

Pracując nad projektem Epic Naval Battles - napotkałem kilka oczywistych ograniczeń, a jednocześnie ze strony testerów, znajomych i przyjaciół słyszałem sugestie rozwiązań, których nie da się łatwo przenieść do ENB.
Oto kilka z nich:
- więcej graczy, więcej frakcji
- pozyskiwanie i zasobów i kontrola zasobów
- rozbudowana mgła wojny
- więcej parametrów jednostek
- punkty uszkodzeń dla jednostek
Zaimplementowanie tych życzeń w ENB przewróciłoby do góry nogami cały projekt - zdecydowałem się nie robić tego.
Ale przyszło mi do głowy osadzenie podstawowej mechaniki w innym settingu war SF i rozważenie wprowadzenia nowych założeń.
Tak, to jest możliwe! A dodatkowo pojawiły się dodatkowe i interesujące możliwości:
- blueprints - możliwość tworzenia, przez graczy unikalnych, własnych jednostek zupełnie od zera
- zmienny obszar pola bitwy: asteroidy, "niska orbita" (wpływ atmosfery), pole grawitacyjne
- nowy sposób wprowadzania jednostek na mapę - wyjście i wejście z/do przestrzeni "metrycznej"/"głębi"
Na razie, jako swoisty "proof of concept" stworzyłem specjalną podstawkę pod jednostki.
Pozwalają one na samodzielne "zbudowanie" i zwizualizowanie parametrów odpowiadających stojącej na niej figurce gwiezdnego okrętu.
Za pomocą znaczników wpinanych we odpowiednie sloty możemy uwzględnić wszystkie (a także nowe) parametry jakie występują w mechanice.
W ten sposób od razu, na mapie widać jakie możliwości posiada jednostka, a dodatkowo można je zmieniać w trakcie gry.

I co, jak Wam się podoba pomysł?
Mam też pytanie innej natury - a mianowicie o sam setting projektu:
Jakie IP, uniwersa książkowe, filmowe przychodzą Wam do głowy kiedy mówimy "Bitwa kosmiczna"?
Pomińmy na razie te oczywiste (Star Wars, Star Trek)