This War of Mine - zasady, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Erni »

Czy wykorzystujecie do czegokolwiek puste karty dołączone do gry?
Mam za sobą kilkadziesiąt godzin wędrówki po Pogoren i ani razu nie trafiłem na skrypt, który pozwalałby te karty gdziekolwiek użyć.
:?
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Curiosity »

Czasami znajdujesz dodatkowe rzeczy, które trzeba sobie samemu napisać na karcie. Ja zawsze używałem jakiejś kartki w kratkę.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Erni »

Czyli rozgrywka w TWoM jest jak studnia bez dna :P
Gram dalej!
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 16 times
Been thanked: 32 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: szutek »

Ja wykorzystuje je po tym jak skończyły mi się puste żetony do zapisywania przedmiotów ze skryptów (wycinam pasek z karty na którym wpisuje tekst).
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Erni »

Nadaliście jakieś imiona dzieciakom z Czasu Oblężenia?
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Erni »

Przygotowanie Kampanii Utracona Nadzieja (Czas Oblężenia):
Obrazek
Nie mogę rozgryźć tego akapitu. Które karty odkryć? Po co je odkrywać? Czy na Planszy przed i w trakcie rozgrywki karty te mają leżeć odkryte?
:roll:
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Matti_C »

Erni pisze: 11 sty 2021, 18:14 Przygotowanie Kampanii Utracona Nadzieja (Czas Oblężenia): odkryte Stroną z niebieskim rogiem do góry [...] bez podglądania ich rewersów Nie mogę rozgryźć tego akapitu. Które karty odkryć? Po co je odkrywać? Czy na Planszy przed i w trakcie rozgrywki karty te mają leżeć odkryte?
Najprawdopodobniej błąd w druku, powinno być zakryte Stroną z niebieskim rogiem do dołu [...] bez podglądania ich rewersów bo te dwie informacje wzajemnie by się wykluczały - dodatkowo w żadnej z dotychczasowych gier (kampanie / scenariusze) nie wiedziałem co się kryje w meblach/stertach.
Jedyne karty leżące niebieskim rogiem do góry w schronieniu to częściowo usunięty gruz - wątpię by w kampanii było takie ułatwienie ;)
Moją tezę potwierdza obrazek nr 10 na tej samej stronie instrukcji.
Czemu ja tego błędu nie wychwyciłem ? ;)
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Erni »

Dodatek Czas Oblężenia, Kampania Utracona Nadzieja:
Podczas przeszukiwania miejsca, w którym znajduje się figurka Żołnierza, przy niefortunnym rzucie na Hałas należy zamiast dobierania karty Mieszkańca dobrać kartę Kolorów i rozpatrzeć odpowiedni dla niej wynik według tabeli.
W talii Nieznanego odkrywam kartę "Chyba coś słyszałem...". Zwracam pewną liczbę kart i rzucam czarną kością (niby nie jest to rzut na Hałas), a gdy suma zwróconych kart oraz liczby wyrzuconych oczek mieści się w przedziale 1-5, dobieram i rozpatruję kartę Mieszkańca.
Co w takiej sytuacji:
dobrać kartę Kolorów czy jednak kartę Mieszkańca?
Awatar użytkownika
zndsznds
Posty: 14
Rejestracja: 19 maja 2020, 13:15
Been thanked: 11 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: zndsznds »

Erni pisze: 04 sty 2021, 00:29 Czy w jednej akcji, jedną postacią (jeśli oczywiście mam wystarczającą ilość zasobów) mogę wytworzyć więcej niż jeden żeton desek?
Jak najbardziej :) Zawsze można wytworzyć wielokrotność wszystkiego w jednej akcji, jeżeli zasoby pozwalają.
Awatar użytkownika
zndsznds
Posty: 14
Rejestracja: 19 maja 2020, 13:15
Been thanked: 11 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: zndsznds »

Erni pisze: 16 sty 2021, 21:44 Dodatek Czas Oblężenia, Kampania Utracona Nadzieja:
Podczas przeszukiwania miejsca, w którym znajduje się figurka Żołnierza, przy niefortunnym rzucie na Hałas należy zamiast dobierania karty Mieszkańca dobrać kartę Kolorów i rozpatrzeć odpowiedni dla niej wynik według tabeli.
W talii Nieznanego odkrywam kartę "Chyba coś słyszałem...". Zwracam pewną liczbę kart i rzucam czarną kością (niby nie jest to rzut na Hałas), a gdy suma zwróconych kart oraz liczby wyrzuconych oczek mieści się w przedziale 1-5, dobieram i rozpatruję kartę Mieszkańca.
Co w takiej sytuacji:
dobrać kartę Kolorów czy jednak kartę Mieszkańca?
Ja to rozumiem tak, że w takiej sytuacji (jest figurka żołnierza) zawsze zamiast wyciągania karty mieszkańców należy zastosować się do koloru na karcie scenariusza.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Erni »

zndsznds pisze: 27 sty 2021, 18:14
Erni pisze: 04 sty 2021, 00:29 Czy w jednej akcji, jedną postacią (jeśli oczywiście mam wystarczającą ilość zasobów) mogę wytworzyć więcej niż jeden żeton desek?
Jak najbardziej :) Zawsze można wytworzyć wielokrotność wszystkiego w jednej akcji, jeżeli zasoby pozwalają.
Oj, jednak w przypadku desek rację ma raczej Seba2000 (patrz kilkanaście postów wyżej):
"O ile pamiętam na karcie warsztatu, który umożliwia wyprodukowanie desek, nie ma (przy deskach właśnie) określenia "za każde". Tak więc: jedna akcja=>jedna deska."
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Matti_C »

zndsznds pisze: 27 sty 2021, 18:14
Erni pisze: 04 sty 2021, 00:29 Czy w jednej akcji, jedną postacią (jeśli oczywiście mam wystarczającą ilość zasobów) mogę wytworzyć więcej niż jeden żeton desek?
Jak najbardziej :) Zawsze można wytworzyć wielokrotność wszystkiego w jednej akcji, jeżeli zasoby pozwalają.
Wg mnie możesz tylko 1 deski. Zarówno deski jak i gitarę masz napisane w liczbie pojedynczej, a części i filtry w liczbie mnogiej. Przy częściach i filtrach masz za każde ... wytwórz ... Zrobienie 3 desek w 1 akcji było by bardzo mocne.
tandetaa
Posty: 5
Rejestracja: 11 paź 2020, 19:52
Has thanked: 4 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: tandetaa »

Witam,
-czy trzeba zostawić kogoś na warcie czy czy można wziąć wszystkich na wyprawę bo faza intruzów jest bezpośrednio po fazie wyprawy, tak? czyli rozumiem że nie zdążą wrócić...
-karta ZNALEZISKA- jeśli rzuciłem kością i wyszło np 6- czyli mam kawę. OK ale na karcie znalezisk kawa jest w sekcji spiżarnia. Oprócz kawy są w tej sekcji papierosy i bimber. Czy to oznacza że biorę wszystko czy tylko tą kawę?
-przelicznik x5 jest po to żeby mnożyć drewno i komponenty (wkładam 1 i jakbym miał 5) czy tylko żeby zaoszczędzić miejsce w schowku? w sensie jeśli mam 15 drewna to odrzucam do puli ogólnej 12 i 3 kładę na mnożniku? 3x5=15
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 lut 2021, 11:17 przez tandetaa, łącznie zmieniany 1 raz.
MrAtrion
Posty: 651
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 43 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: MrAtrion »

- tak, ktoś musi zostać na warcie, bo spotkania są w nocy, a wracasz nad ranem
- tak, bierzesz wszystko
- ten system ma pozwolić na oszczędzanie znaczników, bo jak masz wszystkie już i znajdujesz kolejne, to nie dobierasz nic.
Golfang
Posty: 1982
Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
Lokalizacja: Będzin
Has thanked: 228 times
Been thanked: 311 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Golfang »

tandetaa pisze: 12 lut 2021, 10:55 Witam,
-czy trzeba zostawić kogoś na warcie czy czy można wziąć wszystkich na wyprawę bo faza intruzów jest bezpośrednio po fazie wyprawy, tak? czyli rozumiem że nie zdążą wrócić...
-karta ZNALEZISKA- jeśli rzuciłem kością i wyszło np 6- czyli mam kawę. OK ale na karcie znalezisk kawa jest w sekcji spiżarnia. Oprócz kawy są w tej sekcji papierosy i bimber. Czy to oznacza że biorę wszystko czy tylko tą kawę?
-przelicznik x5 jest po to żeby mnożyć drewno i komponenty (wkładam 1 i jakbym miał 5) czy tylko żeby zaoszczędzić miejsce w schowku? w sensie jeśli mam 15 drewna to odrzucam do puli ogólnej 12 i 3 kładę na mnożniku? 3x5=15
pozdrawiam
Nie ma obowiązku zostawiania nikogo na warcie. Możesz zostawić dom nie strzeżony. Osoby które pójdą na szabrowanie nie zdążą wrócić do pilnowania. Jednak pozostawienie domu do pilnowania bez opieki jest ... mocno niebezpieczne.
----------------
10% flamberg.com.pl
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 420
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 179 times
Been thanked: 144 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: aduko »

tandetaa pisze: 12 lut 2021, 10:55 -karta ZNALEZISKA- jeśli rzuciłem kością i wyszło np 6- czyli mam kawę. OK ale na karcie znalezisk kawa jest w sekcji spiżarnia. Oprócz kawy są w tej sekcji papierosy i bimber. Czy to oznacza że biorę wszystko czy tylko tą kawę?
Bierzesz wszystko co jest na karcie znalezisk w odpowiednim miejscu, np. spiżarnia, następnie robisz rzut i bierzesz 1 szt. tego co wykazuje karta miejsca, nie znalezisk.
Awatar użytkownika
Erni
Posty: 348
Rejestracja: 07 gru 2013, 23:06
Lokalizacja: Jakaś wiocha pod Gnieznem
Has thanked: 69 times
Been thanked: 74 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Erni »

Dodatek Opowieści ze zniszczonego miasta:
kiedy można wejść do Kanałów? Na początku pierwszej Akcji Dziennej czy też może przed dowolną fazą Akcji Dziennych, np. przed pierwszą, przed drugą lub przed trzecią?
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 420
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 179 times
Been thanked: 144 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: aduko »

Erni pisze: 12 lut 2021, 20:09 Dodatek Opowieści ze zniszczonego miasta:
kiedy można wejść do Kanałów? Na początku pierwszej fazy pierwszej Akcji Dziennej czy też może przed dowolną fazą Akcji Dziennych, np. przed pierwszą, przed drugą lub przed trzecią?
Na początku fazy dziennej, postacie które idą do kanałów nie rozgrywają żadnych akcji dziennych.
tandetaa
Posty: 5
Rejestracja: 11 paź 2020, 19:52
Has thanked: 4 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: tandetaa »

Dziękuję za odpowiedzi. Pomogły.
Jeszcze mała wątpliwość chociaż myślę że znam odpowiedź. Chodzi mi o swobodę interpretacji fabularnej- jest postać która musi pić kawę. W zderzeniu z rzeczywistością miałem akcje ze musi cos zrobić bla bla i w opisie sceny napisali ze zjadl, wypił kawę itp. Czy mam zmniejszyć depresję i głód? No skoro zjadł i wypił...

I o co chodzi z drzwiami w znaleziskach? Tam gdzie 2 karty przeszukania się odrzuca aby podgladnac przez szparę lub wejść. Ale po co i gdzie wejść?
Awatar użytkownika
aduko
Posty: 420
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 179 times
Been thanked: 144 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: aduko »

Jeżeli w treści nie ma napisane, żeby zmniejszyć głód/depresję, to nie robisz tego.

Z drzwiami to jest tak, że tracisz czas na podglądnięcie lub zejscie. Karty przeszukania pełnią tak jak by funkcje czasu. Im bliżej miejsce, tym więcej czasu na przeszukanie (więcej kart).
freezer50
Posty: 22
Rejestracja: 07 lut 2020, 09:40
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: freezer50 »

Na serio skrypty czytamy tylko przy mieszkańcach i kartach zderzenia z rzeczywistością? To dosyć mało nie wydaje wam się, zagraliśmy przez pomyłkę i prawie przy każdej karcie przeszukania losowaliśmy kolor karty i gra wydawała się dużo ciekawsza.
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Matti_C »

tandetaa pisze: 12 lut 2021, 23:57 o co chodzi z drzwiami w znaleziskach? Tam gdzie 2 karty przeszukania się odrzuca aby podgladnac przez szparę lub wejść. Ale po co i gdzie wejść?
Drzwi: Możesz oddać 1 kartę ze stosu przysługującego na tę wyprawę by podejrzeć kolejną. Jeśli podejrzysz kartę która Cię nie interesuje możesz ją zużyć w inny sposób zamiast rozpatrywać np rozejrzeć sie po okolicy, handlować lub użyć karty mapy którą masz odkrytą a nie rozpatrzoną. Przeważnie wybieram opcję z wejściem na siłę - podnosząc hałas i nie tracąc kart.
freezer50 pisze: 17 lut 2021, 22:50 Na serio skrypty czytamy tylko przy mieszkańcach i kartach zderzenia z rzeczywistością? To dosyć mało nie wydaje wam się, zagraliśmy przez pomyłkę i prawie przy każdej karcie przeszukania losowaliśmy kolor karty i gra wydawała się dużo ciekawsza.
Karta zderzenie z rzeczywistością jest w każdym stosie. Podczas wyprawy może wypaść z talii przeszukania (2karty), znalezisk (1karta) mieszkańców(1karta). Słyszałem już o (błędnym!) rozpatrywaniu skryptu na koniec wyprawy ale po każdej karcie przeszukania to już tylko siedzenie non stop z księgą skryptów. Taka ilość skryptów pewnie mocno ułatwia grę chyba, że dociągasz tylko czarny i czerwony kolor. Jeśli komuś bardzo brakuje skryptów można sobie dokupić dodatek Serce Miasta (niestety to KS-exclusiv słabo dostępny) kostkę gruzową (KS-addon jeszcze rzadszy bo był dodatkowo płatny) lub najnowszy dodatek z trzyaktową kampanią - tam się tyle skryptów odpala, że przed kampanią odrzuca się karty zderzeń z rzeczywistością z każdej talii ;)
carlos_kobierzyn
Posty: 1
Rejestracja: 27 lut 2021, 22:55

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: carlos_kobierzyn »

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Rozegrałem właśnie drugą partię w tą grę i pojawiło mi się kilka pytań odnośnie zasad:

- czy karty akcji specjalnych można gromadzić po każdym dniu i wykorzystywać w późniejszych etapach gry w razie potrzeby? nie znalazłem nigdzie wzmianki na ten temat, a na tym etapie doświadczenia z grą, większość skryptów jest mi całkowicie nieznana. do tej pory grałem tak, że te karty gromadziłem.
- w przypadku kiedy nie uda się wykonać celu rozdziału, i trzeba rozdzielić między postaci 3 rany i w efekcie tego ktoś zginie, to czy i kiedy rzuca się kością na depresję pozostałych przy życiu? cel rozdziału rozpatruje się po pociągnięciu karty wydarzenia rozpoczynającego nowy rozdział, ale nie jest to normalny dzień gry, i wtedy ginie właśnie ta postać. czy rzucam na depresję przed pociągnięciem następnej karty wydarzenia? czy po najbliższym normalnym dniu gry? czy może w takim wypadku nie rzucać na depresję i potraktować, tą śmierć jako nadzwyczajne wydarzenie w grze? i pytanie jak rozdzielać te 3 rany. ja przyjąłem zasadę, że mogę rozdzielić je dowolnie. w tym wypadku mając 4 postaci, wolałem uśmiercić jedną zadając jej 2 rany, niż dodatkowo okaleczać inną, która w tym wypadku była całkiem zdrowa. a na depresję uznałem, że nie będę rzucać, bo to jest wydarzenie poza normalnym cyklem dziennym, choć mimo tego i tak rzut musiał się odbyć, bo na najbliższej wyprawie zabili mi osobę.
- w trakcie wyprawy, jeżeli pojawią się karty mapy, z opcją odłożenia na pole poszukiwań i rozpatrzenia ich w późniejszej fazie wyprawy, czy w w przypadku jeżeli wszystkie je odłożę, a następnie będę rozpatrywał tylko talię nieznajomych, to co powinienem zrobić w przypadku rozpatrzenia ostatniej karty z talii? czy mogę po prostu zakończyć wyprawę, czy muszę jeszcze rozpatrzeć wcześniej odłożone karty mapy? grając uznałem, że skoro wcześniej podczas wyprawy ominąłem te karty i dotrwałem do końca kart z talii nieznajomych, to miałem na tyle farta, że lepiej nie igrać z losem i tych kart nie rozpatrywać. zakończyłem wyprawę, mając 2 karty na polu poszukiwań, mimo że na żadnej z nich nie było napisane, że mogę zakończyć wyprawę bez rozpatrywania karty.
- karta mieszkańców "poszukiwacze" ma zapis odnośnie rzutu kostką w przypadku przeszukiwania mebli. czy odnosi się on do już wcześniej przeszukanych mebli? czy tylko do tych przeszukiwań następujących po odkryciu wspomnianej karty? ja w rozgrywce uznałem, że to co znalazłem wcześniej, jest już moje i potencjalni poszukiwacze powinni to potraktować jak sprzęt przyniesiony przeze mnie ze schowka, i ewentualne rzuty kostką wykonałbym dopiero przy następnym przeszukaniu mebli.
- wydarzenie "handel z żołnierzami" - podnosi wartość pewnych produktów. kartę należy umieścić na polu znalezisk. czy ta karta tam powinna zostać do końca rozgrywki/zamiany na inną kartę wydarzeń o podobnym wydźwięku? czy też po jednym dniu powinienem zdjąć tą kartę? nic takiego nie było na niej napisane. pytanie też mi się nasuwa, czy zmiana cen produktów tyczy się każdego handlu, czy też tylko tego na wyprawie (karta w końcu leży na polu znalezisk). ja grałem tak, że karta tam leżała dopóki inna karta jej nie usunęła (szybciej wszystkie postaci umarły lub odeszły niż to się stało) oraz stosowałem zasadę nowych cen produktów globalnie na każdą operację handlu.
- ostatnie pytanie, sytuacja taka, że ktoś zmarł ciągu dnia, rzucam na depresję, i w wyniku tego kolejna osoba umiera lub opuszcza grupę. to czy należy znów rzucać na depresję? a jeśli tak to kiedy? od razu? po następnym dniu? rzut na depresję jest tuż przed końcem dnia, więc osoba, która w jego wyniku umrze/opuści grupę zrobi to jeszcze tego samego dnia. z tego wynika że rzut kolejnego dnia za tą osobę jest niezgodny z mechaniką, można więc rozumieć, że takie osoby są podpinane pod żałobę za tą wcześniejszą i wpisują się w pierwszy rzut kostką? ja tak przynajmniej zagrałem, żeby nie wplątywać się w spiralę samobójstw.

Wiem, że twórcy sami napisali, że jeśli ktoś nie wie jak grać, niech gra według własnego sumienia, ale wolałem Was zapytać o te kilka kwestii, bo może jako bardziej doświadczeni gracze doczytaliście o czymś czego nie wiem w skryptach. Albo wyrobiliście sobie jakieś własne zasady, które w końcu pozwolą wygrać z wojną. Bo przyznam, że po tych 2 rozgrywkach ta gra to najprawdziwsza wojna, najpierw ze złożonością, instrukcją i skryptem, a później z samą nią, okrutną, brutalną, nie wybaczającą pochopnych decyzji, nawet jeśli były pokierowane altruizmem.

Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za odpowiedź choć na część moich wątpliwości.
Na koniec jeśli chodzi o moje odczucia z gry to mogę tylko zacytować fallouta.

War. War never changes.
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Matti_C »

Na wstępie przepraszam za nie dokładne cytowanie- trochę poskracałem dla czytelności
carlos_kobierzyn pisze: 27 lut 2021, 23:59 czy karty akcji specjalnych można gromadzić po każdym dniu i wykorzystywać w późniejszych etapach gry
Możesz trzymać tak długo jak chcesz.
carlos_kobierzyn pisze: 27 lut 2021, 23:59 - nie udało się wykonać celu rozdziału, i w efekcie tego ktoś zginął, na najbliższej wyprawie zabili mi kolejną osobę. Kiedy rzuca się kością na depresję pozostałych przy życiu? Rzucam na depresję, i w wyniku tego kolejna osoba umiera lub opuszcza grupę. czy należy znów rzucać na depresję?
W fazie świtu na dole dziennika masz "śmierć pośród nas" Rzucasz jeśli ktoś umarł ale dopiero na koniec najbliższej fazy świtu (najlepiej kładź figurkę zmarłego na talii świtu by pamiętać). Jeśli umiera więcej osób to rzut i tak jest jeden. Jeśli ktoś umrze na koniec fazy świtu (w wyniku tej zasady) to depresję za niego kolejni mogą podnieść dopiero po nieudanym rzucie w kolejnej fazie świtu.
carlos_kobierzyn pisze: 27 lut 2021, 23:59 Jak rozdzielać 3 rany? Wolałem uśmiercić jedną zadając jej 2 rany, niż dodatkowo okaleczać inną zdrowa.
Przydzielasz jak chcesz ale max 4rany na osobę, powinieneś zadać tę trzecią pozostałą ranę w inną postać.
carlos_kobierzyn pisze: 27 lut 2021, 23:59 - w trakcie wyprawy, jeżeli pojawią się karty mapy, z opcją odłożenia na pole poszukiwań czy muszę je rozpatrzeć?
W każdej lokacji możesz odłożyć tylko te 3miejsca które w danej lokacji występują (masz wypisane na karcie lokacji) Otwartą przestrzeń musisz rozpatrzeć natychmiast bez odkładania. Możesz (ale nie musisz) dowolne z odłożonych miejsc mapy rozpatrzyć zamiast dociągania każdej z pozostałych kart nieznanego ,jeśli spełniasz warunki to przeważnie warto. Czasem potrzebny jest jakiś przedmiot np łopata/wytrych lub odrzucenie pewnej liczby kart i możesz po prostu ich nie mieć do końca wyprawy. Niezależnie czy rozpatrzysz czy nie to na koniec wyprawy i tak je wtasujesz.
carlos_kobierzyn pisze: 27 lut 2021, 23:59 - karta mieszkańców "poszukiwacze" ma zapis odnośnie rzutu kostką w przypadku przeszukiwania mebli. czy odnosi się on do już wcześniej przeszukanych mebli? czy tylko do tych przeszukiwań następujących po odkryciu wspomnianej karty?
Tylko od momentu wyłożenia karty poszukiwacze
carlos_kobierzyn pisze: 27 lut 2021, 23:59 - wydarzenie "handel z żołnierzami" - podnosi wartość pewnych produktów. kartę należy umieścić na polu znalezisk. czy ta karta tam powinna zostać do końca rozgrywki/zamiany na inną kartę wydarzeń o podobnym wydźwięku? czy zmiana cen produktów tyczy się każdego handlu?
Kolejna karta na kładziona polu znalezisk pewnie będzie miała polecenie by usunąć poprzednią. Jeśli nic jej nie usunie to będzie leżeć do końca. Zmiana cen dotyczy każdego handlu puki ta karta leży czyli z przybyszami też.
Bloom50
Posty: 8
Rejestracja: 13 maja 2017, 18:35
Has thanked: 1 time

Re: This War of Mine - zasady, wątpliwości

Post autor: Bloom50 »

carlos_kobierzyn pisze: 27 lut 2021, 23:59 Witam wszystkich bardzo serdecznie. Rozegrałem właśnie drugą partię w tą grę i pojawiło mi się kilka pytań odnośnie zasad:

- czy karty akcji specjalnych można gromadzić po każdym dniu i wykorzystywać w późniejszych etapach gry w razie potrzeby? nie znalazłem nigdzie wzmianki na ten temat, a na tym etapie doświadczenia z grą, większość skryptów jest mi całkowicie nieznana. do tej pory grałem tak, że te karty gromadziłem.
MOŻESZ UŻYĆ KIEDY CHCESZ

- w przypadku kiedy nie uda się wykonać celu rozdziału, i trzeba rozdzielić między postaci 3 rany i w efekcie tego ktoś zginie, to czy i kiedy rzuca się kością na depresję pozostałych przy życiu? cel rozdziału rozpatruje się po pociągnięciu karty wydarzenia rozpoczynającego nowy rozdział, ale nie jest to normalny dzień gry, i wtedy ginie właśnie ta postać. czy rzucam na depresję przed pociągnięciem następnej karty wydarzenia? czy po najbliższym normalnym dniu gry? czy może w takim wypadku nie rzucać na depresję i potraktować, tą śmierć jako nadzwyczajne wydarzenie w grze? i pytanie jak rozdzielać te 3 rany. ja przyjąłem zasadę, że mogę rozdzielić je dowolnie. w tym wypadku mając 4 postaci, wolałem uśmiercić jedną zadając jej 2 rany, niż dodatkowo okaleczać inną, która w tym wypadku była całkiem zdrowa. a na depresję uznałem, że nie będę rzucać, bo to jest wydarzenie poza normalnym cyklem dziennym, choć mimo tego i tak rzut musiał się odbyć, bo na najbliższej wyprawie zabili mi osobę.
TAK JAK W DZIENNIKU DOPIERO NA KONIEC DNIA

- w trakcie wyprawy, jeżeli pojawią się karty mapy, z opcją odłożenia na pole poszukiwań i rozpatrzenia ich w późniejszej fazie wyprawy, czy w w przypadku jeżeli wszystkie je odłożę, a następnie będę rozpatrywał tylko talię nieznajomych, to co powinienem zrobić w przypadku rozpatrzenia ostatniej karty z talii? czy mogę po prostu zakończyć wyprawę, czy muszę jeszcze rozpatrzeć wcześniej odłożone karty mapy? grając uznałem, że skoro wcześniej podczas wyprawy ominąłem te karty i dotrwałem do końca kart z talii nieznajomych, to miałem na tyle farta, że lepiej nie igrać z losem i tych kart nie rozpatrywać. zakończyłem wyprawę, mając 2 karty na polu poszukiwań, mimo że na żadnej z nich nie było napisane, że mogę zakończyć wyprawę bez rozpatrywania karty.

- karta mieszkańców "poszukiwacze" ma zapis odnośnie rzutu kostką w przypadku przeszukiwania mebli. czy odnosi się on do już wcześniej przeszukanych mebli? czy tylko do tych przeszukiwań następujących po odkryciu wspomnianej karty? ja w rozgrywce uznałem, że to co znalazłem wcześniej, jest już moje i potencjalni poszukiwacze powinni to potraktować jak sprzęt przyniesiony przeze mnie ze schowka, i ewentualne rzuty kostką wykonałbym dopiero przy następnym przeszukaniu mebli.
TYLKO ROZPATRUJESZ MEBLE, KTÓRE DOPIERO WEJDĄ

- wydarzenie "handel z żołnierzami" - podnosi wartość pewnych produktów. kartę należy umieścić na polu znalezisk. czy ta karta tam powinna zostać do końca rozgrywki/zamiany na inną kartę wydarzeń o podobnym wydźwięku? czy też po jednym dniu powinienem zdjąć tą kartę? nic takiego nie było na niej napisane. pytanie też mi się nasuwa, czy zmiana cen produktów tyczy się każdego handlu, czy też tylko tego na wyprawie (karta w końcu leży na polu znalezisk). ja grałem tak, że karta tam leżała dopóki inna karta jej nie usunęła (szybciej wszystkie postaci umarły lub odeszły niż to się stało) oraz stosowałem zasadę nowych cen produktów globalnie na każdą operację handlu.
TAK TO DZIAŁA NA KAŻDY MOŻLIWY HANDEL W GRZE, PÓKI TA KARTA LEŻY, TĄ KARTĘ USUWA SIĘ DOPIERO JAK WEJDZIE INNA KARTA WYDERZENIA W TO MIEJSCE NP. SNAJPER

- ostatnie pytanie, sytuacja taka, że ktoś zmarł ciągu dnia, rzucam na depresję, i w wyniku tego kolejna osoba umiera lub opuszcza grupę. to czy należy znów rzucać na depresję? a jeśli tak to kiedy? od razu? po następnym dniu? rzut na depresję jest tuż przed końcem dnia, więc osoba, która w jego wyniku umrze/opuści grupę zrobi to jeszcze tego samego dnia. z tego wynika że rzut kolejnego dnia za tą osobę jest niezgodny z mechaniką, można więc rozumieć, że takie osoby są podpinane pod żałobę za tą wcześniejszą i wpisują się w pierwszy rzut kostką? ja tak przynajmniej zagrałem, żeby nie wplątywać się w spiralę samobójstw.
TAK JAK W DZIENNIKU NA KONIEC DNIA, JEŚLI UMRĄ CI 2 POSTACIE TO RZUCASZ PO PROSTU 2 RAZY

Wiem, że twórcy sami napisali, że jeśli ktoś nie wie jak grać, niech gra według własnego sumienia, ale wolałem Was zapytać o te kilka kwestii, bo może jako bardziej doświadczeni gracze doczytaliście o czymś czego nie wiem w skryptach. Albo wyrobiliście sobie jakieś własne zasady, które w końcu pozwolą wygrać z wojną. Bo przyznam, że po tych 2 rozgrywkach ta gra to najprawdziwsza wojna, najpierw ze złożonością, instrukcją i skryptem, a później z samą nią, okrutną, brutalną, nie wybaczającą pochopnych decyzji, nawet jeśli były pokierowane altruizmem.

Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za odpowiedź choć na część moich wątpliwości.
Na koniec jeśli chodzi o moje odczucia z gry to mogę tylko zacytować fallouta.

War. War never changes.
sorry za capsa ale wolałem tak napisać, żebyś widział odpowiedzi :D No sam wróciłem do tej gry po roku chyba i sporo zapomniałem, do dziś sam grałem z utrudnionymi rzeczami do póki nie doczytałem w księdzy skryptów Faka, tam masz też zaawansowane zasady na różnych stronach, które trochę ułatwiają, możesz przekartkować dziennik, żeby je przeszukać albo sam je odkryć, generalnie gierka jest mega trudna, ale później jak już jątrochę ogarniesz są pewne schematy, które pozwalają wygrać, ale nie będę ci ich zdradzał. Jak czegoś jeszcze nie wiesz napisz PW lub tutaj. Polecam dodatek opowieści ze zniszczonego miasta tam to dopiero jest hardkor :D i satysfakcja jeśli przejdziesz cały scenariusz. Jeśli masz problem ze zwyciężeniem gry, może warto dodaj sobie 1 RAZ na dzień jeden dodatkowy przerzut na dowolną kość, w końcu to jednak gra planszowa a nie prawdziwa wojna i czasem takiego 1 przerzutu bardzo brakuje.

Pozdro
ODPOWIEDZ