Root (Cole Wehrle)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
HorribleNick
Posty: 68
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: HorribleNick »

Z moich dotychczasowych gier Warlord kontra jaszczurki jak na razie wynika, że wszystko zależy od tego co robi reszta stołu. Jaszczurki łatwo wymuszają generowanie akolitów, marnują akcje szczurów, za to faktycznie wrzucenie 3-4 szczurów do ochrony moba jest prawie nierealne do obejścia przez jaszczurki. Jeśli jednak szczury poświęcają uwagę jaszczurkom, to znaczy że nie pilnują innych.
kasztan4321k
Posty: 141
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 12 times
Been thanked: 67 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

HorribleNick pisze: 28 maja 2022, 22:35 Z moich dotychczasowych gier Warlord kontra jaszczurki jak na razie wynika, że wszystko zależy od tego co robi reszta stołu. Jaszczurki łatwo wymuszają generowanie akolitów, marnują akcje szczurów, za to faktycznie wrzucenie 3-4 szczurów do ochrony moba jest prawie nierealne do obejścia przez jaszczurki. Jeśli jednak szczury poświęcają uwagę jaszczurkom, to znaczy że nie pilnują innych.
No czyli brzmi to jak typowy root, każdy pilnuje każdego.
Bardziej chodzi mi o wskazanie frakcji która ma najwięcej zależności i najwięcej zyskuje na interakcjach z frakcja
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 442
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 220 times
Been thanked: 205 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: wrojka »

kasztan4321k pisze: 28 maja 2022, 21:54 Jaszczurki giną przez szczury wobec czego mają coraz więcej akolitow - za ich pomocą mogą sobie punktować podmieniając budynki albo wojowników - jak dla mnie który uważa, że bicie jaszczurek to najlepszy sposób by im pomóc wygrać ta taktyka wygląda na całkiem sensowna.
Jaszczurkon wystarczy zaś przekuć karty do prowadzenia walk by móc usuwać żetony najazdu by chronić ogrody.
1. Ognie/Motłoch Lorda usuwa TYLKO budynki i żetony (czyli kwadraciki i kółeczka :D ). Nie rusza wojowników.
2. Jaszczurki zamieniają wojowników w akolitów tylko jak ci umrą podczas walki jako obrońcy.

Lord może wjechać im 4-5 wojownikami na polanę z 2-3 ogrodami, wrzucić ogień/motłoch i śmiać się im w twarz.

3. Liczenie, że Jaszczurki dostaną karty do prowadzenia walk to jest tzw. Myślenie życzeniowe i nie stanowi podstaw strategii :D
kasztan4321k
Posty: 141
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 12 times
Been thanked: 67 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

wrojka pisze: 29 maja 2022, 13:47
1. Ognie/Motłoch Lorda usuwa TYLKO budynki i żetony (czyli kwadraciki i kółeczka :D ). Nie rusza wojowników.
2. Jaszczurki zamieniają wojowników w akolitów tylko jak ci umrą podczas walki jako obrońcy.

Lord może wjechać im 4-5 wojownikami na polanę z 2-3 ogrodami, wrzucić ogień/motłoch i śmiać się im w twarz.

3. Liczenie, że Jaszczurki dostaną karty do prowadzenia walk to jest tzw. Myślenie życzeniowe i nie stanowi podstaw strategii :D
AD 1/2 - trzeba zmusić lorda do bicia w jaszczurki. Jeśli będą jaszczurki na polanie to szczury nie będą miały totalnej dominacji na polanie więc nie będą mogły punktować za takowa polane.
Więc szczury beda musiały trącić akcje na pozbywanie się jaszczurek a jaszczurki będą mogły im jeszcze bardziej przeszkadzać mając akolitow.

Co do ogrodu to i przekuwania - bardziej to widzę jako sytuację, gdy już mając potrzebna kartę do atakowania, wykonujemy budowę ogrodu i przekucie by móc chronić ogródek.
Wiem, że to myślenie życzeniowe i czekanie na odpowiednią kartę, ale czasem po prostu trzeba mieć szczęście :D

Skoro nie jaszczurki to co innego jest dobra kontra na szczury?
Awatar użytkownika
wrojka
Posty: 442
Rejestracja: 10 cze 2018, 00:00
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Has thanked: 220 times
Been thanked: 205 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: wrojka »

kasztan4321k pisze: 29 maja 2022, 21:59 AD 1/2 - trzeba zmusić lorda do bicia w jaszczurki. Jeśli będą jaszczurki na polanie to szczury nie będą miały totalnej dominacji na polanie więc nie będą mogły punktować za takowa polane.
Więc szczury beda musiały trącić akcje na pozbywanie się jaszczurek a jaszczurki będą mogły im jeszcze bardziej przeszkadzać mając akolitow.

Skoro nie jaszczurki to co innego jest dobra kontra na szczury?
AD.AD 1/2.
Lord serio nie ma interesu w tym by ładować się na polanę z 5-6 jaszczurkami i 2-3 ogrodami by punktować tam za Totalną Dominację (Opress). Przeważnie są inne, dużo prostsze do wyczyszczenia polany.
Jeżeli musi ukrócić jaszczurki to jak pisałem, wysłanie garstki wojowników i wieczorne wydanie karty na dołożenie Ognia/Motłochu (jeżeli o poranku nie wypadł dobry kolor na kostce) w zupełności wystarczy.

Moim zdaniem kontrą na Szczury są Eyrie, Krety i Vagabond. Wszystkie te 3 frakcje łączy wysoka mobilność i możliwość wypowiedzenia tych 2-3 walk na turę co jest kluczowe by ubić Lorda (jako meepla), bądź zrobić wjazd na szczurze twierdze.

Takie krety w przeciwieństwie do jaszczurek mają chociaż zdolność do ubicia żetonu Ognia/Motłochu jeśli taki zawita na ich polanie.
Eyrie dzięki większej ilości ruchów mogą zawsze przyblokować Totalną Dominację u Szczurów.
Vagabond jest naturalnym przeciwnikiem w walce o itemy (tak spod ruin, jak o te w posiadaniu innych graczy).
HorribleNick
Posty: 68
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 8 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: HorribleNick »

kasztan4321k pisze: 29 maja 2022, 21:59 Skoro nie jaszczurki to co innego jest dobra kontra na szczury?
wrojka pisze: 30 maja 2022, 07:34 Moim zdaniem kontrą na Szczury są Eyrie, Krety i Vagabond. Wszystkie te 3 frakcje łączy wysoka mobilność i możliwość wypowiedzenia tych 2-3 walk na turę co jest kluczowe by ubić Lorda (jako meepla), bądź zrobić wjazd na szczurze twierdze.

Takie krety w przeciwieństwie do jaszczurek mają chociaż zdolność do ubicia żetonu Ognia/Motłochu jeśli taki zawita na ich polanie.
Eyrie dzięki większej ilości ruchów mogą zawsze przyblokować Totalną Dominację u Szczurów.
Vagabond jest naturalnym przeciwnikiem w walce o itemy (tak spod ruin, jak o te w posiadaniu innych graczy).
Moim zdaniem do kontry nadaje się większość frakcji, wystarczy gnębić. Jak z Vagabondem, trzeba od początku mieć na uwadze. Do powyższych dorzuciłbym pośrednio Keeperów, Alliance i kruki. Borsuki mają dosyć sporą mobilność, a z relikwiami mogą skutecznie się bić. Woodland Alliance wrzucający we wczesnej grze sympatie daje łatwe punkty, ale za to czyści dosyć dobrze Warlorda z kart. Wszystkie ploty Kruków są dosyć bolesne dla Warlorda, dodatkowo mają ten myk, że mogą wrzucić swój Raid pod token Moba i automatycznie im się aktywuje, zapełniając plansze.
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4654
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1210 times
Been thanked: 1419 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Mr_Fisq »

SU&SD zrobiło ciekawy przegląd dodatków do Roota.
Jak na złość najlepiej wypadły te z ostatniego Kickstartera:
https://youtu.be/_DeiLju40I0
Sprzedam: Wiosenne porządki: Horror w Arkham - 4 cykle, dwie podstawki, Uśpieni Bogowie, Moje Miasto.
Przygarnę: Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
Golin
Posty: 328
Rejestracja: 13 paź 2016, 20:04
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Golin »

Mr_Fisq pisze: 31 lip 2022, 11:40 Jak na złość najlepiej wypadły te z ostatniego Kickstartera:
przypadek?
kasztan4321k
Posty: 141
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 12 times
Been thanked: 67 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

Golin pisze: 31 lip 2022, 12:20
Mr_Fisq pisze: 31 lip 2022, 11:40 Jak na złość najlepiej wypadły te z ostatniego Kickstartera:
przypadek?
Nie oglądałem ale nie dziwię się - frakcja, która pozwala bić głupią k... szopa i coś z tego mieć, zupełnie nowe mechaniki rozstawiania, zwiększenie regrywalnosci dla dwóch osób.
Jak czytałem co daje ks tego dodatku to miałem takie : o kurde, nowa gra.
Całkiem możliwe że nie trzeba będzie kupować podstawki do roota by móc w niego grać 😄 wystarczy talia banitow, podziemia i maruderzy :)
Awatar użytkownika
Yar-Chan
Posty: 30
Rejestracja: 10 wrz 2020, 15:02
Has thanked: 4 times
Been thanked: 9 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Yar-Chan »

kasztan4321k pisze: 31 lip 2022, 12:24 Całkiem możliwe że nie trzeba będzie kupować podstawki do roota by móc w niego grać 😄 wystarczy talia banitow, podziemia i maruderzy :)
Prawie - potrzeba jeszcze żetonów ruin i przedmiotów, ale to nie są rzeczy nie do zastąpienia...
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1586
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 717 times
Been thanked: 1063 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

Yar-Chan pisze: 01 sie 2022, 10:51
kasztan4321k pisze: 31 lip 2022, 12:24 Całkiem możliwe że nie trzeba będzie kupować podstawki do roota by móc w niego grać 😄 wystarczy talia banitow, podziemia i maruderzy :)
Prawie - potrzeba jeszcze żetonów ruin i przedmiotów, ale to nie są rzeczy nie do zastąpienia...
No i żetony polan, bo na mapach z dodatku nie ma określonych.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
kasztan4321k
Posty: 141
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 12 times
Been thanked: 67 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

ave.crux pisze: 01 sie 2022, 11:16
Yar-Chan pisze: 01 sie 2022, 10:51
kasztan4321k pisze: 31 lip 2022, 12:24 Całkiem możliwe że nie trzeba będzie kupować podstawki do roota by móc w niego grać 😄 wystarczy talia banitow, podziemia i maruderzy :)
Prawie - potrzeba jeszcze żetonów ruin i przedmiotów, ale to nie są rzeczy nie do zastąpienia...
No i żetony polan, bo na mapach z dodatku nie ma określonych.
Znaczniki polan można kupić, np te co portalgames sprzedaje albo zamienniki z mepel.

Co do znaczników ruin - widziałem ładnie wydrukowane znaczniki 3D więc jedyny problem to przedmioty :D
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Atamán »

No i kości. Da się też załatwić, no ale to kolejna rzecz.
Awatar użytkownika
ave.crux
Posty: 1586
Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Has thanked: 717 times
Been thanked: 1063 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: ave.crux »

Atamán pisze: 01 sie 2022, 12:10 No i kości. Da się też załatwić, no ale to kolejna rzecz.
Drugą parę kości dostajesz w dodatku podziemia afaik.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Atamán »

ave.crux pisze: 01 sie 2022, 12:11
Atamán pisze: 01 sie 2022, 12:10 No i kości. Da się też załatwić, no ale to kolejna rzecz.
Drugą parę kości dostajesz w dodatku podziemia afaik.
Ah, racja. Były - zapomniałem o nich, mam je gdzieś schowane, bo były mniej czytelne od tych z podstawki. Ale fakt, są, da się grać.
kpr
Posty: 32
Rejestracja: 23 sie 2018, 14:54
Has thanked: 2 times
Been thanked: 5 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kpr »

czy portal coś już hintował kiedy można spodziewać się najnowszych dodatków po polsku? (postanowiłem w końcu roota nabyć i stety niestety padło na wersję polską).
kasztan4321k
Posty: 141
Rejestracja: 08 sty 2021, 23:46
Has thanked: 12 times
Been thanked: 67 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: kasztan4321k »

kpr pisze: 13 sie 2022, 17:52 czy portal coś już hintował kiedy można spodziewać się najnowszych dodatków po polsku? (postanowiłem w końcu roota nabyć i stety niestety padło na wersję polską).
Podejrzewam, że w przyszłym roku.
Sasan91
Posty: 10
Rejestracja: 19 sty 2020, 13:01
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Sasan91 »

Jak root żre na 2 osoby z tym dodatkiem mechanicznych frakcji?
Jakieś plusy, minusy ktoś by wymienił?
Awatar użytkownika
Grzeg0rz
Posty: 84
Rejestracja: 19 lut 2019, 10:36
Has thanked: 37 times
Been thanked: 21 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Grzeg0rz »

Często odpalam boty gdy gramy na dwie lub trzy osoby. Działają spoko. Fajnie zagęszczają planszę i potrafią namieszać.
DonStefano79
Posty: 5
Rejestracja: 14 lut 2016, 15:26
Been thanked: 2 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: DonStefano79 »

Czy istnieje jakaś strona turniejowa do Roota? Coś jak Polska liga TTA (through the Ages)?
Awatar użytkownika
Koklusz
Posty: 116
Rejestracja: 26 lis 2020, 16:47
Has thanked: 29 times
Been thanked: 40 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Koklusz »

Jak oceniacie poziom rozrywki grając w Root poprzez Steam?
Gram głównie z żoną lub mało grającymi znajomymi więc nie planuje kupowania wersji fizycznej gry, ale zawsze byłem jej ciekawy.
Czy warto?
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 399
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 338 times
Been thanked: 309 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Chudej »

Koklusz pisze: 28 lis 2022, 13:14 Jak oceniacie poziom rozrywki grając w Root poprzez Steam?
Gram głównie z żoną lub mało grającymi znajomymi więc nie planuje kupowania wersji fizycznej gry, ale zawsze byłem jej ciekawy.
Czy warto?
Daje radę o ile grasz w pełnym składzie ludzi. Grałem jakieś pół roku temu dosyć intensywnie i wtedy AI dosyć często się bugowało w taki sposób, że robiło jakieś bezsensowne ruchy, które nikomu nie szkodziły poza nim samym, ale łatwo było na tym skorzystać graczom.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1341
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 547 times
Been thanked: 281 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: Atamán »

Ja kupiłem wersję na steam i żałuję.

Największą wadą jest to, że grze brakuje mechanizmów matchmakingowych (wyszukiwanie gier, ranking, kary za disconnecty). Bez tego ta gra nadaje się tylko do grania umówionych partii ze znajomymi (ew. wyszukiwania ochotników na zewnętrznych platformach, np. grupach na FB lub discordzie).

Można oczywiście grać vs AI, ale bardziej jako trening, bo AI w tej grze nie jest super sprytny.

Kolejną wadą jest rozjazd w tym jak działają niektóre mechaniki w grze. Czyli zasady gry nie zostały przełożone 1:1. Czasami jest to kwestia błędów, które może w jakimś patchu poprawią, ale czasami to są celowe działania: poświęcenie wierności względem zasad, by gra przebiegała sprawniej. Gorzej, że w jedną frakcję te zmiany uderzyły bardziej niż w inne.

Oczywiście gra ma też swoje zalety: interface, grafika, dźwięki - to wszystko jest na prawdę niezłe. Na wysokim poziomie stoi tutorial - wg mnie to jest świetny sposób do nauki gry (oczywiście z wyjątkiem tych kilku mechanik, które w aplikacji działają inaczej niż wg zasad wersji planszowej).

To wszystko sprawia, że jak nie jestem z nikim ustawiony na planszówki, a mam czas i ochotę, by w coś zagrać, to nie odpalę Roota na PC. Wybiorę grę komputerową albo planszówkę z dobrym trybem solo. (A Root nawet ze swoimi botami do takich nie należy)
adeks9
Posty: 83
Rejestracja: 28 sie 2020, 13:31
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 47 times
Been thanked: 11 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: adeks9 »

Z ciekawości - możesz podać jakieś przykłady różnic w zasadach między grą planszową i implementacją na Steam? Grałem kilka partii jakiś czas temu na kompie i nie zauważyłem różnic. Jestem ciekawy czy to ja nie dostrzegłem czegoś, czy może nie trafiłem na frakcję "dotkniętą" różnicami.
Awatar użytkownika
nahar
Posty: 1340
Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Warszawa....teraz
Has thanked: 123 times
Been thanked: 84 times

Re: Root (Cole Wehrle)

Post autor: nahar »

Ja tez nie zauwazylem roznic. Moze zle grasz Ty a na kompie jest ok?
ODPOWIEDZ