Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
: 22 lut 2017, 21:44
Postanowiłem zrobić grę dotyczącą wojny peloponeskiej toczonej pomiędzy Spartą i jej sojusznikami a Atenami i jej sojusznikami. Mogę w pewnym sensie powiedzieć, że gra jest już na jakimś etapie (głównie z jej mechanicznego punktu widzenia) ponieważ opiera się na grze nad którą pracowałem dotychczas i rozwiązania tam się znajdujące przenoszę tutaj. Więc od zera nie zaczynam
Główne założenia jakie chcę zawrzeć w grze to:
- planszę podzieloną na regiony lądowe i morskie
- ekonomia (na swój sposób uproszczoną ale mającą wpływ na działania wojenne)
- coś w rodzaju drzewka rozwoju dającego różne korzyści (zarówno militarne jak i ekonomiczne) danej stronie konfliktu, dodatkowo drzewka rozwoju byłyby w jakimś stopniu zindywidualizowane dla każdej ze stron, dając dzięki temu odczucie różnorodności w graniu
- żetony jednostek + karty jednostek tak żeby można było w jakimś stopniu oddać na przykład różnice między takim spartańskim hoplitą a ateńskim hoplitą, którymi toczyłoby się walki na lądzie
- żetony okrętów (trier) + karty okrętów, którymi toczyłoby się walki na morzach (flota mogłaby także w sposób ograniczony wspierać walki na lądzie, między innymi poprzez oblężenia polis znajdujących się w regionach bezpośrednio graniczącymi z morzem)
- "mgła wojny" (maskowanie żetonów jednostek i trier) < na chwilę obecną opcjonalnie
- możliwość budowy/rozbudowy miast jak i ich uszkadzania czy nawet całkowitego zniszczenia w wyniku oblężeń
- uproszczone ulepszanie jednostek
- punkty wpływów, za pomocą których można zyskiwać sojuszników wśród polis neutralnych oraz wsparcie od Persji czy Tracji
Z racji tego, że plansza tak naprawdę zawiera same regiony z nazwami, a miasta, wojska, flota itd pojawiają się tam jako żetony (przez co można je dowolnie układać na planszy), na chwilę obecną jest szansa, że grę będę starał się zrobić tak, aby można tworzyć scenariusze jak na przykład wcześniejsza wojna z Imperium Perskim.
To tak w skrócie
Oto rozkład miast na planszy (na chwilę obecną): https://zapodaj.net/b7f37ee935fad.jpg.html
Przykładowe żetony jednostek lądowych i morskich (mogą ulec zmianie, jest to początkowy ich zarys): https://zapodaj.net/c65f929f5b048.png.html
Żetony jednostek tak na prawdę różnią się tylko kolorem oraz ikonką reprezentującą polis. Jednostki morskie oraz lądowe wszystkich uczestników walk (oprócz Sparty) będą wyglądać identyczne jak siły Aten (po prawej stronie). Ma to na celu uniknięcia w grze przytłaczającej ilości kart jednostek, więc będą one wspólne dla każdego polis. Więc jeśli jakieś polis przyłączy się do wojny gracz zyska jakąś ilość żetonów jednostek + kilka innych rzeczy.
Aby oddać główną różnicę jaka panowała w czasie tych wojen:
- Sparta ma unikalne jednostki Hoplitów, przewyższające w walce (ale do pokonania) inne jednostki Hoplitów, oraz zaczyna z dość konkretną liczbą jednostek lądowych
- Ateny oraz sojusznicy zaczynają grę ze znaczną przewagą w jednostkach morskich jak i są w posiadaniu wielu portów rozlokowanych na wyspach co w grze ułatwia kontrolę mórz. Jeśli chodzi o wyspy, to aby nie tworzyć mnóstwa żetonów miast nawet dla wysp, na każdej z tych wysp znajdzie się ikonka portu, dzięki której gracz w posiadaniu tego portu będzie mógł w nim rekrutować jednostki morskie (ile, to będzie zależne od tego jaki posiada poziom portu na drzewku rozwoju)
To na razie tyle.
Główne założenia jakie chcę zawrzeć w grze to:
- planszę podzieloną na regiony lądowe i morskie
- ekonomia (na swój sposób uproszczoną ale mającą wpływ na działania wojenne)
- coś w rodzaju drzewka rozwoju dającego różne korzyści (zarówno militarne jak i ekonomiczne) danej stronie konfliktu, dodatkowo drzewka rozwoju byłyby w jakimś stopniu zindywidualizowane dla każdej ze stron, dając dzięki temu odczucie różnorodności w graniu
- żetony jednostek + karty jednostek tak żeby można było w jakimś stopniu oddać na przykład różnice między takim spartańskim hoplitą a ateńskim hoplitą, którymi toczyłoby się walki na lądzie
- żetony okrętów (trier) + karty okrętów, którymi toczyłoby się walki na morzach (flota mogłaby także w sposób ograniczony wspierać walki na lądzie, między innymi poprzez oblężenia polis znajdujących się w regionach bezpośrednio graniczącymi z morzem)
- "mgła wojny" (maskowanie żetonów jednostek i trier) < na chwilę obecną opcjonalnie
- możliwość budowy/rozbudowy miast jak i ich uszkadzania czy nawet całkowitego zniszczenia w wyniku oblężeń
- uproszczone ulepszanie jednostek
- punkty wpływów, za pomocą których można zyskiwać sojuszników wśród polis neutralnych oraz wsparcie od Persji czy Tracji
Z racji tego, że plansza tak naprawdę zawiera same regiony z nazwami, a miasta, wojska, flota itd pojawiają się tam jako żetony (przez co można je dowolnie układać na planszy), na chwilę obecną jest szansa, że grę będę starał się zrobić tak, aby można tworzyć scenariusze jak na przykład wcześniejsza wojna z Imperium Perskim.
To tak w skrócie
Oto rozkład miast na planszy (na chwilę obecną): https://zapodaj.net/b7f37ee935fad.jpg.html
Przykładowe żetony jednostek lądowych i morskich (mogą ulec zmianie, jest to początkowy ich zarys): https://zapodaj.net/c65f929f5b048.png.html
Żetony jednostek tak na prawdę różnią się tylko kolorem oraz ikonką reprezentującą polis. Jednostki morskie oraz lądowe wszystkich uczestników walk (oprócz Sparty) będą wyglądać identyczne jak siły Aten (po prawej stronie). Ma to na celu uniknięcia w grze przytłaczającej ilości kart jednostek, więc będą one wspólne dla każdego polis. Więc jeśli jakieś polis przyłączy się do wojny gracz zyska jakąś ilość żetonów jednostek + kilka innych rzeczy.
Aby oddać główną różnicę jaka panowała w czasie tych wojen:
- Sparta ma unikalne jednostki Hoplitów, przewyższające w walce (ale do pokonania) inne jednostki Hoplitów, oraz zaczyna z dość konkretną liczbą jednostek lądowych
- Ateny oraz sojusznicy zaczynają grę ze znaczną przewagą w jednostkach morskich jak i są w posiadaniu wielu portów rozlokowanych na wyspach co w grze ułatwia kontrolę mórz. Jeśli chodzi o wyspy, to aby nie tworzyć mnóstwa żetonów miast nawet dla wysp, na każdej z tych wysp znajdzie się ikonka portu, dzięki której gracz w posiadaniu tego portu będzie mógł w nim rekrutować jednostki morskie (ile, to będzie zależne od tego jaki posiada poziom portu na drzewku rozwoju)
To na razie tyle.