Nemesis - pytania o zasady.

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Fenrisek83
Posty: 817
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 121 times
Been thanked: 93 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Fenrisek83 »

ave.crux pisze: 24 sty 2022, 11:16 Dodatek: Aftermath
Postać: Skazaniec
Przedmiot: Kajdanki

Instrukcja traktuje o tym, że przy ściągnięciu kajdanek twoje ręce (liczba mnoga) są wolne, więc gramy, że dopóki nie są ściągnięte to nie można podnieść ciężkiego obiektu/przedmiotu.
Czy kajdanki powodują, że obie ręce są zajęte i nie można ich używać, czy jednak powodują, że tylko 1 ręka jest zajęta?
Tylko jedna ręką jest zajęta bo kajdanki blokują tylko jedno miejsce na ciężki obiekt/przedmiot.
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4440
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1344 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Hardkor »

ave.crux pisze: 24 sty 2022, 11:16 Dodatek: Aftermath
Postać: Skazaniec
Przedmiot: Kajdanki

Instrukcja traktuje o tym, że przy ściągnięciu kajdanek twoje ręce (liczba mnoga) są wolne, więc gramy, że dopóki nie są ściągnięte to nie można podnieść ciężkiego obiektu/przedmiotu.
Czy kajdanki powodują, że obie ręce są zajęte i nie można ich używać, czy jednak powodują, że tylko 1 ręka jest zajęta?
Tylko jedna ręka jest zajęta (kajdanki zajmują jakby 1 rękę). Pomyśl sobie realistycznie - masz kajdanki, możesz coś cieżkiego podniesc, ale juz dwie takie rzeczy by miec w dwoch rekach to ciężko co nie?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1586
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 717 times
Been thanked: 1061 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: ave.crux »

Hardkor pisze: 24 sty 2022, 11:21
Tylko jedna ręka jest zajęta (kajdanki zajmują jakby 1 rękę). Pomyśl sobie realistycznie - masz kajdanki, możesz coś cieżkiego podniesc, ale juz dwie takie rzeczy by miec w dwoch rekach to ciężko co nie?
Logicznie ma sens, chociaż wydaje mi się, że w kajdankach i tak byłoby to trudne, ale mam nadzieję, że nie będę nigdy tego sprawdzał w swoim życiu.
Fenrisek83 pisze: 24 sty 2022, 11:21
Tylko jedna ręką jest zajęta bo kajdanki blokują tylko jedno miejsce na ciężki obiekt/przedmiot.
Nie chciałem się sugerować tylko tym, że karta leży na 1 slocie w ręce.

Dzięki za pomoc. W takim razie graliśmy źle kilka rund przed oswobodzeniem.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Raki
Posty: 1
Rejestracja: 30 sty 2022, 11:03

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Raki »

Cześć,

mam pytanie, podczas ucieczki, po rzucie kostka wypadło niebezpieczeństwo, co za tym idzie, intruz przenosi sie do naszego pomieszczenia. Pytanie czy w takim wypadku usuwamy resztę znaczników szmerów?
https://imgur.com/jl3ntnS
tomwro
Posty: 338
Rejestracja: 12 kwie 2021, 07:47
Has thanked: 21 times
Been thanked: 56 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: tomwro »

Nie. Znaczniki szmerów usuwa się jak się pojawia nowy.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2017
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1492 times
Been thanked: 1142 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Bruno »

Czy wchodząc do jeszcze nieodkrytego pomieszczenia kanałami technicznymi (za pomocą "czołgania się"), gdy znajdujemy na nim żeton nakazujący zamknąć drzwi, to:
- nic nie robimy (ignorujemy żeton)
- czy wybieramy losowy zwykły korytarz, prowadzący do tego pomieszczenia i w nim zamykany drzwi?
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
tomwro
Posty: 338
Rejestracja: 12 kwie 2021, 07:47
Has thanked: 21 times
Been thanked: 56 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: tomwro »

Hmmm jest jeszcze opcja nr 3. Można zamknąć kanał techniczny.
Wg mnie zrób jak uważasz, mało to wplywa na rozgrywke i raczej nie ma tego nigdzie w instrukcji.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 861
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 283 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Nic nie robisz. Korytarzy technicznych się nie zamyka.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2022, 16:37 przez KOSHI, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2017
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1492 times
Been thanked: 1142 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Bruno »

tomwro pisze: 22 mar 2022, 16:20 Hmmm jest jeszcze opcja nr 3. Można zamknąć kanał techniczny.
Wg mnie zrób jak uważasz, mało to wplywa na rozgrywke i raczej nie ma tego nigdzie w instrukcji.
Kanałów technicznych nie można zamykać drzwiami (np. przy aktywowaniu Śluzy Powietrznej nie stawiasz drzwi w prowadzącym do niej wejściu do korytarzy tech.).

A decyzja jak postąpić, jak najbardziej może mieć wpływ na rozgrywkę.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2017
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1492 times
Been thanked: 1142 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Bruno »

KOSHI pisze: 22 mar 2022, 16:36 Nic nie robisz. Korytarzy technicznych się nie zamyka.
Też mi się tak wydaje - przez analogię do odkrycia żetonu uszkodzenia na kaflu z Gniazdem intruzów...
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
claY varY
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2022, 19:18
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: claY varY »

Mam pytanie: jaki jest cel niszczenia jaj? Co osiągamy dzięki temu?
Awatar użytkownika
Gamleer
Posty: 129
Rejestracja: 19 sty 2019, 09:33
Been thanked: 14 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Gamleer »

claY varY pisze: 10 kwie 2022, 14:49 Mam pytanie: jaki jest cel niszczenia jaj? Co osiągamy dzięki temu?
Po zniszczeniu wszystkich jaj gniazdo zostaje zniszczone. Realizujemy w ten sposób kartę celu: "Zniszcz gniazdo".
claY varY
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2022, 19:18
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: claY varY »

witam!
Mam pytanie, a raczej prosiłbym o potwierdzenie moich przypuszczeń.
Właśnie zaczynam rozgrywkę solo naukowcem: posiadam kartę sprzęt laboratoryjny i mówi ona: "jeżeli jesteś w pomieszczeniu, w którym jest ciało członka załogi, zwłoki intruza lub jajo, odkryj 1 odpowiednią kartę slabości intruza".
Jeżeli podniosę w hibernatorium cialo członka zalogi, a pózniej odblokuję kartę sprzęt laboratoryjny. to takim pomieszczeniem będzie każde w którym się znajdę nadal posiadając ciało członka załogi (w zamyśle wszędzie będę mógł odkryć słabość intruza odpowiadającą sekcji ciało członka załogi), dobrzę odczytuję tą zasadę?
Awatar użytkownika
Shodan
Posty: 1221
Rejestracja: 24 cze 2017, 20:15
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 474 times
Been thanked: 444 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Shodan »

Tak - ciało i ty musicie być w jednym pomieszczeniu. Mogłeś je ze sobą przynieść (podobnie jak jajo lub ścierwo obcego).
claY varY
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2022, 19:18
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: claY varY »

Shodan pisze: 13 kwie 2022, 20:57 Tak - ciało i ty musicie być w jednym pomieszczeniu. Mogłeś je ze sobą przynieść (podobnie jak jajo lub ścierwo obcego).
ale nie muszę go upuszczać..?!
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 861
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 283 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Nie
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1586
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 717 times
Been thanked: 1061 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: ave.crux »

Dodatek: Aftermath
Tryb: Misja badawcza
Wydarzenie: Alarm

W instrukcji jest napisane, że jeżeli znacznik rund na wahadłowcu spadnie na ostatnie miejsce to wtedy sprawdzamy wykonanie alarmu.
Jeżeli w czasie dociągania wydarzenia dociągniemy wydarzenie z alarmem, a mamy alarm wykonany, to pomijamy nowy alarm i po prostu czekamy, aż tor spadnie na ostatnie pole aby rozstrzygnąć aktywny alarm czy dokładamy kolejny?
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
claY varY
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2022, 19:18
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: claY varY »

Nemesis pytanie:
za akcje podnieś ciężki przedmiot "płacimy 1 za akcję" (najczęściej), a co z upuszczeniem przedmiotu (ciała itd)..? Jest jakiś koszt czy 0 (ja założylem, że kosztuje mnie to 1 kartę akcji)?!?
Awatar użytkownika
Bruno
Posty: 2017
Rejestracja: 27 lip 2017, 19:13
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1492 times
Been thanked: 1142 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Bruno »

claY varY pisze: 03 maja 2022, 20:35 Nemesis pytanie:
za akcje podnieś ciężki przedmiot "płacimy 1 za akcję" (najczęściej), a co z upuszczeniem przedmiotu (ciała itd)..? Jest jakiś koszt czy 0 (ja założylem, że kosztuje mnie to 1 kartę akcji)?!?
Zero. Upuszczasz za darmo.
Jesteś szczęśliwym posiadaczem np. Gloomhaven? Masz więc egzemplarz tej gry, a nie jej kopię. To znacząca różnica ;-)
Druga edycja GWT: pacholęta wznoszą domy w krainie My little pony.
Kupię kryształy many ze starej edycji Mage Knighta!
claY varY
Posty: 16
Rejestracja: 14 sty 2022, 19:18
Has thanked: 12 times
Been thanked: 2 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: claY varY »

Bruno pisze: 03 maja 2022, 22:12
claY varY pisze: 03 maja 2022, 20:35 Nemesis pytanie:
za akcje podnieś ciężki przedmiot "płacimy 1 za akcję" (najczęściej), a co z upuszczeniem przedmiotu (ciała itd)..? Jest jakiś koszt czy 0 (ja założylem, że kosztuje mnie to 1 kartę akcji)?!?
Zero. Upuszczasz za darmo.
ale to nadal 1. akcja wykorzystana?
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 861
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 283 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Nie. Upuszczanie jest bez akcyjne.
Jarek90
Posty: 1
Rejestracja: 05 mar 2022, 18:51
Has thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Jarek90 »

Cześć,

Nurtuje mnie pewna rzecz. Dla przykładu postać Zwiadowcy ma kartę akcji Rozpoznanie, której koszt to 1 akcja. Do tej pory spotkałem się z tym, że całkowity koszt tej karty, to dwie karty akcji (1 właściwa karta + 1 koszt). Zastanawia mnie tylko, czemu nie płacimy jeszcze trzeciej karty, z powodu wykonaniu ruchu? Czyli 1 właściwa karta + 1 koszt + 1 ruch. Zdaje sobie sprawę, ze koszt 3 kart to dużo, ale jednak ciche przemieszczenie się to nie byle jakie zagranie i może nie raz tyłek uratować. Jak dobrze pamiętam, to podobna sytuacja jest przy ogniach zaporowych itd., gdzie ludzie nie płacą dodatkową kartą za wykonanie ruchu.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 861
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 283 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Wydajesz 2 akcje. Plusem jest to, że nie dokładasz żetonu hałasu. Podobnie jak np. żołnierz - strzał z namierzaniem. Nie bulisz ekstra za walkę 1 akcji tylko opłacasz koszt tej karty i tyle (1 czy 2 karty, nie pamiętam). Nie miesza się kosztu z działań podstawowych z tymi z kart.
Darkon
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2022, 17:38
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Darkon »

Jarek90 pisze: 06 maja 2022, 22:20 Cześć,

Nurtuje mnie pewna rzecz. Dla przykładu postać Zwiadowcy ma kartę akcji Rozpoznanie, której koszt to 1 akcja. Do tej pory spotkałem się z tym, że całkowity koszt tej karty, to dwie karty akcji (1 właściwa karta + 1 koszt). Zastanawia mnie tylko, czemu nie płacimy jeszcze trzeciej karty, z powodu wykonaniu ruchu? Czyli 1 właściwa karta + 1 koszt + 1 ruch. Zdaje sobie sprawę, ze koszt 3 kart to dużo, ale jednak ciche przemieszczenie się to nie byle jakie zagranie i może nie raz tyłek uratować. Jak dobrze pamiętam, to podobna sytuacja jest przy ogniach zaporowych itd., gdzie ludzie nie płacą dodatkową kartą za wykonanie ruchu.
Zagranie tej karty juz daje samo w sobie poruszenie sie, dlaczego mial bys jeszcze płacić za ruch. Ta karta i jeszcze jedna dodatkowa. Tak samo jak ma np żołnierz ogień zaporowy. Sam ruch to karta dowolna, akcja z karty to już zupełnie co innego.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 861
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 283 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: KOSHI »

Tak ostatnio kminiłem akcję żołnierza Nerwy ze stali i naszły mnie wątpliwości. To jest akcja jednorazowa i odrzucamy ją z gry i zostaje nam tylko 9 kart dostępnych czy wraca do puli? Bo wcześniej grałem, że odrzucam z gry... Poczytałem jednak trochę na BGG i chyba nie wywala się jej z gry. Żołnierz z tą kartą i aktywowanym pancerzem jest po prostu chyba tankiem z założenia... Pancerz chroni przed atakiem w ogóle a Nerwy, co prawda przed tym z zaskoczenia (więc nie w fazie wydarzeń) ale to jest i tak harde kombo zwłaszcza, że możemy zignorować efekt jak jest niekorzystny po wylosowaniu karty.
ODPOWIEDZ