Strona 1 z 10

Glory: Droga do chwały (D. "Lir" Mucha, M. "Wis" Wisthal)

: 06 lis 2017, 00:18
autor: wis
Cześć!

Od jakiegoś czasu (to temat na osobną opowieść) tworzymy grę o turniejach rycerskich, czas założyć jej wątek informacyjny.

Kampania na zagramw.to - ufundowana w 11 godzin!

Obrazek


W Glory: Gra Rycerzy jesteś młodym rycerzem, którego jedynym celem jest sława. Zdobędziesz ją podczas serii turniejów, przygód i pojedynków. Podczas każdej tury gry będziesz przeznaczać swój cenny czas na akcje jak trening, zdobywanie sojuszników, modlitwę lub wynajmując swój miecz. Będziesz również zdobywać okupy lub odwiedzać panią swego serca, by zostać mistrzem zdolnym pokonać innych graczy, jak również najsławniejszych rycerz Europy 15-go wieku.

Glory to klasyczna eurogra zaprojektowana przez dwóch rekonstruktorów średniowiecza, którzy chcą opowiedzieć historię o życiu rycerza w języku gry planszowej. W grze zobaczycie fazę przygotwań w mechanice worker-placement, turnieje między graczami (opcjonalnie) i innymi rycerzami, oraz pojedynki, w których szczęście jest mniej ważne niż łaska Boża.

Gra jest zaprojektowana dla 1-4 graczy. Średni czas gry to 45-120 min.

Profil na FB
Profil na BGG

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 06 lis 2017, 05:09
autor: Epyon
Jestem ciekaw, jak prototyp ewoluował od czasów, gdy grałem w niego na Pionku, minęło kilka dobrych lat. Życzę powodzenia i na pewno będę śledził wszystkie informacje, bo gra już wtedy była świetna. :)

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 06 lis 2017, 07:38
autor: xbor
Czy to jest gra którą można było pograć 3-5 lat temu na pionku? Bo grałem coś w tych klimatach kilka lat temu na Pionku właśnie.

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 06 lis 2017, 07:43
autor: Tycjan
xbor pisze:Czy to jest gra którą można było pograć 3-5 lat temu na pionku? Bo grałem coś w tych klimatach kilka lat temu na Pionku właśnie.
Tak to jest ta gra.

Swego czasu również miałem przyjemność zagrać w jej wersję demo: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl/201 ... erzem-byc/

Trzymam kciuki za powodzenie kampanii :)

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 06 lis 2017, 09:47
autor: wis
Cześć!

Tak, jak wspomniał Tycjan - to ta sama gra (roboczy tytuł to Via ad Gloriam), jedynie z nową nazwą. Faktycznie, testy trwają już od jakiegoś czasu, bywalcy Pionków mieli okazję poznać grę na którymś z etapów. Zapraszam na najbliższy Pionek, będzie można przekonać się, jak to wygląda teraz.

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 06 lis 2017, 17:35
autor: krzyss
Trzymam kciuki za grę.

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 08 lis 2017, 08:25
autor: mikelo75
Marcin,
Rezerwuję miejsce przy stoliku w trakcie Pionka! :)

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 08 lis 2017, 12:04
autor: wis
Zarezerwowane!
Cały dzień, czy jedna partia? :) Proszę podać preferowany kolor lub mobilia herbowe. W menu:
- gryf w czerwonym polu,
- jednorożec w niebieskim polu,
- smok na białym polu
- lew na czarnym polu
- kruki na żółtym

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 08 lis 2017, 15:32
autor: asiok
Patrzę na zdjęcie nowej planszy - rondel wyleciał?

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 08 lis 2017, 15:54
autor: mauserem
asiok pisze:Patrzę na zdjęcie nowej planszy - rondel wyleciał?
zaraz wyleciał - ewaporował ;)

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 08 lis 2017, 16:09
autor: Dwntn
Na przestrzeni ostatnich lat miałem kilka okazji obserwować projekt i jestem żywo zainteresowany dalszymi postępami prac. Calkiem niedawno można było spotkać Marcina i wspólnie zagrać w Glory podczas imperzy Testujemy Prototypy 2, która odbyła się w Katowicach. Zapraszam do mojej relacji z tego wydarzenia, której sporą część poświęciłem właśnie grze Glory.

Relacja z imprezy Testujemy Prototypy 2 w Ludiversum na portalu ZnadPlanszy

Pozdrawiam,

- K.

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 08 lis 2017, 18:13
autor: Lir
asiok pisze:Patrzę na zdjęcie nowej planszy - rondel wyleciał?
Wzrokowo tak, pojawiła się mapa po której podróżujemy naszym bohaterem odwiedzając rożne zakątki europy. Koszt akcji jest zmienny co turę. Miejsca na mapie odwiedzone stają się niedostępne w danej turze dla innych graczy, więc element blokowania i wyścigu po akcje pozostał :)

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 27 mar 2018, 02:04
autor: wis
Jak wygrać? #1 Turnieje


W Glory : Gra Rycerzy celem każdego z rycerzy jest zgromadzenie jak największej ilości Punktów Chwały. Najważniejszym źródłem punktów są turnieje, które mają miejsce w połowie gry i pod koniec. Gracze przed rozpoczęciem rozgrywki decydują, w jakich turniejach chcą się zmierzyć.

Turnieje à plaisance
Spoiler:
Historycznie tego typu turnieje toczyły się na broń tępą, z małym ryzykiem śmierci lub ran - nie chcemy przecież, żeby ktoś skończył grę w połowie w wyniku nieszczęśliwego wypadku?:) W Glory do każdego turnieju staje ośmiu rycerzy - gracze i rycerze niezależni. W pierwszej rundzie toczą ze sobą cztery pojedynki. Przegrani kończą swój udział w turnieju, zwycięzcy walczą dalej, by wyłonić niepokonanego zwycięzcę turnieju. Zwycięzca dostaje nagrodę za wygranie turnieju, każdy rycerz zyskuje chwałę w zależności od tego, jak mocnych przeciwników udało mu się pokonać. Następnie rycerze udają się na drugi, podobny turniej. Może on różnić się kolejnością walk i innymi rycerzami niezależnymi. W tym turnieju zwycięzca poprzedniego turnieju jest już zwykle wyczerpany walkami, a przegrani zachowali swe siły i żądzę walki. Po zakończeniu zmagań w drugim turnieju gracze przechodzą do dalszej części gry.

Turnieje pas d'armes
Spoiler:
Tego typu turnieje polegały na tym, że sławny rycerz - sam lub z towarzyszami - ogłaszał miejsce, w którym obiecywał obozować i przyjmować wyzwania każdego, kto przybędzie walczyć. W Glory tą rolę biorą na siebie rycerze niezależni, a gracze wybierają, którego z nich wyzwać na pojedynek. Turnieje toczą się w kilku miejscach, każdy z graczy może walczyć wielokrotnie, ale tylko raz w każdym miejscu. Wynikiem zmagań jest suma chwały zdobytej za pokonanie swoich przeciwników.

Najważniejszą różnicą, która odróżnia te dwa rodzaje turniejów od siebie, to pojedynki gracz kontra gracz. W pas d’armes walczy się tylko z rycerzami niezależnymi. Te pojedynki są bardziej przewidywalne, co jest zaletą dla wielu eurograczy z awersją do ryzyka, a także dla osób, które przedkładają wyścig po surowce nad bezpośrednie zmagania. Jest to także dobry tryb dla graczy poznających grę u boku weteranów - pojedynek między takimi graczami zwykle kończy się smutno dla debiutantów. Turnieje à plaisance oferują natomiast możliwość zmierzenia się z innymi graczami - są to zwykle najtrudniejsze pojedynki w grze. Dla wielu graczy - w tym dla autorów - gra o turniejach bez pojedynków między sobą byłaby jak rycerz bez zbroi. Doceniając zalety obu rodzajów turnieju postanowiliśmy pozostawić oba w grze - niech gracze dopasują rozgrywkę do swoich preferencji, składu i dostępnego czasu (pas d’armes trwają odrobinę krócej).

Jak sądzicie, który turniej będzie Wam bardziej odpowiadać?

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 28 mar 2018, 09:27
autor: Ryu
Ja jestem eurograczem dlatego odpowiem że wolę Turnieje à plaisance :lol:
Akurat ten turniej wyzwala więcej emocji u mnie. Dalej walczę o punkty, dalej o wygraną ale miło spojrzeć przeciwnikowi w twarz i wyrzucić więcej niż On. Fakt, że można mniej ale takie ryzyko.

Turnieje pas d'armes graliśmy ostatnio i też było fajnie. Nie było luźno, nie było nadmiernego ścisku. Optymalizacja i liczenie prawdopodobieństwa.

A co do zmian bo są... to wg mnie na plus. Kosteczki są ostatnio modne a tutaj fajnie się nimi zarządza. Zarówno ilością jak i tym co wyrzuciliśmy. Dla tych co nie wiedzą a chłopaki testują (mam nadzieję że pisać można ;P ) to w zależności od tego jak wyszkolony jest koń, ile mamy siły oraz jaką mamy zbroję tyloma kosteczkami rzucamy. Im więcej któregoś parametru tym więcej kosteczek. Potem na koniec wybieramy 1 z każdego parametru (oczywiście z wyższym wynikiem) i porównujemy z przeciwnikiem. Po drodze oczywiście możemy podrasować wyniki pomocnikami czy relikwiami. Możemy kosteczki przerzucić i inne takie. Dla mnie fajna zmiana. Co będzie dalej...? Nie wiem. Liczę że to w końcu wydadzą ;)

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 28 mar 2018, 11:35
autor: playerator
wis pisze: 27 mar 2018, 02:04(...) tryb dla graczy poznających grę u boku weteranów - pojedynek między takimi graczami zwykle kończy się smutno dla debiutantów. (...)
Brzmi bardzo zachęcająco. Szczególnie przy takiej temetyce :)
Kiedy już odpakuję swój egzemplarz, z całą pewnością rozpocznę od turniejów pas d'armes. Nawet nie dlatego, że łatwiejsze, wydają mi się po prostu lepsze do poznawania gry. Ale docelowo, biorąc udział w turnieju à plaisance, fajnie będzie obserwować postępy przeciwników, z którymi w końcu i tak przyjdzie się zmierzyć. I jeśli w trakcie tych obserwacji da się wywnioskować o kunszcie adwersarza, to chwile przed pojedynkiem mogą być pełne emocji.

Z opisu turniejów pas d'armes wygląda, że tryb solo będzie możliwy. Czy pojawi się w grze?

Czy wiadomo cokolwiek o dacie wydania Glory?


edit: poprawiłem mój francuski ...

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 28 mar 2018, 13:04
autor: mauserem
Troszkę pograłem w prototyp, w różne wersje rozwojowe.
Turnieje à plaisance od poczatku "robiły" tę grę - z nimi dopiero są rumieńce i dreszczyk emocji.
Pojedynki pas d'armes to taka bardziej forma "expienia" swojej postaci - wybieramy "czelendż" bo wiadomo co nas czeka - ot taka "siłka".
Wszystko jest w nim policzalne - rzecz dobra tylko dla ludzi z organicznym wstrętem do podejmowania ryzyka (a mimo wszystko "core" tej gry to klasyczny euras - worker placement - więc dla wielu to może być "must").
Pas d'armes - może być w przyszłości dobrą bazą do jakiegoś bardziej "fabularnego" modułu - który jednak mógłby mieć troszkę elementu "push your luck" pod skórą. :mrgreen:
Coś w rodzaju misji, w której wiemy tylko "zgrubnie" jakiego wyzwania można się spodziewać - "easy", "medium", "hard" - a w samej realizacji trzeba będzie troszkę się spocić.

Liczę, że gra wprowadzi startową asymetrię dla postaci - tak, żeby gracze nie szli w rozgrywce tą sama ścieżką, więcej - że nie będzie możliwe w zadanym czasie gry rozwinąć wszystkich umiejętności i w tych kluczowych, końcowych pojedynkach te nieuniknione różnice będą "pięknie grały" dodając smaczku.
Wybór spośród wielu dróg rozwoju, ale niemożliwość realizacji wszystkich i stworzenie jakiegoś "superknighta".
Jak masz dobrego konia, to w mieczu masz słabiej. Jak pobożne prowadzenie obdarza "bożą łaską" - to bieda w oczy zagląda. Jak bogaty z domu - to garbaty i na koniu mu gorzej wychodzi (a i w łożnicy też słabo :mrgreen: )

czekam niecierpliwie - bo już prototyp pokazał, że warto i trzymam kciuki za szybką realizację.

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 28 mar 2018, 17:21
autor: wis
Mamy pomysł na tryb solo, ale chętnie dalibyśmy go jakiemuś fanowi solówek - ciężko nam go ocenić. Działa, ale potrzeba więcej doświadczenia w solówkach, żeby stwierdzić, czy jest fajnie, czy tylko poprawnie.

Data wydania - jak będzie gotowe. Liczymy, że to będzie ten rok, ale wolimy raczej robić dobrze, niż szybko. Kampania w tym roku, produkcja zaraz po, ale ile miesięcy to potrwa, to jeszcze wolę nie zgadywać. Działamy.

Asymetria postaci będzie :)

W kwietniu planujemy zrobić kilka wieczorów testowych na TTSie (Tabletop Simulator). Będzie można zagrać demo lub pełną grę nie ruszając się z domu.

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 28 mar 2018, 18:24
autor: feniks_ciapek
Ja solo chętnie sprawdzę :)

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 29 mar 2018, 11:37
autor: wis
feniks_ciapek pisze: 28 mar 2018, 18:24 Ja solo chętnie sprawdzę :)
Świetnie! Jeśli nie masz jeszcze TTSa, to polecam obserwować Steama - mniej więcej raz w miesiącu robią promocję i można kupić za pół ceny. Po świętach mamy turniej rycerski i potem wymyślimy jakieś terminy na wieczorne sesje testowe.

Jeśli są jeszcze chętni na testy solo/niesolo - proszę o zgłaszanie się.

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 10 kwie 2018, 23:37
autor: wis
Jutro (środa) o 21:00 zapraszamy na demo na TTSie (po angielsku, chyba, że zbierze się wystarczająco dużo chętnych na dwa stoły).

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 24 kwie 2018, 23:31
autor: wis
Jutro (środa) ponownie zapraszamy na demo na TTSie o 21:30.

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 08 maja 2018, 11:06
autor: wis
Dziś testujemy o 22:00.

Z wieści projektowych - szykują się metalowe monety :D

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 07 cze 2018, 23:49
autor: wis
Cześć!

Zapraszamy na Pionka - będzie okazja do zagrania!

Obecnie gra wygląda jak w poniższym linku - prace trwają.

https://boardgamegeek.com/image/4163420 ... me-knights - poprosimy o kilka "kciuków", takie wsparcie się przydaje.

Idzie lato, czyli zły czas dla kampanii społecznościowych. Nie jesteśmy jeszcze tak gotowi, jakbyśmy tego chcieli, więc przekładamy start na jesień.

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 08 cze 2018, 08:37
autor: galthran
Będziemy z Dellasem na Pionku, z chęcią moglibyśmy zagrać :)
Do zobaczenia.

Re: Glory: Gra Rycerzy

: 08 cze 2018, 11:53
autor: wis
Pewnie - zapraszamy!