Aeon's End (Kevin Riley)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
aeiou871
Posty: 977
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 308 times
Been thanked: 430 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

Spoiler:
Talia ekspedycji powinna Cię pokierować, ale generalnie skarby 1. poziomu wprowadza się przed 2. bitwą, skarby 2. poziomu przed 3. bitwą, a skarby 3. poziomu przed 4. bitwą.
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 466
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 834 times
Been thanked: 200 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: JollyRoger90 »

Właśnie z tego co kojarzę, to w talii ekspedycji było tylko napisane, żeby otworzyć talię gdzie są skarby i dać do koszar i tyle.
Sprawdzę to jeszcze raz jak będę w domu.
sasquach
Posty: 1820
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 933 times
Been thanked: 581 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: sasquach »

Talia ekspedycji podaje ci fabułę oraz co otworzyć. Poza tym nadal obowiązują normalne reguły ekspedycji.
aeiou871
Posty: 977
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 308 times
Been thanked: 430 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

Rzeczywiście w talii ekspedycji nie jest to wyjaśnione, ale na stronie 8. instrukcji jest ramka skarby, która objaśnia, jak ich używać.
radarek
Posty: 140
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 16 times
Been thanked: 54 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: radarek »

mariutto pisze: 06 mar 2023, 09:13
Spoiler:
Wydaje mi się też, że dwie karty podstawowe Nemesis powinny być oznaczone Tier 2 (są Tier 1):
  • NP-K-151 - Makabryczy Wir
  • NP-K-152 - Rozszczepienie Grawitacji
Tak by pasowało sądząc po efektach, które robią, ułożeniu początkowym w talii, sprawdzałem też w randomizerze w sieci.
Kontynuując dalej szukanie błędów: karta NP-K-156 mówi "MOC 1: Wyzwolenie. Gracz z największą liczbą Ładunków otrzymuje 4 obrażenia i odrzuca wszystkie Ładunki.". Angielska wersja karty nie ma efektu "Wyzwolenie". Wiki wskazuje, że ta sama karta jest w podstawce. I faktycznie w podstawce to karta 219. Tutaj już jest poprawnie, bez tego dodatkowego efektu. Co więcej, podstawce ta karta nazywa się "Egida Zagłady", w Nowym Początku to już "Tarcza Zguby".
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Głupie pytanie ale konczymy New Age i jeden z nowych magów z małego dodatku ma specjalną bramę a drugi forme które jest na twardej tekturze bez jakichs wspomagajacych linii do wycinania czy cos, jak sobie z tym poradziliscie?
aeiou871
Posty: 977
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 308 times
Been thanked: 430 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

Wosho pisze: 28 mar 2023, 09:19 Głupie pytanie ale konczymy New Age i jeden z nowych magów z małego dodatku ma specjalną bramę a drugi forme które jest na twardej tekturze bez jakichs wspomagajacych linii do wycinania czy cos, jak sobie z tym poradziliscie?
Jeśli chodzi o Qu, to był to błąd w którymś z druków. Zgłoś się do Indie, powinni dosłać wersję z nacięciami.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1525
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 183 times
Been thanked: 558 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Ayaram »

No dobra... Przeszedłem wszystko na "normalu" true solo i na 2 ręce i miałem czasy podejście "ok, nic więcej". Trochę wydawał mi się takim samograjem. Zacząłem grać na "hardzie" i faktycznie powoli zaczynam się do gierki przekonywać. Coś faktycznie trzeba pomyśleć, może nie z zagrywaniem kart na ręku, ale nad jakąś tam strategią na złola z kart które mamy dostępne trzeba ułożyć. I potrafi się zrobić emocjonująco.

Sytuacja z ostatniej gry (Lash + Brima vs. Maska Kłamstw)
:arrow: Maska ma 19 hp, Lash w następnej turze kończy
:arrow: Ja mam 1 życie na Graveholdzie
:arrow: Brima ma 3 hp. Na stole są poplecznicy łącznie walący za 4 w dowolnego gracza. Brima ma na ręce karte zepsucia waląca za 2 w Gravehold.

W talii tur 1x Brima, 1x Lash, 1x Nemesis, wtasowuje umiejką Lasha 1 kartę tury Lasha, więc mamy sytuacje:
- 50 % na turę Lasha który wygrywa gra.
- 25% naturę Nemesis, podczas której zginie Brima, przez co nie odpali efektu karty zepsucia, przez co dojdzie do tury Lasha i wygramy gierkę.
-25 % na Brime, która nam daje autolosa.

No i oczywiście wpada Brima :lol:
1wszy dodatek już dokupiony, jeszcze przejdę te 2 ostatnie bossy na hardzie i odpalamy ;)
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Z tego co pamietam w pierwszej falii, na hardzie (extinction mod)e maska jest nie do przejscia.
aeiou871
Posty: 977
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 308 times
Been thanked: 430 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

Wosho pisze: 30 mar 2023, 12:35 Z tego co pamietam w pierwszej falii, na hardzie (extinction mod)e maska jest nie do przejscia.
Jest do przejścia, mam zrobione w wersji cyfrowej, ale potrzebowałem kilkunastu podejść ;)
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1525
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 183 times
Been thanked: 558 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Ayaram »

Nie jest niby aż tak źle, ale powoli losowość tej gry zaczyna mnie drażnić...

Gra nr 3. vs Maska Kłamstw. Znowu tym samym składem, po raz drugi dobiłem do momentu kiedy dobranie tury Lasha wygrywa mi grę. Był moment akurat przetasowania kart tur więc wszystkie 6 kart tur w grze.

:arrow: 1/3 na wygranie gry, karta nemezis, dobieram ostatnie 2 karty zepsucia.
:arrow: 2/5 na wygranie gry, dobieramy kartę Brimy, która ma kartę zepsucia zadająca 2 dmg Graveholdowi.
:arrow: 1/2 na wygranie gry, dobieram kartę nemezis, muszę dobrać kolejną kartę zepsucia, więc zamiast tego Gravehold obrywa 2 obrażeń i tym samym pada.

Ojj... chyba trzeba będzie sobie zrobić dłuższą przerwę przed następnym podejściem... ;)
Wosho
Posty: 1439
Rejestracja: 01 gru 2011, 13:15
Has thanked: 177 times
Been thanked: 141 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Wosho »

Taki urok tej gry, byly gry gdzie wygralismy w ten spoosb, byly ze przegralismy.
Jakbyscie grali lepiej to mielibyscie wiecej czasu i ta karta by Was nie zabila ;)
radarek
Posty: 140
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 16 times
Been thanked: 54 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: radarek »

aeiou871 pisze: 30 mar 2023, 12:41
Wosho pisze: 30 mar 2023, 12:35 Z tego co pamietam w pierwszej falii, na hardzie (extinction mod)e maska jest nie do przejscia.
Jest do przejścia, mam zrobione w wersji cyfrowej, ale potrzebowałem kilkunastu podejść ;)
Mowa tu o solo z 3 kartami graczy 2 nemesis?
O co chodzi z "pierwszą falą"?
aeiou871
Posty: 977
Rejestracja: 18 kwie 2017, 11:12
Has thanked: 308 times
Been thanked: 430 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: aeiou871 »

radarek pisze: 04 kwie 2023, 16:50
aeiou871 pisze: 30 mar 2023, 12:41
Wosho pisze: 30 mar 2023, 12:35 Z tego co pamietam w pierwszej falii, na hardzie (extinction mod)e maska jest nie do przejscia.
Jest do przejścia, mam zrobione w wersji cyfrowej, ale potrzebowałem kilkunastu podejść ;)
Mowa tu o solo z 3 kartami graczy 2 nemesis?
O co chodzi z "pierwszą falą"?
Nie, niekoniecznie o solo. Extinction mode oznacza, że magowie mają po 8 punktów życia, Gravehold 25, Nemezis +10, a ponadto gra się z zasadami opisanymi jako "trudniejszy wariant" na macie Nemezis.

Pierwsza fala to pierwsza podstawka Aeon's End + dodatek Czeluście + dodatek Bezimienni, co odpowiada zawartości pierwszego kickstartera. Każda kolejna kampania na KS to kolejna "fala" zawartości.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1525
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 183 times
Been thanked: 558 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Ayaram »

Wosho pisze: 03 kwie 2023, 09:43 Taki urok tej gry, byly gry gdzie wygralismy w ten spoosb, byly ze przegralismy.
Jakbyscie grali lepiej to mielibyscie wiecej czasu i ta karta by Was nie zabila ;)
No nie wiem, nie wiem...

Na 100% nie gram zupełnie optymalnie, ale póki co to na tym hardzie na masce wydaje mi się, że dużo łatwiej wygrać grając słabo a mając farta do kart zepsucia, niż grając dobrze, a nie mając farta do kart zepsucia.

No bo tak - kart zepsucia nie da się wyrzucić z decku. Nie każda karta nemezis powoduje wyzwolenie. Początkowo mamy mały deck i mielimy go co 2-3 tury. Podsumowując - 1wszą kartę zepsucia dobierzemy znaaaaaacznie częściej niż pozostałe. I strasznie mnie ciekawi jak wygląda globalne WR na tego bossa gdy 1wszą kartą zepsucia jest taka np. zaraza, czy żądza wiedzy vs. gdy 1wszą kartą jest straszliwa wiedza.

Zresztą nawet w gnieworodnym podobnie było. Raz przegrałem to dostałem combo 3 tur nemezis z rzędu, przez co naładował się furią jak leci, a potem w związku z tym, że po każdym natarciu ładował mi w gravehold jak porabany. W 2giej grze, gdzie karty natarcia wypadały dużo bardziej różnorodne, to nagle zrobił się dość prosty do przejścia.

@Edit: finalnie poszedł za 5tym podejściem.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: qreqorek »

Gdzie znajdę informacje, które z kart/Nemezis w Legacy nadają się do dołączenia do pozostałych podstawek i dodatków?
Pomnik
Posty: 300
Rejestracja: 31 mar 2022, 00:05
Has thanked: 148 times
Been thanked: 100 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Pomnik »

qreqorek pisze: 09 cze 2023, 01:19 Gdzie znajdę informacje, które z kart/Nemezis w Legacy nadają się do dołączenia do pozostałych podstawek i dodatków?
Po ukończeniu Legacy będziesz mieć broszurkę która Ci wyjaśni co jest używalne a co nie.
W skrócie, o ile dobrze pamiętam - wszystkie karty III i IV są zbalansowane pod inne gry, każdy Nemesis oprócz pierwszego i tego który nakleja naklejki są używalni, odpadają też wszelkie karty z ewolucja. Karty inne niż III i IV mogą być albo za mocne albo za słabe, możesz ich używać jeśli chcesz wpływać na poziom trudności.
"Real darkness have love for a face. The first death is in the heart, Harry."
radarek
Posty: 140
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 16 times
Been thanked: 54 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: radarek »

Pytanie odnośnie Aeon's End: Nowy Początek i talii STOP KONIEC. Na pierwszej karcie jest napisane by nie otwierać tej talii bez wyraźnego polecenia. Ukończyłem całą ekspedycję, przeczytałem instrukcję pt. Koniec ekspedycji - instrukcja i nie widzę informacji o tej talii. Oczywiście po przejrzeniu jej domyślam się co trzeba z nią zrobić, ale irytujące jest to jak dużo w serii AE jest tego typu niedoróbek. Więc zanim definitywnie będę wieszać psy na kolejnym niedopatrzeniu chciałbym się upewnić. Czy gdzieś w instrukcji jest wzmianka o tej talii?

Aktualizacja.
Ok, znalazłem. Ta informacja znajduje się na ostatniej karcie talii ekspedycji.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 397
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: gnysek »

radarek pisze: 26 cze 2023, 21:02 irytujące jest to jak dużo w serii AE jest tego typu niedoróbek.
Nie wiem, mnie generalnie nic tam nie zirytowało, podobnie jak w tym przypadku, jeśli coś nie działało, to raczej przegapiłem jakiś opis lub źle go rozumiałem.
radarek
Posty: 140
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 16 times
Been thanked: 54 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: radarek »

Najnowszy dodatek "Aeon's End: Starożytni" zawiera 8 poprawionych kart (5x Rozrywający Szpon NP-4-06..NP-4-10, Myśliwski Szpon NP-4-15, Makabryczny Wir NP-K-152, Rozszczepienie Grawitacji NP-K-152) z podstawki Nowy Początek.
Niestety Karta NP-K-156 nie została poprawiona.
Aktualizacja: dalej w dyskusji Portal wyjaśnił, że karta NP-K-156 jest jednak poprawna.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2023, 16:09 przez radarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Parasek
Posty: 43
Rejestracja: 23 sty 2012, 19:53
Has thanked: 1 time
Been thanked: 24 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Parasek »

Jeszcze modyfikator "Łuk temporalny" z promki ma złe tło na odwrocie (przynajmniej u mnie) - białe obramowanie zamiast niebieskiego. Ale tu mam z tym najmniejszy problem, bo raczej nie losuję kart za pomocą modyfikatorów.
Awatar użytkownika
gnysek
Posty: 397
Rejestracja: 30 kwie 2020, 14:28
Has thanked: 40 times
Been thanked: 96 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: gnysek »

radarek pisze: 07 lip 2023, 09:30 Najnowszy dodatek "Aeon's End: Starożytni" zawiera 8 poprawionych kart (5x Rozrywający Szpon NP-4-06..NP-4-10, Myśliwski Szpon NP-4-15, Makabryczny Wir NP-K-152, Rozszczepienie Grawitacji NP-K-152) z podstawki Nowy Początek.
Niestety Karta NP-K-156 nie została poprawiona.
A właśnie się zastanawiałem czemu są karty do Nemezis którego nie ma, a nie chciało mi się otwierać innych pudełek, ale tak się spodziewałem, że to jakieś poprawki. Szkoda, że nie mogli dołożyć jeszcze jednej karty na której by to wyjaśniono...
Awatar użytkownika
Portal Games
Posty: 1358
Rejestracja: 01 lis 2012, 12:26
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 23 times
Been thanked: 272 times
Kontakt:

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: Portal Games »

radarek pisze: 07 lip 2023, 09:30 Najnowszy dodatek "Aeon's End: Starożytni" zawiera 8 poprawionych kart (5x Rozrywający Szpon NP-4-06..NP-4-10, Myśliwski Szpon NP-4-15, Makabryczny Wir NP-K-152, Rozszczepienie Grawitacji NP-K-152) z podstawki Nowy Początek.
Niestety Karta NP-K-156 nie została poprawiona.
Nie poprawialiśmy, bo nie ma błędu. Karta NP-K-156 jest zgodna z plikami od wydawcy. W wersji angielskiej również zawiera Unleash/Wyzwolenie.
Awatar użytkownika
JollyRoger90
Posty: 466
Rejestracja: 28 lut 2020, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 834 times
Been thanked: 200 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: JollyRoger90 »

Portal Games pisze: 10 lip 2023, 09:54
radarek pisze: 07 lip 2023, 09:30 Najnowszy dodatek "Aeon's End: Starożytni" zawiera 8 poprawionych kart (5x Rozrywający Szpon NP-4-06..NP-4-10, Myśliwski Szpon NP-4-15, Makabryczny Wir NP-K-152, Rozszczepienie Grawitacji NP-K-152) z podstawki Nowy Początek.
Niestety Karta NP-K-156 nie została poprawiona.
Nie poprawialiśmy, bo nie ma błędu. Karta NP-K-156 jest zgodna z plikami od wydawcy. W wersji angielskiej również zawiera Unleash/Wyzwolenie.
A modyfikator "Łuk temporalny" z promki będzie poprawiony? Nie ukrywam, że ta ramka rzuca się w oczy, zwłaszcza, jak ktoś korzysta tych kart (np. Ja).
radarek
Posty: 140
Rejestracja: 02 cze 2019, 23:47
Has thanked: 16 times
Been thanked: 54 times

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

Post autor: radarek »

Portal Games pisze: 10 lip 2023, 09:54
radarek pisze: 07 lip 2023, 09:30 Najnowszy dodatek "Aeon's End: Starożytni" zawiera 8 poprawionych kart (5x Rozrywający Szpon NP-4-06..NP-4-10, Myśliwski Szpon NP-4-15, Makabryczny Wir NP-K-152, Rozszczepienie Grawitacji NP-K-152) z podstawki Nowy Początek.
Niestety Karta NP-K-156 nie została poprawiona.
Nie poprawialiśmy, bo nie ma błędu. Karta NP-K-156 jest zgodna z plikami od wydawcy. W wersji angielskiej również zawiera Unleash/Wyzwolenie.
Ok, dziękuję za informację. W takim razie opis tej karty na wiki jest błędny.
ODPOWIEDZ