Strona 1 z 3

CO2: Second Chance - druga edycja (Vital Lacerda)

: 18 kwie 2017, 10:08
autor: warlock
https://boardgamegeek.com/boardgame/214 ... nd-edition

Ostatnio mamy wysyp nowych edycji starych gier (chociaż w tym przypadku to zdecydowanie nie jest stara gra). Nie wiem, czy Vital Lacerda uznał, że jego dzieło jest "ułomne" i faktycznie wymaga poprawek, czy to po prostu podążanie za modą ulepszania wszystkiego, co się da ;).

W każdym razie - CO2 uważam za fenomenalną grę ekonomiczną. Ciekawi mnie, co zostanie w niej poprawione (na pewno zmieniony ma być system kontroli regionów). Co do zmian wizualnych - póki co zdecydowanie bardziej podoba mi się poprzednia edycja. Nowa szata graficzna jest jakaś taka toporna.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 18 kwie 2017, 10:28
autor: elayeth
warlock pisze: W każdym razie - CO2 uważam za fenomenalną grę ekonomiczną. Ciekawi mnie, co zostanie w niej poprawione (na pewno zmieniony ma być system kontroli regionów). Co do zmian wizualnych - póki co zdecydowanie bardziej podoba mi się poprzednia edycja. Nowa szata graficzna jest jakaś taka toporna.
Ja tam wierzę w wyczucie Vitala, który z resztą sam interesuje się grafiką... i sądzę, że nowe CO2 będzie dużo czytelniejsze. Tak z resztą było z Vinhos... Od Gallerista Vital rozpoczął pracę z Ianem O'Toole (grafik) i widać, że obaj bardzo dbają o czytelność i odpowiedni poziom minimalizmu. Mi się to bardzo podoba (np: w zapowiadanej grze Lisboa). Co do CO2 to wielu ludziom podobała się oczywiście pierwotna szata graficzna (pastele) i Vital wspomniał gdzieś, że zamierza ją zachować. Co do innych zmian to niewiele wiadomo poza tym co napisane jest w opisie do CO2... czyli wyszlifowanie zasad, nowe karty wydarzeń, nowa instrukcja no i oczywiście drewniane elektrownie. :)

A co do potrzeby wydania nowej edycji to uważam, że to dobry ruch. Po pierwsze Vital zdyskontuje swoją zwiększoną popularność i skorzysta z atutów Kicstartera (podobno niebawem - obstawiam maj/czerwiec). To sam w sobie uzasadnia sens ekonomiczny. A co do potrzeby "ulepszenia" pierwszej wersji.... wystarczy spojrzeć jak Vital dopieścił chociażby czytelność instrukcji Vinhosa i Gallerista, a następnie porównać z instrukcją CO2 (w polskiej są nawet błędy) i już widzę sens nowej edycji... ;)

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 18 kwie 2017, 10:48
autor: detrytusek
Owszem instrukcja jest fatalna ale do jej poprawy nie trzeba robić nowej edycji. Vital jak dla mnie nie poprawia grafik tylko je psuje. Wyjątkowo mi nie leży kreska O`Tool-a. Czy w Co2 też On macza pędzel? Ciekawią mnie te zmiany w mechanice. Akurat kontroli nad regionem bym nie zmieniał. Zobaczymy. W Vinhosie oprócz brzydalowatej grafiki (choć przyznaję bardzo czytelnej) dostaliśmy dodatkowo uproszczoną wersję co samo w sobie jest sporym dodatkiem. Czy w Co2 będzie równie dużo dodane? Jeśli skończy się na zmianie grafiki, dodaniu drewnianych elektrowni i jakichś drobnych korektach w mechanice to wg mnie gra nie warta świeczki bo jak znam życie to swoje będzie kosztować.

edit: doczytałem - maczał pędzel. Musze się chyba zapytać Vitala co ma zrobić ktoś kto nie lubi jego malunków...

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 18 kwie 2017, 11:24
autor: Epyon
Dla mnie Gallerist ma jedną z najmniej intuicyjnych plansz - przy pierwszej rozgrywce to był koszmar. Także nie widzę zbytnio sensu w odświeżaniu CO2, ale widocznie jesteśmy w mniejszości. ;)

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 18 kwie 2017, 11:36
autor: Pan_K
Owszem - jesteście w mniejszości. Pastele Gallerista i nowego Vinhosa są po prostu ładniejsze.

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 18 kwie 2017, 11:47
autor: elayeth
Pan_K pisze:Owszem - jesteście w mniejszości. Pastele Gallerista i nowego Vinhosa są po prostu ładniejsze.
Podpisuję się pod tym. Skoro O'Toole kontynuuje już 4 projekt z Vitalem to znaczy, że jest na to popyt... Nie chodzi też tylko o grafiki, ale o jakość komponentów. Gry od Vitala przyzwycziły nas ostatnio do ładnie wykonanych elementów drewnianych i pancernych tekturek. Razem z czytelnością grafik tworzy to wrażenie produktu bardzo wysokiej jakości. Przynajmniej u mnie...

Dla mnie ważny jest też aspekt instrukcji bo te z Vinhosa i z Gallerista są bardzo czytelne, a strasznie namęczyłem się czytając CO2.

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 18 kwie 2017, 11:51
autor: warlock
Instrukcja swoją drogą, ale wygląd CO2 był bez zarzutu, zakochałem się w szacie graficznej tej gry ;).

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 18 kwie 2017, 11:56
autor: detrytusek
elayeth pisze:
Pan_K pisze:Owszem - jesteście w mniejszości. Pastele Gallerista i nowego Vinhosa są po prostu ładniejsze.
Podpisuję się pod tym. Skoro O'Toole kontynuuje już 4 projekt z Vitalem to znaczy, że jest na to popyt... Nie chodzi też tylko o grafiki, ale o jakość komponentów. Gry od Vitala przyzwycziły nas ostatnio do ładnie wykonanych elementów drewnianych i pancernych tekturek. Razem z czytelnością grafik tworzy to wrażenie produktu bardzo wysokiej jakości. Przynajmniej u mnie...

Dla mnie ważny jest też aspekt instrukcji bo te z Vinhosa i z Gallerista są bardzo czytelne, a strasznie namęczyłem się czytając CO2.
Popyt to jest wg mnie na gry, szata nie jest decydującym czynnikiem. Lisboa zamówiłem i tak mimo, że w pewnym momencie plansza (mimo pierwszego dobrego wrażenia) zaczęła zamieniać się w dzieło szaleńca, któremu ktoś zapomniał wyrwać niebieską kredkę na czas :).
Jakość komponentów jest fenomenalna i to jest bezdyskusyjne ale z grafiką to nie ma nic wspólnego.

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 18 kwie 2017, 12:32
autor: detrytusek
Jeszcze słówko odnośnie jakości komponentów. W G. i V. były fenomenalne ale to za sprawą wydawcy EGG. Co2 będzie wydawać Giochix.it , a oni już mi się nie kojarzą z taką jakością. Wydali Kanbana, który pod tym względem jest ok ale daleko mu do EGG.

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 18 kwie 2017, 12:50
autor: kaszkiet
Grafiki w Lisboa są rewelacyjne, miałem ze względu na nie zamawiać tę grę, ale jak pojawiły się te koślawe mordy zrezygnowałem.

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 18 kwie 2017, 12:57
autor: warlock
Ważną informacją jest to, że druga edycja jest dla 1-4 graczy - jeśli ktoś zwykle gra w gronie pięcioosobowym, musi zostać przy pierwszej edycji ;).

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 18 kwie 2017, 13:00
autor: AkitaInu
warlock pisze:Ważną informacją jest to, że druga edycja jest dla 1-4 graczy - jeśli ktoś zwykle gra w gronie pięcioosobowym, musi zostać przy pierwszej edycji ;).
Z tego co wiem mało osób grało w 5 osób w tą grę :) Ja ani razu, 4 to już było sporo.

Z innej beczki - cieszy mnie nowe wydanie, nie cieszy mnie kickstarter ;) Bo koszt to znowu pewnie bedzie ok 400zł :/

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 19 kwie 2017, 10:51
autor: warlock
Vital Lacerda w jednym z komentarzy po zdjęciem na BGG tak skomentował zmiany w procesie instalacji projektów:
1. Players will get ownership during instalation (image 2)- flip the tile, place ownership token.
2. Other players still can build the powerplant, get the points and control of the region (image 3). But the ownership to claim UN goals belongs to the player who made the installation.
This will change control mechanisms.
Czyli gracze dostają zachętę do instalowania projektów (dzięki temu będą mogli spełniać cele ONZ). :wink:

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 14 wrz 2017, 23:50
autor: DarkSide
Ja tylko tak tu się wpiszę coby śledzić temat i przy okazji po prośbie: mógłby ktoś wrzucić tu linka do starego tematu o "CO2" bo wyszukiwarka forumowa 3-znakowych słów nie wyszukuje :?

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 14 wrz 2017, 23:53
autor: mbuka
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =1&t=19494

wystarczy w wyszukiwarce wpisać "Lacerda" zamiast "CO2" :)

Re: CO2 - druga edycja [Vital Lacerda]

: 15 wrz 2017, 00:00
autor: DarkSide
mbuka, ślicznie dziękuję :D

CO2 2ed

: 19 sty 2018, 09:28
autor: detrytusek
stalker7 pisze:http://www.giochix.it/scheda.php?item=3 ... 0&lingua=0
Co2 druga edycja :mrgreen:

7 lutego rusza KS
Czy ja dobrze widzę, że zmienili semi-coop na coop ? W jedynym semi-coopie jaki znam, w którym nie było syndromu "jak ja nie wygram to nikt nie wygra"?

Re: Warte uwagi gry w portalach crowdfundingowych

: 19 sty 2018, 09:49
autor: BartP
Na razie reklamują, że są 3 tryby rozgrywki: rywalizacja, kooperacja i solo. Poza tym jest instrukcja dostępna, poczytaj. Ja sięgnę niedługo, dam znaka, jakby co.

Re: Warte uwagi gry w portalach crowdfundingowych

: 19 sty 2018, 09:54
autor: AkitaInu
hmm czy na giochix będzie znów wersja dla europy a kick na stany ? :) było już tak kilka razy a giochixa nie cierpie ;)

Re: Warte uwagi gry w portalach crowdfundingowych

: 19 sty 2018, 10:10
autor: DarkSide
detrytusek pisze: Czy ja dobrze widzę, że zmienili semi-coop na coop ? W jedynym semi-coopie jaki znam, w którym nie było syndromu "jak ja nie wygram to nikt nie wygra"?
Dla mnie idealnym semi-coopem jest "The Curse of Black Dice", niby wspólny cel ale każdy ciągnie w swoją stronę i czasem drobna kara za nie zwalczenie czarnych kości jest do przełknięcia.
stalker7 pisze:http://www.giochix.it/scheda.php?item=3 ... 0&lingua=0
Co2 druga edycja :mrgreen:

7 lutego rusza KS
A wiadomo cos o cenie?

Re: Warte uwagi gry w portalach crowdfundingowych

: 19 sty 2018, 10:15
autor: detrytusek
BartP pisze:Na razie reklamują, że są 3 tryby rozgrywki: rywalizacja, kooperacja i solo. Poza tym jest instrukcja dostępna, poczytaj. Ja sięgnę niedługo, dam znaka, jakby co.
Dobra uspokajam. Rywalizacja w instrukcji zmienia się na "w większości rywalizacja" i to jest po prostu stary dobry semi-coop. Czyli jak zanieczyszczenie osiągnie pińcet to wszyscy przegrywają.

Re: Warte uwagi gry w portalach crowdfundingowych

: 19 sty 2018, 10:59
autor: Galatolol
DarkSide pisze:A wiadomo cos o cenie?
Jest na tej stronie podane 75€.

Re: Warte uwagi gry w portalach crowdfundingowych

: 19 sty 2018, 12:57
autor: gregos
Czy warto czekać na drugą edycję (być może są jakieś ulepszenia / usprawnienia) jeśli obecnie dostępna jest jeszcze "stara" wersja?

Re: Warte uwagi gry w portalach crowdfundingowych

: 19 sty 2018, 13:03
autor: detrytusek
gregos pisze:Czy warto czekać na drugą edycję (być może są jakieś ulepszenia / usprawnienia) jeśli obecnie dostępna jest jeszcze "stara" wersja?
Dołożyli wariant coop z tego co widzę. Do tego jest ładniej i instrukcja, którą się da zrozumieć choć po ang. (polska jest straszna).
Może jakieś pierdołki zostały doszlifowane jeszcze ale chyba nic znaczącego. Czy to jest warte 75$ + przesyłka jeśli używki chodzą pewnie w okolicach 120 zł? Wybór indywidualny. Dla mnie nie.

Re: Warte uwagi gry w portalach crowdfundingowych

: 19 sty 2018, 13:50
autor: stalker7
gregos pisze:Czy warto czekać na drugą edycję (być może są jakieś ulepszenia / usprawnienia) jeśli obecnie dostępna jest jeszcze "stara" wersja?
nowe fajowe 3d miniaturki(przynajmniej miały być chociaż na zdjęciach widzialem chyba drewienko?) ogólnie odświeżone grafiki, lepsze ładniejsze, odświeżone lekko poprawione zasady nowy tryb gry nowy content? chyba dokładnie nie wiem jak jak odkryłem Co2 to już zaraz znalazłem info o 2 edycji więć się nawet w pierwszą nie zagłębiałem