Strona 1 z 1
Tajniacy Duet / Codenames Duet (Vlaada Chvátil, Scot Eaton)
: 14 kwie 2017, 14:52
autor: warlock
https://boardgamegeek.com/boardgame/224 ... names-duet
Codenames Duet keeps the basic elements of Codenames — give one-word clues to try to get someone to identify your agents among those on the table — but now you're working together as a team to find all of your agents. (Why you don't already know who your agents are is a question that Congressional investigators will get on your back about later!)
To set up play, lay out 25 word cards in a 5x5 grid. Place a key card in the holder so that each player sees one side of the card. Each player sees a 5x5 grid on the card, with nine of the squares colored green (representing your agents) and one square colored black (representing an assassin). The assassin is in different places on each side of the card, and three of the nine squares on each side are also green on the other side!
Collectively, you need to reveal all fifteen agents — without revealing either assassin or too many innocent bystanders — before time runs out in order to win the game. Either player can decide to give a one-word clue to the other player, along with a number. Whoever receives the clue places a finger on a card to identify that agent. If correct, they can attempt to identify another one. If they reveal as many as the number stated by the clue-giver, then they can take one final guess, if desired. If they identify a bystander, then their guessing time ends. If they identify an assassin, you both lose!
Czesi nie próżnują i dalej doją swoją złotą krowę

. Tym razem stworzyli dwuosobowy i, jak mi się wydaje, całkiem grywalny wariant Tajniaków. CGE prezentowało tę wersję na Gama Trade Show -
https://youtu.be/UcRHJkOBZHQ?t=7
Co sądzicie?

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 14 kwie 2017, 15:12
autor: Wincenty Jan
Dla mnie bomba! Zdecydowanie bardziej mnie interesuje wersja dwuosobowa niż ta dla dorosłych.
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 14 kwie 2017, 16:04
autor: detrytusek
Po słowie cooperative wyłączyłem szczerze mówiąc

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 14 kwie 2017, 16:41
autor: EsperanzaDMV
Tajniaków uwielbiam, to dla mnie najlepsza gra imprezowa jaka do tej pory powstała.
Jednak jak każdy wie, gra w 2-3 osoby praktycznie nie ma sensu, stąd jestem bardzo ciekaw tego rozwiązania, bo w większość gier gram jednak w dwie osoby.
Aczkolwiek po przeczytaniu "Collectively, you need to reveal all fifteen agents (..) before time runs out in order to win the game." patrzę już na to dużo bardziej sceptycznie, bowiem nie trawię jakiegokolwiek pośpiechu w grach planszowych... To ma być zabawa, a nie dodatkowy stres...
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 14 kwie 2017, 22:54
autor: detrytusek
EsperanzaDMV pisze: nie trawię jakiegokolwiek pośpiechu w grach planszowych... To ma być zabawa, a nie dodatkowy stres...
Ale to jest gra imprezowa... Czy ktokolwiek grałby w "5 sekund" gdyby to było 5 minut?
Przy okazji imprezy 2 osobowe?

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 15 kwie 2017, 09:32
autor: EsperanzaDMV
detrytusek pisze:Ale to jest gra imprezowa... Czy ktokolwiek grałby w "5 sekund" gdyby to było 5 minut?
Przy okazji imprezy 2 osobowe?

Gra imprezowa dla dwóch osób? Dwójka gra, a reszta patrzy? No chyba nie, zakładam że to właśnie jest wariant dla dwóch osób do domowego zacisza i tak do tej gry podchodzę.
A swoją drogą "5 Sekund" omijam szerokim łukiem, podobnie zresztą jak większość moich znajomych. Ale to już kwestia gustu i o tym nie ma co dyskutować.
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 15 kwie 2017, 10:35
autor: detrytusek
EsperanzaDMV pisze:
A swoją drogą "5 Sekund" omijam szerokim łukiem, podobnie zresztą jak większość moich znajomych. Ale to już kwestia gustu i o tym nie ma co dyskutować.
Ja też omijam szerokim łukiem ale piszesz, że nie trawisz pośpiechu w grach. Ja napisałem, że w przypadku gier imprezowych to czasami wręcz wymóg jak w przypadku 5 sekund.
Inną sprawą jest to, że tą grę trzeba chyba wyjąć z szuflady imprezowej, a wrzucić do coopów?
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 15 kwie 2017, 10:37
autor: esztfke
Weźcie pod uwagę to, że z tego co mówili na BGG będzie 200 nowych słów. Czyli będzie można duet traktować jako co-op 2 osobowy albo dodatek do wersji podstawowej lub dodatek do obrazków.
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 15 kwie 2017, 11:38
autor: espresso
Może ograniczenie czasowe będzie określone jako X rund. W podstawce jest taki niby-kooperacyjny wariant z tego co pamiętam.
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 18 kwie 2017, 21:27
autor: EsperanzaDMV
espresso pisze:Może ograniczenie czasowe będzie określone jako X rund. W podstawce jest taki niby-kooperacyjny wariant z tego co pamiętam.
Taaak, jest taki wariant w klasycznej wersji gry, ale konia z rzędem temu, kto rozegrał w tym trybie więcej niż kilka partii.
Żeby ta gra hulała, to potrzeba minimum 4 graczy. dlatego czekam niecierpliwie co wymyślono w wariancie dla dwóch osób takiego, że nie będzie można z takiego rozwiązania korzystać w klasycznej wersji (bo jak rozumiem osłabiłoby to znacząco wynik sprzedażowy wersji dwuosobowej).
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 18 kwie 2017, 22:30
autor: BartP
Duet tak naprawdę, o ile dobrze rozumiem, robią karty układu, tzn. te, które mówią Tobie, które ma odgadnąć przeciwnik / partner. W Duecie zagwarantowane jest, że twoje cele i cele partnera mają dokładnie 3 wspólne karty. Ponadto dwaj zabójcy nie są niczyimi celami. Gdybyś wziął dwie losowe karty z podstawki, to mogłoby się okazać, że jedna z twoich kart celów jest zabójcą dla przeciwnika i byłoby po ptokach. Albo że 80% waszych celów się pokrywa.
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 19 kwie 2017, 09:20
autor: bukimi
Dojenie na całego. Obrazki, wersja dla dorosłych, dwuosobowa
Lada dzień zapewne ogłoszą wersję "kids" lub "junior", bo aż dziwne, że jej jeszcze nie ma... A potem z górki: kids obrazkowe, kids dwuosobowe, kids spiderman (i inne franczyzy).
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 19 kwie 2017, 09:31
autor: BartP
Franczyzy z Marvela są ogłoszone. I dobrze, dzięki temu gry lubiane przez nas mają szanse zagościć u niedzielnych kowalskich! Jak komuś starczy jedna implementacja, to przecież nie musi kupować kolejnych odsłon.
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 19 kwie 2017, 09:38
autor: detrytusek
BartP pisze:Franczyzy z Marvela są ogłoszone. I dobrze, dzięki temu gry lubiane przez nas mają szanse zagościć u niedzielnych kowalskich! Jak komuś starczy jedna implementacja, to przecież nie musi kupować kolejnych odsłon.
Kupować nie trzeba ale tak samo nie trzeba kupować płyt disco-polo co nie znaczy, że nie można poutyskiwać na jego niski muzyczny poziom.
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 20 kwie 2017, 12:31
autor: Ink
EsperanzaDMV pisze:espresso pisze:Może ograniczenie czasowe będzie określone jako X rund. W podstawce jest taki niby-kooperacyjny wariant z tego co pamiętam.
Taaak, jest taki wariant w klasycznej wersji gry, ale konia z rzędem temu, kto rozegrał w tym trybie więcej niż kilka partii.
To ja poproszę, adres stajni podeślę w PW

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 20 kwie 2017, 14:11
autor: Wincenty Jan
Rozegrałem ponad 80 partii w wariancie na trzy osoby i doskonale się przy tym bawiłem.
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 20 kwie 2017, 18:57
autor: EsperanzaDMV
Ok, zwracam honor (i konia

), dla mnie ta gra w mniej niż cztery osoby jest... może nie tyle co słaba, tylko po prostu pełnię swoich możliwości odkrywa przy 4+ graczach (im więcej tym lepiej).
Ale fajnie, że innym podobają się też mniej wymagające osobowo warianty
Tylko tak teraz się zacząłem w takim razie zastanawiać: czy osoby, które lubią wariant 2/3 osobowy w klasycznych "Tajniakach" zakupią Duet? Z jednej strony "po co?", skoro w dwie osoby już teraz gra się super, ale z drugiej strony "pewnie że tak!", bo to będzie pewnie jeszcze lepsza zabawa...
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 20 kwie 2017, 19:45
autor: esztfke
Ja kupię dla nowych słów a jeśli wariant dla 2 osób będzie satysfakcjonujący to tym lepiej

Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 13 lis 2017, 18:37
autor: josiu
Jak dla mnie swietna gra( nie grałem w zwykłych Tajniaków). Po rozegraniu chce się grać od razu jeszcze raz. Dodam,że na osiem partii osiem przegraliśmy...
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 13 lis 2017, 18:50
autor: Fuser.exe
ktoś grał?
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 13 lis 2017, 19:56
autor: josiu
sidmeier pisze:Fuser.exe pisze:ktoś grał?
To jak onanizm. Nie polecę. Tylko wersja zwykła króluje. Dla hajsu na szafot wysłać autora. Samoośmieszanie się twórcy. Nie nadaje się do gry.
Ok rozumiem,że komuś się nie spodoba,ale żeby pisać,że nie nadaje się do gry? Dziś Duet zjadł nam cały czas który mieliśmy z żoną przeznaczony na planszówki. Brakowało takiej gry dla dwóch osób. Bardzo polecam.
Re: Codenames Duet, czyli dwuosobowa wersja Tajniaków
: 14 lis 2017, 08:35
autor: Her0d
Fuser.exe pisze:ktoś grał?
Parę partii rozegranych, i tak jak obrazkowi Tajniacy tyłka nie urywali, tak ta wersja - zdecydowanie na plus, i to nie tylko ze względu na nowe karty. Nie ma efektu 'no dawaj coś, chociaż na jeden, bo nudno', bo ten czas można spokojnie wykorzystać na przygotowanie się do własnej rundy

. Kampanii (w sensie - zróżnicowania poziomów trudności) jeszcze nie próbowaliśmy, ale zapowiada się też na ciekawy utrudniacz.
...dodatkowy bonus - fajnie się w to gra w parze kartami z Tajniaków 'dla dorosłych'
