Rozegranych mam już około 20 gier.
Bardzo dobra gra. Do gry jako gry tak małej i kompaktowej nie mogę przyczepić się w żaden sposób, jeśli chodzi o jej zadanie czyli dostarczenie rozrywki i główkowania. Zasady proste, spójne i łatwe do opanowania. Wiadomo po kilku grach można wypracować sobie kolejność budowy i jak używać akcji "święto" itp. Ktoś powie, że tu się gra kończy bo jest powtarzalna wg mnie wtedy gra się zaczyna, bo każdy każdemu zaczyna przeszkadzać jednocześnie bacząc by w swojej kolejce dodatkowo zbliżyć się do zwycięstwa przez budowanie. Ładnie to się "bustuje" i w jednym ruchu można prawie dwa budynki skończyć. Gra ma wiele akcji a wykonywać można je wielokrotnie w turze + akcje "świąt" i mamy dobra zagadkę jak to złożyć, żeby coś ugrać a kolegom uszczknąć.
Trzeba wspomnieć, że podczas ruchów innych graczy nie możemy wpłynąć na grę w żaden sposób - trochę to minus a z drugiej strony możną na chwilę wyjść po coś do picia, dolać czegoś do picia

nie odczuliśmy tego tak bardzo, wręcz dawało to takie odprężenie na moment.
Najlepiej wspominam rozgrywkę 5-6 razy pod rząd 3 osoby w tym jedna nowa.
1-2 partia - na spokojnie , każdy ogarnia skupiony co i jak skupia się na swoim bogu
3-4 -partia, każdy leci na maksa szybko żeby skończyć jako pierwszy
5-6 partie przebiegłe, nagłe i chytre, sprytne kończenie budynków, podbieranie kart, zamiany budowli, pełna interakcja i "nagła śmierć"
Gra jest idealna na konie spotkania przy planszy, na początek jest kiepskim pomysłem bo ma syndrom następnej partii, coś mogłem szybciej, coś lepiej - przez co nie pozwoli przejść do cięższych pozycji
Mam wersję z figurkami i robią robotę - trzeba będzie jakoś zmodyfikować pudełko, żeby wszystko mieściło się w jednym. Karty w koszulkach FFG elegancko mieszczą się w pudełku.
IMHO - Atlantyda jest o wiele ciekawsza karcianką niż Krótka Historia Cywilizacji. Mnie KHC nie podeszła ani trochę, ani to krótkie, anie to ciekawe, ani to sprytne, mętne jakieś a punktacja ...szkoda słów.
Atlantyda o niebo lepsza. Polecam dal lubiących główkować, kombinować i zaskakiwać. Wersja "kartonikowa" to już prawdziwy kompakt.
Gra jest b. dobra - jako gra, jako produkt niestety ma wg mnie bardzo nurtującą wadę.
Ikonografia - lepiej karty pomocy schować do pudełka i nie mącić nikomu w głowie
Naprawdę polecam!