Euro z klimatem i satysfakcjonującym budowaniem
: 03 sty 2018, 11:29
Witam wszystkich. Jestem tu nowy, choć przejrzałem kilkadziesiąt wątków. Chciałbym abyści polecili mi jakąś grę spełniającą poniższe wymagania:
Satysfakcjonujące budowanie, czyli takie, gdzie można coś zbudować do końca (czy niemal do końca) - nie jak w przypadku Agricoli czy Kawerny, gdzie wszystko trzeba budować na wariata, a i tak połowy się nie zrealizuje.
Klimat - w sumie jakikolwiek byle był - ja preferuję nowoczesne, ewentualnie fantasy, żona raczej średniowieczne i starożytne (fantasy raczej nie, choć podobno kiedyś się zagrywała w HoMM). Chodzi o to, żebym widział co buduję, a nie tylko żetony, klocki i pionki udające nie wiadomo co.
Mechanika - dowolna, byle ciekawa i wciągająca
Czas - jakieś 60-120 minut
Liczba osób - gramy głównie w dwójkę, okazjonalnie 3-4, w przyszłości - z dziećmi
Gry, które mamy i w które gramy:
Zamki szalonego króla Ludwika - klimat i budowanie jest - bardzo lubimy
Alchemicy - klimat jest, budowania nie - bardzo lubimy
7 cudów pojedynek - budowania co prawda jako takiego nie ma, klimat taki sobie - lubimy;
Dominion - ciekawa mechanika, brak klimatu i budowania - lubimy
Puerto Rico - żona uwielbia, mi średnio podchodzi - budowania nie ma, klimatu też
Agricola i Kawerna - budowanie jest, klimat też (choć mocno przaśny i niespecjalnie w moim guście - fajne wydaje się byłoby budowanie nowoczesnego gospodarstwa, typu Farming Simulator ) - średnio lubimy: gra się dość długo, a wrażenie na końcu, że jesteś z budową daleko w polu, no i (w Agricoli) denerwujące karmienie
Wysokie napięcie - budowanie jest (budowa imperium energetycznego to też budowanie), klimat bardzo średni (grafiki przynajmniej mnie nie urzekają) - średnio lubimy: gra się fajnie, ale czegoś tu brakuje, jakiegoś urozmaicenia, budowania czegoś więcej niż tylko elektrowni, no nie wiem
Pięć klanów - zagraliśmy raz i nie przypadło nam do gustu - budowania nie ma klimatu też
Cywilizacja: poprzez wieki - kupiliśmy jako jedną z pierwszych gier, przez instrukcję przebrnąłem ledwie żywy, zagraliśmy bodajże do połowy pierwszej ery. Od tego czasu pozostał lekki niesmak i leży w szafie. Wiem że budowanie tam jest, klimat chyba też, na pewno jeszcze do niej wrócimy, gdy minie niesmak;)
Co mam na razie na widoku:
Zamki Burgundii - klimatu podobno nie ma, ale jest budowanie
Osadnicy: NE - jest jakiś klimat i jest budowanie
Terraformacja Marsa - klimat jedni piszą że jest, inni że słaby - mi ten rodzaj odpowiadałby (żonie mniej), budowanie jest
Epoka kamienia - klimat jest, budowanie nie wiem, podobno też
Wiem, że wszystkie te gry mają świetne recenzje, ja pytam czy budowanie w nich jest takie o jakim pisałem wcześnie - takie, że na końcu ma się satysfakcję, że się coś konkretnego zbudowało.
Oczywiście inne sugestie BARDZO mile widziane.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Satysfakcjonujące budowanie, czyli takie, gdzie można coś zbudować do końca (czy niemal do końca) - nie jak w przypadku Agricoli czy Kawerny, gdzie wszystko trzeba budować na wariata, a i tak połowy się nie zrealizuje.
Klimat - w sumie jakikolwiek byle był - ja preferuję nowoczesne, ewentualnie fantasy, żona raczej średniowieczne i starożytne (fantasy raczej nie, choć podobno kiedyś się zagrywała w HoMM). Chodzi o to, żebym widział co buduję, a nie tylko żetony, klocki i pionki udające nie wiadomo co.
Mechanika - dowolna, byle ciekawa i wciągająca
Czas - jakieś 60-120 minut
Liczba osób - gramy głównie w dwójkę, okazjonalnie 3-4, w przyszłości - z dziećmi
Gry, które mamy i w które gramy:
Zamki szalonego króla Ludwika - klimat i budowanie jest - bardzo lubimy
Alchemicy - klimat jest, budowania nie - bardzo lubimy
7 cudów pojedynek - budowania co prawda jako takiego nie ma, klimat taki sobie - lubimy;
Dominion - ciekawa mechanika, brak klimatu i budowania - lubimy
Puerto Rico - żona uwielbia, mi średnio podchodzi - budowania nie ma, klimatu też
Agricola i Kawerna - budowanie jest, klimat też (choć mocno przaśny i niespecjalnie w moim guście - fajne wydaje się byłoby budowanie nowoczesnego gospodarstwa, typu Farming Simulator ) - średnio lubimy: gra się dość długo, a wrażenie na końcu, że jesteś z budową daleko w polu, no i (w Agricoli) denerwujące karmienie
Wysokie napięcie - budowanie jest (budowa imperium energetycznego to też budowanie), klimat bardzo średni (grafiki przynajmniej mnie nie urzekają) - średnio lubimy: gra się fajnie, ale czegoś tu brakuje, jakiegoś urozmaicenia, budowania czegoś więcej niż tylko elektrowni, no nie wiem
Pięć klanów - zagraliśmy raz i nie przypadło nam do gustu - budowania nie ma klimatu też
Cywilizacja: poprzez wieki - kupiliśmy jako jedną z pierwszych gier, przez instrukcję przebrnąłem ledwie żywy, zagraliśmy bodajże do połowy pierwszej ery. Od tego czasu pozostał lekki niesmak i leży w szafie. Wiem że budowanie tam jest, klimat chyba też, na pewno jeszcze do niej wrócimy, gdy minie niesmak;)
Co mam na razie na widoku:
Zamki Burgundii - klimatu podobno nie ma, ale jest budowanie
Osadnicy: NE - jest jakiś klimat i jest budowanie
Terraformacja Marsa - klimat jedni piszą że jest, inni że słaby - mi ten rodzaj odpowiadałby (żonie mniej), budowanie jest
Epoka kamienia - klimat jest, budowanie nie wiem, podobno też
Wiem, że wszystkie te gry mają świetne recenzje, ja pytam czy budowanie w nich jest takie o jakim pisałem wcześnie - takie, że na końcu ma się satysfakcję, że się coś konkretnego zbudowało.
Oczywiście inne sugestie BARDZO mile widziane.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.