Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie - pytania, zasady
-
- Posty: 184
- Rejestracja: 08 sie 2007, 23:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie - pytania, zasady
Strona 2 - komponenty - 12 czerwonych; 8 pomarańczowych; 6 czarnych - 28 żetonów Celu
12+8+6= 26
Czy żetonów jest więcej w rzeczywistości, jeżeli tak to których?
12+8+6= 26
Czy żetonów jest więcej w rzeczywistości, jeżeli tak to których?
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
To błąd w polskiej wersji instrukcji. W EN jest prawidłowo "26 Objective tokens".
- orzeh
- Posty: 1308
- Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
- Lokalizacja: Mysłowice
- Has thanked: 138 times
- Been thanked: 208 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Z BGG - budując rezerwowa farmę mamy natychmiast szklarnie, pozatym nasiono jest dostępne od drugiej rundy(jest oczekujące) a trzeba po pierwszej rundzie zjeść (tak to rozumiem) i zjadamy rośliny ze szklarni (poprawcie jeśli się mylę) - 2 szklarnie wolne (?) a w kolejnych rundach wykorzystujemy rezerwy. Rozumiem że nie możemy zasadzić odrazy w rezerwowej farmie bo jest cała na czerwono.
Naszym zdaniem w aplikacji przycisk "następna runda jest mylący" - powinien się nazywać "koniec fazy akcji".
Jak na razie nie rozumiemy fazy uszkodzeń i trochę na "czuja" rozpatrywaliśmy += ( po uszkodzeniach na 5 wracamy do zero i dalej dodajemy czy zero kończy dodawanie uszkodzeń ?)
Ogólnie mimo tych niewielkich błędów i naszych pewnie niedopatrzeniach po pierwszej zapoznawczej rozgrywce mam 2 wnioski:
Nie ma co podchodzić do Marsjan jak do " Robinsona na Marsie" - jest dużo więcej różnić niż podobieństw
Gra ma klimat, klimat którego nie znam z żadnej innej gry.
Naszym zdaniem w aplikacji przycisk "następna runda jest mylący" - powinien się nazywać "koniec fazy akcji".
Jak na razie nie rozumiemy fazy uszkodzeń i trochę na "czuja" rozpatrywaliśmy += ( po uszkodzeniach na 5 wracamy do zero i dalej dodajemy czy zero kończy dodawanie uszkodzeń ?)
Ogólnie mimo tych niewielkich błędów i naszych pewnie niedopatrzeniach po pierwszej zapoznawczej rozgrywce mam 2 wnioski:
Nie ma co podchodzić do Marsjan jak do " Robinsona na Marsie" - jest dużo więcej różnić niż podobieństw
Gra ma klimat, klimat którego nie znam z żadnej innej gry.
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Nie zjadamy roślin. Produkujemy tyle żywności ile mamy roślin w szklarniach i z tego żywimy astronautów.
Jeżeli nie produkujemy wystarczająco korzystamy z rezerw.
Jeżeli nie produkujemy wystarczająco korzystamy z rezerw.
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
o co biega z tymi miejscami w polu urządzenie (akcja z bieżącego wydarzenia i akcja z przyszłego wydarzenia ) nic nie rozumiem z tej instrukcji.
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Tyle, że nie mamy od razu Rezerwowej Farmy. Trzeba ją najpierw zbudować.
Ja to rozumiem tak - na wstępie mam kartę rezerwowej farmy bez znaczników jako niby projekt do budowy. Wykonuje na niej akcję Budowy i kładę czerwone znaczniki statusu - mam farmę, ale ona trochę felernie działa. Potem mogę robić akcję naprawy części po kolei. Jak już ją jako-tako odpalę to sadzę nasiono.
Jak dla mnie zero kończy dodawanie uszkodzeń
Ja to rozumiem tak - na wstępie mam kartę rezerwowej farmy bez znaczników jako niby projekt do budowy. Wykonuje na niej akcję Budowy i kładę czerwone znaczniki statusu - mam farmę, ale ona trochę felernie działa. Potem mogę robić akcję naprawy części po kolei. Jak już ją jako-tako odpalę to sadzę nasiono.
Jak dla mnie zero kończy dodawanie uszkodzeń
Ktoś potwierdza?Tak samo rozumiem, że czerwone statusy w rezerwowych Panelach działają na tor uszkodzeń w Sekcji Systemowej. Może to ktoś potwierdzić?
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
o co biega z tymi miejscami w polu urządzenie (akcja z bieżącego wydarzenia i akcja z przyszłego wydarzenia ) nic nie rozumiem z tej instrukcji.
-
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 gru 2008, 11:53
- Lokalizacja: Gliwice/Sośnica
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Wyzerowanie kończy dodawanie uszkodzeń.Kudtacz pisze:Tyle, że nie mamy od razu Rezerwowej Farmy. Trzeba ją najpierw zbudować.
Ja to rozumiem tak - na wstępie mam kartę rezerwowej farmy bez znaczników jako niby projekt do budowy. Wykonuje na niej akcję Budowy i kładę czerwone znaczniki statusu - mam farmę, ale ona trochę felernie działa. Potem mogę robić akcję naprawy części po kolei. Jak już ją jako-tako odpalę to sadzę nasiono.
Jak dla mnie zero kończy dodawanie uszkodzeń
Ktoś potwierdza?Tak samo rozumiem, że czerwone statusy w rezerwowych Panelach działają na tor uszkodzeń w Sekcji Systemowej. Może to ktoś potwierdzić?
Rezerwowe budynki wpływają na bazę - zużycie energii tlenu i efekty uszkodzen
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 612
- Rejestracja: 15 gru 2008, 11:53
- Lokalizacja: Gliwice/Sośnica
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Pole do bieżącego wydarzenia służy do ukończenia bieżącego wydarzenia czyli tego co pojawiło się w obecnej rundzie.crashbull pisze:o co biega z tymi miejscami w polu urządzenie (akcja z bieżącego wydarzenia i akcja z przyszłego wydarzenia ) nic nie rozumiem z tej instrukcji.
Drugie to przeszłe wydarzenie - jeśli nie rozwiazaliscie wydarzenia w rundzie w której się pojawiło to o ile nie uaktywniło się w przed następnej fazie wydarzeń można je znaleźć w apce w osobnej zakładce i ukończyć w kolejnych rundach eliminując potencjalny negatywny efekt.
Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
To jest dokładnie opisane na stronie 14 - "Szczegółowy opis akcji > 1. Wydarzenia"crashbull pisze:o co biega z tymi miejscami w polu urządzenie (akcja z bieżącego wydarzenia i akcja z przyszłego wydarzenia ) nic nie rozumiem z tej instrukcji.
Moje pytania:
Pierwszy temat - więdnięcie
Strona 10 - napisane jest:
"Jeśli na Farmie nie działają Złącza Elektryczne lub Filtry Tlenowe (jest przy nich czerwony znacznik statusu), twoje rośliny
i nasiona więdną. W takim przypadku wzrost nie odbywa się. Zamiast tego należy przesunąć wszystkie znaczniki na ścieżce
Wzrostu o 1 pole w dół (odrzuć znacznik, jeśli nie można było przesunąć go już niżej), a następnie umieścić 1 żywność ze
Szklarni w otworze #6 na ścieżce Wzrostu. "
1.1 jeśli nie działają złącza ORAZ filtry - czy więdną o dwa pola, czy nadal o jedno?
"Więdnięcie szybko może okazać się zabójcze, więc aby mu zapobiec, możecie w fazie Produkcji danej rundy wydać 1 energię
i/lub 1 tlen z Rezerw (w zależności od tego, czego potrzeba na Farmie) – w tej rundzie więdnięcie nie będzie rozpatrywane."
1.2 jeżeli zapobiegam więdnięciu poprzez wydanie energii i/lub tlenu - czy to więdnięcie zatrzymało wzrost? Innymi słowy: czy po zapobiegnięciu więdnięcia białe znaczniki zostają na miejscu [nie rosną ani nie więdną], czy idą klasycznie jedno pole do góry [normalnie rosną]?
Drugi temat - "ramka Uszkodzeń"
Strona 18 - napisane jest:
"Następnie sprawdźcie w ramce Uszkodzeń
na planszy, czy nie trzeba dodać jakichś kości do tej puli
(chyba że już się tam znajdują): czerwony znacznik = dodajcie
tę kość; zielony znacznik = nie dodawajcie tej kości.
Rzućcie wszystkimi kośćmi z tej puli."
Znalazłem odpowiedź w aplikacji

"Ponadto, jeśli następna Sekcja w następującym ciągu ma
zielony znacznik w ramce Uszkodzeń na planszy, wymieńcie
go na czerwony: Sekcja Robocza -> Sekcja Mieszkalna ->
Sekcja Systemowa -> Sekcja Robocza. Na przykład: jeśli
Uszkodzenie osiągnie wartość 5 na torze Uszkodzeń Sekcji
Mieszkalnej, a Sekcja Systemowa ma zielony znacznik
w ramce Uszkodzeń, wymieńcie ten znacznik na czerwony."
2.2 Czy dobrze rozumiem: rozwalenie jednej sekcji powoduje, że w kolejnej rundzie będę rzucał większą liczbą kości uszkodzeń? Jeśli dobrze rozumiem, to pytania:
2.2.1 Czy w kolejnej rundzie mam jakkolwiek możliwość "naprawienia" tego znacznika na zielony?
2.2.2 Jeśli w kolejnej rundzie będę rzucał tą kością wynikająca z czerwonego znacznika - czy zmienia go z powrotem na zielony czy zostawiam czerwony?
- Portal Games
- Posty: 1390
- Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 421 times
- Kontakt:
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Odpowiedź na to pytanie padła już w wątku o grze.crashbull pisze:o co biega z tymi miejscami w polu urządzenie (akcja z bieżącego wydarzenia i akcja z przyszłego wydarzenia ) nic nie rozumiem z tej instrukcji.
2.1 - tak jest aplikacja podaje to w przygotowaniu do scenariusza.gryfius pisze: Drugi temat - "ramka Uszkodzeń"
Strona 18 - napisane jest:
"Następnie sprawdźcie w ramce Uszkodzeń
na planszy, czy nie trzeba dodać jakichś kości do tej puli
(chyba że już się tam znajdują): czerwony znacznik = dodajcie
tę kość; zielony znacznik = nie dodawajcie tej kości.
Rzućcie wszystkimi kośćmi z tej puli."
2.1 Czy na początku gry wszędzie daję zielone znaczniki, czy są puste? Nigdzie nie mogę te znaleźć (aplikacji jeszcze nie odpalałem).
Znalazłem odpowiedź w aplikacjiPo wybraniu scenariusza aplikacja mówi jakie znaczniki ułożyć.
"Ponadto, jeśli następna Sekcja w następującym ciągu ma
zielony znacznik w ramce Uszkodzeń na planszy, wymieńcie
go na czerwony: Sekcja Robocza -> Sekcja Mieszkalna ->
Sekcja Systemowa -> Sekcja Robocza. Na przykład: jeśli
Uszkodzenie osiągnie wartość 5 na torze Uszkodzeń Sekcji
Mieszkalnej, a Sekcja Systemowa ma zielony znacznik
w ramce Uszkodzeń, wymieńcie ten znacznik na czerwony."
2.2 Czy dobrze rozumiem: rozwalenie jednej sekcji powoduje, że w kolejnej rundzie będę rzucał większą liczbą kości uszkodzeń? Jeśli dobrze rozumiem, to pytania:
2.2.1 Czy w kolejnej rundzie mam jakkolwiek możliwość "naprawienia" tego znacznika na zielony?
2.2.2 Jeśli w kolejnej rundzie będę rzucał tą kością wynikająca z czerwonego znacznika - czy zmienia go z powrotem na zielony czy zostawiam czerwony?
2.2 Tak jest.
2.2.1 Niestety nie.
2.2.2. Zostaje czerwony

Co do pytań o farmę - wrócę z odpowiedziami jak upewnię się u źródła

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Graliście już w scenariusz Wyładunek? Chodzi o to, że jak robiłem setup elementów gry na podstawie aplikacji to zabrakło zielonych kostek (chociaż mam tyle ile powinno być na podstawie instrukcji)? Ktoś rozpędził się przy tworzeniu scenariusza?
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Akurat w tym scenariuszu wyjątkowo powinno ich nie brakować. Zauważ, że w setupie nie masz żadnych kafli obiektów, więc w sumie potrzeba Ci tylko 8 zielonych znaczników na karty Obiektów.Haloon pisze:Graliście już w scenariusz Wyładunek? Chodzi o to, że jak robiłem setup elementów gry na podstawie aplikacji to zabrakło zielonych kostek (chociaż mam tyle ile powinno być na podstawie instrukcji)? Ktoś rozpędził się przy tworzeniu scenariusza?
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
1. Niestety nie rozumiem zasadności sadzenia nowych nasion - zmieniają się w rośliny po 6 rundach (solach)... tyle że pojedynczy scenariusz tyle trwa. Jaki jest sens sadzenia nasion w 2+ rundzie (solu)?
2. Czym się różni jedzenie ze szklarni od tego z pól dojrzałe rośliny?
Dziękuję
2. Czym się różni jedzenie ze szklarni od tego z pól dojrzałe rośliny?
Dziękuję
- kaimada
- Posty: 1165
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 168 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Po co są w tej grze pola uszkodzeń? Chodzi mi o te pola w prawym dolnym rogu planszy.
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
W Aplikacji na PC, w setupie dla misji mamy rozłożone: dodatkowy przegląd systemu (2 zielone kostki), dodatkowy pobór (2), dodatkowy hangar (2), dodatkowy warsztat (2), dwa oxygenatory (razem 6 kostek), dwa panele słoneczne (4 kostki), farma (3), kwatery załogi (4), medbay (4), centrum kontroli (4), hangar (4), pobór (4), laboratorium (4), warsztat (4)Kudtacz pisze:Akurat w tym scenariuszu wyjątkowo powinno ich nie brakować. Zauważ, że w setupie nie masz żadnych kafli obiektów, więc w sumie potrzeba Ci tylko 8 zielonych znaczników na karty Obiektów.Haloon pisze:Graliście już w scenariusz Wyładunek? Chodzi o to, że jak robiłem setup elementów gry na podstawie aplikacji to zabrakło zielonych kostek (chociaż mam tyle ile powinno być na podstawie instrukcji)? Ktoś rozpędził się przy tworzeniu scenariusza?
To wychodzi więcej niż kostek w pudełki (44).
Sekcje są poukładane w ciąg. Najmniej groźne są uszkodzenia w roboczej, bardziej w mieszkalnej, a w systemowej to tylko siąść i płakaćPo co są w tej grze pola uszkodzeń? Chodzi mi o te pola w prawym dolnym rogu planszy.

A teraz moje pytanie bo nie jestem przekonany na 100% że dobrze rozumiem pewną kwestię i to mnie męczy. Chodzi o rezerwy i zasilane. Zaczęła się tura, produkuję 10 jednostek energii, na zasilanie muszę wydać 12. Czy nie mogę tych brakujących 2 jednostek wydać z rezerwy, a karty przestoju umieszczać dopiero wtedy gdy w rezerwie zabraknie energii? Czy ja coś pomieszałem? (wydaje mi się taki system logiczny)
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Na rysunku to faktycznie ich tyle jest. Natomiast krok 2 przygotowania scenariusza mówi jasno - "Na tym etapie nie używacie kafli Obiektów". Na dodatek jest bład w tym rysunku i powinno tam być dodatkowe Laboratorium, a nie Przegląd. Przynajmniej tak wynika z treści przygotowania.Akurat w tym scenariuszu wyjątkowo powinno ich nie brakować. Zauważ, że w setupie nie masz żadnych kafli obiektów, więc w sumie potrzeba Ci tylko 8 zielonych znaczników na karty Obiektów.Graliście już w scenariusz Wyładunek? Chodzi o to, że jak robiłem setup elementów gry na podstawie aplikacji to zabrakło zielonych kostek (chociaż mam tyle ile powinno być na podstawie instrukcji)? Ktoś rozpędził się przy tworzeniu scenariusza?.W Aplikacji na PC, w setupie dla misji mamy rozłożone: dodatkowy przegląd systemu (2 zielone kostki), dodatkowy pobór (2), dodatkowy hangar (2), dodatkowy warsztat (2), dwa oxygenatory (razem 6 kostek), dwa panele słoneczne (4 kostki), farma (3), kwatery załogi (4), medbay (4), centrum kontroli (4), hangar (4), pobór (4), laboratorium (4), warsztat (4)
To wychodzi więcej niż kostek w pudełki (44)
Dodam jeszcze, że jeśli masz kostkę czerwoną w Polu Uszkodzeń to w fazie Uszkodzeń rzucasz odpowiednią kością Uszkodzeń niezależnie od wskazań scenariusza.Sekcje są poukładane w ciąg. Najmniej groźne są uszkodzenia w roboczej, bardziej w mieszkalnej, a w systemowej to tylko siąść i płakaćPo co są w tej grze pola uszkodzeń? Chodzi mi o te pola w prawym dolnym rogu planszy.Przy obliczaniu uszkodzeń jak wynik wyjdzie ci poza skalę to zerujesz uszkodzenia i dodajesz czerwoną kostkę na polu uszkodzeń następnej sekcji w sukcesji. Wg mnie chodzi o to że w pewnym momencie doszło do tylu błędów w sekcji, że nawet w nadrzędna zaczyna się "sypać" - uzależnia to jedną od drugiej. Musimy pilnować wszystkiego.
A teraz moje pytanie bo nie jestem przekonany na 100% że dobrze rozumiem pewną kwestię i to mnie męczy. Chodzi o rezerwy i zasilane. Zaczęła się tura, produkuję 10 jednostek energii, na zasilanie muszę wydać 12. Czy nie mogę tych brakujących 2 jednostek wydać z rezerwy, a karty przestoju umieszczać dopiero wtedy gdy w rezerwie zabraknie energii? Czy ja coś pomieszałem? (wydaje mi się taki system logiczny)
Z tego co mówi instrukcja musisz zrobić przestój, a nie korzystać z Rezerw. Rezerwy są potrzebne, żeby się tych Przestojów pozbywać.
-
- Posty: 1228
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 428 times
- Been thanked: 194 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 1 time
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Jestem po pierwszej partii "Witajcie w domu" - 3h na spokojnie z wertowaniem (wcześniej przeczytanej na spokojnie) instrukcji. Te wertowanie i pierwsza rozgrywka trochę zabiła mi klimat ale jest ok. W instrukcji faktycznie ktoś się wypowiedział wcześniej brakuje przykładów - najlepiej ze zdjęciami
.
Tak na początek w kwestii uszkodzeń czerwona kostka (znacznik -nazewnictwo poprawne wg instrukcji) to nie czerwona kostka (k6)
Po drugie pytania zadam na świeżo - bez czytania drugi raz instrukcji (planuję na spokojnie w dniu dzisiejszym może pewne rzeczy się rozjaśnią).
1. Budowa - czy do budowy szklarni, dodatkowych obiektów (rezerwowych) potrzebuje jakiś materiałów, czy tylko wykonuję akcję - rozumiem że nie, dopiero przy naprawie uszkodzeń zużywam podzespoły.
2. Jak jest rola dodatkowej farmy (rezerwowej) - czy tylko służy do sadzenia roślin?
3. Czy w scenariuszu witajcie w domu zasadzenie rośliny jest możliwe w w dowolnej farmie (rozumiem, że w ogóle po zbudowaniu szklarni w głównej)
3. Czy po naprawieniu zespołu w sekcji roboczej z "V" kolejne akcje nie wymagają już jego stosowania, czy uszkodzenie działa na cała rundę (tak jak w przypadku żółtych żetonów)?
4. Czy podwyższając poziom uszkodzeń sekcji w fazie wydarzeń od razu rozpatruję osiągnięcie 5 lub przekroczenie, czy czekam do fazy uszkodzeń (czy mam możliwość reakcji w fazie akcji, szczególnie, że niektóre wydarzenia obniżają od razu w fazie wydarzeń ten poziom)?
5. Kiedy wchodzi do gry uszkodzenie "obniż produkcję -?" to mogę tę kartę jakoś naprawić i ponownie podwyższyć poziom produkcji?
6. Czy próbki w scenariuszu "witajcie .." są do czegoś potrzebne?
7. Cel misji: naprawcie HUB, by nie przekroczyć progu eksploatacji - czy to oznacza że na żadnym obiekcie startowym i rezerwowym nie może być czerwonego znacznika, czy tylko w startowych? (bo nie wiem czy wygrałem czy przegrałem
- i tutaj uwaga - faktycznie brakuje znaczników i zielonych i białych w pierwszym scenariuszy - zastępowałem czarnymi.
UWAGA do wykonania - suuuuuuuuuuuuuper - na zdjęciach i filmach nie wyglądało - ale trzyma klimat. I już nic nie jeździ po planszy (znaczniki).
Już czuje klimat - jak tylko opanuję zasady i nie będę wertował instrukcji (u mnie standard).
- za brak znaczników i zbyt mało przykładów z pokazem w instrukcji.
I może na przyszłość (się czepiam ale fajnie wprowadzają klimat) - więcej kart cech - u mnie nie były potrzebne (pewnie w innych scenariuszach), a grałem 4 postaciami, wiec użyłem wszystkich.

Tak na początek w kwestii uszkodzeń czerwona kostka (znacznik -nazewnictwo poprawne wg instrukcji) to nie czerwona kostka (k6)

Po drugie pytania zadam na świeżo - bez czytania drugi raz instrukcji (planuję na spokojnie w dniu dzisiejszym może pewne rzeczy się rozjaśnią).
1. Budowa - czy do budowy szklarni, dodatkowych obiektów (rezerwowych) potrzebuje jakiś materiałów, czy tylko wykonuję akcję - rozumiem że nie, dopiero przy naprawie uszkodzeń zużywam podzespoły.
2. Jak jest rola dodatkowej farmy (rezerwowej) - czy tylko służy do sadzenia roślin?
3. Czy w scenariuszu witajcie w domu zasadzenie rośliny jest możliwe w w dowolnej farmie (rozumiem, że w ogóle po zbudowaniu szklarni w głównej)
3. Czy po naprawieniu zespołu w sekcji roboczej z "V" kolejne akcje nie wymagają już jego stosowania, czy uszkodzenie działa na cała rundę (tak jak w przypadku żółtych żetonów)?
4. Czy podwyższając poziom uszkodzeń sekcji w fazie wydarzeń od razu rozpatruję osiągnięcie 5 lub przekroczenie, czy czekam do fazy uszkodzeń (czy mam możliwość reakcji w fazie akcji, szczególnie, że niektóre wydarzenia obniżają od razu w fazie wydarzeń ten poziom)?
5. Kiedy wchodzi do gry uszkodzenie "obniż produkcję -?" to mogę tę kartę jakoś naprawić i ponownie podwyższyć poziom produkcji?
6. Czy próbki w scenariuszu "witajcie .." są do czegoś potrzebne?
7. Cel misji: naprawcie HUB, by nie przekroczyć progu eksploatacji - czy to oznacza że na żadnym obiekcie startowym i rezerwowym nie może być czerwonego znacznika, czy tylko w startowych? (bo nie wiem czy wygrałem czy przegrałem

UWAGA do wykonania - suuuuuuuuuuuuuper - na zdjęciach i filmach nie wyglądało - ale trzyma klimat. I już nic nie jeździ po planszy (znaczniki).
Już czuje klimat - jak tylko opanuję zasady i nie będę wertował instrukcji (u mnie standard).
- za brak znaczników i zbyt mało przykładów z pokazem w instrukcji.
I może na przyszłość (się czepiam ale fajnie wprowadzają klimat) - więcej kart cech - u mnie nie były potrzebne (pewnie w innych scenariuszach), a grałem 4 postaciami, wiec użyłem wszystkich.
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Tak gdzie nie jestem pewien, zaznaczam to 
Jeżeli budujemy i/lub naprawiamy coś ponad to, co jest w instrukcji - to na karcie Misji są dodatkowe informacje. Dla przykładu "Korekcje" z pierwszego scenariusza - wymagają a) wybranego zielonego statusu farmy b) akcji budowy c) podzespołu, który ma ten zielony status. Ale już przy samych obiektach jest tylko "akcja budowy" - więc nic więcej do szczęścia nam nie potrzeba
Być może w kampanii będzie to miało większe konsekwencje: 1 więcej jedzenia = 1 więcej (domyślnie) nadprodukcji = 0,5 jedzenia do rezerw = po zaokrągleniu w górę 1 jedzenia do rezerw!
"Postęp Uszkodzeń
W miarę upływu czasu stan HUB-u ulega pogorszeniu. Przed
Wydarzeniem bieżącej rundy aplikacja nakaże przesunięcie
znacznika Uszkodzeń na wskazanym torze o 1. Przesuń
odpowiedni znacznik o 1 pole w górę i rozpatrz ewentualne
konsekwencje (zob. str. 18)."
Domyślam się, że w scenariuszach albo będzie trzeba sobie radzić przestojami i rezerwami, albo będzie możliwość czasami naprawienia z karty misji, albo będzie możliwość zbudowania rezerwowych dla nadprodukcji (czyli wyrównania mniejszej wydajności głównych obiektów).
Ten prób eksploatacji jest zmienny dla każdych misji.
My zastąpiliśmy niebieskimi - bo mało eksplorowaliśmy

Dokładnie, domyślnie jest tak jak mówisz - jeżeli jakakolwiek akcja budowy wymaga dodatkowych elementów to właśnie naprawa statusów. Mowa tu oczywiście o samej instrukcji.ronczi pisze:1. Budowa - czy do budowy szklarni, dodatkowych obiektów (rezerwowych) potrzebuje jakiś materiałów, czy tylko wykonuję akcję - rozumiem że nie, dopiero przy naprawie uszkodzeń zużywam podzespoły.
Jeżeli budujemy i/lub naprawiamy coś ponad to, co jest w instrukcji - to na karcie Misji są dodatkowe informacje. Dla przykładu "Korekcje" z pierwszego scenariusza - wymagają a) wybranego zielonego statusu farmy b) akcji budowy c) podzespołu, który ma ten zielony status. Ale już przy samych obiektach jest tylko "akcja budowy" - więc nic więcej do szczęścia nam nie potrzeba

Bez dodatkowej farmy nie mógłbyś posadzić nowego ziarna = nie spełniłbyś obowiązkowego celu misji.ronczi pisze:2. Jak jest rola dodatkowej farmy (rezerwowej) - czy tylko służy do sadzenia roślin?
Być może w kampanii będzie to miało większe konsekwencje: 1 więcej jedzenia = 1 więcej (domyślnie) nadprodukcji = 0,5 jedzenia do rezerw = po zaokrągleniu w górę 1 jedzenia do rezerw!
Roślina po zasadzeniu "rośnie" 6 rund. Żeby ją posadzić, musisz mieć wolną szklarnię. Pierwszy scenariusz zaczynasz z tyloma szklarniami ilu jest graczy, a w każdej jest roślina - nie możesz nic posadzić. Co więcej, jeśli roślina zacznie więdnąć i z zajętej szklarni wpadnie na tor wzrostu - nadal nie możesz zasiać nowego ziarna, ponieważ liczba białych znaczników w szklarniach i na torze wzrostu nie może przekroczyć czarnych znaczników szklarni. Dopiero budowa rezerwowej farmy (a w niej nowej szklarni) da Ci możliwość zasadzenia nasiona.ronczi pisze:3. Czy w scenariuszu witajcie w domu zasadzenie rośliny jest możliwe w w dowolnej farmie (rozumiem, że w ogóle po zbudowaniu szklarni w głównej)
Wydaje mi się (do potwierdzenia), że tak - gdy przychodzi czas na wszystkie akcje związane z budową - wybierasz w jakiej kolejności je rozgrywasz. Jedyne o czym musisz pamiętać to kolejność rozgrywania kolejnych akcji (nie możesz np. naprawić statusu "V" w Eksploracji przed wykonaniem Eksploracji).ronczi pisze:3. Czy po naprawieniu zespołu w sekcji roboczej z "V" kolejne akcje nie wymagają już jego stosowania, czy uszkodzenie działa na cała rundę (tak jak w przypadku żółtych żetonów)?
My graliśmy, że uszkodzenia przyjmowaliśmy i rozpatrywaliśmy natychmiast. Właśnie sprawdziłem w instrukcji, strona 8:ronczi pisze:4. Czy podwyższając poziom uszkodzeń sekcji w fazie wydarzeń od razu rozpatruję osiągnięcie 5 lub przekroczenie, czy czekam do fazy uszkodzeń (czy mam możliwość reakcji w fazie akcji, szczególnie, że niektóre wydarzenia obniżają od razu w fazie wydarzeń ten poziom)?
"Postęp Uszkodzeń
W miarę upływu czasu stan HUB-u ulega pogorszeniu. Przed
Wydarzeniem bieżącej rundy aplikacja nakaże przesunięcie
znacznika Uszkodzeń na wskazanym torze o 1. Przesuń
odpowiedni znacznik o 1 pole w górę i rozpatrz ewentualne
konsekwencje (zob. str. 18)."
Nigdzie w instrukcji nie znalazłem możliwości naprawienia wydajnościronczi pisze:5. Kiedy wchodzi do gry uszkodzenie "obniż produkcję -?" to mogę tę kartę jakoś naprawić i ponownie podwyższyć poziom produkcji?

Generalnie do wygrania tego scenariusza nie są potrzebne. Aczkolwiek jeden z astronautów na swoich kartach ma zdolność związaną z odrzucaniem dostępnych(?) próbek - nie pamiętam który dokładnie.ronczi pisze:6. Czy próbki w scenariuszu "witajcie .." są do czegoś potrzebne?
Na karcie misji: "Próg eksploatacji: 6 zepsutych części w HUB-ie i/lub na kartach Obiektów." >>> Czyli lepiej niż myślałeś: ogólnie możesz mieć max 6 czerwonych statusów w całej grze. Jeśli masz 7 i więcej - przegrywasz mimo spełnieniu celów scenariusza.ronczi pisze:7. Cel misji: naprawcie HUB, by nie przekroczyć progu eksploatacji - czy to oznacza że na żadnym obiekcie startowym i rezerwowym nie może być czerwonego znacznika, czy tylko w startowych? (bo nie wiem czy wygrałem czy przegrałem- i tutaj uwaga - faktycznie brakuje znaczników i zielonych i białych w pierwszym scenariuszy - zastępowałem czarnymi.
Ten prób eksploatacji jest zmienny dla każdych misji.
My zastąpiliśmy niebieskimi - bo mało eksplorowaliśmy

Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Pytanko odnośnie wydajności sprzętu. Jej spadek wynika tylko z wydarzeń lub z zasad scenariusza? Chodzi o to czy np. w oksygenatorze jak się zepsuje się procesor to wydajność spadnie o 1 czy może wydajność a działające elementy są niezależne od siebie?
- kaimada
- Posty: 1165
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:58
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 168 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Czy do progu eksploatacji liczą się też dodatkowo wybudowane rzeczy? W sensie, czy w pierwszej misji należy naprawić także dodatkowe panale, oksygeneratory i farmę?
Po co na dodatkowej farmie są cztery miejsca na nasionko skoro mamy tylko jedno miejsce na szklarnię?
Po co na dodatkowej farmie są cztery miejsca na nasionko skoro mamy tylko jedno miejsce na szklarnię?
-
- Posty: 1228
- Rejestracja: 03 sty 2015, 17:28
- Lokalizacja: Kołobrzeg
- Has thanked: 428 times
- Been thanked: 194 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Tak się zastanawiam, po wybudowaniu zapasowej szklarni są na niej czerwone znaczniki.
Czy znaczy to że dwa razy mam rozpatrywać więdnięcie ??
Jeżeli tak, to czy ze szklarni przenosze znacznik na pole sadzonki ??
Pierwsza gra za nami, niestety nie udało się umościć na Marsie ... Wybudowaliśmy wszystko i zasadziliśmy nasiono, zabrakło 40% komfrtu ... Na poziomie normalnym.
W sumie popełniłem parę błędów, największą gafą było to, że nie doczytałem że wybudowane zapasowe elementy (panele, tlenomejkery i farma) są w pełni wydajne (co wiązało sie z przestojami karnymi za tlen) -> stres leciał jak szalony + dodatkowe akcje na odkręcenie przestoju.
Czy znaczy to że dwa razy mam rozpatrywać więdnięcie ??
Jeżeli tak, to czy ze szklarni przenosze znacznik na pole sadzonki ??
Pierwsza gra za nami, niestety nie udało się umościć na Marsie ... Wybudowaliśmy wszystko i zasadziliśmy nasiono, zabrakło 40% komfrtu ... Na poziomie normalnym.
W sumie popełniłem parę błędów, największą gafą było to, że nie doczytałem że wybudowane zapasowe elementy (panele, tlenomejkery i farma) są w pełni wydajne (co wiązało sie z przestojami karnymi za tlen) -> stres leciał jak szalony + dodatkowe akcje na odkręcenie przestoju.
Niegdyś Azazelek, narodzony na nowo jako Kal-El83 ;)
- prz22
- Posty: 344
- Rejestracja: 17 wrz 2012, 23:12
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 3 times
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Czy jeśli na karcie scenariusza jest akcja "wykonaj badania. " to wystarczy raz wykonać akcję - status "zbadano" czy dwukrotnie- status "odkryto" aby akcja ze scenariusza zakończyła się sukcesem?
Mam na myśli scenariusz "Z pyłu powstałes"
EDIT: wystarczy raz. Potwierdzone u źródła:)
Mam na myśli scenariusz "Z pyłu powstałes"

EDIT: wystarczy raz. Potwierdzone u źródła:)
Ostatnio zmieniony 17 lip 2017, 09:02 przez prz22, łącznie zmieniany 1 raz.
Coraz mocniej wkręcam się w świat gier planszowych, ale od zawsze i na zawsze największą pasją pozostanie muzyka;)
-
- Posty: 333
- Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Has thanked: 1 time
Re: Pierwsi Marsjanie: Przygody na Czerwonej Planecie
Faktycznie przegapiłem fakt, że w fazie wydarzeń tez rozpatruje się uszkodzenia poziomu 5 oraz nie zauważyłem opisu co do progu eksploatacji pod ramka cel misji.
Natomiast mam pytanie czy rezerwowa farma (uszkodzenie sekcji) ma wpływ na więdnięcie na ścieżce wzrostu farmy, czy tylko na zasadzone na dodatkowej farmie rośliny. Dodatkowo wydaje mi się, że nowe nasiono w scenariuszu „witajcie…” jest możliwe zasadzenie w podstawowej farmie – jest tam miejsce na 5 szklarnię. Na dodatkowej farmie jest jedno miejsce na szklarnie (jest tam opis 6-10) ale nie ma drabinki wzrostu.
Reasumując: w jaki sposób rezerwowa farma jest powiązana z farmą?
Natomiast mam pytanie czy rezerwowa farma (uszkodzenie sekcji) ma wpływ na więdnięcie na ścieżce wzrostu farmy, czy tylko na zasadzone na dodatkowej farmie rośliny. Dodatkowo wydaje mi się, że nowe nasiono w scenariuszu „witajcie…” jest możliwe zasadzenie w podstawowej farmie – jest tam miejsce na 5 szklarnię. Na dodatkowej farmie jest jedno miejsce na szklarnie (jest tam opis 6-10) ale nie ma drabinki wzrostu.
Reasumując: w jaki sposób rezerwowa farma jest powiązana z farmą?