Strona 1 z 3

Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 19 cze 2018, 21:41
autor: hamish
Obrazek

Gra już krąży "po ludziach" od pewnego czasu, toteż pozwolę sobie założyć wątek.

Miałem okazję pograć na ostatnim Pionku i postanowiłem "pobawić" się dłużej. Powiem szczerze, że podoba mi się takie odświeżone podejście do karcianek. Możliwość wykorzystywania karty na kilka sposobów jest ciekawa i intuicyjna. W podstawce występują same miniony, które mają dodatkowo akcje "aktywne" i "pasywne". Można je zagrywać z ręki jako miniony na tor i czekać trzy rundy (czasami krócej, to zależy od tego co w dłoni trzymamy) aż karty zjadą z niego, czyli zrobią STORM. Fajne jest to, że pasywne akcje kart leżących na torze walki działają. Wracając do stormu... wtedy miniony mogą zadać bezpośredni DMG i odpalić akcję "aktywną", albo wylądować na linii frontu i wspierać nas swoimi pasywami, albo jeszcze wylądować pod naszą komendą jako wsparcie - support, coś na kształt many/waluty, którą mogą być też same karty - odrzucane z ręki. Ciekawym mechanizmem jest też wskaźnik życia - wyznaczają go karty w naszej bibliotece. Jeśli się skończą, przegrywamy (taki zmodyfikowany Mistfall). Na razie dostępne są dwie frakcje: Seraphia (niby dobro, praworządność) oraz Styxia (coś na kształ sił chaosu, zła). Można bawić się w deckbuilding, coś na zasadzie MtG, ale tylko podczas budowy talii widać delikatne podobieństwa. Dalej to już kompletnie inne gry.

Miałem także okazję pograć w prototypową wersję dodatku Siege Mode, w którym gracze łączą siły i próbują odeprzeć najeźdźcę. AI napiera dość mocno, agresywnie, a gracze muszą się przed nim obronić i jeszcze skopać tyłek. Jest to dość wymagający wariant gry, nie omieszkam dodać, że podobał mi się bardzo. Ogrywałem z kolegą @louiscyphre i z każdą partią gra wciągała nas coraz bardziej. Wiadomo - przy tego typu karciankach trzeba dobrze poznać swoją talię, wiedzieć co się ma i przewidywać kiedy może wyjść z decku. Z tego co mi wiadomo, w samym dodatku pojawią się 4 nowe talie: szamani, gobliny oraz dwie nieujawnione jeszcze frakcje do gry PvP. Będzie można je łączyć. Czas gry na początku jest dłuższy, zajmował nam do 40 minut, ale to przez nieznajomość kart. Po kilku grach zamykaliśmy PvP i grę przeciwko AI w okolicach 20-25 minut.

Poniżej zamieszczam kilka zdjęć prototypowej wersji, znalezione na fanpejdżu FB. Nadmienię, że grę zaprojektowali i wydadzą Awaken Realms:
Spoiler:

Re: Siege Storm

: 19 cze 2018, 22:02
autor: rattkin
Grze bardzo zaszkodziło to "rzucenie się" na model CCG. Community jednogłośnie stwierdziło "łee, jak tak, to spadajcie, nie tykamy waszego szitu kijem". Ale zdaje się, już się opamiętano i ostatecznie nie będzie takiego cudowania. Widząc jednak kolejne małe pudełczyno, mam jednak wątpliwości, czy zrozumianio przekaz. Z jednej strony, wydaje mi się, że taka gra powinna iść w modelu Ashes/Summoner Wars - duże pudło na start i potem małe opcjonalne frakcyjne dodatki, bez konieczności kupowania czegoś wielokrotnie. Z drugiej, trudno się nie zgodzić z tym, że mini-karcianeczkom w mikro-pudełkach dobrze się wiedzie na rynku (Star Realms, Epic, itd.), bo towarzyszy im przede wszystkim niska cena, a więc też i mały próg wejścia.

Cóż, ja mam 4 pudełka Siege Storm, żeby mieć każdej karty w maksymalnej liczbie 4 kopii :). Gra spodobała mi się na tyle, że będę jej losy uważnie śledził, mimo iż nie uważam, by wnosiła cokolwiek nowego do gatunku. Jej dużym atutem jest estetyka, w porównaniu do przaśnych Star/Hero Realms i do paskudnego Epica. Choć, jeśli chodzi już o sam artwork, to są fochy, że znów u kobiet widać minimum zbroi a maksimum skóry...

Re: Siege Storm

: 20 cze 2018, 08:29
autor: louiscyphre
Zaprawdę @Hamish prawdę pisze. Pierwsze partie to jak nocny spacer w lesie, we mgle, z zawiązanymi oczami i słuchawkami na uszach. W momencie, w którym po raz kolejny mój oponent wyrzucił mi z tracku, z wielkim trudem wstawioną, prawie zestormowaną kartę potrzebną do mojego supercombosa, poczułem się jakby w tych słuchawkach pojawiła się najpodlejsza, dwuakordowa, zapętlona piosenka jakiegoś podziemnego zespołu z nurtu pagan disco polo. Tortury Cthulhu to przy tym mały siusiak. Ale im dalej w las, Tym (Stanisław) lepiej. W miarę poznawania kart zaczyna się miłe, dla zmęczonego discopolowym łomotem, mózgu kombinowanie w jaki sposób zagrać karty.
AI w Siege Mode działa bardzo dobrze i trzepie po pysku niezgorzej niż wspomniane pagan disco polo.
Graficznie również gra mi się podoba.

Re: Siege Storm

: 22 cze 2018, 08:04
autor: raj
Ma powstać jakaś scena turniejowa albo co?
Wiadomo jakie są plany względem tej gry?

Re: Siege Storm

: 22 cze 2018, 22:50
autor: hamish
Osobiście nie wiem, na ile możliwe jest wprowadzenie takiej sceny w Polsce. Wydanie dodatku kooperacyjnego do tej gry raczej nie świadczy o tym (w moim przekonaniu, ale zawsze mogę się mylić).

Re: Siege Storm

: 13 lip 2018, 21:17
autor: BartP
Jak mocny jest w tej grze nacisk na budowanie talii przed grą? W takiej NHex nie ma tego w ogóle. W Summoner Wars jest opcjonalne, ponieważ prekonstruowane talie są w pełni grywalne. A tutaj?

Re: Siege Storm

: 13 lip 2018, 21:32
autor: rattkin
Ano właśnie, wokół tego toczy się obecnie debata. W wersji demo jest deck preconstructed którym można grać od razu i ta gra jest ok. Jako że wszystko było planowane jako CCG, a teraz trzeba się z tego wycofywać rakiem, to "wymyślono" że "rarity" jednak jest i część kart będzie można mieć tylko w liczbie 2 w talii, a część w liczbie 4. Kart "per frakcja" jak przyzwoita ilość, niemniej jednak przestrzeń deckbuildingowa jest stosunkowo niewielka (choć jest). W ramach stylu gry danej frakcji wyszukuje się optymalny zestaw i takowym gra: ale samo szukanie może dostarczyć frajdy, choć nie na długo. Z komunikatów na KS przebija sentyment, że twórcy gry mają w głowie MtG i inne YuGiOhy i zamiast zrobić z tego grę stricte preconstructed albo stricte deckbuildingową, to chcą na siłę w graczach wywołać owo uczucie "wow", kiedy zagrają tego jednego silnego kriczera, najlepiej jeszcze podpisanego przez autora i w wersji foil (model gracza "Timmy"). Mam wrażenie, że ten sposób myślenia to już w dzisiejszych czasach anachronizm, ale cóż poradzić.

... sorry, jakie było twoje pytanie? Nacisk na budowanie przed grą. Niewielki, przynajmniej w demo boxie. Czy w tym wiekszym pudle też pooznaczają startowe decki to nie wiem. Ale jeśli tak, to te startowe decki będą zapewne zupełnie w porządku do wyciągnięcia i zagrania od wielkiego dzwonu.

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 24 lis 2018, 22:10
autor: polwac
Jest może jakaś informacja na temat polskiej wersji językowej czy na razie cisza?

Re: Siege Storm

: 07 maja 2019, 10:59
autor: astroazure
polwac pisze: 24 lis 2018, 22:10 Jest może jakaś informacja na temat polskiej wersji językowej czy na razie cisza?
Wersja polska nie jest planowana. Będzie tylko instrukcja PL z Kickstartera. Ale nie jest to duży problem. Zasady są banalne, łatwe do zrozumienia (możesz obejrzeć pojedynek w SiegeStorm z GameTrollTV i już będziesz gotowy do gry). Teksty na kartach też są proste i zrozumiałe. Na pewno łatwiej to ogarnąć od MtG. Ja jestem trochę łamaga z angielskiego, ale daje radę ;)
rattkin pisze: 13 lip 2018, 21:32 Ano właśnie, wokół tego toczy się obecnie debata. W wersji demo jest deck preconstructed którym można grać od razu i ta gra jest ok. Jako że wszystko było planowane jako CCG, a teraz trzeba się z tego wycofywać rakiem, to "wymyślono" że "rarity" jednak jest i część kart będzie można mieć tylko w liczbie 2 w talii, a część w liczbie 4. Kart "per frakcja" jak przyzwoita ilość, niemniej jednak przestrzeń deckbuildingowa jest stosunkowo niewielka (choć jest). W ramach stylu gry danej frakcji wyszukuje się optymalny zestaw i takowym gra: ale samo szukanie może dostarczyć frajdy, choć nie na długo. Z komunikatów na KS przebija sentyment, że twórcy gry mają w głowie MtG i inne YuGiOhy i zamiast zrobić z tego grę stricte preconstructed albo stricte deckbuildingową, to chcą na siłę w graczach wywołać owo uczucie "wow", kiedy zagrają tego jednego silnego kriczera, najlepiej jeszcze podpisanego przez autora i w wersji foil (model gracza "Timmy"). Mam wrażenie, że ten sposób myślenia to już w dzisiejszych czasach anachronizm, ale cóż poradzić.

... sorry, jakie było twoje pytanie? Nacisk na budowanie przed grą. Niewielki, przynajmniej w demo boxie. Czy w tym wiekszym pudle też pooznaczają startowe decki to nie wiem. Ale jeśli tak, to te startowe decki będą zapewne zupełnie w porządku do wyciągnięcia i zagrania od wielkiego dzwonu.
Mam Siege Mode i każda talia ma oznaczony startowy deck dla osób, które nie lubię/nie potrafią budować własnego decka (jak ja). Mi osobiście gra bardzo się podoba, a nastawianie się na zagranie jednego silnego kriczera może być zgubne, bo są karty, które moga go zabić w następnej turze. Pod tym względem zawsze jest dylemat czy deployować stwora czy zagrywać jako natychmiastową akcję. Ale to jest fajne, trudne decyzje. Poza tym gra jest szybka i satysfakcjonująca. Grafiki na kartach wymiatają. Keyforge się przy nich chowa. Żałuję tylko, że nie wsparłam projektu na KS, żeby mieć więcej talii (ale w tamtych czasach nawet nie wiedziałam o jego istnieniu). IMHO gra warta inwestycji. Mam nadzieję, że będzie dalej rozwijana.

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 07 maja 2019, 11:43
autor: rattkin
To był post sprzed roku, dotyczący innej wersji :) Od tamtej pory grałem już kilkanaście razy w "pełnoprawny" Siege Storm z KS (wszystkie talie, coop, itd.) i wciąż uważam, że to bardzo sprytna mała karcianeczka, która stoi na własnych nogach i dobrze się broni.

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 07 maja 2019, 15:12
autor: astroazure
rattkin pisze: 07 maja 2019, 11:43 To był post sprzed roku, dotyczący innej wersji :) Od tamtej pory grałem już kilkanaście razy w "pełnoprawny" Siege Storm z KS (wszystkie talie, coop, itd.) i wciąż uważam, że to bardzo sprytna mała karcianeczka, która stoi na własnych nogach i dobrze się broni.
To może mnie oświecisz w solo/co-op mode. Chodzi o stworzenia ze Spirit Ability np. Shaman Berserker (typ karty to tylko Deploy). Kiedy dokładnie jego zdolność Spirit jest odpalana?
kiedy stworzenie jest deployowane?
czy
w każdej rundzie, kiedy znajduje się na war track?

Będę wdzięczna za odpowiedź :)

UPDATE: Już otrzymałam oficjalną odpowiedź od AR: "Spirit" odpalane jest tylko przy deployu stworzenia :)

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 08 maja 2019, 23:07
autor: rattkin
To dobrze, bo ja w sumie coopa/solo nie ruszałem - i tak bym się nie przydał :)

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 03 lip 2019, 20:45
autor: polwac
Właśnie otrzymałem Legendary Boxa (https://gamefound.com/projects/awaken-r ... /details/2#/) i połapać się w ilościach nie mogę.
W tali Styxia mam 64 karty, a w reszcie talii po 62 z tego co wyliczyłem.

Generalnie wydaje mi się, że różnica wynika z PvP Boost expansion (including additional 6 cards for Ysra, Khung'lai, Seraphia and Styxia)
Do Styxia dostałem 6 kart, a do reszty talii po 4 karty. Dodam tylko, że dostałem dodatkowe karty do pięciu talii nie czterech jak w opisie(Gunslingers też dostali dodatkowe karciochy).

Jest gdzieś może dostępna pełna rozpiska talii i ilości kart albo może ktoś potwierdzić, że też ma różnice w ilości kart w taliach?



Edit: u Was też tekturowy licznik życia jest taki luźny i łatwo sobie przesunąć wynik?

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 04 lip 2019, 09:02
autor: Talek
https://www.kickstarter.com/projects/aw ... ts/2477182

Wszystko się zgadza, Styxia powinna mieć 2 karty więcej

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 05 cze 2020, 10:11
autor: Wosho
Pytanie, dostałem siege storm z zakupionym LoH.
Gdyby się spodobało to co trzeba dodatkowo dokupić do ALL?
Rozumiem ze jest duzy dodatek siegemode z nowymi taliami, widze tez ze sa pudelka z tymi samymi frakcjami ktore mam w tym darmowym pudelku?
To jest rozszerzenie tego demo boxa?
Widzialem tez chyba jeszcze jakies dodatkowe frakcje?

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 05 cze 2020, 13:39
autor: Paskuder
Z tego co się orientuję to ta promka z loh jest takim standalone. Gra później przeszła dużo zmian na lepsze w wersji ks. Dlatego te frakcje są powtórzone bo wersja z loha jest przestarzała.

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 05 cze 2020, 13:46
autor: Halloween
Wosho pisze: 05 cze 2020, 10:11 Pytanie, dostałem siege storm z zakupionym LoH.
Gdyby się spodobało to co trzeba dodatkowo dokupić do ALL?
Rozumiem ze jest duzy dodatek siegemode z nowymi taliami, widze tez ze sa pudelka z tymi samymi frakcjami ktore mam w tym darmowym pudelku?
To jest rozszerzenie tego demo boxa?
Widzialem tez chyba jeszcze jakies dodatkowe frakcje?
Gratisowa wersja jest mocno niezbalansowana, taka karte pamietam jak alchemik co dobieral karty bardzo tanio. Takze na poczatku sie zapewne spodoba a potem bedzie coraz gorzej jak zobaczycie w pelni dysproporcje sily. Jak podstawowa mechanika sie spodoba to chyba musisz od razu zainwestowac w "prawdziwe" siege storm.

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 05 cze 2020, 14:45
autor: polwac
Wosho pisze: 05 cze 2020, 10:11 Pytanie, dostałem siege storm z zakupionym LoH.
Gdyby się spodobało to co trzeba dodatkowo dokupić do ALL?
Rozumiem ze jest duzy dodatek siegemode z nowymi taliami, widze tez ze sa pudelka z tymi samymi frakcjami ktore mam w tym darmowym pudelku?
To jest rozszerzenie tego demo boxa?
Widzialem tez chyba jeszcze jakies dodatkowe frakcje?
To jest taka niezbalansowana wersja demo finalnego produktu, który później ukazał się na KS

Jeśli to co masz się spodobało tlo warto zapoatrzyć się w pełnoprawną grę.
Mam i bardzo przyjemnie się w to gra :)

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 07 cze 2020, 15:04
autor: Dmsc
Wosho pisze: 05 cze 2020, 10:11 Pytanie, dostałem siege storm z zakupionym LoH.
Gdyby się spodobało to co trzeba dodatkowo dokupić do ALL?
Rozumiem ze jest duzy dodatek siegemode z nowymi taliami, widze tez ze sa pudelka z tymi samymi frakcjami ktore mam w tym darmowym pudelku?
To jest rozszerzenie tego demo boxa?
Widzialem tez chyba jeszcze jakies dodatkowe frakcje?
SiegeStorm: SiegeMode to w zasadzie podstawka. Zawiera 3 talie dla graczy (Ysra, Khung'lai oraz Gunslingers) oraz chyba dwie talie AI (do gry solo lub co-op). Reszta zależy od tego, co kto w KS dobrał. Może być to:
- Frost Giants - dodatkowa talia dla graczy,
- Wild Fairies - dodatkowa talia AI,
- Shade Slayers - dodatkowa talia AI (free dla iluś tam pierwszych backerów),
- PvP supplement - dodatkowe kopie wszystkich kart z talii dla graczy,
- inne pierdoły, jak mata, artbook czy dodatkowe karty foil.

edit: Gunslingers, mimo że widnieje jako nieodblokowany strech goal na stronie kampanii, to ostatecznie trafiło do pudełka.

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 08 cze 2020, 09:35
autor: schen
Hmmm... Teraz to się zacząłem zastanawiać... Czy te decki:
https://mepel.pl/siege-storm-seraphia-faction
https://mepel.pl/siege-storm-styxia-faction
mocno różnią się od tego co znajduje się w tej tzw. przez Was wersji demo? Są gdzieś wypisane różnice? Czy spokojnie można to olać i bez problemów da się używać tego "demo boxa" jako dodatkowych frakcji do podstawki? Wiem, że generalnie niektóre zasady i słowa kluczowe uległy zmianie.

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 08 cze 2020, 14:38
autor: Wosho
Tez mnie to zastanawia?

Btw moglby ktos zerknac na dwa pytania:
viewtopic.php?f=42&t=66898

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 08 cze 2020, 15:06
autor: rattkin
Jakieś tam różnice były, w tekście, w balansie, już nie pamiętam dokładnie. Po drodze zmieniły się i karty (choć nie wiem czy same wartości na nich) i same zasady rozgrywki. Poza tym w KS i tak było więcej kart do każdej frakcji, więc tamte talie są "niepełne".

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 08 cze 2020, 21:00
autor: Dmsc
schen pisze: 08 cze 2020, 09:35 Hmmm... Teraz to się zacząłem zastanawiać... Czy te decki:
https://mepel.pl/siege-storm-seraphia-faction
https://mepel.pl/siege-storm-styxia-faction
mocno różnią się od tego co znajduje się w tej tzw. przez Was wersji demo? Są gdzieś wypisane różnice? Czy spokojnie można to olać i bez problemów da się używać tego "demo boxa" jako dodatkowych frakcji do podstawki? Wiem, że generalnie niektóre zasady i słowa kluczowe uległy zmianie.
Z tego, co wiem, mogą nawet nie różnić się wcale (lub słowami). Jak dostałem KS, to szukałem takiej informacji i jej nie znalazłem. Istotne zmiany nastąpiły jednak w zasadach. Duża zmiana - sposób działania leczenia - nerf dla Seraphii. Zmieniono też między innymi pierwszą turę i wprowadzono limit kart na ręce. KS faktycznie wprowadzał też chyba 2 lub 4 dodatkowe egzemplarze (jednej?) karty dla każdej frakcji - ja je dostałem zamawiając SiegeMode bez dodatku (który dostałem właśnie z kampanii LoH). Taki komplet śmiga świetnie :D

Teraz jeżeli chodzi o talie, które linkujesz, nie ma w ich opisie w sumie jasnej informacji, czy zawierają one te dodatkowe karty. Szczerze powiedziawszy nie znam odpowiedzi na to pytanie. Jeżeli miałbym zgadywać, to bym powiedział, że te karty są w pudełku z podstawową grą, bo tam właśnie zapakowane były u mnie (chyba nawet w folii z dodatkowymi kartami dla innych frakcji).

Re: Siege Storm (Marcin Świerkot)

: 25 lip 2020, 23:22
autor: sitfun
schen pisze: 08 cze 2020, 09:35 Hmmm... Teraz to się zacząłem zastanawiać... Czy te decki:
https://mepel.pl/siege-storm-seraphia-faction
https://mepel.pl/siege-storm-styxia-faction
mocno różnią się od tego co znajduje się w tej tzw. przez Was wersji demo? Są gdzieś wypisane różnice? Czy spokojnie można to olać i bez problemów da się używać tego "demo boxa" jako dodatkowych frakcji do podstawki? Wiem, że generalnie niektóre zasady i słowa kluczowe uległy zmianie.
Przejrzałem karty frakcji z demo boxa z tymi wymienionymi na stronie gry. Każda karta jest identyczna - teksty, wartości, itp. Jedyna różnica to pewnie ilość dostępnych kart względem tego bo było na KS.

SiegeStorm: SiegeMode (Kamil 'Sanex' Cieśla, Marcin Świerkot)

: 26 lis 2021, 09:23
autor: mr_pepeush
SiegeStorm: Siege Mode
Autorzy: Kamil 'Sanex' Cieśla, Marcin Świerkot
Obrazek

https://boardgamegeek.com/boardgame/257 ... -siegemode

Siegestorm to gra karciana dla 1-4 graczy, którzy ścierają się w bezwzględnej walce, wysyłając przeciwko sobie armie i starają się pozbawić wroga wszelkiego wsparcia i zapasów. W tej brutalnej wojnie to Ty jesteś dowódcą, zmuszonym do podejmowania trudnych decyzji. Każda karta w Twojej talii to zasób, który możesz wykorzystać na wiele sposobów – a to jak ją wykorzystasz będzie się często wiązało z podjęciem bolesnego ryzyka. Nie ma tu typów kart, liczników, kostek, modyfikatorów do zapamiętania ani skomplikowanych zasad, odwracających Twoją uwagę od najważniejszego: zadania śmiertelnego ciosu wrogom. Aby wygrać, musisz przetrwać. Pozbaw przeciwnika zasobów, zanim on pozbawi ich Ciebie!

Siege Mode to odświeżona wersja znanej już gry SiegeStorm, m.in. dodano tu nową zawartość, poprawiono instrukcję.
Gra oprócz klasycznego trybu rywalizacji, zawiera również tryby solo, współpracę oraz "last man standing" dla 3-4 graczy.