Strona 1 z 9

John Company (Cole Wehrle)

: 29 sie 2017, 13:21
autor: Veridiana
Obrazek

John Company to nowa gra (1-6 graczy) wydawnictwa Sierra Madre Games znanego z serii gier Pax, w której gracze wcielają się w rody brytyjskich obywateli, którzy starają się zrobić karierę w Kompanii Wschodnioindyjskiej.
Gra będzie dostępna na Essen 2017.

Opis gry w Cotygodniku 8)

link do BGG
https://boardgamegeek.com/boardgame/211716/john-company

Re: John Company

: 29 sie 2017, 13:56
autor: Deem
Raj, masz możliwość porównania stopnia komplikacji zasad z Infamous Traffic?

Re: John Company

: 29 sie 2017, 14:02
autor: mauserem
Veridiana pisze:Opis gry w Cotygodniku 8)
A może jakiś tekst zachęty?
Akapicik tyciutki?
Choćby, jeden, mały, chamski, jednozdaniowy "click bait"? hę?
Czy proszę o wiele?

bo jak nie to miejsce tej wrzutki jest raczej w innym dziale forum: ciekawe linki, media o planszówkach

a Wystarczyło dodać pomocnego linka do BGG, podstawowy opis, o czym i dla kogo i zrobiłby się ładny watek poświęcony grze. :mrgreen:
Więc halo! Policja!

Re: John Company

: 29 sie 2017, 14:30
autor: raj
Deem pisze:Raj, masz możliwość porównania stopnia komplikacji zasad z Infamous Traffic?
Niestety nie znam Infamous Traffic.

link do BGG
https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... hn-company

John Company to nowa gra (1-6 graczy) wydawnictwa Sierra Madre Games znanego z serii gier Pax, w której gracze wcielają się w rody brytyjskich obywateli, którzy starają się zrobić karierę w Kompanii Wschodnioindyjskiej.
Gra będzie dostępna na Essen 2017.

Mauserem, zadowolony? :)

Re: John Company

: 29 sie 2017, 14:47
autor: mauserem
raj pisze:
Deem pisze:Raj, masz możliwość porównania stopnia komplikacji zasad z Infamous Traffic?
Niestety nie znam Infamous Traffic.

link do BGG
https://www.boardgamegeek.com/boardgame ... hn-company

John Company to nowa gra (1-6 graczy) wydawnictwa Sierra Madre Games znanego z serii gier Pax, w której gracze wcielają się w rody brytyjskich obywateli, którzy starają się zrobić karierę w Kompanii Wschodnioindyjskiej.
Gra będzie dostępna na Essen 2017.

Mauserem, zadowolony? :)
molto bene :wink:

ale fajniej by było gdyby pierwszy post zaczynał się taką metryczką :twisted:
a sam tytuł wątku zawierałby nazwę wydawcy :mrgreen:

Re: John Company

: 29 sie 2017, 14:50
autor: herman
Pewien jegomość ma już przedpremierowy egzemplarz. W weekend tytuł będzie ogrywany na konwencie AgroWar więc może jakieś sensowne opinie się pojawią.

Re: John Company

: 29 sie 2017, 14:55
autor: raj
herman pisze:Pewien jegomość ma już przedpremierowy egzemplarz. W weekend tytuł będzie ogrywany na konwencie AgroWar więc może jakieś sensowne opinie się pojawią.
Miło wiedzieć, że moja opinia nie jest sensowna... :(

Re: John Company

: 29 sie 2017, 15:22
autor: herman
Tak mi się napisało, nie odnosiłem się do Twojej relacji (przyznam, że nie zajrzałem jeszcze z braku czasu). Baba :mrgreen:

Re: John Company

: 29 sie 2017, 15:44
autor: Deem
herman pisze:Pewien jegomość ma już przedpremierowy egzemplarz. W weekend tytuł będzie ogrywany na konwencie AgroWar więc może jakieś sensowne opinie się pojawią.
Przedpremierowy ostateczny czy betę?

Re: John Company

: 29 sie 2017, 16:20
autor: raj
herman pisze: Baba :mrgreen:
Ha! Nie będziesz mi ograniczał mojego prawa do wyboru! Jak będę chciał to mogę być nawet babą w ciąży z PMSem! Kombo takie. :)

Re: John Company

: 29 sie 2017, 17:56
autor: nahar
Deem pisze:
herman pisze:Pewien jegomość ma już przedpremierowy egzemplarz. W weekend tytuł będzie ogrywany na konwencie AgroWar więc może jakieś sensowne opinie się pojawią.
Przedpremierowy ostateczny czy betę?
Dosyć ostateczny. Co do gry - mózg wycieka. Dodajmy, że graliśmy z Rajem bez zasad zaawansowanych w których gracze mają możliwość powołania własnych firm (specjalne wydarzenie - odwołanie monopolu EIC na handel z Indiami).

Gra się przeciw grze, ale jednocześnie trzeba grać pod siebie. Utrzymanie balansu między tymi dwoma aspektami .... bardzo ciężkie. Ja np przez 5 z 6 tur obsadzałem Chairmana (Przewodniczący Rady Dyrektorów - o ogromnym wpływie), ale ostatecznie punktowo wypadłem bardzo słabo na koniec.

Pogramy w weekend to się skrobnie coś więcej. I szczerze to mi bardziej pasuje niż Pax Pamir.

Re: John Company

: 29 sie 2017, 18:28
autor: rastula
Oprawa bardzo klimatyczna.

Re: John Company

: 29 sie 2017, 18:58
autor: Galatolol
Zamówiłem grę w ciemno w przedsprzedaży. Z opisu Raja wynika, że jest to bardziej złożone od Infamous Traffic.

Re: John Company

: 29 sie 2017, 20:43
autor: ghostdog
Deem pisze:
herman pisze:Pewien jegomość ma już przedpremierowy egzemplarz. W weekend tytuł będzie ogrywany na konwencie AgroWar więc może jakieś sensowne opinie się pojawią.
Przedpremierowy ostateczny czy betę?
Gra jest gotowa, instrukcja ostateczna na BGG (choć pewnie jak przy PAX będzie living rules). Gra z drukarni idzie na Essen.

Re: John Company

: 29 sie 2017, 21:10
autor: Deem
ghostdog pisze:
Deem pisze:
herman pisze:Pewien jegomość ma już przedpremierowy egzemplarz. W weekend tytuł będzie ogrywany na konwencie AgroWar więc może jakieś sensowne opinie się pojawią.
Przedpremierowy ostateczny czy betę?
Gra jest gotowa, instrukcja ostateczna na BGG (choć pewnie jak przy PAX będzie living rules). Gra z drukarni idzie na Essen.
Wiem, zamówiłem pierwszego dnia przedsprzedaży :) Byłem tylko ciekaw, z której wersji są opinie kolegów.

Re: John Company

: 29 sie 2017, 22:10
autor: raj
To wersja ostateczna albo prawie ostateczna.

Re: John Company

: 06 mar 2018, 11:28
autor: yanoo
Pograłem nieco solo, jakby ktoś chciał poczytać wrażenia: https://psgp.pl/2018/03/06/solo-challenge-john-company/

TL;DR

Gra na początku jest belitosna - celem jest podbicie Indii w 12 tur, a ja miałem problem z przetrwaniem 2-3. W mojej ostatniej rozgrywce w końcu udało mi się przebrnąć przez najtrudniejszy okres i rozhuśtać korporacyjną machinę do tego stopnia, że na koniec gry Indie nie miały szans się wyrwać brytyjskim najeźdźcom.

Gra wygląda fantastycznie i równie dobrze mi się grało.

Re: John Company

: 06 mar 2018, 11:32
autor: ghostdog
Nie miałeś problemow ze zrozumieniem wszystkich mechanizmów? Ja juz trzeci raz instrukcje czytam i wciaz nie do końca ogarniam


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: John Company

: 06 mar 2018, 11:45
autor: yanoo
Parę problemów było, ale forum bgg pomagało. W razie czego pytaj tutaj ;)

Re: John Company

: 10 mar 2018, 11:28
autor: Ink

Re: John Company

: 20 mar 2018, 07:53
autor: ghostdog
"It with sadness and some fear that I am informed of Funagain going out of business. Nick and Jeff have been my most enthusiastic supporters. The fear comes from that I have only until May to get rid of the games in inventory. This means over one thousand games of Bios:Genesis, Bios:Megafauna, and John Company will be destroyed unless I can sell them by then, or find a cheap new home. I am already taking a loss on these games, so shipping them again (this will be the 4th time) may not be worth it. So if any of you were contemplating getting any of these fine products, they may not be available after May. Stocks in the rest of the world have run out, so remaining orders from now to the deadline on May 1 will be from Funagain.

News for the Neanderthal 2 /Greenland 3/ and Pax Emancipation. The campaign closed successfully and these products are at the printer (Panda Games). On April 1, I will be offering all 3 games as preorders on my new website run by Ion Games Design. These games are scheduled to start shipping in September, and they will be available in Spiel Messe Essen 2018 as well.

Inventory: I have about 200 Pax Renaissance, 200 Bios:Genesis, 600 Bios:Megafauna, and 300 John Company remaining, mainly in the USA, Australia, China.

You cannot order games any more direct from Funagain. You can only order John Company, Bios:Megafauna 2, and Bios:Genesis 2 from my website: www.sierra-madre-games.eu.
Taka informacja z BGG

Re: John Company

: 17 kwie 2018, 19:58
autor: Wincenty Jan
Grał ktoś z Was? Jestem ciekaw czy losowość można w jakikolwiek sposób bardziej okiełznać niż poprzez rekompensatę przy złych rzutach przy odchodzeniu na emeryturę. Gra zrobiła na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Chociaż nie wiem czy słowo „gra” pasuje do tego tytułu. To raczej symulacja korporacji , w której to każdemu zalezy aby korporacja prężnie działała , a jeszcze bardziej zalezy na tym aby podczas dbania o dobro firmy „pod*****olić” ile tylko się da. Kilka prostych mechanizmów, które w połączeniu dają coś na pograniczu cięższego tytułu i mozgożera. Zgadzam się ze zdaniem Inka (wypowiadał się o grze w cotygodniku GF) , że to niszowy tytuł, zdecydowanie nie dla każdego , gdzie szczypta losowości może zniechęcić wielu graczy. Za mną dwie rozgrywki i liczę na zdecydowanie więcej bo gra wydaje się mieć sporo do odkrycia. Nie ukrywam, że też mam pewien dystans do losowości, zwłaszcza przy wymagających tytułach. Póki co 9/10.

Re: John Company

: 17 kwie 2018, 20:04
autor: raj
Jak raz Ink opisał swoje wrażenia w Cotygodniku.
http://www.gamesfanatic.pl/2018/04/17/c ... u-i-swiat/

Re: John Company

: 17 kwie 2018, 22:59
autor: orzeh
Dla zainteresowanych:
Przetłumaczyłem karty Evening Post
Google Docs
Jeśli macie uwagi, proszę dajcie znać

Re: John Company

: 26 maja 2018, 21:43
autor: Galatolol
Zagrałem póki co 6 razy (poza solo wszystkie te partie to tryb podstawowy, Early Campaign)

Dwukrotnie solo - ujdzie, ale nie poleciłybm kupować tej gry z myślą o tym trybie
Raz w dwie osoby - swuosobowa gra to to zdecydowanie nie jest...
Dwukrotnie w trzy osoby - machnęliśmy wczoraj dwie partyjki pod rząd w 3,5 godz. (wszyscy już choć raz grali). Powiedziałbym, że na trzech już jest nieźle.
Raz w cztery osoby - mi się podobało, ale można było odczuć problem ze zdobywaniem punktów, gdy nie siadały rzuty na Attrition, i jednej osobie to bardzo przeszkadzało. Można wtedy wykorzystać oficjalny wariant Low Luck (jest na forum BGG).

Ogólnie grę uważam za dobrą, ale nie jest to jakieś objawienie. Teraz będę dążył do przetestowania pozostałych trybów gry. An Infamous Traffic jak na razie oceniam wyżej.

Co do zasad to nie jest wcale ciężko. Proponuję nie tłumaczyć od razu słonia, Bailout czy zasady, że gra się kończy, gdy nie ma żadnego otwartego regionu w 3+ turze. Lepiej zaczekać z wyjaśnieniem tego do końcówki pierwszej tury. I gdy już dojdzie do tłumaczenia słonia, to przedstawiać tylko wylosowane w danym momencie efekty.