Age of Steam - nowe mapy

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 577
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Age of Steam - nowe mapy

Post autor: miras23 »

moze ktos sie orientuje czy jest jakis programik do tworzenia map AoS?
oprocz kilkunastu oficjalnych rozszerzen sa rowniez mapy tworzone przez fanow. ciekaw jestem jak oni to tworza.
nie ma jeszcze do tej gry mapy Polski, moze warto by bylo sie wziac za to.
w gory dziekuje za podpowiedzi.
zewsi
Posty: 122
Rejestracja: 17 lut 2006, 16:56
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 1 time

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: zewsi »

Hej

Jak się sprawuje gra? :)

Kiedyś obiło mi się o oczy na boardgamegeeku, że jest plansza z Polską do AoS.
Awatar użytkownika
bazik
Posty: 2407
Rejestracja: 16 mar 2006, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: bazik »

jest praktycznie skonczona mapa aos:Poland zrobiona przez age of steam brothers, planuja ja wydac, ale nie wiadomo kiedy do konca. na 6 osob. nie zgodzili sie sprzedac mi wersji print-and-play.

robienie map - kazda nowa mapa ma jakis wlasny pomysl, w jakis sposob zmienia reguly na tyle ze jest osobna grą tak naprawdę. nie istnieją mapy gdzie ktos bierze losowe miejsce geograficzne, rysuje hexy, i jest z siebie dumny ze zrobil rozszerzenie do gry.

jak juz masz pomysl, jesli chcesz zeby mapa zostala przyjeta przez graczy cieplo, to czeka cie ogromna ilosc testow. musisz sie upewnic ze nie ma miejsc gdzie nalezy zawsze zaczynac, miejsc ktore praktycznie nie graja nigdy (taki bublel jaka orginalna mapa do railtoad tycoon sie w rozszerzeniach do AoS-a nie zdarza), że na koniec gry przy zaawansowanych graczach będą pojedyncze tylko kostki do przesłania, że przy odpowiednio zaawansowanych graczach nie zdarzy się kula śnieżna, etc, etc, etc. testowałem mapy dla JC Lawrence-a (wydał aos:London czy AoS:Sun), i wyglądało to tak że poza wieludziesięcioma rozgrywkami każda mapa przelatywała przez masę symulatorów na kompie dla dogrania ilości kostek startowych w każdym mieście. te mapy które wydawały się powoli nadawać do publikacji miały zwykle numer reguł powyżej 10...

problem z rozszerzeniami do AoS-a jest taki że mówimy o grze dla graczy raczej mocno wymagających, a spośród nich tylko _najbardziej_ wymagający będą kupować kolejne rozszerzenia. niedzielny gracz zagra w RRT raczej, tu jeśli ktoś zagra to czubki z 100tką rozgyrwek na koncie.

morał - jeśli myślisz o czymś takim jak Wysokie Napięcie: Francja, gdzie mapa nic ciekawego nie wnosi, a reguły praktycznie są takie same jak w podstawce, to raczej nie spodziewam się że projekt spotkałby się z dużym zainteresowaniem...
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 577
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: miras23 »

zewsi pisze:Hej

Jak się sprawuje gra? :)
a dziekuje, zadowolony bardzo jestem ;)
bazik pisze:
morał - jeśli myślisz o czymś takim jak Wysokie Napięcie: Francja, gdzie mapa nic ciekawego nie wnosi, a reguły praktycznie są takie same jak w podstawce, to raczej nie spodziewam się że projekt spotkałby się z dużym zainteresowaniem...
ogolnie dzieki bazik za dosyc wyczerpujaca wypowiedz (chociaz odnosnie programiku do robienia map dalej nic nie wiem, widac nie ma czegos takiego). na razie nie zastanawialem sie jakie zainteresowanie chcialbym zdobyc ;) mimo wszystko pobawic sie z tworzeniem bym chcial.
to teraz kolejne porady:
1. ktore oficjalne rozszerzenia sa najfajniejsze?
2. ktore nieoficjalne (darmowe do sciagniecia) rozszerzenia sa najfajniejsze?
Awatar użytkownika
bazik
Posty: 2407
Rejestracja: 16 mar 2006, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: bazik »

http://boardgamegeek.com/viewcollection ... rtletter=A

ogolnie poza wlochami uwazam ze kazda mapa dodatkowa jest lepsza niz ta orginalna, oceny sa wzgledem innych rozszerzen, w stosunku do innych gier wszystkie by mialy 10... pewnie lepiej niz na oceny patrzec na ilosc zagranych gier...

kupowalbym raczej patrzac glownie na cene, kazda mapa praktycznie jest fajna. najlatwiej teraz kupic chyba rozszerzenia z bezier games...

darmowe - gralem tylko w szkocja (na 2och graczy, spoko, ale st. lucia z bezier o niebo fajniejsza) i ohio - bardzo dobre, na 5-6 graczy
na 3ech graczy ponoc mozna dostac od wallace-a pliki do expansion 1 - ireland, nie probowalem.

kupne - jako cale rozszerzenie kupilbym mars+moon (o ile to ok ze mars dla dokladnie 4ech graczy). pojedyncza mapa najlepsza to dla mnie korea.
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: mst »

bazik pisze:kazda nowa mapa ma jakis wlasny pomysl, w jakis sposob zmienia reguly
W wersji z mapą Polski można by wprowadzić mechanizm spóźnień i/lub strajków na kolei. :twisted:
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 577
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: miras23 »

mst pisze:
bazik pisze:kazda nowa mapa ma jakis wlasny pomysl, w jakis sposob zmienia reguly
W wersji z mapą Polski można by wprowadzić mechanizm spóźnień i/lub strajków na kolei. :twisted:
...i wysypywania zboza na tory


mst -> ile chcesz % udzialu (jesli wykorzystam ten pomysl) przy sprzedazy mapy Polski? ;)
Awatar użytkownika
mst
Posty: 5767
Rejestracja: 25 wrz 2007, 10:42
Lokalizacja: gliwice
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: mst »

Wystarczy mi darmowy egzemplarz wydanej mapy z autografem Autora i/lub wzmianka honorowa w instrukcji. :mrgreen:
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 577
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: miras23 »

Na BGG pojawiła się nowa mapka do AoS.
http://www.boardgamegeek.com/file/info/3
Niestety zasady do niej są w niezrozumiałym dla mnie języku. Czy będzie ktoś chętny do pomocy i przetłumaczy to? Z góry dziękuję.

"Option : la guerre de l'Anneau
Différenciez un cube de production (par exemple, un cube jaune marqué d'un point sur chacune de ses faces). C'est l'Anneau unique.
Placez le dans la colonne 4 de la table de production (Moria), en position 3. Quand l'Anneau rentre en jeu, procédez de la manière
suivante :
– les joueurs peuvent déplacer l'anneau comme toute marchandise, avec les mêmes règles, d'une ville à l'autre, en fonction de leur
capacité de déplacement (niveau de la locomotive). L'Anneau peut être déplacé plusieurs fois dans le même tour de jeu, par un
même joueur (deux fois maximum) ou par des joueurs différents. L'Anneau n'est jamais replacé dans le bol de production.
– L'objectif est que l'Anneau s'arrête sur au moins une ville de chaque couleur avant d'être détruit à Barad Dur. Le joueur amenant
l'Anneau à Barad Dur le détruit.
– Les déplacements de l'Anneau ne rapportent pas de points. En lieu et place, un joueur qui a déplacé l'Anneau prend, dans le bol de
production, un cube de la couleur de la ville d'arrivée, et le garde devant lui. Un cube d'une couleur donné ne peut être pris qu'une
seule fois et par un seul joueur, même si l'Anneau fait étape plusieurs fois sur une ville de même couleur (ce qui n'est pas interdit).
– Quand un cube de chacune des couleurs a été pris (jaune, bleu, rouge, violet, noir), l'Anneau peut être détruit. Il doit être amené par
un joueur à Barad Dur (la ville doit évidemment avoir été construite) et y terminer son mouvement (l'Anneau n'est pas détruit s'il ne
fait que passer par Barad Dur). Dès lors, les joueurs possédant des cubes des villes par lesquelles l'Anneau est passé gagnent
immédiatement sept points par cube; le joueur qui a amené l'Anneau à Barad Dur gagne, s'il en possède, huit points par cube."
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: melee »

z internetowego translatora ;)

Option: the war of l' Ring Differentiate a cube from production (for example, a yellow cube marked d' a point on each one of its faces). C' is l' Single ring. Place it in column 4 of the table of production (Moria), in position 3. When l' Ring returns concerned, proceed in the manner following: - the players can move l' ring like any goods, with the same rules, d' a city with l' other, according to their capacity of displacement (level of the engine). L' Ring can be moved several times in the same turn of play, by one even player (twice maximum) or by different players. L' Ring n' is ever replaced in the bowl of production. - L' objective is that l' Ring s' stop on at least a town of each color before d' to be destroyed in Hard Barad. The bringing player l' Ring with Barad Dur destroys it. - Displacements of l' Ring do not bring back points. In place and place, a player who moved l' Ring takes, in the bowl of production, a cube of the color of the d' city; arrival, and keeps it in front of him. A cube d' a color given cannot be taken qu' one only time and by only one player, even if l' Ring makes stage several times on a of the same city color (what n' is not prohibited). - When a cube of each color was taken (yellow, blue, red, purple, black), l' Ring can be destroyed. It must be brought by a player with Hard Barad (the city must obviously be built) and there to finish its movement (l' Ring n' s' is not destroyed; it fact that to pass by Hard Barad). Consequently, players having of the cubes of the cities by which l' Ring passed gain immediately seven points per cube; the player who brought l' Ring with Barad Dur gains, s' it has some, eight points by cube.
Awatar użytkownika
BloodyBaron
Posty: 1308
Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
Been thanked: 1 time

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: BloodyBaron »

AoS w śródziemiu?
chyba jakaś na maksa pijana eurogra trafiła na parkingu pod knajpą na nagrzanego ameritrasha, że powstała taka hybryda :)
niech jeszcze dołożą figurki orków przestawiających zwrotnice i entów, którzy będą mogli "zarastać" heksy blokując przejazd.
_________
Moje gry
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 577
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: miras23 »

Chciałbym poruszyć temat Akcji Specjalnych w grze.
Co prawda ma to niewiele wspólnego z tematem wątku, ale nie wiem czy jest sens zakładanie nowego.
Mam za sobą kilka rozgrywek, na różnych mapach. Cały czas uczę sie i powoli odkrywam piękno tej gry.
Jedna rzecz, którą zauważylem do tej pory i która nie daje mi spokoju, to praktycznie znikome wykorzystywanie dwóch Akcji Specjalnych (zarówno przeze mnie jak i współgraczy): Production oraz Turn Order Pass.
Tutaj powstaje pytanie, czy to wynika jeszcze z naszej słabej znajomości gry i nie dostrzeganiu potencjału tych akcji, czy rzeczywiście są one po prostu słabsze od pozostałych.

Production: tu znalazłem wariant na bgg, który pozwala wylosować cztery kostki i dwie z nich dolożyć do tabelki towarów. Jednak ciągle to nie jest to. U nas są głosy, żeby losować dwie kostki, z czego jedna idzie do tabelki, druga prosto do jakiegoś miasta. Do tej pory nie próbowane, być może zbyt silne to będzie, nie wiem.

Turn Order Pass: tu jest pewien wariant wykorzystywany w niektórych mapkach dla dwóch osób - ta akcja pozwala w przyszłej turze być pierwszym graczem bez licytacji. Dla mnie całkiem fajne rozwiązanie.

Mam nadzieję, że znajdą się osoby z doświadczeniem i chętni do rzeczowej dyskusji :)
Awatar użytkownika
bazik
Posty: 2407
Rejestracja: 16 mar 2006, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: bazik »

miras23 pisze:Chciałbym poruszyć temat Akcji Specjalnych w grze.
Co prawda ma to niewiele wspólnego z tematem wątku, ale nie wiem czy jest sens zakładanie nowego.
Mam za sobą kilka rozgrywek, na różnych mapach. Cały czas uczę sie i powoli odkrywam piękno tej gry.
Jedna rzecz, którą zauważylem do tej pory i która nie daje mi spokoju, to praktycznie znikome wykorzystywanie dwóch Akcji Specjalnych (zarówno przeze mnie jak i współgraczy): Production oraz Turn Order Pass.
Tutaj powstaje pytanie, czy to wynika jeszcze z naszej słabej znajomości gry i nie dostrzeganiu potencjału tych akcji, czy rzeczywiście są one po prostu słabsze od pozostałych.

Production: tu znalazłem wariant na bgg, który pozwala wylosować cztery kostki i dwie z nich dolożyć do tabelki towarów. Jednak ciągle to nie jest to. U nas są głosy, żeby losować dwie kostki, z czego jedna idzie do tabelki, druga prosto do jakiegoś miasta. Do tej pory nie próbowane, być może zbyt silne to będzie, nie wiem.

Turn Order Pass: tu jest pewien wariant wykorzystywany w niektórych mapkach dla dwóch osób - ta akcja pozwala w przyszłej turze być pierwszym graczem bez licytacji. Dla mnie całkiem fajne rozwiązanie.

Mam nadzieję, że znajdą się osoby z doświadczeniem i chętni do rzeczowej dyskusji :)
aos to gra pomyslana tak zeby ludziom bardzo brakowalo kasy, zeby mozliwie dlugo krecili sie na minusie z wizja bankructwa. jednym z glownych 'wysysaczy' kasy w grze w zamysle jest licytacja o kolejnosc. a zeby licytowanie sie o kolejnosc mialo jakis wiekszy sens akcje specjalne musza byc nierowne sobie, tak ma byc, a nie tak sie nie udalo komus zbalansowac choc sie staral. jakby kazde pole akcji dawalo tyle samo mniej wiecej, to kto by zaplacil 8 czy wiecej dolarow za bycie pierwszym? lokomotywa jest najwazniejsza praktycznie cala gre, urbanizacja zwykle jest druga najlepsza, w wyjatkowych sytuacjach do walki wchodzi inzynier/pierwsze budowanie. pierwszy ruch widzialem w uzyciu kilka razy, zwykle w koncowkach, production na golej mapie chyba ani razu. sa rozszerzenia znaczaco modyfikujace dzialanie produkcji, ale na wiekszosci map to rzeczywiscie jest najmniej ciekawa opcja.

turn order pass - to zalezy bardzo od ilosci graczy. w 3 fajnych rzeczy jest tak duzo ze nikt tego nie wezmie prawie nigdy. ale juz w 5 ostatni gracz biorac to czesto gwarantuje sobie druga pozycje w nastepnej kolejce za darmo - co w 5-6 graczy (a po czesci w 4) potrafi byc bardzo bardzo atrakcyjne.

/warianty produkcji te co od reki pamietam:
disco inferno - kladzie od razu wylosowane kostki na mapie ale musi w jednym miescie
europa - nie ma normalnej produkcji na koniec kolejki, jest tylko jak ktos wezmie akcje 'produkcja'. ten gracz informuje co wypadlo na kostakch przy obydwu rzutach. BARDZO silne!
/
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 577
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: miras23 »

no i wszystko jasne. dzięki bazik
Awatar użytkownika
Qlaqs
Posty: 493
Rejestracja: 17 lut 2008, 18:38
Lokalizacja: Toruń
Has thanked: 7 times
Been thanked: 14 times

Re: Age of Steam - nowe mapy

Post autor: Qlaqs »

Jaką jest najlepsza mapa dla 3-4 graczy na start? Oprócz tej z pudełka.

Jaka jest najlepsza 3-4 graczy ogólnie?
Moja skromna kolekcja to co mam, czego chce sie pozbyc i to co w drodze!
ODPOWIEDZ