This War of Mine - zasady, wątpliwości
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Moim zdaniem grałeś źle. Deski i kostka pozwalają CI wybrać co redukujesz. Sam to przydzielasz. Masz rany lub szkody. Jeżeli we wspomnianym przykładzie gracz otrzymuje 8 szkod zetonow i 5 ran a Ty masz 5 "sukcesów ochrony" (z kostki i desek) to sam wskazujesz co chcesz wybrać. Masz nastepujaca skrajne przypadki:
1. Niwelujesz 5 ran wiec zabieraja 8 zetonow (czyli w rzeczywistosci tylko 3 bo tyle posiadasz)
2. Niwelujesz 5 zetonow wiec zabieraja Ci pozostale 3 bo w sumie mieli zabrac 8 zetonow a Ty te 3 posiadasz ale dodatkowo otrzymujesz 5 ran.
3 Dowolna kombinacja rozlozenia na rany i zetony np. niwelujesz 2 rany i 3 zetony (albo 1 rana i 4 zetony/4 rany i 1 zeton/ 3 rany i 2 zetony). ALe ciagle to nie ma sensu bo zabiora Ci te 3 zetony ktore masz a dodatkowo dostaniesz rany.
1. Niwelujesz 5 ran wiec zabieraja 8 zetonow (czyli w rzeczywistosci tylko 3 bo tyle posiadasz)
2. Niwelujesz 5 zetonow wiec zabieraja Ci pozostale 3 bo w sumie mieli zabrac 8 zetonow a Ty te 3 posiadasz ale dodatkowo otrzymujesz 5 ran.
3 Dowolna kombinacja rozlozenia na rany i zetony np. niwelujesz 2 rany i 3 zetony (albo 1 rana i 4 zetony/4 rany i 1 zeton/ 3 rany i 2 zetony). ALe ciagle to nie ma sensu bo zabiora Ci te 3 zetony ktore masz a dodatkowo dostaniesz rany.
- aduko
- Użytkownik wspierający
- Posty: 347
- Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 116 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
lear74 pisze: ↑17 sty 2022, 10:18 ...
Faza Intruzów.
Do schronienia wpadają intruzi którzy zadają 8 szkód (tylko żetony) i 5 ran
Schronienie zabite deskami (3 deski) broni jedna postać z siekierą i wyrzuca na żółtej kości 2 noże. W schowku są trzy żetony towarów/przedmiotów.
Jak rozpatrywać zadane szkody i rany?
a) 3 deski + 2 noże na kości zapobiegają 5-ciu ranom; tracimy 3 żetony przedmiotów bo więcej nie ma a brakujące 5 szkód przepada (na niekorzyść intruzów);
b) ponieważ brakuje żetonów przedmiotów na pokrycie 8-śmiu szkód (mamy tylko 3) 3 deski + 2 noże z kości pokrywają brakujące żetony a 5 ran musimy przyjąć na postać.

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Och, ale ta gra mi daje łupnia.
Mam wrażenie, że wersja cyfrowa była bardziej łagodna i dało się przejść wszystkimi postaciami do końca.
Mam kilka pytań, na które szukam racjonalnej odpowiedzi. Oraz spostrzeżeń, którymi chciałbym się podzielić:
Jeśli podczas starcia WRÓG i nasza POSTAĆ posiada broń palną to kto strzela pierwszy? Nigdzie tego nie mogę znaleźć...jest jedynie informacja: "strzelcy zawsze rzucają kośćmi walki jako pierwsi"
Gdy posiadam w "schowku" dwa zasoby drewna a w "schowku x5" to czy stawiając jakiś sprzęt, który potrzebuje do wybudowania 5 drewna, mogę oddać 1 zasób drewna ze schowka x5 jako 5 sztuk?
W ostatniej rozgrywce w fazie świtu została mi jedna postać, która otrzymała 3 stan ran (3 czarne kropki) co w takiej sytuacji? Przecież nie mogę zrobić ani jednej akcji podczas faz akcji dziennej a nie mogę wyruszyć na wyprawę (chociaż to bezsensu bo skoro w schronieniu nie mogę nic zrobić to i na wyprawie też) a i na warcie zawsze ktoś musi być bo jeśli nie to inaczej koniec. Czekać na los wydarzeń?
Jedna z kart "akcji specjalnych" pozwala nam przejść postacią/ami z WARTY kanałami po fazie intruzów do sztosu znalezisk aby przynieść żetony/zasoby (oczywiście patrząc na udźwig)...ja się pytam jakie żetony? bo zasoby ok ale żetony? skoro w fazie WYPRAWY po jej zakończeniu odrzucamy żetony, których nie zdołaliśmy udźwignąć postacią/ami, która była na WYPRAWIE. Brak logiki.
I chyba tyle co do pytań.
A co do spostrzeżeń:
to jest ich tyle, że szkoda się rozpisywać
Wersja cyfrowa posiadała trochę więcej innowacji...:
gorące obiady a nie tylko konserwy, surowe mięso oraz warzywa
postacie mogą ze sobą rozmawiać aby obniżyć stres
lub grać na gitarze podczas fazy dnia
czasami przybysze/handlarze sami pukali w drzwi bez jakiegoś ataku snajpera
Zdecydowanie powinno być więcej książek (do palenia), opatrunków oraz leków przynajmniej po jednej sztuce więcej. Więcej przypadkowych spotkań z cywilami.
Ale to tylko spostrzeżenia. Może marudzę ale i tak kawał dobrej gry planszowej. Mam nadzieję, że niedługo dodam i dodatki do niej.
Mam wrażenie, że wersja cyfrowa była bardziej łagodna i dało się przejść wszystkimi postaciami do końca.
Mam kilka pytań, na które szukam racjonalnej odpowiedzi. Oraz spostrzeżeń, którymi chciałbym się podzielić:
Jeśli podczas starcia WRÓG i nasza POSTAĆ posiada broń palną to kto strzela pierwszy? Nigdzie tego nie mogę znaleźć...jest jedynie informacja: "strzelcy zawsze rzucają kośćmi walki jako pierwsi"
Gdy posiadam w "schowku" dwa zasoby drewna a w "schowku x5" to czy stawiając jakiś sprzęt, który potrzebuje do wybudowania 5 drewna, mogę oddać 1 zasób drewna ze schowka x5 jako 5 sztuk?
W ostatniej rozgrywce w fazie świtu została mi jedna postać, która otrzymała 3 stan ran (3 czarne kropki) co w takiej sytuacji? Przecież nie mogę zrobić ani jednej akcji podczas faz akcji dziennej a nie mogę wyruszyć na wyprawę (chociaż to bezsensu bo skoro w schronieniu nie mogę nic zrobić to i na wyprawie też) a i na warcie zawsze ktoś musi być bo jeśli nie to inaczej koniec. Czekać na los wydarzeń?
Jedna z kart "akcji specjalnych" pozwala nam przejść postacią/ami z WARTY kanałami po fazie intruzów do sztosu znalezisk aby przynieść żetony/zasoby (oczywiście patrząc na udźwig)...ja się pytam jakie żetony? bo zasoby ok ale żetony? skoro w fazie WYPRAWY po jej zakończeniu odrzucamy żetony, których nie zdołaliśmy udźwignąć postacią/ami, która była na WYPRAWIE. Brak logiki.
I chyba tyle co do pytań.
A co do spostrzeżeń:
to jest ich tyle, że szkoda się rozpisywać

Wersja cyfrowa posiadała trochę więcej innowacji...:
gorące obiady a nie tylko konserwy, surowe mięso oraz warzywa
postacie mogą ze sobą rozmawiać aby obniżyć stres
lub grać na gitarze podczas fazy dnia
czasami przybysze/handlarze sami pukali w drzwi bez jakiegoś ataku snajpera
Zdecydowanie powinno być więcej książek (do palenia), opatrunków oraz leków przynajmniej po jednej sztuce więcej. Więcej przypadkowych spotkań z cywilami.
Ale to tylko spostrzeżenia. Może marudzę ale i tak kawał dobrej gry planszowej. Mam nadzieję, że niedługo dodam i dodatki do niej.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6184
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 726 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Ad. strzelanina - postacie strzelają równocześnie. Czyli możesz zabić i zostać zabity.
Ad. drewno - no jasne
Ad. ranna postać - tak, nic nie zrobisz tą postacią. Musisz czekać np na jakieś opatrunki czy inną pomoc (np. w szpitalu)
Polecam grać z dodatkiem kanały. Pozwala iść na dodatkową wyprawę w ciągu dnia - UWAGA! - również tym postaciom, które nie mają żadnej akcji. Jakkolwiek dziwnie i nieklimatycznie by to brzmiało, dzięki temu możemy wreszcie jakoś wykorzystać te zablokowane postacie.
Ad. drewno - no jasne
Ad. ranna postać - tak, nic nie zrobisz tą postacią. Musisz czekać np na jakieś opatrunki czy inną pomoc (np. w szpitalu)
Polecam grać z dodatkiem kanały. Pozwala iść na dodatkową wyprawę w ciągu dnia - UWAGA! - również tym postaciom, które nie mają żadnej akcji. Jakkolwiek dziwnie i nieklimatycznie by to brzmiało, dzięki temu możemy wreszcie jakoś wykorzystać te zablokowane postacie.
- Erni
- Użytkownik wspierający
- Posty: 307
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 47 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Karta Akcji Specjalnych "Przez kanały", o której tu wspominasz, mówi o żetonach/zasobach, a nie tylko o jednym z tych elementów. Ja gram tak (zgodnie z sugestią autorów gry, aby pewne nie do końca wytłumaczone w instrukcji przypadki rozpatrywać na logikę), że postacie na Wyprawie, podczas fazy Wyboru znalezisk, biorą, co mogą unieść, ale wiedzą, że za chwilę postać stojąca na Warcie przyjdzie po to, czego zabrać się nie dało (oczywiście zgodnie z możliwością swojego udźwigu). Kartę "Przez kanały" otrzymujesz w fazie Świtu, przed kolejną Wyprawą; czyli zanim postacie wyruszą na Wyprawę, "dogadują się", że postać na Warcie przyjdzie po część żetonów/zasobów.gadzetONE pisze: ↑31 sty 2022, 18:30 Jedna z kart "akcji specjalnych" pozwala nam przejść postacią/ami z WARTY kanałami po fazie intruzów do sztosu znalezisk aby przynieść żetony/zasoby (oczywiście patrząc na udźwig)...ja się pytam jakie żetony? bo zasoby ok ale żetony? skoro w fazie WYPRAWY po jej zakończeniu odrzucamy żetony, których nie zdołaliśmy udźwignąć postacią/ami, która była na WYPRAWIE. Brak logiki.
Można też nieco utrudnić rozgrywkę i zgodnie z jedną z tak zwanych zasad zaawansowanych schować niezabrane żetony w odwiedzonym miejscu. Wtedy postać stojąca na Warcie idzie w to miejsce i rzuca kością - przy wyniku 7-10 bierze ukryte żetony, a przy 1-6 zabiera ewentualnie tylko zasoby.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Kiedy karta losu mówi nam aby wymienić miejsce to kartę miejsca odrzucać czy wtasować ją z powrotem do talii miejsc?
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Czy komuś udało się dotrwać do końca i wygrać w podstawowej kampanii (nie rozgrywając scenariusza)? Jak bym nie zaczął i ile bym nie miał przedmiotów to zawsze brakuje akcji by coś zrobić. Bardzo trudno zdobyć opatrunek lub leki. Max doszedłem do drugiego dnia w rozdziale drugim 

- Erni
- Użytkownik wspierający
- Posty: 307
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 47 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Da się wygrać. I to nawet tak, że wszystkie postacie kończą grę bez żadnych czarnych kropek na żetonach stanu. Recepta? Trochę szczęścia, trochę umiejętności przewidywania plus sporo doświadczenia.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 622
- Rejestracja: 12 sie 2019, 10:49
- Has thanked: 103 times
- Been thanked: 135 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Potwierdzam. Też miałem doła po kilku początkowych próbach, ale potem było lepiej, a ze dwa razy miałem taki wynik o jakim wspomina Erni. Moim zdaniem zabicie deskami dziur bardzo pomaga, ale to tylko moja teoria, a nie strategia wygrywająca.
Jak ci nie idzie, to się nie męcz i weź np. dwie czerwone postacie na start. Ba! Nawet trzy. Zawsze przyjemniej będzie się grało. Dopóki Ustawa o Restrykcyjnym Przestrzeganiu Zasad w Grach Planszowych nie weszła w życie, to możemy sobie pozwolić

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Próbuję. Teraz troszkę w inny sposób ale zgodnie z zasadami.
Co do zaawansowanych zasad: na początku gry od razu zużywam surowe mięso (zaawansowana zasada: można jeść w dowolnym momencie) co daje mniejszy głód do stanu 1i 3 akcje na każdą postać, dzięki temu udało mi się rozstawić w pierwszym dniu trzy sprzęty.
Pytanie do osób co mają dodatki: czy warto je kupić (mamona jest) dwa na raz czy osobno, jeśli osobno to, który pierwszy albo wybrać tylko 1?
Trafił mi się też dzisiaj stolarz (skrypt 16): czy mogę do niego chodzić po każdej fazie świtu i "'go wykorzystać"?
Co jak co ale ta gra jest miodna
Co do zaawansowanych zasad: na początku gry od razu zużywam surowe mięso (zaawansowana zasada: można jeść w dowolnym momencie) co daje mniejszy głód do stanu 1i 3 akcje na każdą postać, dzięki temu udało mi się rozstawić w pierwszym dniu trzy sprzęty.
Pytanie do osób co mają dodatki: czy warto je kupić (mamona jest) dwa na raz czy osobno, jeśli osobno to, który pierwszy albo wybrać tylko 1?
Trafił mi się też dzisiaj stolarz (skrypt 16): czy mogę do niego chodzić po każdej fazie świtu i "'go wykorzystać"?
Co jak co ale ta gra jest miodna

- Erni
- Użytkownik wspierający
- Posty: 307
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 47 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Do stolarza możesz iść "na końcu dowolnej fazy Świtu". Czy tylko jednej? Trudno powiedzieć, ale na logikę - skoro wiesz, gdzie mieszka, to czemu do niego nie zajrzeć zawsze, kiedy jest okazja i/lub potrzeba?
Co do dodatków - kupować i grać dniami i nocami. Najpierw proponuję "Opowieści ze zniszczonego miasta". To garść scenariuszy urozmaicających rozgrywkę. W ramach treningu. A potem na grubo wejdź w "Czas oblężenia", tu ogranie i doświadczenie się przyda.
Co do dodatków - kupować i grać dniami i nocami. Najpierw proponuję "Opowieści ze zniszczonego miasta". To garść scenariuszy urozmaicających rozgrywkę. W ramach treningu. A potem na grubo wejdź w "Czas oblężenia", tu ogranie i doświadczenie się przyda.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
A ja mam pytanie odnośnie tego co się dzieje jak zostanie tylko jedna postać? Nie mogę odszukać odpowiedzi na moje pytanie w skryptach. Ma zostać na warcie? Musi iść na wyprawę? Jak to ugryźć? Jeśli poziom zmęczenia wynosi trzy to nie może zostać i się przespać?
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Czyli stawiam ostatnią postać na warcie i pomijam wyprawę, tak?
dzisiaj chyba dobrnę do końca rozgrywki 


Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Możesz cały czas pomijać fazę wyprawy o ile masz jak przeżyć następny dzień (woda, jedzenie). Swoją drogą to jeśli została ostatnia postać a nie mamy łóżka aby mogła obniżyć zmęczenie w fazie akcji dziennych to wiadomo, że to prowadzi do "zagłady postaci". Jeszcze gorzej jest jak postać w ogóle nie posiada punktów akcji (np. rana 3) to wtedy nic tylko czekać na śmierć.
- Curiosity
- Moderator
- Posty: 8094
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2184 times
- Been thanked: 1824 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Na szczęście, jest możliwość "zaproszenia" do domu nowych mieszkańców.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi trzeci regał i teraz wieje pustkami :( trzeci czwarty by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
No ja właśnie pytałam hipotetycznie jakby to miało wyglądać. Moja postać nie miała jeszcze, na szczęście poziomu zmęczenia na poziomie 3. Łóżko miałam, ale nie doczytałam o możliwości korzystania z niego w ramach akcji dziennychgadzetONE pisze: ↑06 lut 2022, 20:46 Możesz cały czas pomijać fazę wyprawy o ile masz jak przeżyć następny dzień (woda, jedzenie). Swoją drogą to jeśli została ostatnia postać a nie mamy łóżka aby mogła obniżyć zmęczenie w fazie akcji dziennych to wiadomo, że to prowadzi do "zagłady postaci". Jeszcze gorzej jest jak postać w ogóle nie posiada punktów akcji (np. rana 3) to wtedy nic tylko czekać na śmierć.


Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Witam,
czy ktoś mógłby udostępnić mi skan / zdjęcie karty od kostki gruzowej (Rubble Die) w języku polskim?
Zakupiłem w języku hiszpańskim, a ze względu na zachowanie imersji chciałbym wydrukować i zalaminować kartę w języku polskim.
czy ktoś mógłby udostępnić mi skan / zdjęcie karty od kostki gruzowej (Rubble Die) w języku polskim?
Zakupiłem w języku hiszpańskim, a ze względu na zachowanie imersji chciałbym wydrukować i zalaminować kartę w języku polskim.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Hej, mam dwa pytania. Pierwsze odnośnie 4 poziomu zmęczenia. Mianowicie czy jeśli mam łóżko to taka postać:
a) śpi w nim już podczas fazy akcji dziennych jako 1 akcja i obniża jej się zmęczenie do 2 poziomu, ale już nie może i tak wykonać żadnej akcji, bo pierwsza to było spanie w łóżku, a zmęczenie na poziomie 2 nie pozwala zrobić akcji drugiej i trzeciej.
b) śpi przed początkiem fazy akcji dziennych i zmęczenie spada do poziomu 2, dzięki czemu może wykonać pierwszą akcję
Drugie pytanie odnośnie Szpitalu. Wiem, że nie można obniżyć jednego stanu o więcej niż 1, ale czy można obniżyć więcej niż jeden stan? Np głód, chorobę i rany?
Jeśli tak to czy w takim wypadku zwracam najpierw 4 karty przeszukiwania aby skorzystać z pomocy i później po 2 za obniżenie każdego stanu? Czy może po obniżeniu każdego stanu muszę jeszcze raz zwracać 4 karty i dopiero za dany stan 2? Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale to wytłumaczyłem.
a) śpi w nim już podczas fazy akcji dziennych jako 1 akcja i obniża jej się zmęczenie do 2 poziomu, ale już nie może i tak wykonać żadnej akcji, bo pierwsza to było spanie w łóżku, a zmęczenie na poziomie 2 nie pozwala zrobić akcji drugiej i trzeciej.
b) śpi przed początkiem fazy akcji dziennych i zmęczenie spada do poziomu 2, dzięki czemu może wykonać pierwszą akcję
Drugie pytanie odnośnie Szpitalu. Wiem, że nie można obniżyć jednego stanu o więcej niż 1, ale czy można obniżyć więcej niż jeden stan? Np głód, chorobę i rany?
Jeśli tak to czy w takim wypadku zwracam najpierw 4 karty przeszukiwania aby skorzystać z pomocy i później po 2 za obniżenie każdego stanu? Czy może po obniżeniu każdego stanu muszę jeszcze raz zwracać 4 karty i dopiero za dany stan 2? Mam nadzieję, że w miarę zrozumiale to wytłumaczyłem.
- Erni
- Użytkownik wspierający
- Posty: 307
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 47 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
@Mixons
Odnośnie do pierwszego pytania ja gram według opcji oznaczonej przez Ciebie jako a)
Odnośnie do drugiego pytania, korzystam z pomocy (czyli zwracam cztery karty). Potem zwracam dwie karty i wybieram postać, której obniżam jeden ze stanów. Potem - uważam że to zgodne z instrukcją i z logiką zresztą też - znowu zwracam dwie karty i tej samej postaci obniżam o jeden kolejny ze stanów.
Odnośnie do pierwszego pytania ja gram według opcji oznaczonej przez Ciebie jako a)
Odnośnie do drugiego pytania, korzystam z pomocy (czyli zwracam cztery karty). Potem zwracam dwie karty i wybieram postać, której obniżam jeden ze stanów. Potem - uważam że to zgodne z instrukcją i z logiką zresztą też - znowu zwracam dwie karty i tej samej postaci obniżam o jeden kolejny ze stanów.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Czyli grasz tak jak ja, chciałem się właśnie upewnić czy dobrze to rozumiem. A jeszcze dopytam odnośnie szpitala, jeśli chciałbym drugiej postaci też obniżyć stany to muszę ponownie zwrócić najpierw 4 karty czy normalnie 2?
- Erni
- Użytkownik wspierający
- Posty: 307
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 47 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Moim zdaniem tylko kolejne dwie. Tłumaczę to sobie tak, że te cztery pierwsze karty to czas stracony na szukanie pomocy. Dalej, gdy kogoś do pomocy udało się już znaleźć, czas traci się tylko na udzielanie/przyjmowanie pomocy, a nie na jej ponowne szukanie.
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
Po dzisiejszej rozgrywce naszły mnie kolejne wątpliwości odnośnie zmęczenia na poziomie 4. Otóż czy jeśli podczas pierwszej akcji fazy dziennej do łóżka pójdzie spać inna osoba to czy potem podczas drugiej lub trzeciej akcji mogę położyć tam osobę ze zmęczeniem na poziomie 4 i obniżyć jej zmęczenie o 2(oczywiście podczas poprzednich akcji ta osoba nic by nie robiła tylko załóżmy spała na podłodze). W zasadach jest napisane, że taka osoba nie może wykonać innych akcji poza snem w łóżku, ale nie jest sprecyzowane czy może to zrobić kiedykolwiek podczas fazy akcji dziennych czy musi to być podczas pierwszej akcji. Choć logiczne wydaje się, że powinna przespać cały dzień czyli od pierwszej do ostatniej akcji, aby jej zmęczenie się obniżyło. Ale cały czas mnie do nurtuje dlatego wolę zapytać.
I drugie pytanie również odnośnie zmęczenia na poziomie 4. Czy jeśli taka osoba ma dodatkowo rany lub chorobę na poziomie 3, czyli żadnej akcji dostępnej to może spać w dzień w łóżku aby obniżyć jej zmęczenie o 2? Wydaje mi się, że nie, ale również chce się upewnić.
I drugie pytanie również odnośnie zmęczenia na poziomie 4. Czy jeśli taka osoba ma dodatkowo rany lub chorobę na poziomie 3, czyli żadnej akcji dostępnej to może spać w dzień w łóżku aby obniżyć jej zmęczenie o 2? Wydaje mi się, że nie, ale również chce się upewnić.
- Erni
- Użytkownik wspierający
- Posty: 307
- Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
- Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 47 times
Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości
W związku z powyższym ja taką właśnie wymęczoną maksymalnie postać kładę do łóżka w dowolnej z trzech możliwych akcji.
Odnośnie do drugiego pytania, skrypt 150 mówi, że postać z maksymalnym zmęczeniem może się zdrzemnąć w łóżku w fazie Akcji Dziennych, mimo trzech czarnych kropek na swoim żetonie stanu. Zdaje się, że chodzi tu tylko o żeton stanu Zmęczenia. Według mnie, jeśli zmęczona postać ma dodatkowo trzy kropki na np. żetonie Ran czy Choroby, to niestety żadnych Akcji Dziennych wykonać nie może, a jeśli chce odpocząć, może to zrobić tylko podczas nocy (w łóżku lub na podłodze).