Magic Maze: Weź i czmychaj (Kasper Lapp)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lut 2018, 21:16
- Kontakt:
Magic Maze: Weź i czmychaj (Kasper Lapp)
W zeszłym tygodniu miała premierę nowość naszego Wydawnictwa: Magic Maze: Weź i czmychaj - nominowana w zeszłym roku do nagrody Spiel des Jahres. Mieliście już okazję zagrać?
Kilka słów o grze:
Ilośc osób: 1-8
Czas rozgrywki: 15 minut
Sugerowany wiek: 8+
Po stracie całego swojego ekwipunku Mag, Barbarzyńca, Elf i Krasnolud zmuszeni są ukraść z lokalnego Centrum Handlowego Magic Maze wyposażenie, które jest im niezbędne do wyruszenia w kolejną przygodę. Decydują się więc na wspólny skok na sklep, po którym będą musieli wspólnie uciekać w kierunku wyjść, unikając podejrzliwych ochroniarzy.
Magic Maze: Weź i czmychaj jest kooperacyjną grą w czasie rzeczywistym, jakiej jeszcze nie było – wszelka komunikacja czy to werbalna czy też nie, jest surowo zabroniona (z jednym małym wyjątkiem). Gracze wspólnie kierują postaciami, co oznacza, że każdy gracz może poruszać w dowolnym momencie dowolnym bohaterem. Każdy gracz ma jednak ograniczony zakres akcji, które może nim wykonać, np.: ruch na zachód, odkrycie nowego obszaru, jazda ruchomymi schodami, itp. To co może wykonać jeden gracz, nie jest dostępne dla nikogo innego. Dlatego współpraca jest tu kluczowa. Jest jednak jedno „ale”… w grze nie wolno mówić, ani pokazywać jak już wspomnieliśmy!
W tym miesiącu macie okazję wziąć udział w premierowych wydarzeniach gry Magic Maze - i skorzystać z okazji by wypróbować ten tytuł
Więcej informacji w poście: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =4&t=55063
Podzielcie się z nami Waszymi wrażeniami!
Kilka słów o grze:
Ilośc osób: 1-8
Czas rozgrywki: 15 minut
Sugerowany wiek: 8+
Po stracie całego swojego ekwipunku Mag, Barbarzyńca, Elf i Krasnolud zmuszeni są ukraść z lokalnego Centrum Handlowego Magic Maze wyposażenie, które jest im niezbędne do wyruszenia w kolejną przygodę. Decydują się więc na wspólny skok na sklep, po którym będą musieli wspólnie uciekać w kierunku wyjść, unikając podejrzliwych ochroniarzy.
Magic Maze: Weź i czmychaj jest kooperacyjną grą w czasie rzeczywistym, jakiej jeszcze nie było – wszelka komunikacja czy to werbalna czy też nie, jest surowo zabroniona (z jednym małym wyjątkiem). Gracze wspólnie kierują postaciami, co oznacza, że każdy gracz może poruszać w dowolnym momencie dowolnym bohaterem. Każdy gracz ma jednak ograniczony zakres akcji, które może nim wykonać, np.: ruch na zachód, odkrycie nowego obszaru, jazda ruchomymi schodami, itp. To co może wykonać jeden gracz, nie jest dostępne dla nikogo innego. Dlatego współpraca jest tu kluczowa. Jest jednak jedno „ale”… w grze nie wolno mówić, ani pokazywać jak już wspomnieliśmy!
W tym miesiącu macie okazję wziąć udział w premierowych wydarzeniach gry Magic Maze - i skorzystać z okazji by wypróbować ten tytuł
Więcej informacji w poście: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =4&t=55063
Podzielcie się z nami Waszymi wrażeniami!
Re: Magic Maze: Weź i czmychaj
Na liście "do kupienia" Zachęcił mnie materiał od GTTV. Gra wygląda na idealną do wyciągnięcia przy niegrającej ekipie
-
- Administrator
- Posty: 4750
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1257 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Magic Maze: Weź i czmychaj
Jestem bardzo zaskoczony jak zupełnie bez echa przeszła ta gra.
Bardzo przyjemny, prosty i szybki co-op czasu rzeczywistego - rozwiązanie ze scenariuszami które powoli wprowadzają nowe elementy też zdecydowanie na plus.
Są emocje, jest śmiech. Na niższych poziomach gra ma zdecydowanie rodzinny charakter, ciekaw jestem jak będzie to dalej wyglądało
Dodatki angielskie są w pełni kompatybilne z polską edycją?
Bardzo przyjemny, prosty i szybki co-op czasu rzeczywistego - rozwiązanie ze scenariuszami które powoli wprowadzają nowe elementy też zdecydowanie na plus.
Są emocje, jest śmiech. Na niższych poziomach gra ma zdecydowanie rodzinny charakter, ciekaw jestem jak będzie to dalej wyglądało
Dodatki angielskie są w pełni kompatybilne z polską edycją?
Re: Magic Maze: Weź i czmychaj
Ciągle wisi na mocnej przecenie więc nie sądzę aby Rebel to rozwijał. Dziwne, że gra nie przebiła się do szerszej publiki bo to zdecydowanie był w ofercie Lacerty kandydat na familijny hit. To pokazuje jak trudny jest polski rynek planszówek.
W podstawce chyba nie było zmian graficznych więc teoretycznie dodatki powinny pasować, zakładając, że nie masz bariery językowej. Jeden z nich dodaje motyw ukrytego zdrajcy, ponoć bardzo udany miks z ograną podstawką.
W podstawce chyba nie było zmian graficznych więc teoretycznie dodatki powinny pasować, zakładając, że nie masz bariery językowej. Jeden z nich dodaje motyw ukrytego zdrajcy, ponoć bardzo udany miks z ograną podstawką.
-
- Administrator
- Posty: 4750
- Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1257 times
- Been thanked: 1469 times
Re: Magic Maze: Weź i czmychaj
O zależność językową się specjalnie nie obawiam (zakładając, że znajdę wersję angielską...).
Jeden dodatek jest nawet do zamówienia w jednym z polskich sklepów i to nawet nie w jakiejś zaporowej cenie - właśnie ten z motywem zdrajcy. Ja osobiście napalam się bardziej na drugi, ale zobaczę co będzie dostępne.
Jeden dodatek jest nawet do zamówienia w jednym z polskich sklepów i to nawet nie w jakiejś zaporowej cenie - właśnie ten z motywem zdrajcy. Ja osobiście napalam się bardziej na drugi, ale zobaczę co będzie dostępne.
- Nabuchodonozor
- Posty: 261
- Rejestracja: 06 wrz 2008, 19:57
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 8 times
Re: Magic Maze: Weź i czmychaj (Kasper Lapp)
Również jestem zdziwiony, że takie małe zainteresowanie grą.
Zacznijmy od tego, że kooperacje nie są zbyt często produkowanymi grami. Tym bardziej gdy mówimy o naprawdę oryginalnej kooperacji.
Zagrałem na razie na 3-4 zasadach. Gra jest bardzo ciekawa. Jest grą na czas (choć czas ten można przedłużyć w trakcie rozgrywki), dzięki czemu dość łatwo znaleźć na nią chwilę i nie ma problemu żeby przerwać gdy np dziecko płacze.
Przygotowanie do gry też nie jest czasochłonne.
Trochę dziwna fabuła jak na grę rodzinną (kradzież).
Zacznijmy od tego, że kooperacje nie są zbyt często produkowanymi grami. Tym bardziej gdy mówimy o naprawdę oryginalnej kooperacji.
Zagrałem na razie na 3-4 zasadach. Gra jest bardzo ciekawa. Jest grą na czas (choć czas ten można przedłużyć w trakcie rozgrywki), dzięki czemu dość łatwo znaleźć na nią chwilę i nie ma problemu żeby przerwać gdy np dziecko płacze.
Przygotowanie do gry też nie jest czasochłonne.
Trochę dziwna fabuła jak na grę rodzinną (kradzież).
- seki
- Moderator
- Posty: 3365
- Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
- Lokalizacja: Czapury/Poznań
- Has thanked: 1122 times
- Been thanked: 1289 times
Re: Magic Maze: Weź i czmychaj (Kasper Lapp)
Gry z czasem rzeczywistym mają trudno. Reakcje graczy zwykle są dość chłodne. Ja też nie należę do ich wielbicieli. Magic Maze mam w kolekcji tylko że względu na syna, który lubi. W sumie nikt więcej w to grać nie chce. Presja czasu jest tam zbyt duża w stosunku do drobnych zasad (ten krasnolud robi to, inny tamto, to pomieszczenie jak odkryjesz to zrób to, inne coś innego itd). Jestem przekonany, że ta gra tak miała wyglądać tzn dużo danych, które trzeba przetworzyć w krótkim czasie, totalny chaos, nowe pomieszczenia, zmiana akcji jakimi dysponujemy. Na początkowych scenariuszach jest spoko, ale potem robi się z tego naprawdę trudna i irytująca gra. Jak jeszcze przy stole znajdzie się gracz, który przetwarza to wszystko szybciej to jeszcze bardziej gra irytuje. Zarówno tego kogoś jak i pozostałych. U nas gra zwykle kończy się na negatywnych emocjach bo ktoś tam zawalił partię. Dla mnie stosunek ilości danych do presji czasu jest niewspółmierny. I żeby nie było, potrafię dobrze się bawić przy takich grach bo Sorcerer City czy Galaxy trucker oceniam bardzo wysoko ale znów jest to kwestia zarówno ciekawości decyzji jak i stosunku presji czasu do ilości danych do przetworzenia. Tam decyzje są ciekawsze a presja czasu mniejsza.
Re: Magic Maze: Weź i czmychaj (Kasper Lapp)
Akurat u mnie, mimo że inne kooperacyjne gry real-timowe się przyjęły (wprawdzie na krótki okres ale ograniczona regrywalność to ich cecha) jako lekkie pozycje rodzinne, Magic Maze kompletnie nie siadł.Nabuchodonozor pisze: ↑17 lut 2023, 00:56 Również jestem zdziwiony, że takie małe zainteresowanie grą.
Osobnymu przypadkami (pozytywnymi przykładami udanych real-timeów) są Galaxy Tracker ( ale to nie jest kooperacja) i Project Elite.