Strona 1 z 1
Pirate's Cove
: 22 lut 2008, 20:54
autor: deexer
Korzystając z okazji mam pytanko do Pirate's Cove:
W którym momencie walka jest przerwana?
Chodzi mi o polskie "statek ledwo unosi się na wodzie" - ang. "crippled". Nie do końca wiem czy "gets pushed off its lowest level" należy tłumaczyć jako "sprowadzony na najniższy poziom" czy też kolokwialnie "zepchnięty z najniższego poziomu". Ja rozumiem to na dwa sposoby:
1) walka zostaje przerwana w momencie, kiedy znacznik pod wpływem ostrzału zostaje zdjęty z planszy - tzn. poruszając się w lewo ląduje na ikonie danej sekcji (czli takie 2 w lewo od pozycji z czachą) - to jest wersja, za którą na moment obecny optuję (choć nie wynika z polskiego (dawanego przez rebel) tłumaczenia instrukcji). W zatoczce za 2 złota, naprawiany się do sekcji startowej (z czachą).
2) walka zostaje przerwana w momencie kiedy znacznik ląduje na polu po lewej od czasy (czyli na na najniższym poziomie) - tą wersję można by teoretycznie też poprzeć paroma tezami ale za jej nonsensem przemawia fakt, że upgrade do "czachy" kosztuje jedną monetę (to dlaczego niby naprawa ma kosztować w zatoce 2?
Która wersja jest poprawna?
Ponieważ zauważyłem pewne offtopicowe ciągoty niektórych kolegów zaznaczę, że nie chcę dyskutować nad jakością tłumaczeń anglieskich instrukcji wogóle - ale chcę się upewnić co do tego konkretnego zagadnienia. Z góry dziękuję za pomoc
Re: Pirate's Cove - pytanie o reguły
: 22 lut 2008, 22:56
autor: Klos
My grajac mielismy podobny problem i doszlismy do wniosku ze jedyna sluszna i poprawna jest opcja nr 1) czyli gdy znacznik jest zepchniety z najnizszego pola posiadajacego wartosc. Nie dam natomiast glowy sobie uciac (arrggghhh) czy za 2 zlota jest odnowienie do poziomu startowego czy tylko do poziomu najmniejszej wartosci (jeden na lewo od startowego).
Re: Pirate's Cove - pytanie o reguły
: 17 mar 2008, 15:06
autor: cboot
Poprawna jest opcja 1. Pisałem o tym w poprzednim wątku dotyczącym Pirate's Cove, gdzie też zamieściłem poprawki do rebelowego tłumaczenia.
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... f=1&t=1937
Pirates Cove - krótkie pytanie o inicjatywę
: 21 mar 2009, 20:16
autor: Aba
Hej
Albo jestem ślepy albo to nie jest opisane:
w czasie walki gdy obie (albo trzy cztery) osoby posiadają taki sam poziom żagli to kto atakuje pierwszy?
Jak to dokładnie w tej kwestii jest z remisami?
Pzdr
Aba aka Bern
Re: Pirates Cove - krótkie pytanie o inicjatywę
: 21 mar 2009, 20:24
autor: Silent
na bgg znalazłem
Page 6, Combat, Section 3, paragraph 3:
Throughout the Combat, Plunder and Upgrade phases, the
fastest ship on an island always acts first. If two or more
pirates have the same level of Sails, each rolls a die against the
other(s) to break the tie in favor of the highest number. All
other ties throughout the game are decided by using the same
dice roll mechanism.
Edit: Choć widzę, że nie którzy wykorzystują house rule, mówiący, że statki atakują się równocześnie

, a nie rzut kostką decyduje

Re: Pirates Cove - krótkie pytanie o inicjatywę
: 21 mar 2009, 22:48
autor: Aba
To nawet graliśmy dobrze

Re: Pirate's Cove - pytanie o reguły
: 12 gru 2009, 20:56
autor: sirafin
Kilka nasuwających się pytań
KARTY:
Treasure over board [Battle]
(+2 speed bonus for each treasure dropped)
Pytanie: Czy skrzynie można wyrzucić tylko w momencie zagarania tej karty, czy również później w trakcie bitwy?
Powder keg [Volley]
(any hit damage every ship's hull)
Pytanie: Rozumiem że to JEDYNA "Combat card", która może być zagrywana w rundzie walki INNEGO pirata?
A found farewell [Navigation]
(sail to any unoccupied island ; cancels Consort)
Pytanie: Jak wygląda sprawa anulowania Consort? Czy po prostu ignoruję Consort i płynę tam gdzie chciałem, czy może anuluję Consort i muszę płynąć do niezajmowanej przez nikogo wyspy?
WALKA:
Legendary Pirate battles with Multiple Players
Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem zasady zbiorowej nawalanki z Legendarnym Piratem, dlatego podam ABSTRAKCYJNY przykład. Jeśli coś się nie zgadza to proszę mnie poprawić.
Na wyspie są:
Edward Teach "Blackbeard": Sail - 24 ; dice against Hull
Pirat 1: Sail - 9 ; Hull - 6
Pirat 2: Sail - 6 ; Hull - 9
Pirat 3: Sail - 8 ; Hull - 8
Piraci dostają numerki na podstawie poziomu Hull (w który celuje ten Legendarny Pirat)
Pirat 2 - cel nr 1 (Hull - 9)
Pirat 3 - cel nr 2 (Hull - 8)
Pirat 1 - cel nr 3 (Hull - 6)
Rozpoczyna się walka, od najszybszego do najwolniejszego
1.
Edward Teach "Blackbeard" (Sail - 24) : strzela do
Pirat 2 -> zbija mu dwa poziomy Hull (9-2 = 7)
2.
Pirat 1 (Sail - 9): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
3.
Pirat 3 (Sail - 8): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
4.
Pirat 2 (Sail - 6): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
5.
Edward Teach "Blackbeard" (Sail - 24) : strzela do
Pirat 3 -> chybia
6.
Pirat 1 (Sail - 9): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
7.
Pirat 3 (Sail - 8): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
8.
Pirat 2 (Sail - 6): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
9.
Edward Teach "Blackbeard" (Sail - 24) : strzela do
Pirat 1 -> chybia
10.
Pirat 1 (Sail - 9): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
11.
Pirat 3 (Sail - 8): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
12.
Pirat 2 (Sail - 6): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
Następuje ponowne rozdanie numerków
Pirat 3 - cel nr 1 (Hull - 8)
Pirat 2 - cel nr 2 (Hull - 7)
Pirat 1 - cel nr 3 (Hull - 6)
I na koniec dziwny fragment instrukcji (str 13)
Legendary Prates never flee from combat, nor they fight each other.
Jak może dojść do sytuacji że dwa czarne statki się spotykają?
Re: Pirate's Cove
: 22 lut 2010, 21:18
autor: janekbossko
nie ten dzial

Re: Pirate's Cove
: 22 lut 2010, 21:21
autor: konev
Re: Pirate's Cove - pytanie o reguły
: 02 kwie 2010, 15:31
autor: cboot
Pomimo, że minęło już trochę czasu, to odpowiem na poniższe pytania, może komuś się to przyda.
sirafin pisze:
KARTY:
Treasure over board [Battle]
(+2 speed bonus for each treasure dropped)
Pytanie: Czy skrzynie można wyrzucić tylko w momencie zagarania tej karty, czy również później w trakcie bitwy?
W opisie działania karty jest mowa: "Przesuń dowolną liczbę skrzyń z własnej ładowni na tą kartę", a nie "Możesz przesuwać dowolną liczbę skrzyń..." - a więc jak o jednorazowej czynności. Powyższe w powiązaniu z tym, że karty bitewne rozstrzyga się na początku bitwy - daje odpowiedź, że później już wyrzucać skrzyń nie można.
sirafin pisze:Powder keg [Volley]
(any hit damage every ship's hull)
Pytanie: Rozumiem że to JEDYNA "Combat card", która może być zagrywana w rundzie walki INNEGO pirata?
W zasadach walki jest jasno określone, w którym momencie można zagrywać karty. Tak więc: tak - ta karta jest wyjątkiem, a pozostałe zagrywamy wg standardowych reguł.
sirafin pisze:A found farewell [Navigation]
(sail to any unoccupied island ; cancels Consort)
Pytanie: Jak wygląda sprawa anulowania Consort? Czy po prostu ignoruję Consort i płynę tam gdzie chciałem, czy może anuluję Consort i muszę płynąć do niezajmowanej przez nikogo wyspy?
Używając tej karty, wykonujemy czynności wymienione w jej opisie, a więc przede wszystkim płyniemy do wolnej wyspy, dodatkowo pozbywamy się ewentualnego Consort.
sirafin pisze:WALKA:
Legendary Pirate battles with Multiple Players
Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem zasady zbiorowej nawalanki z Legendarnym Piratem, dlatego podam ABSTRAKCYJNY przykład. Jeśli coś się nie zgadza to proszę mnie poprawić.
Na wyspie są:
Edward Teach "Blackbeard": Sail - 24 ; dice against Hull
Pirat 1: Sail - 9 ; Hull - 6
Pirat 2: Sail - 6 ; Hull - 9
Pirat 3: Sail - 8 ; Hull - 8
Piraci dostają numerki na podstawie poziomu Hull (w który celuje ten Legendarny Pirat)
Pirat 2 - cel nr 1 (Hull - 9)
Pirat 3 - cel nr 2 (Hull -
Pirat 1 - cel nr 3 (Hull - 6)
Rozpoczyna się walka, od najszybszego do najwolniejszego
1.
Edward Teach "Blackbeard" (Sail - 24) : strzela do
Pirat 2 -> zbija mu dwa poziomy Hull (9-2 = 7)
2.
Pirat 1 (Sail - 9): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
3.
Pirat 3 (Sail -

: strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
4.
Pirat 2 (Sail - 6): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
5.
Edward Teach "Blackbeard" (Sail - 24) : strzela do
Pirat 3 -> chybia
6.
Pirat 1 (Sail - 9): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
7.
Pirat 3 (Sail -

: strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
8.
Pirat 2 (Sail - 6): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
9.
Edward Teach "Blackbeard" (Sail - 24) : strzela do
Pirat 1 -> chybia
10.
Pirat 1 (Sail - 9): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
11.
Pirat 3 (Sail -

: strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
12.
Pirat 2 (Sail - 6): strzela do
Edward Teach "Blackbeard" -> chybia
Następuje ponowne rozdanie numerków
Pirat 3 - cel nr 1 (Hull -
Pirat 2 - cel nr 2 (Hull - 7)
Pirat 1 - cel nr 3 (Hull - 6)
Dokładnie tak jak opisałeś, czyli dopiero gdy każdy z graczy dostanie po jednej salwie od Legendarnego Pirata, to kolejność ataków Legendarnego jest przeliczana. By się nie pogubić, można odzwierciedlić to figurkami statków na planszy, a więc na początku pierwszej rundy ustawić je gęsiego wg ustalonej kolejności, a Legendarnego ustawić z boku, tak by atakował burtę pierwszego statku, co rundę przesuwając go do burty kolejnego w kolejce; po przejściu do ostatniego w kolejce, skorygować kolejność statków i przesunąć Legendarnego do burty pierwszego w kolejce.
sirafin pisze:I na koniec dziwny fragment instrukcji (str 13)
Legendary Prates never flee from combat, nor they fight each other.
Jak może dojść do sytuacji że dwa czarne statki się spotykają?
Mi też to wygląda na niepotrzebny zapis w instrukcji, gdyż Legendarni poruszają się zawsze w stałym odstępie od siebie, a po pokonaniu jednego z nich, nowy jak rozumiem wchodzi dokładnie na miejsce pokonanego, więc odstęp również się nie zmienia. Możliwe jest jedynie spotkanie Legendarnego z Królewską Marynarką, ale zapis o tym, że oni nie walczą ze sobą jest już w opisie Królewskiej Marynarki.
Re: Pirate's Cove
: 01 sty 2011, 23:06
autor: Szarlatan
Ja mam takie pytanie: jak odliczacie ilość tur?
Re: Pirate's Cove
: 02 sty 2011, 09:02
autor: Nataniel
Na każdej wyspie jest 12 kart. Co kolejkę odsłaniania jest 1 karta. Jak skończą się karty - jest koniec gry.
Re: Pirate's Cove
: 21 mar 2011, 00:14
autor: Święty
Witam!
Jestem po pierwszej rozgrywce w 3 osoby. Mam pytania odnośnie kart z papugami. Jak interpretujecie poniższe karty?
1. Papuga Długiego Johna Silvera - zawsze rzucasz 6 kościami podczas walki
Jak ta karta ma się do ilości dział mniejszej niż 6 ?? Jak mam np.: 3 działa. Jak wyrzucę 6, 5, 5, 5, 3, 2 to ile celnych strzałów oddałem? 4 czy 3 (bo tyle mam dział)?
2. Papuga Billego Bonesa - zawsze strzelasz ze wszystkich dział
Jak mam dział 5, a członków załogi tylko 3 to jak to jest?? Walę i tak 5 działami?
Jak wyciągnę z tawerny za jednym razem 2 karty z papugami to co robić? Jedną wybieram a drugą z powrotem do talii kart czy odrzucam i dobieram kolejną kartę z tawerny?
Z góry dzięki za odpowiedzi. Gra całkiem miła i przyjemna, klimat jest, kostki nam akurat przy bitwach nie przeszkadzają (walki są wesołe i trzeba dobrze kombinować w co strzelać).
Pozdrawiam!
Re: Pirate's Cove
: 18 lip 2011, 15:29
autor: cboot
Pytania są bardzo ciekawe, więc postaram się na nie odpowiedzieć pomimo, że minęło już parę miesięcy:
ad. 1. Tutaj sprawa jest rzeczywiście bardzo niejasna. My graliśmy cały czas, że rzuca się wszystkimi kostkami i taki jaki wyjdzie wynik, tyle przeciwnik obrywa, bez względu na to ile ma się dział, czy załogi. Ale coś w tym brzydko pachniało cały czas, bo wtedy papuga Długiego Johna Silvera staje się mocno przegięta względem innych kart. Ogólnie papugi dają jakby nieskończenie dużą jedną sekcję, albo bardzo dużą w przypadku żagli. Papuga Johna Silvera dawałaby wtedy max dział i max załogi jednocześnie, czyli byłaby o niebo lepsza od Papugi Billego Jonesa, która daje jedyne max załogi.
W świetle powyższego bardziej logiczne jest wytłumaczenie, że Papuga Johna Silvera poprawia jedynie celność dział, a więc, że choć rzuca się 6 kośćmi, to trafień i tak może być tylko tyle ile ma się dział i załogi. Poza tym, gdyby wszystkie trafienia miały się liczyć, to po co pisać o rzucaniu 6 kośćmi, jakby wystarczyło napisać w instrukcji po prostu: masz 6 dział.
ad. 2. Tak - zgodnie z instrukcją.
ad. 3. Przede wszystkim, za instrukcją: "Odrzucenie papugi nie uprawnia Cię do pociągnięcia kolejnej karty." Natomiast tutaj instrukcja rzeczywiście nie tłumaczy co zrobić. To znaczy, ja widzę dwie możliwości:
a) Wybrać jedną papugę, a drugą wtasować i koniec.
b) Potraktować zakup kilku kart jako sekwencję kilku pojedynczych zakupów, a więc: ciągnę pierwszą kartę - jest papuga, więc umieszczam na swoim statku; ciągnę drugą kartę - znowu papuga, więc decyduję, czy pozbyć się pierwszej i stracić 1 punkt chwały, czy zrezygnować z drugiej i ją wtasować.
Nie wiem, który z wariantów jest poprawny. Zapewne sam dla wygody przyjąłbym ten a), gdyż wtedy nie trzeba przy każdym zakupie kilku kart dzielić go na pojedyncze akcje.