usług rozmaitych, przychylnych Waszej sprawie postaci.
- Odczytywanie proroctw – wypełniajcie ryty zapisane w Księdze Całości, odtwarzając dzieje Starej
Ziemi. Te heroiczne czyny pozwalają gromadzić wielkie ilości Esencji, ale nie każdy jest w stanie ich dokonać!
ESENCJA to:
- interesująca hybryda eurogry i ameri
- mnóstwo strategicznej, wymagającej kombinowania rozgrywki
- ciekawe mechanizmy połączone w zgrabną całość
- wiele zróżnicowanych taktyk i strategii
- różnorodne, asymetryczne frakcje
- nielosowa walka
- zróżnicowane ścieżki prowadzące do zwycięstwa
- piękna oprawa graficzna
- dużó elementów: kart, plansz, żetonów, drewienek itd.
- ciekawy świat opisany ze szczegółami
ESENCJA (THE ESSENCE)
Gdy bogowie - podczas apokaliptycznej wojny - rozbili Kryształ Świata, wszystkie znane lądy zaczęły się zapadać. Widząc, że dla ziemi nie ma już ratunku Ci z bogów, którym drodzy byli śmiertelnicy nadali kawałkom dawnego świata zdolność unoszenia się w powietrzu. Od tego czasu nieliczni potomkowie mieszkańców tych krain zwanych dziś Starą Ziemią, żyją, rozwijają się i zmagają z przeciwnościami losu na dryfujących w przestworzach wyspach.
Po blisko tysiącu lat od Kataklizmu nadeszła prorokini i napisała Księgę Całości. Opisała w niej jak stworzyć nowy Kryształ Świata, a wraz z nim – odtworzyć świat. Najważniejszym elementem okazała się – osiągalna na kilka sposobów – krystalizacja Esencji Starej Ziemi. Rozpoczął się wyścig. Frakcja, która wytworzy jej najwięcej, zajmie zaszczytne miejsce w historii i będzie decydować o kształcie nowego świata.
Gdy skrystalizowanej Esencji, zwanej Odłamkami, będzie wystarczająco dużo, Kryształ Świata zostanie odtworzony.
Esencja to strategiczna gra planszowa przeznaczona dla 2-5 graczy. Gra osadzona jest w autorskim świecie, w którym energia magiczna stała się paliwem dla różnego rodzaju wymyślnych technologii.
W Esencji dostajecie do swojej dyspozycji pięć unikalnych frakcji - każda ze swoją własną historią oraz odmienną strategią. Są to:
- Konfederacja Teverów - frakcja potomków olbrzymów, podniebnych wojowników, którzy braki technologiczne nadrabiają brutalną siłą i determinacją
- Uniwersytet Słońca - potężna instytucja na pograniczu religii i nauki, która zajmuje się badaniem alternatywnej energii Nowego Słońca. Frakcja magów i naukowców, z którymi wszyscy muszą się liczyć.
- Imperium Velaniańskie - najpotężniejsze imperium Nowego Świata prowadzone przez okrutną Królową-Boginię. Velanianie słyną ze swojej wyjątkowej kultury, a jednocześnie niezwykle brutalnie rozprawiają się z wszelkimi adwersarzami, którzy podbici stają się niewolnikami swoich nieśmietelnych panów.
- Królestwo Trzech Wysp - zamieszkałe przez lud Zvandir - najbogatszą, najzręczniejszą i najlepiej technologicznie rozwiniętą rasę Nowego Świata. Niegdyś kupcy i inżynierowie, teraz szykują się do walki, w której chcą udowodnić swoją dominację.
- Falvenianie - tajemniczy, leśny lud żyjący w oddalonych od siebie diasporach porozrzucanych po różnych wyspach. Falvenianie podążają za rozkazami Królowej Pór Roku, która przy pomocy potężnej magii planuje ochronić świętą Esencję przed splamieniem. Falvenianie brzydzą się technologią.
W każdej dekadzie, reprezentowanej przez rundę gry, poszczególne frakcje gromadzą Esencję Starej Ziemi, by pod jej koniec, wykrystalizować najwięcej Odłamków. Można tego dokonać poprzez:
- Dołączanie segmentu – kupując kolejne wysepki i budowle, przyłączajcie je do swojego pałacu i
pozyskaj z nich Esencję.
- Grabież – najeżdżajcie tereny przeciwnika, krystalizujcie ich Esencję i przy okazji grabcie złoto!
- Stronników – korzystajcie z usług rozmaitych, przychylnych Waszej sprawie postaci.
- Odczytywanie proroctw – wypełniajcie ryty zapisane w Księdze Całości, odtwarzając dzieje Starej
Ziemi. Te heroiczne czyny pozwalają gromadzić wielkie ilości Esencji, ale nie każdy jest w stanie ich dokonać!
ESENCJA to:
- interesująca hybryda eurogry i ameri
- mnóstwo strategicznej, wymagającej kombinowania rozgrywki
- ciekawe mechanizmy połączone w zgrabną całość
- wiele zróżnicowanych taktyk i strategii
- różnorodne, asymetryczne frakcje
- nielosowa walka
- zróżnicowane ścieżki prowadzące do zwycięstwa
- piękna oprawa graficzna
- dużó elementów: kart, plansz, żetonów, drewienek itd.
- ciekawy świat opisany ze szczegółami