Passe
: 29 maja 2008, 01:11
PASSE - INSTRUKCJA OBSŁUGI (proszę o wyrozumiałość, to pierwsza instrukcja jaką napisałem, a gra jest zdecydowanie lepiej dopracowana, niż niniejszy tekst).
Gra przenosi nas w świat mody, gdzie projektanci i dyktatorzy mody (czyli gracze) cały czas rywalizują o to, kto z nich będzie tym największym i najważniejszym. W tym celu ogłaszają kolejne kolekcje ubiorów oraz mieszają szyki przeciwnikom ogłaszając publicznie jakie elementy są w danym momencie modne, a jakie nie.
Czas gry: do 45 minut. Ilość osób: od dwóch do ośmiu? od około 10 lat.
Karty: karta składa się z trzech elementów: pól z symbolami koloru, kroju i materiału (kombinacje się w talii nie powtarzają); pola z numerem; i pola z pojedynczym symbolem. Pola na górze karty oznaczają cechy danego ubrania (czyli jego krój, kolor i materiał). Numer oznacza wartość karty jeśli jest używana jako waluta, natomiast pole z symbolem na dole umożliwia zmianę reguł gry.
Zasady: Na środku stołu są 4 symbole: gwiazdka - oznaczająca produkt obecnie punktowany, wykrzyknik - oznaczający niezbędny element każdej szanującej się kolekcji, znak zakazu - czyli rzecz, która w kolekcji nie ma prawa się znaleźć, gdyż jest passe, i pieniądze, czyli obecnie obowiązująca waluta.
Fazy gry: licytacja- wybór gracza- dobranie kart do ręki- ewentualne wykonanie akcji (zmiana reguł lub ogłoszenie kolekcji)- wybór następnego gracza- ...(do ostatniego gracza)
Licytacja: każdy gracz wybiera jedną kartę z ręki, o możliwie jak najwyższym współczynniku liczbowym i jeśli się da zgodną z obecnie obowiązującą walutą. Następnie wszyscy gracze jednocześnie odkrywają wybrane karty i wygrywa ten, kto posiada najlepiej punktowaną kartę w obowiązującej walucie. Jeśli nikt nie posiada karty "walutowej", wygrywa najwyższa karta w ogóle. Jeśli nadal jest remis, licytację wygrywa ten, kto w poprzedniej turze grał wcześniej.
Gracz, który wygrał licytację decyduje o kolejności wszystkich graczy. Najpierw wybiera pierwszego gracza, gdy ten skończy, decyduje kto gra następny (może wskazać również siebie), aż do ostatniego gracza. Potem następuje kolejna licytacja. Kolejność ma dwa zasadnicze znaczenia: po pierwsze, na środku widać z jakich trzech kart będzie mógł wybrać dwie na rękę najbliższy gracz. Po drugie, zmiana reguł wcześniej powoduje, że następni gracze muszą od początku szykować swoje kolekcje.
Gracze w swoich turach dobierają karty (dwie z trzech widocznych na stole), a następnie mogą wykonać (nie muszą) jedną z dwóch akcji:
1. Ogłoszenie kolekcji, czyli wybranie trzech lub więcej kart z ręki (spełniających kryteria widoczne na stole oraz mających jeden wspólny element), wyłożenie ich na stół i zabranie punktów, czyli wszystkich kart, które dają punkty do swojego stosu punktów.
2. Zmiana reguł gry, czyli dobranie dwóch kart, z których jedna ma na dole jeden z symboli widocznych na środku stołu, a druga jakiś symbol koloru, materiału lub kroju. Kładzie się tą drugą kartę na odpowiednim symbolu i od tej pory obowiązują nowe zasady.
Punkty są przyznawane za karty, które w danym momencie punktują, a są w kolekcjach spełniających wszystkie warunki. Dodatkowo, karty które zostaną na ręku graczom na końcu gry, są wszystkie składane w "kolekcję sezonu" i ta - jeśli spełnia warunki, jakie będą obowiązywać na końcu gry, liczona jest potrójnie. Wygrywa ten, kto ma więcej punktów łącznie, jeśli jest remis, to osoba, która więcej punktów uzyskała z "kolekcji sezonu", jeśli nadal jest remis, to ta, która jest modniej ubrana.
Gra kończy się po wyczerpaniu talii po raz drugi. Gracze dogrywają swoje akcje do końca i następnie ogłaszają ze wszystkich pozostałych na ręku kart "kolekcję sezonu". UWAGA!!! Możliwa i bardzo prawdopodobna jest sytuacja, w której dla kilku ostatnich graczy zabraknie kart do wzięcia. Wtedy sytuacja tego, kto wygrał licytację jest jeszcze bardziej komfortowa, bo może zadecydować, dla kogo wystarczy kart, a dla kogo nie.
Gra przenosi nas w świat mody, gdzie projektanci i dyktatorzy mody (czyli gracze) cały czas rywalizują o to, kto z nich będzie tym największym i najważniejszym. W tym celu ogłaszają kolejne kolekcje ubiorów oraz mieszają szyki przeciwnikom ogłaszając publicznie jakie elementy są w danym momencie modne, a jakie nie.
Czas gry: do 45 minut. Ilość osób: od dwóch do ośmiu? od około 10 lat.
Karty: karta składa się z trzech elementów: pól z symbolami koloru, kroju i materiału (kombinacje się w talii nie powtarzają); pola z numerem; i pola z pojedynczym symbolem. Pola na górze karty oznaczają cechy danego ubrania (czyli jego krój, kolor i materiał). Numer oznacza wartość karty jeśli jest używana jako waluta, natomiast pole z symbolem na dole umożliwia zmianę reguł gry.
Zasady: Na środku stołu są 4 symbole: gwiazdka - oznaczająca produkt obecnie punktowany, wykrzyknik - oznaczający niezbędny element każdej szanującej się kolekcji, znak zakazu - czyli rzecz, która w kolekcji nie ma prawa się znaleźć, gdyż jest passe, i pieniądze, czyli obecnie obowiązująca waluta.
Fazy gry: licytacja- wybór gracza- dobranie kart do ręki- ewentualne wykonanie akcji (zmiana reguł lub ogłoszenie kolekcji)- wybór następnego gracza- ...(do ostatniego gracza)
Licytacja: każdy gracz wybiera jedną kartę z ręki, o możliwie jak najwyższym współczynniku liczbowym i jeśli się da zgodną z obecnie obowiązującą walutą. Następnie wszyscy gracze jednocześnie odkrywają wybrane karty i wygrywa ten, kto posiada najlepiej punktowaną kartę w obowiązującej walucie. Jeśli nikt nie posiada karty "walutowej", wygrywa najwyższa karta w ogóle. Jeśli nadal jest remis, licytację wygrywa ten, kto w poprzedniej turze grał wcześniej.
Gracz, który wygrał licytację decyduje o kolejności wszystkich graczy. Najpierw wybiera pierwszego gracza, gdy ten skończy, decyduje kto gra następny (może wskazać również siebie), aż do ostatniego gracza. Potem następuje kolejna licytacja. Kolejność ma dwa zasadnicze znaczenia: po pierwsze, na środku widać z jakich trzech kart będzie mógł wybrać dwie na rękę najbliższy gracz. Po drugie, zmiana reguł wcześniej powoduje, że następni gracze muszą od początku szykować swoje kolekcje.
Gracze w swoich turach dobierają karty (dwie z trzech widocznych na stole), a następnie mogą wykonać (nie muszą) jedną z dwóch akcji:
1. Ogłoszenie kolekcji, czyli wybranie trzech lub więcej kart z ręki (spełniających kryteria widoczne na stole oraz mających jeden wspólny element), wyłożenie ich na stół i zabranie punktów, czyli wszystkich kart, które dają punkty do swojego stosu punktów.
2. Zmiana reguł gry, czyli dobranie dwóch kart, z których jedna ma na dole jeden z symboli widocznych na środku stołu, a druga jakiś symbol koloru, materiału lub kroju. Kładzie się tą drugą kartę na odpowiednim symbolu i od tej pory obowiązują nowe zasady.
Punkty są przyznawane za karty, które w danym momencie punktują, a są w kolekcjach spełniających wszystkie warunki. Dodatkowo, karty które zostaną na ręku graczom na końcu gry, są wszystkie składane w "kolekcję sezonu" i ta - jeśli spełnia warunki, jakie będą obowiązywać na końcu gry, liczona jest potrójnie. Wygrywa ten, kto ma więcej punktów łącznie, jeśli jest remis, to osoba, która więcej punktów uzyskała z "kolekcji sezonu", jeśli nadal jest remis, to ta, która jest modniej ubrana.
Gra kończy się po wyczerpaniu talii po raz drugi. Gracze dogrywają swoje akcje do końca i następnie ogłaszają ze wszystkich pozostałych na ręku kart "kolekcję sezonu". UWAGA!!! Możliwa i bardzo prawdopodobna jest sytuacja, w której dla kilku ostatnich graczy zabraknie kart do wzięcia. Wtedy sytuacja tego, kto wygrał licytację jest jeszcze bardziej komfortowa, bo może zadecydować, dla kogo wystarczy kart, a dla kogo nie.