Strona 8 z 20

Re: Aeon's End

: 08 cze 2020, 18:33
autor: aeiou871
bartek2241 pisze: 08 cze 2020, 16:42 Mam pytanie co do Maga, który zwie się Remnant i jego bramy numer 2. On na swojej karcie magapod bramą numer 2 ma napisane "+1 eter przy aktywacji". Na swojej bramie również ma napisane, że "+1 eter przy aktywacji". Co to oznacza?

A) Przed otwarciem bramy nie mam z niej eteru i dopiero po otwarciu bramy mam dostępny "+1 eter przy aktywacji".
B) Przed otwarciem bramy mam "+1 eteru przy aktywacji zaklęć" i po otwarciu mam jeszcze jeden eter, który jest na otwartej bramie (w sumie 2 eteru).
C) Przed otwraciem bramy ma jeden eter i po otwarciu bramy mam jeden eter.
odpowiedz A - +1 eter przy aktywacji czaru wyłącznie z otwartej bramy

Re: Aeon's End

: 12 cze 2020, 23:58
autor: Erni
Mag 1 może aktywować przygotowane zaklęcie Maga 2. Tym zaklęciem jest "Piromancja" z dodatku Niezbadany Mrok ("Aktywacja: Zadaj 1 obrażenie. Sojusznicy mogą wspólnie odrzucić do dwóch kart z ręki. Za każdą odrzuconą w ten sposób kartę, zadaj 3 dodatkowe obrażenia").
Kto w tym wypadku jest "sojusznikiem" i może odrzucić karty? Mag 1, który nie jest właścicielem zaklęcia, czy też Mag 2, który jest właścicielem zaklęcia, ale w tej konkretnej sytuacji to nie on je aktywuje?

Re: Aeon's End

: 13 cze 2020, 00:21
autor: aeiou871
Erni pisze: 12 cze 2020, 23:58 Mag 1 może aktywować przygotowane zaklęcie Maga 2. Tym zaklęciem jest "Piromancja" z dodatku Niezbadany Mrok ("Aktywacja: Zadaj 1 obrażenie. Sojusznicy mogą wspólnie odrzucić do dwóch kart z ręki. Za każdą odrzuconą w ten sposób kartę, zadaj 3 dodatkowe obrażenia").
Kto w tym wypadku jest "sojusznikiem" i może odrzucić karty? Mag 1, który nie jest właścicielem zaklęcia, czy też Mag 2, który jest właścicielem zaklęcia, ale w tej konkretnej sytuacji to nie on je aktywuje?
Sojusznikiem jest Mag 2 - właściciel zaklęcia. Ty z karty to zawsze ten, który aktywuje zaklęcie.

Re: Aeon's End

: 13 cze 2020, 07:54
autor: lukasz_szukasz
Witam, żeby dorzucić kartę mocy mam wydać 8 eteru to mogę to zrobić tylko podczas swojej tury i tylko w całości czy mogę na raty?

Re: Aeon's End

: 13 cze 2020, 07:57
autor: Erni
Tak, tylko podczas swojej tury i za jednym zamachem, w całości.

Re: Aeon's End

: 20 cze 2020, 23:07
autor: Conan
"Kula wzmocnienia: wzmocnij bramę dowolnego gracza ...." wzmacniając tę bramę muszę zapłacić koszt wzmocnienia widoczny na danej bramie czy jest to darmowe wzmocnienie?

Re: Aeon's End

: 20 cze 2020, 23:10
autor: woytas
Darmowe.

Re: Aeon's End

: 26 cze 2020, 14:09
autor: McNab
Przeszukałem zasady i wątpliwości i nie znalazłem odpowiedzi:
1) ardefakt umożliwiający wzmocnienie bramy lub czar (wzmocnij bramę o najniższym koszcie itp) - czy mogę tym poleceniem otworzyć bramę, mając np. wszystkie wzmocnione na max?
2) rozumiem, ze klejnot (np. z jednym eterem) mogę odrzucić na stos kart odrzuconych, niewykorzystany eter przepada, a moge tak odrzucić karty ardefaktów lub czarów?

Re: Aeon's End

: 26 cze 2020, 14:30
autor: mnw
McNab pisze: 26 cze 2020, 14:09 Przeszukałem zasady i wątpliwości i nie znalazłem odpowiedzi:
1) ardefakt umożliwiający wzmocnienie bramy lub czar (wzmocnij bramę o najniższym koszcie itp) - czy mogę tym poleceniem otworzyć bramę, mając np. wszystkie wzmocnione na max?
2) rozumiem, ze klejnot (np. z jednym eterem) mogę odrzucić na stos kart odrzuconych, niewykorzystany eter przepada, a moge tak odrzucić karty ardefaktów lub czarów?
1) Tak, jest to w instrukcji:
• Brama, której żółta sekcja po obróceniu znajduje się u góry, ma
taki sam koszt wzmocnienia jak otwarcia i może zostać otwarta
w wyniku efektu, który by tę Bramę wzmocnił.
2) Gdy zagrywasz kartę, musisz rozpatrzyć jej efekt. W przypadku klejnotów rozpatrujesz ich efekt (dają eter) i po prostu możesz zmarnować eter. W przypadku czarów to już zależy od konkretnej karty.. to też jest w instrukcji:
Po zagraniu karty, wykonaj wszystkie opisane na niej działania,
o ile jest to możliwe.

Re: Aeon's End

: 26 cze 2020, 18:52
autor: Freshus
Dodatkowo co do ad 1 to bramę możesz otworzyć nawet wtedy, gdy jedna brama jest "wzmocniona na maxa", a inne nie. Otworzenie bramy to tak naprawdę jej wzmocnienie (po raz ostatni).

Re: Aeon's End

: 27 cze 2020, 22:00
autor: el_cyd
2) rozumiem, ze klejnot (np. z jednym eterem) mogę odrzucić na stos kart odrzuconych, niewykorzystany eter przepada, a moge tak odrzucić karty ardefaktów lub czarów?
czarów generalnie nie można odrzucać z ręki, jedyny sposób jaki można je zagrać to położyć na bramie w swojej turze, i na początku następnej aktywować (chyba, że jakiś efekt mówi wyraźnie inaczej). W wielu wypadkach jest to utrudnienie i musisz zostawić na przyszłą turę zaklęcie, którego chciałbyś się pozbyć.

Re: Aeon's End

: 30 cze 2020, 00:59
autor: McNab
Dziękuję za odpowiedzi, na szczęście grałem zgodnie z zasadami, przyjmowałem trudniejszy wariant dla zasad których nie byłem pewien.
Miałem wątpliwości ponieważ Gnieworodnego pokonałem za 3 podejściem, Królową za drugim, a pozostałych dwóch łepków z 5 poziomu trudności za pierwszym, chociaż było ciasno - jeśli bym wylosował jedną, góra dwie aktywacje Nemesis zamiast magów byłoby pozamiatane. Za każdym razem z losowym rynkiem.

Re: Aeon's End Wiexzna wojna karty do podmiany?

: 03 lip 2020, 23:24
autor: SickMind
Siema.
W dodatku do gry Aeons End Wieczna wojna miałem do podmiany 6 kar z błędnymi opisami. Były to trzy źle opisane kryształy i 3 karty Nemezis.
Zamieszczam w linku zdjęcie kart Nemezis jedna z nich ma taki sam opis jak ta która była w talii.
Ktoś może podmieniał te karty i czy miał takie same jak ja?
Portal Games Odpisał że ta jedna karta jest tam "chyba" przypadkowo bo chyba sami nie wiedzą.
Obrazek

Re: Aeon's End

: 03 lip 2020, 23:29
autor: LukaszLozz
Hej
Sprawdź rewers, z tego co pamietam był po angielsku. Wyładowały w koszu wiec nie sprawdzę.

Re: Aeon's End

: 03 lip 2020, 23:47
autor: SickMind
Dzięki wielkie.
Miałeś rację. Na rewersie tej karty jest opis po angielsku.
Dziwne że Portal Games nie potrafiło mi odpowiedzieć co z tą kartą?
Raz jeszcze dzięki i pozdrawiam.

Re: Aeon's End

: 15 sie 2020, 14:49
autor: tqbf123
Hej, krótkie pytanko.

Phaedraxa, Prorokini Magii Bram z podstawki.

Zdolność specjalna, Runa Auhura:
Użyj natychmiast po tym jak zostanie dobrana karta tury:
Anuluj obrażenia zadane graczom lub Gravehold podczas tej tury.


Obrazek

Wyjaśnijcie mi teraz proszę która opcja mojego rozumowania jest poprawna:

1. Wyciągam kartę Nemesis z talii tur, aktywuję Runę Auhura, wszelkie obrażenia jakie powoduje on w tej turze są anulowane.
Jeśli to jest opcja poprawna: Dlaczego wolno mi aktywować zdolność specjalną podczas nie swojej tury?
Z tego co widzę, tak też grają gracze z BGG.

2. Wyciągam swoją kartę z talii tur, aktywuję Runę Auhura, zakładając że zdolność specjalną mogę aktywować tylko podczas swojej tury.
Jeśli to jest opcja poprawna: Po jaki grzybek mam na czas swojej tury mieć zdolność anulowania obrażeń zadanych graczom lub Gravehold? Nawet jeśli są w podstawce jakieś karty którymi mogę zagrać, które zadałyby obrażenia innym graczom (bo z Gravehold wątpię), to czy możliwość anulowania tych pojedyńczych obrażeń które się zdarzają raz na ruski rok jest warta marnowania takiej ilości eteru?

Będę wdzięczny za sugestie...

Re: Aeon's End

: 15 sie 2020, 15:27
autor: Wrotek
Jako, że jest to umiejętność specjalna, można ją odpalić gdy jest spełniony jakiś warunek - w tym wypadku jest to dociągnięcie karty tury.
Opcja 1 jest jak najbardziej poprawna - wyciągasz kartę Nemezis, odpalasz umiejętność i olewasz obrażenia.
Jeżeli wyciągniesz kartę gracza, to zostawiasz tą umiejętność na później - proste.

Re: Aeon's End

: 09 paź 2020, 19:48
autor: seki
Mam wątpliwości co do zasady wygrania z Panią Pustej Korony. Zapis brzmi "kiedy na końcu dowolnej tury nie ma w grze Akolitów, gracze wygrywają" i "kiedy odrzucasz Akolite, dociagnij nowego".

1. Zabicie Akolity, jest jak sądzę tożsame z jego odrzuceniem i każde zabicie Akolity prowadzi do dociągnięcia nowego?

2. Czyli aby wygrać z Panią Pustej Korony trzeba poprostu pokonać wszystkich Akolitów z talii?

Dobrze rozumiem?

Re: Aeon's End

: 09 paź 2020, 20:22
autor: aeiou871
seki pisze: 09 paź 2020, 19:48 Mam wątpliwości co do zasady wygrania z Panią Pustej Korony. Zapis brzmi "kiedy na końcu dowolnej tury nie ma w grze Akolitów, gracze wygrywają" i "kiedy odrzucasz Akolite, dociagnij nowego".

1. Zabicie Akolity, jest jak sądzę tożsame z jego odrzuceniem i każde zabicie Akolity prowadzi do dociągnięcia nowego?

2. Czyli aby wygrać z Panią Pustej Korony trzeba poprostu pokonać wszystkich Akolitów z talii?

Dobrze rozumiem?
1. Każde zabicie Akolity powoduje jego odrzucenie i dociągnięcie nowego z talii Akolitów, o ile talia ta nie jest pusta.

2. Tak, trzeba pokonać wszystkich Akolitów.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 22 paź 2020, 18:33
autor: piotrekgp
Witam.Ktoś pomoże rozszyfrować te zaklęcie?

Obrazek

Re: Aeon's End

: 22 paź 2020, 19:33
autor: Parasek
piotrekgp pisze: 22 paź 2020, 19:26 Witam.Nie rozumiem tego czaru.Przeciez każde zaklęcie można przygotować na zamkniętej bramie.?
Bez jej wzmaciana - to już kompletnie nie kumam.
Każde zaklęcie możesz przygotować na otwartej bramie lub na zamkniętej bramie jeśli ją obróciłeś w danej turze

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 22 paź 2020, 20:42
autor: SickMind
piotrekgp pisze: 22 paź 2020, 18:33 Witam.Ktoś pomoże rozszyfrować te zaklęcie?

Obrazek
Teraz to w środku:
Prościej się nie da!
Zaklęcie możesz położyć na bramie zamkniętej.

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 24 paź 2020, 22:58
autor: sirDuch
Ja to widzę w ten sposób.
Pnącze Magmy:
Podczas swojej tury możesz wyłożyć na bramę zaklęcie. Uzyskuje ono status "przygotowane". Gdy przyjdzie Twoja następna tura zaczyna się ona od fazy aktywacji czarów. Pnącza Magmy możesz nie aktywować, tylko pozostawić na bramie jako "przygotowane" - wtedy zadajesz nim tylko 1 obrażenie (albo 2 jeśli jest na premiowanej bramie III lub IV) i pozostaje ono na tej bramie do dowolnej Twojej tury, w której postanowisz je aktywować. Jeśli jednak postanowiłeś aktywować ten czar od razu i nie zostawiać go na bramie do przyszłych tur, to odkładasz go na stos kart odrzuconych i zadajesz 3 obrażenia. Oczywiście jeśli przygotowałeś Pnącze na zamkniętej, tylko wzmocnionej bramie, to musisz w najbliższej turze aktywacji aktywować to zaklęcie, bo na zamkniętych bramach nie można przetrzymywać czarów.

Dziki Piorun:
Tu kolega wytłumaczył bez pudła.

Arka Chaosu:
Każda brama ma do siebie przylegającą inną bramę, a bramy w środku - II oraz III - mają dwie bramy przylegające do nich, jedna po lewej druga po prawej. Mamy początek nowej Twojej tury, jest faza aktywacji. Jeśli w poprzedniej turze wyłożyłeś Arkę Chaosu tak, że na żadnej przylegającej obok bramie nie masz przygotowanego innego zaklęcia, to zadaje tylko 3 obrażenia. Jeśli masz jakiekolwiek zaklęcie na bramie obok - Arka zadaje bazowe 3 obrażenia, +2 za to zaklęcie obok, czyli 5 obrażeń. Jeśli Arka jest na którejś ze środkowych bram, a na bramach bezpośrednio przylegających po lewej i prawej masz przygotowane jakiekolwiek zaklęcia to suma wynosi bazowe 3, +2 i +2 za zaklęcia obok, czyli w sumie 7 obrażeń. Oczywiście jeśli Arka była przygotowana otwartej bramie III to otrzymujesz jeszcze bonus +1 z bramy, czyli maksymalnie da się zadać z tego czaru 8 obrażeń w pojedynczym strzale.

Re: Aeon's End

: 25 paź 2020, 02:39
autor: sasquach
sirDuch pisze: 24 paź 2020, 22:58 (albo 2 jeśli jest na premiowanej bramie III lub IV)
Otwarte bramy III i IV dają bonusy tylko przy przy Aktywacji, a w tym wypadku nie ma aktywacji bo zaklęcie ciągle zostaje na bramie.

Re: Aeon's End

: 25 paź 2020, 21:01
autor: doczek
Obrażenie zadaje się jak jest przygotowane ale na końcu fazy aktywacji a zagrywasz w fazie głównej.