Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2096
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: tomp »

MartusMarcin pisze: 05 kwie 2021, 20:00 jak oceniacie grę w 2 osoby? Dobrze się skaluje, czy jednak jest zbyt luźno?
Można grać, ale jest luźno. Bardzo rzadko zdarzała się sytuacja, że przeciwnik "uwalniał" kość z pola rytuału. "Zbieranie" kakao mocno kuleje.
Parę razy graliśmy z botem, który symulował 3-ciego gracza. Wg mnie fajne rozwiązania jak brak 3/4 graczy.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
Leinadus
Posty: 986
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:57
Has thanked: 7 times
Been thanked: 84 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Leinadus »

Może już tu było, albo w innym miejscu ale zapytam. Mam podstawkę, dodatek i jakieś promo. Ogólnie denerwują mnie strasznie różnice w odcieniach różnych kafli. Też tak macie w wersji polskiej? Ja mam angielską.
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1021
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 428 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: karmazynowy »

tomp pisze: 05 kwie 2021, 20:40
MartusMarcin pisze: 05 kwie 2021, 20:00 jak oceniacie grę w 2 osoby? Dobrze się skaluje, czy jednak jest zbyt luźno?
Można grać, ale jest luźno. Bardzo rzadko zdarzała się sytuacja, że przeciwnik "uwalniał" kość z pola rytuału. "Zbieranie" kakao mocno kuleje.
Parę razy graliśmy z botem, który symulował 3-ciego gracza. Wg mnie fajne rozwiązania jak brak 3/4 graczy.
Hm ale w rozgrywce na 2 os o ile dobrze pamiętam wrzucało się 6 kości "zapychaczy", które symulują 2 brakujących graczy więc dlaczego zbieranie kakao miałoby kulać?
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2096
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: tomp »

karmazynowy pisze: 05 kwie 2021, 21:51
tomp pisze: 05 kwie 2021, 20:40
MartusMarcin pisze: 05 kwie 2021, 20:00 jak oceniacie grę w 2 osoby? Dobrze się skaluje, czy jednak jest zbyt luźno?
Można grać, ale jest luźno. Bardzo rzadko zdarzała się sytuacja, że przeciwnik "uwalniał" kość z pola rytuału. "Zbieranie" kakao mocno kuleje.
Parę razy graliśmy z botem, który symulował 3-ciego gracza. Wg mnie fajne rozwiązania jak brak 3/4 graczy.
Hm ale w rozgrywce na 2 os o ile dobrze pamiętam wrzucało się 6 kości "zapychaczy", które symulują 2 brakujących graczy więc dlaczego zbieranie kakao miałoby kulać?
Bo się nic nie zmienia. Dodanie bota sprawia, że kości przemieszczają się.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1021
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 428 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: karmazynowy »

tomp pisze: 05 kwie 2021, 22:13
karmazynowy pisze: 05 kwie 2021, 21:51
tomp pisze: 05 kwie 2021, 20:40

Można grać, ale jest luźno. Bardzo rzadko zdarzała się sytuacja, że przeciwnik "uwalniał" kość z pola rytuału. "Zbieranie" kakao mocno kuleje.
Parę razy graliśmy z botem, który symulował 3-ciego gracza. Wg mnie fajne rozwiązania jak brak 3/4 graczy.
Hm ale w rozgrywce na 2 os o ile dobrze pamiętam wrzucało się 6 kości "zapychaczy", które symulują 2 brakujących graczy więc dlaczego zbieranie kakao miałoby kulać?
Bo się nic nie zmienia. Dodanie bota sprawia, że kości przemieszczają się.
Zmienia się ich ułożenie co zaćmienie. No prawda, nie są tak ruchliwi jak bylyby kości prawdziwych graczy ale moim zdaniem na 2 os nie jest specjalnie luźniej niż na 3.
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2096
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 434 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: tomp »

karmazynowy pisze: 05 kwie 2021, 22:20
tomp pisze: 05 kwie 2021, 22:13
karmazynowy pisze: 05 kwie 2021, 21:51

Hm ale w rozgrywce na 2 os o ile dobrze pamiętam wrzucało się 6 kości "zapychaczy", które symulują 2 brakujących graczy więc dlaczego zbieranie kakao miałoby kulać?
Bo się nic nie zmienia. Dodanie bota sprawia, że kości przemieszczają się.
Zmienia się ich ułożenie co zaćmienie. No prawda, nie są tak ruchliwi jak bylyby kości prawdziwych graczy ale moim zdaniem na 2 os nie jest specjalnie luźniej niż na 3.
Od razu widać, czy jest najlepsze miejsce do generowania kakao. Planowanie jest wiele łatwiejsze.
Bot zmienia ten układ, może nie diametralnie, ale zmienia go.
Spróbuj :)
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Atk
Posty: 1400
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 497 times
Been thanked: 286 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Atk »

Grałem chyba przez tydzień z kumplem w 2 osoby, po kilka partii dziennie i zawsze bawiłem się przednio, więc chyba takiej tragedii nie ma
Awatar użytkownika
mistrz_yon
Posty: 705
Rejestracja: 26 kwie 2005, 11:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 158 times
Been thanked: 252 times
Kontakt:

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: mistrz_yon »

Leinadus pisze: 05 kwie 2021, 21:04 Może już tu było, albo w innym miejscu ale zapytam. Mam podstawkę, dodatek i jakieś promo. Ogólnie denerwują mnie strasznie różnice w odcieniach różnych kafli. Też tak macie w wersji polskiej? Ja mam angielską.
Tak, w wersji polskiej różnice też są. Ale nie wpływa to jakoś szczególnie na gameplay. Dla mnie - obojętne to jest, chociaż fajnie byłoby, gdyby było elegancko i bez odjazdów.
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 399
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 340 times
Been thanked: 309 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Chudej »

2 tygodnie temu na BGG pojawiła się instrukcja do nowego dużego dodatku do Teo:

https://boardgamegeek.com/filepage/2203 ... ion-period

Małe podsumowanie ode mnie:

Obsydian - prosta rzecz, ale ciekawy jestem jak wpłynie na ekonomię w grze.
Nowe pole pałacu (1) - fajnie że zrobili coś z najnudniejszym (mechanicznie) polem w grze. Jeden z rytuałów, który się tam znajduje (awans u bogów za kakao) jest jednak tak mocny, że zastanawiam się, czy dodatkowe buffy jeszcze bardziej tego nie rozwalą.
Szamani - dodatkowy sposób na podbicie sobie liczby workerów na polach, podejrzewam, że będzie to okazjonalnie bardzo przydatne, ale czy warte poświęcania akcji, to raczej wątpię.
Podbój imperium - główna gwiazda tego dodatku, rozszerzenie akcji budowania domków. Jeszcze mniej miejsca na stole, a już z Preklasykiem było go mało :) Trochę na pierwszy rzut oka przypomina mi wojskową akcję z Trajana.

No i jakby tego było mało, to w środku jest jeszcze więcej tego samego (wszystkich możliwych płytek, technologii, masek, pól rytuałów, plus jeszcze jakieś oddzielne nowe płytki odkryć). Ja się nie mogę już doczekać, Teo to jedno z naszych ulubionych euro i od samej premiery praktycznie nie mamy go dość, a jeszcze więcej różnorodności bardzo chętnie przygarnę. Nawet nie ma tu jakoś zbyt dużo dodatkowych zasad, a jak już to praktycznie wszystko się zawiera na planszetkach akcji. Myślę, że nowych zwolenników ta gra dzięki temu dodatkowi nie zyska, ale dla takich jak ja to chyba będzie must have, zapowiada się ciekawiej niż pierwszy dodatek.

BTW: Wiadomo coś o dacie polskiej premiery?
Awatar użytkownika
SoloGram
Posty: 89
Rejestracja: 28 kwie 2021, 11:27
Has thanked: 46 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: SoloGram »

Hej! Zapraszam na pełną rozgrywkę solo w podstawkę Teotihuacan. Wkrótce z dodatkami. Już nie mogę się doczekać ostatniego dodatku, który jak już tylko będzie możliwość, również pojawi się u mnie... Pozdrawiam!
Zapraszam na rozgrywki w gry planszowe solo:
SoloGram na YouTube
SoloGram na Facebook
SoloGram
Awatar użytkownika
SoloGram
Posty: 89
Rejestracja: 28 kwie 2021, 11:27
Has thanked: 46 times
Been thanked: 82 times
Kontakt:

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: SoloGram »

Jest i obiecywana rozgrywka z dodatkami, zapraszam.
Zapraszam na rozgrywki w gry planszowe solo:
SoloGram na YouTube
SoloGram na Facebook
SoloGram
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 399
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 340 times
Been thanked: 309 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Chudej »

Taka cisza w tym wątku, że nawet nie wiedziałem, że nowy dodatek już wyszedł po polsku, w ogóle jakoś dziwnie mało materiałów o tym w necie. Parę dni temu zamówiłem i wczoraj mieliśmy okazję zagrać w 2 osoby.

Okres Ekspansji wprowadza trochę więcej interakcji do gry modułami szamanów i nową planszetką akcji domków. Obsydian rzeczywiście trochę przyspiesza rozgrywkę, w ogóle to skończyliśmy grę poprzez zbudowanie piramidy, co praktycznie nigdy się nie zdarza. Jest też więcej możliwości zbierania bonusowych płytek (trochę silniejszych, nowego rodzaju) i jeszcze więcej masek do uzbierania, co IMO trochę czyni z "kiedyś" mocno sytuacyjnej strategii na maski niezbędny element, aby któryś z graczy za daleko z nimi nie wystrzelił. Szamani to chyba moja nowa ulubiona mechanika, czasami w trakcie gry wychodzi, że nie mamy zbyt dobrego ruchu do zrobienia workerami, to można albo takim szamanem napsuć komuś obok, albo po prostu zgarnąć sobie jakiś bonus. W planszetce "domowej" za to, poza oczywiście ekspansją, dodano chyba najlepsze pole dla workera o sile 1, które zwiększa jego siłę o 2. Same domki teraz też wydają się być trochę silniejsze, bo nie dość, że dają różne bonusy w stylu awansów u bogów i surowców, to jeszcze punktują nam wojownicy na planszy ekspansji przy każdym zaćmieniu.

Ogólnie wrażenia z dodatku pozytywne, jest zdecydowanie ciekawszy mechanicznie niż Okres Preklasyczny, który, z perspektywy czasu, chyba najwięcej zmian wprowadza asymetrycznymi mocami graczy, które mają troszkę kwestionowalny balans :P Nie poleciłbym go jednak każdemu, ja gram w Teo dosyć regularnie i jest to jedna z naszych ulubionych gier i sama podstawka jest dosyć ciężka pod względem jak wiele rzeczy trzeba pilnować, ale jak u kogoś wychodzi to na stół dosyć rzadko, to dodatek wprowadzi jeszcze większy "zasadowy zamęt" niż poprzedni. Polecam, jak ktoś ma solidnie ograną podstawkę i chce sobie zrobić z Teo jeszcze większego euro-kolosa.
Awatar użytkownika
michalldz90
Posty: 572
Rejestracja: 07 wrz 2014, 20:47
Has thanked: 28 times
Been thanked: 60 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: michalldz90 »

Czy ktoś widział jakiś sensowny insert mieszczący wszystkie dodatki?
Awatar użytkownika
Lolas
Posty: 485
Rejestracja: 13 wrz 2017, 14:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 110 times
Been thanked: 114 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Lolas »

michalldz90 pisze: 15 wrz 2021, 01:48 Czy ktoś widział jakiś sensowny insert mieszczący wszystkie dodatki?
Redrewno ma w planach nową wersję insertu, przeprojektowaną tak aby pomieścić wszystkie dodatki.
Awatar użytkownika
kci83
Posty: 406
Rejestracja: 24 kwie 2020, 23:45
Has thanked: 76 times
Been thanked: 76 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: kci83 »

Który dodatek najlepszy przy grze solo? W którymś są jakieś zmiany bota solo na lepsze (w porównaniu do podstawowej wersji), że warto się tym dodatkiem zainteresować?
Awatar użytkownika
Marcin Michalak
Posty: 58
Rejestracja: 20 sty 2020, 16:02
Has thanked: 10 times
Been thanked: 11 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Marcin Michalak »

kci83 pisze: 06 mar 2022, 23:22 Który dodatek najlepszy przy grze solo? W którymś są jakieś zmiany bota solo na lepsze (w porównaniu do podstawowej wersji), że warto się tym dodatkiem zainteresować?
Okres Ekspansji
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 93 times
Been thanked: 93 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Rigidigi »

Minęło sporo miesięcy, a nawet lat od premiery.

Jakie są Wasze odczucia do tej gry? Wytrzymała próbę czasu, warto się nią zainteresować, czy może nowsze tytuły są lepsze?
wyimaginowany
Posty: 11
Rejestracja: 12 sie 2022, 13:37
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: wyimaginowany »

Rigidigi pisze: 15 sie 2022, 14:25 Minęło sporo miesięcy, a nawet lat od premiery.

Jakie są Wasze odczucia do tej gry? Wytrzymała próbę czasu, warto się nią zainteresować, czy może nowsze tytuły są lepsze?
swietna gra, obronila sie zdecydowanie i ma miejsce na polce na zawsze
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 93 times
Been thanked: 93 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Rigidigi »

wyimaginowany pisze: 15 sie 2022, 14:32
Rigidigi pisze: 15 sie 2022, 14:25 Minęło sporo miesięcy, a nawet lat od premiery.

Jakie są Wasze odczucia do tej gry? Wytrzymała próbę czasu, warto się nią zainteresować, czy może nowsze tytuły są lepsze?
swietna gra, obronila sie zdecydowanie i ma miejsce na polce na zawsze
A grasz z dodatkami czy bez? Ile zajmuje Wam średnia Rozgrywka? Jak się sprawdza ma 3 osoby?
Atk
Posty: 1400
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 497 times
Been thanked: 286 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Atk »

Rigidigi pisze: 15 sie 2022, 14:55
wyimaginowany pisze: 15 sie 2022, 14:32
Rigidigi pisze: 15 sie 2022, 14:25 Minęło sporo miesięcy, a nawet lat od premiery.

Jakie są Wasze odczucia do tej gry? Wytrzymała próbę czasu, warto się nią zainteresować, czy może nowsze tytuły są lepsze?

swietna gra, obronila sie zdecydowanie i ma miejsce na polce na zawsze
A grasz z dodatkami czy bez? Ile zajmuje Wam średnia Rozgrywka? Jak się sprawdza ma 3 osoby?
Przez nowości bardzo rzadko wchodzi na stół, jednak jest to na tyle dobry tytuł, że nie wiem co będzie musiało się stać, żeby opuścił kolekcję. No może najnowsza gra na T z Lucianim w duecie, zrobi jej w końcu konkurencję.
Grałem w 2,3,4 osoby i skaluje się zawsze dobrze, najnowszy dodatek jeszcze w folii, bo reszta dodatków i podstawka wystarczała na te pewnie 30+ gier. Średnio rozgrywka zajmowała nam jakieś 1.5-2.5h, ale my lubimy robić przerwy i mamy też myślicieli w ekipie.
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1683
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 280 times
Been thanked: 881 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: XLR8 »

Rigidigi pisze: 15 sie 2022, 14:25 Minęło sporo miesięcy, a nawet lat od premiery.

Jakie są Wasze odczucia do tej gry? Wytrzymała próbę czasu, warto się nią zainteresować, czy może nowsze tytuły są lepsze?
My ją sprzedaliśmy wraz z dodatkami. Po 20 partiach zrobiła się tak samo schematyczna jak każda inna gra T.
Jednak tutaj mechanika jest dość prosta więc niestety to jest gwóźdź do trumny.
Wszystkie gry T mają ten sam schemat - weź technologię wzmacniającą jakąś akcję i rób ją do końca gry.
Awatar użytkownika
Rigidigi
Posty: 704
Rejestracja: 14 gru 2015, 16:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Has thanked: 93 times
Been thanked: 93 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Rigidigi »

XLR8 pisze: 15 sie 2022, 15:22
Rigidigi pisze: 15 sie 2022, 14:25 Minęło sporo miesięcy, a nawet lat od premiery.

Jakie są Wasze odczucia do tej gry? Wytrzymała próbę czasu, warto się nią zainteresować, czy może nowsze tytuły są lepsze?
My ją sprzedaliśmy wraz z dodatkami. Po 20 partiach zrobiła się tak samo schematyczna jak każda inna gra T.
Jednak tutaj mechanika jest dość prosta więc niestety to jest gwóźdź do trumny.
Wszystkie gry T mają ten sam schemat - weź technologię wzmacniającą jakąś akcję i rób ją do końca gry.
Jaki tytuł poleciłbyś w zamian? Dla 3ech ogranych facetów?
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1683
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 280 times
Been thanked: 881 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: XLR8 »

Rigidigi pisze: 15 sie 2022, 15:34
XLR8 pisze: 15 sie 2022, 15:22
Rigidigi pisze: 15 sie 2022, 14:25 Minęło sporo miesięcy, a nawet lat od premiery.

Jakie są Wasze odczucia do tej gry? Wytrzymała próbę czasu, warto się nią zainteresować, czy może nowsze tytuły są lepsze?
My ją sprzedaliśmy wraz z dodatkami. Po 20 partiach zrobiła się tak samo schematyczna jak każda inna gra T.
Jednak tutaj mechanika jest dość prosta więc niestety to jest gwóźdź do trumny.
Wszystkie gry T mają ten sam schemat - weź technologię wzmacniającą jakąś akcję i rób ją do końca gry.
Jaki tytuł poleciłbyś w zamian? Dla 3ech ogranych facetów?
Teo to naprawdę dobra gra. Szczególnie z dodatkiem. Po prostu my w grupie wolimy rywalizację i interakcję ponad mechanikę i schematyczność.
Np Brass Birmingham, Beyond the sun czy barrage.
Atk
Posty: 1400
Rejestracja: 01 kwie 2020, 16:33
Has thanked: 497 times
Been thanked: 286 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: Atk »

XLR8 pisze: 15 sie 2022, 16:39
Rigidigi pisze: 15 sie 2022, 15:34
XLR8 pisze: 15 sie 2022, 15:22
My ją sprzedaliśmy wraz z dodatkami. Po 20 partiach zrobiła się tak samo schematyczna jak każda inna gra T.
Jednak tutaj mechanika jest dość prosta więc niestety to jest gwóźdź do trumny.
Wszystkie gry T mają ten sam schemat - weź technologię wzmacniającą jakąś akcję i rób ją do końca gry.
Jaki tytuł poleciłbyś w zamian? Dla 3ech ogranych facetów?
Teo to naprawdę dobra gra. Szczególnie z dodatkiem. Po prostu my w grupie wolimy rywalizację i interakcję ponad mechanikę i schematyczność.
Np Brass Birmingham, Beyond the sun czy barrage.
Chyba jestem jedyną osobą, która nie widzi tej legendarnej interakcji w Brass...
Awatar użytkownika
XLR8
Posty: 1683
Rejestracja: 16 lis 2020, 18:11
Has thanked: 280 times
Been thanked: 881 times

Re: Teotihuacan: City of Gods (D. Tascini, D. Turczi)

Post autor: XLR8 »

Atk pisze: 15 sie 2022, 18:56
XLR8 pisze: 15 sie 2022, 16:39
Rigidigi pisze: 15 sie 2022, 15:34
Jaki tytuł poleciłbyś w zamian? Dla 3ech ogranych facetów?
Teo to naprawdę dobra gra. Szczególnie z dodatkiem. Po prostu my w grupie wolimy rywalizację i interakcję ponad mechanikę i schematyczność.
Np Brass Birmingham, Beyond the sun czy barrage.
Chyba jestem jedyną osobą, która nie widzi tej legendarnej interakcji w Brass...
Widzisz chyba masz złą definicję interakcji.
Jeśli równie ważne jak Twoja strategia jest to co robi przeciwnik to jest to dla mnie interakcja, a Brass jest nią przepełniony. Jakbym miał policzyć rundy w których gram bez względu na to co zrobiła reszta stołu to byłoby ich kilka na całą partię. Głównie jednak czekam ze swoim planem aż do ostatniej akcji przeciwnika. Każde obrócenie przedsiębiorstwa, dołożenie towaru do rynku czy zapłacenie większej ilości gotówki może całkowicie zmienić plany na turę.
ODPOWIEDZ