Strona 12 z 20

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 22 lis 2021, 17:57
autor: aeiou871
Haisenberg83 pisze: 22 lis 2021, 17:55 Skoro tak jest w wiecznej wojnie to powiedzmy że ok i tak ma być :-)

Zacząłem grać i 2 pytania, żeby się upewnić czy dobrze rozumiem.

1. Karta ataku Gnieworodnego "Nieubłagany gniew"
Treść: "Wyzwolenie.
Jeżeli na stosie odrzuconych kart tury znajdują się 2 karty nemezis ,dochodzi dodatkowo do dwukrotnego wyzwolenia"
Czyli jeśli dwie karty tury Nemezis są odrzucone to dochodzi dzięki tej karcie do trzech wyzwoleń?

2. Mag Xaxos i jego moc za ładunki. (potrzebne 5 ładunków do aktywacji)
Treść: "Sojusznicy otrzymują łącznie 4 ładunki do podziału. Odkryj karty talii tur, a następnie ułóż z nich talię tur w dowolnej kolejności"
Czy grając solo na jednego maga zawsze po odrzuceniu wszystkich 5 ładunków przyznajemy sobie 4, czyli krótko mówiąc zawsze później za jeden ładunek, będziemy aktywować tę moc i móc układać talię?
Ad. 1. Tak, 3 Wyzwolenia są wtedy
Ad. 2. Tak

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 27 lis 2021, 18:31
autor: Diserve
Pytanie o karte "Promień śmierci" wiem, że mamy tu wybór 18 obrażeń na GH albo 6 klejnotów odrzucone przez graczy.

Moje pytanie dotyczy tego co dzieje się potem. Jako, że jest to karta mocy to rozpatrujemy ja w fazie Nemezis i załóżmy odrzucamy klejnoty. Co wtedy z ręką gracza? Bo dobieranie mamy pod koniec tury gracza - czy to oznacza, że gracze którzy odrzucili klejnoty następną turę grają osłabieni i uzupełniają rękę dopiero w fazie dobierania pod koniec tury?

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 27 lis 2021, 18:36
autor: Damon22
Dokładnie. Można mieć turę nawet bez kart.

Re: Aeon's End

: 29 lis 2021, 22:48
autor: Haisenberg83
mnw pisze: 26 cze 2020, 14:30
McNab pisze: 26 cze 2020, 14:09 Przeszukałem zasady i wątpliwości i nie znalazłem odpowiedzi:
1) artefakt umożliwiający wzmocnienie bramy lub czar (wzmocnij bramę o najniższym koszcie itp) - czy mogę tym poleceniem otworzyć bramę, mając np. wszystkie wzmocnione na max?
1) Tak, jest to w instrukcji:
Post dosyć stary, ale cytuję żeby nie powtarzać pytania.
Dzisiaj miałem na rynku "kulę wzmocnienia" i chwilę się zastanawiałem jak to zinterpretować i jednak uznałem że wzmocnij nie znaczy to samo co otwórz.
Skąd taka interpretacja? Jak dla mnie jest to oczywiste, że za otwarcie trzeba zapłacić a wzmocnić można efektem karty i czy taka interpretacja nie jest czasem spowodowana ułatwieniem sobie rozgrywki? :-) W instrukcji nic nie znalazłem na ten temat, ale mogłem przeoczyć.

Re: Aeon's End

: 30 lis 2021, 00:17
autor: aeiou871
Haisenberg83 pisze: 29 lis 2021, 22:48
mnw pisze: 26 cze 2020, 14:30
McNab pisze: 26 cze 2020, 14:09 Przeszukałem zasady i wątpliwości i nie znalazłem odpowiedzi:
1) artefakt umożliwiający wzmocnienie bramy lub czar (wzmocnij bramę o najniższym koszcie itp) - czy mogę tym poleceniem otworzyć bramę, mając np. wszystkie wzmocnione na max?
1) Tak, jest to w instrukcji:
Post dosyć stary, ale cytuję żeby nie powtarzać pytania.
Dzisiaj miałem na rynku "kulę wzmocnienia" i chwilę się zastanawiałem jak to zinterpretować i jednak uznałem że wzmocnij nie znaczy to samo co otwórz.
Skąd taka interpretacja? Jak dla mnie jest to oczywiste, że za otwarcie trzeba zapłacić a wzmocnić można efektem karty i czy taka interpretacja nie jest czasem spowodowana ułatwieniem sobie rozgrywki? :-) W instrukcji nic nie znalazłem na ten temat, ale mogłem przeoczyć.
instrukcja do Wiecznej Wojny (akurat tę mam pod ręką), strona 15:
"Brama, której żółta sekcja po obróceniu znajduje się u góry, może
zostać otwarta w wyniku efektu, który by tę Bramę wzmocnił."

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 30 lis 2021, 07:39
autor: Haisenberg83
Dzięki za odpowiedź, jednak dopytam jeszcze jednej kwestii, bo już drugi raz pytając o podstawkę gry dostaję info że w wiecznej wojnie jest to i tamto :-)
Jeśli dobrze rozumiem to podstawka i wieczna wojna to dwie samodzielne i niezależne gry, więc czy jest to zasadne żeby zasady z instrukcji z wiecznej wojny adoptować do gry podstawowej?
Jeśli coś nie jest opisane to można powiedzieć że ok, ale jeśli w podstawie mamy napisane jasno że

"Jeśli wszyscy magowie są wyczerpani, to gracze przegrywają" To dlaczego podciągamy z wiecznej wojny że w trybie solo nie przegrywamy? Jest jeden Mag. Jest wyczerpany. Czyli wszyscy są wyczerpani. Czyli przegrywamy. Logiczne :-)
"Aktywuj bramę" To dlaczego z wiecznej wojny podciągamy że można również otworzyć, skoro aktywuj i otwórz to dwa inne słowa i dwa inne znaczenia? Aktywuj to aktywuj a otwórz to otwórz. Aktywuj to nie otwórz. Logiczne :-)

Chciałbym po prostu się dowiedzieć i zrozumieć dlaczego do podstawowej instrukcji która to precyzuje (Rozumienie logiczne powyżej) przenosimy zasady z wiecznej wojny?

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 30 lis 2021, 09:32
autor: aeiou871
Haisenberg83 pisze: 30 lis 2021, 07:39 Dzięki za odpowiedź, jednak dopytam jeszcze jednej kwestii, bo już drugi raz pytając o podstawkę gry dostaję info że w wiecznej wojnie jest to i tamto :-)
Jeśli dobrze rozumiem to podstawka i wieczna wojna to dwie samodzielne i niezależne gry, więc czy jest to zasadne żeby zasady z instrukcji z wiecznej wojny adoptować do gry podstawowej?
Jeśli coś nie jest opisane to można powiedzieć że ok, ale jeśli w podstawie mamy napisane jasno że

"Jeśli wszyscy magowie są wyczerpani, to gracze przegrywają" To dlaczego podciągamy z wiecznej wojny że w trybie solo nie przegrywamy? Jest jeden Mag. Jest wyczerpany. Czyli wszyscy są wyczerpani. Czyli przegrywamy. Logiczne :-)
"Aktywuj bramę" To dlaczego z wiecznej wojny podciągamy że można również otworzyć, skoro aktywuj i otwórz to dwa inne słowa i dwa inne znaczenia? Aktywuj to aktywuj a otwórz to otwórz. Aktywuj to nie otwórz. Logiczne :-)

Chciałbym po prostu się dowiedzieć i zrozumieć dlaczego do podstawowej instrukcji która to precyzuje (Rozumienie logiczne powyżej) przenosimy zasady z wiecznej wojny?
Skomplikowana sprawa. Polskie wydanie Aeon's End oznaczone jest od razu jako "druga edycja": zawiera ono zatem elementy zgodne z drugą edycją angielskojęzyczną, w której znaczącej poprawie uległ design kart i planszetek (w stosunku do pierwszej edycji). Druga edycja anglojęzyczna weszła do druku równolegle z angielskim drukiem Wiecznej Wojny, a zmiany w podstawce AE obejmowały nie tylko poprawki estetyczne, ale także zmiany w instrukcji, w tym doprecyzowanie pewnych zasad. Wiem, że nie wolno szkalować wydawnictwa Portal, ale nie uwzględniło ono zmian w instrukcji obecnych w anglojęzycznej 2. edycji - możesz znaleźć ją tutaj. Zauważ, że obie zmiany, o które pytasz są już w niej uwzględnione, zaś instrukcja do polskiej 2. edycji nie posiada jednej z tych wzmianek. Pytania, które zadajesz są zasadne i owszem:
- zasady true solo zmieniły się pomiędzy edycjami: w 1. przegrywasz w momencie wyczerpania jedynego maga, w 2. grasz dopóki nie padnie Gravehold.
- nie ma czegoś takiego jak aktywowanie bramy, ale rozumiem, że chodziło Ci o wzmocnienie - w przypadku gdy brama jest skierowana żółtą stroną w górę zgodnie z zasadami nowej edycji: wzmocnij = otwórz. W 1. edycji te efekty mogą nie zostać odczytane jako tożsame. W polskiej 2. edycji już zostało to uwzględnione.

Problem wynika z tego, że grasz w 2. edycję gry, w której wydawnictwo wykorzystało poprawione pliki dla kart i planszetek, ale nie zaktualizowało całej treści instrukcji. Wieczna Wojna, wszystkie kolejne dodatki do AE oraz oficjalna aplikacja zawierająca na razie pierwszą podstawkę AE korzystają z doprecyzowanych zasad 2. edycji anglojęzycznej.

EDIT: informacja o bramach jest już uwzględniona w polskiej 2. edycji

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 30 lis 2021, 10:04
autor: esubotowicz
W przypadku true solo, zasady nie zostały wyczerpująco wyjaśnione w podstawce i wiele osób miało wątpliwości.
W true solo widzę dwie zasady sprzeczne z ogólnymi: wyczerpanie oraz sojusznicy. Sojusznicy są w podstawowej wersji (jesteś sam sobie sojusznikiem i czerpiesz z tego profity), natomiast zasada wyczerpania nie została zaakcentowana.

Twój słuszny argument - "wszyscy magowie są wyczerpani to gracze przegrywają" stoi w kontrze do argumentu "jeśli jeden z magów jest wyczerpany, gra toczy się dalej". Gracze interpretowali tę zasadę na różne sposoby (jeśli na pierwszy sposób, gra stawała się zniechęcająco trudna), prawdą jest, że obie gry - podstawowa i Wieczna Wojna mają w zasadzie takie same zasady.

Na przykład we wspomnianych wcześniej Bramach:
Wzmacnianie/otwieranie bramy, to w instrukcji do podstawowej wersji jest (str. 15):
"Brama, której żółta sekcja po wzmocnieniu znajduje się u góry, ma taki sam koszt wzmocnienia jak otwarcia i może zostać otwarta w wyniku efektu, który by tę Bramę wzmocnił"

Dla porównania tak to brzmi w Wiecznej Wojnie (również strona 15):
"Brama, której żółta sekcja po wzmocnieniu znajduje się u góry, może zostać otwarta w wyniku efektu, który by tę Bramę wzmocnił"

Jak się domyślasz, obie instrukcje są bliźniaczo podobne, mają oczywiście inne grafiki, bo są inne karty i Nemesis w obu wersjach, ale treść jest niemal taka sama, z tym, że Wieczna Wojna jako późniejsza, jest wersją poprawioną.

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 30 lis 2021, 17:01
autor: Haisenberg83
Hmmm. No to wychodzi na to, że żeby dobrze zrozumieć wszystkie zasady wypadałoby przeczytać też instrukcję do wiecznej wojny grając podstawkę drugą edycję polską :-)
Dzięki za opisanie sytuacji i wyjaśnienie.

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 30 lis 2021, 17:14
autor: aeiou871
Haisenberg83 pisze: 30 lis 2021, 17:01 Hmmm. No to wychodzi na to, że żeby dobrze zrozumieć wszystkie zasady wypadałoby przeczytać też instrukcję do wiecznej wojny grając podstawkę drugą edycję polską :-)
Dzięki za opisanie sytuacji i wyjaśnienie.
Pocieszę Cię jeszcze, że kolejne edycje znów zmieniają zasady gry true solo. Od czasu Legacy w tym trybie oficjalne zasady nakazują użycie 4 kart tury gracza i 2 kart tury Nemezis. Zatem poziom trudności w takiej rozgrywce bardzo spada (1 edycja >> 2 edycja i Wieczna Wojna >> Legacy i dalej)

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 30 lis 2021, 17:37
autor: twojatura.pl
Haisenberg83 pisze: 30 lis 2021, 17:01 Hmmm. No to wychodzi na to, że żeby dobrze zrozumieć wszystkie zasady wypadałoby przeczytać też instrukcję do wiecznej wojny grając podstawkę drugą edycję polską :-)
Dzięki za opisanie sytuacji i wyjaśnienie.
Ja polecam jeszcze w ramach ostatecznego potwierdzenia sprawdzać zasady w wersji anglojęzycznej.
Czasami zdania są tak sformułowane, że z dziewczyną siedzimy przy telefonie i szukamy oryginalnej wersji co by dobrze dane nemesis/karty działały :)

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 30 lis 2021, 17:41
autor: Haisenberg83
No ja pierwszą rozgrywkę zagrałem 4 karty gracza i 2 nemezis, a teraz gram 3-2 i coś czuję że dostanę niezłe lanie :D
Czyli wychodzi na to że powinienem grać 4-2?

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 30 lis 2021, 17:52
autor: aeiou871
Haisenberg83 pisze: 30 lis 2021, 17:41 No ja pierwszą rozgrywkę zagrałem 4 karty gracza i 2 nemezis, a teraz gram 3-2 i coś czuję że dostanę niezłe lanie :D
Czyli wychodzi na to że powinienem grać 4-2?
Mam na myśli wyłącznie grę jednym magiem. Według zasad podstawki AE i Wiecznej Wojny używasz wtedy 3 kart gracza na 2 karty tury Nemezis, dopiero od Legacy oficjalny tryb to 4-2 - i jest to ogromna różnica w poziomie trudności. Graj tak, żeby czerpać z gry przyjemność - jeśli lubisz wyzwania/tortury, graj 3/2, jeśli lubisz przyjemny spacerek przez grę, graj 4/2, a można też zagrać np. 2 rundy "rozruchowe" i potem usuwasz jedną kartę gracza (2 przejścia talii 4/2, poźniej już 3/2) albo na zmianę jedna runda - 4/2, druga - 3/2.
Przy okazji dopowiem, że w aplikacji Aeon's End na Steamie wprowadzono niedawno w wersji beta możliwość grania według nowych zasad true solo (4/2) i właśnie z naprzemiennym trybem (4/2-3/2 na zmianę).

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 30 lis 2021, 21:22
autor: Haisenberg83
Zdecydowanie wolę wyzwania, ale jeśli będę przegrywał każdą grę i to ze sporą stratą, to pomyślę nad modyfikacją.

A teraz pytanie już dotyczące samej gry.
Karta Gnieworodnego "Lawinowa śmierć"
"Aby odrzucić wydaj 8 eteru"

Rozumiem że te 8 eteru powinno być wydane jednorazowo i nie można tego sobie łączyć tak jak punktowania popleczników zdejmując im pkt życia?

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 30 lis 2021, 21:28
autor: aeiou871
Haisenberg83 pisze: 30 lis 2021, 21:22 Zdecydowanie wolę wyzwania, ale jeśli będę przegrywał każdą grę i to ze sporą stratą, to pomyślę nad modyfikacją.

A teraz pytanie już dotyczące samej gry.
Karta Gnieworodnego "Lawinowa śmierć"
"Aby odrzucić wydaj 8 eteru"

Rozumiem że te 8 eteru powinno być wydane jednorazowo i nie można tego sobie łączyć tak jak punktowania popleczników zdejmując im pkt życia?
Tak, musisz mieć dostępną pule 8 eteru w danej turze gracza

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 12 gru 2021, 21:22
autor: eltadziko
1. Szkło wulkaniczne - karta klejnotu z Wiecznej Wojny.
Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem, bo wydaje mi się lekko przegięta w stosunku do innych klejnotów o tym koszcie ;)
Jak kupuję tę kartę, to natychmiastowo zdobywam 2 eteru, które mogę wydać. Jeśli je wydam w swojej turze, to dowolny sojusznik także pozyskuje tę kartę ze stosu i kładzie ją na wierzchu swojej talii. W normalnej turze jak dociagnę tę kartę, to zyskuję 2 eteru.
Rozumiem, że do tych dwóch eteru zdobytych podczas kupna mogę dodawać eter z innych kart i wydać je łącznie z innymi na coś droższego?
2. Pani Pustej Korony - nemesis z Wiecznej Wojny.
Jak mam wyzwolenie i paru akolitów ma tyle samo życia, co jest jednocześnie maksymalną liczbą punktów życia u akolitów, to wybieram sam akolitów do aktywacji, aktywują się wszyscy z tą liczba punktów życia, aktywuje się ten, co najdłużej siedzi na stole?
Jak wejdzie karta mocy, która powoduje odkrycie dodatkowego akolity, od tej pory muszę grać z trzema na stole już do końca?
Ciężka jest ta Pani Pustej Korony :P Następnym razem chyba trzeba wybrać więcej kart i bohaterów leczących xD

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 12 gru 2021, 21:32
autor: aeiou871
eltadziko pisze: 12 gru 2021, 21:22 1. Szkło wulkaniczne - karta klejnotu z Wiecznej Wojny.
Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem, bo wydaje mi się lekko przegięta w stosunku do innych klejnotów o tym koszcie ;)
Jak kupuję tę kartę, to natychmiastowo zdobywam 2 eteru, które mogę wydać. Jeśli je wydam w swojej turze, to dowolny sojusznik także pozyskuje tę kartę ze stosu i kładzie ją na wierzchu swojej talii. W normalnej turze jak dociagnę tę kartę, to zyskuję 2 eteru.
Rozumiem, że do tych dwóch eteru zdobytych podczas kupna mogę dodawać eter z innych kart i wydać je łącznie z innymi na coś droższego?
2. Pani Pustej Korony - nemesis z Wiecznej Wojny.
Jak mam wyzwolenie i paru akolitów ma tyle samo życia, co jest jednocześnie maksymalną liczbą punktów życia u akolitów, to wybieram sam akolitów do aktywacji, aktywują się wszyscy z tą liczba punktów życia, aktywuje się ten, co najdłużej siedzi na stole?
Jak wejdzie karta mocy, która powoduje odkrycie dodatkowego akolity, od tej pory muszę grać z trzema na stole już do końca?
Ciężka jest ta Pani Pustej Korony :P Następnym razem chyba trzeba wybrać więcej kart i bohaterów leczących xD
Ad. 1. Nie, w momencie, w którym pozyskujesz Szkło wulkaniczne masz możliwość poświęcenia jeszcze 2 eteru, żeby kolejne Szkło Wulkaniczne pozyskał sojusznik na wierzch talii. Nie zdobywasz eteru z kupna Szkła, musisz je dołożyć.
Ad. 2. Jeśli efekt mówi o akolicie z najwyższą liczbą punktów życia, to wybierasz jednego z tych którzy mają największą liczbę punktów życia. Podobnie jeśli efekt mówi o graczu z najmniejszą liczbą punktów życia i wszyscy mają tyle samo, to wybieracie jednego. Tak, z tego co pamiętam od momentu zejścia (aktywacji) jednej z mocy, grasz z trzema akolitami (ale można jej zapobiec wydając 7/8 eteru bodajże).

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 12 gru 2021, 21:37
autor: eltadziko
Haha, dzięki xD Facepalm z mojej strony.
Wiedziałem, że mi coś w tym Szkle wulkanicznym nie pasuje ;) Teraz ma to sens... Nie wiem skąd wziąłem ten swój pomysł...

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 02 sty 2022, 21:52
autor: akslagzim
Hej, mam pytanie, karta nemezis Zakrzepły krwotok brzmi „gracz z największą liczbą przygotowanych zaklęć otrzymuje po 2 obrażenia za każde z nich”. Co jeżeli nikt z graczy nie na przygotowanych zaklęć? Czy wtedy atak uchodzi nam na sucho, czy i tak ktoś musi otrzymać te 2 obrażenia?

Re: Aeon's End (Kevin Riley)

: 02 sty 2022, 22:11
autor: aeiou871
akslagzim pisze: 02 sty 2022, 21:52 Hej, mam pytanie, karta nemezis Zakrzepły krwotok brzmi „gracz z największą liczbą przygotowanych zaklęć otrzymuje po 2 obrażenia za każde z nich”. Co jeżeli nikt z graczy nie na przygotowanych zaklęć? Czy wtedy atak uchodzi nam na sucho, czy i tak ktoś musi otrzymać te 2 obrażenia?
Jeśli nikt nie ma przygotowanych Zaklęć, dowolny gracz ma najwięcej przygotowanych Zaklęć i dostaje 2 x 0 = 0 obrażeń, czyli tak, uchodzi Wam na sucho

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 15 sty 2022, 17:09
autor: akslagzim
Hej, właśnie gramy w jeden z dodatków przeciwko Władcy Plagi. W wyniki wyzwolenia dowolny gracz otrzymuje jeden spaczony jadeit, ale nie jest sprecyzowane gdzie ten jadeit ląduje - na rękę, na wierzch talii czy na stos kart odrzuconych?

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 15 sty 2022, 17:41
autor: aeiou871
akslagzim pisze: 15 sty 2022, 17:09 Hej, właśnie gramy w jeden z dodatków przeciwko Władcy Plagi. W wyniki wyzwolenia dowolny gracz otrzymuje jeden spaczony jadeit, ale nie jest sprecyzowane gdzie ten jadeit ląduje - na rękę, na wierzch talii czy na stos kart odrzuconych?
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że w polskiej wersji błędnie używane jest słowo "otrzymuje", zamiast "pozyskuje". Jeśli gracz ma spaczony jadeit po prostu otrzymać/pozyskać, to umieszcza się go na stosie kart odrzuconych, ale Władca posiada także karty, które nakazują pozyskane spaczone jadeity umieścić na ręcę lub na wierzchu talii i wtedy wykonuje się polecenie zgodnie z opisem z karty.

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 15 sty 2022, 20:52
autor: akslagzim
seki pisze: 23 paź 2021, 23:41 Sprawdziłem w instrukcji. Macie rację. Nie wiem skąd to mi się ubzdurało ale byłem przekonany, że jest wymóg wykorzystania eteru. Z pewnością będzie jednak łatwiej jeśli dowolnie będziemy mieli możliwość udrzucenia słabej karty kryształu bo wielokrotnie tą jedną kartę zostawialem na ręce i zaśmiecała mi rękę aż do wykorzystania. Istotnie utrudniłem sobie grę i niemal 40 partii zagrałem z tym utrudnieniem. Da się jednak wygrać :)
Według mnie nie na możliwości wyłożenia karty klejnotu bez wykorzystania eteru. W instrukcji jest dokładnie napisane „Podczas swojej tury nie możesz bez przyczyny odrzucić kart z ręki.” Zapis o tym, że „Możesz pozyskać eter nawet, jeżeli nie zamierzasz go wydać” dotyczy przypadków gdy np. aktywowane zaklęcie daje Ci dodatkowy eter do wykorzystania - wtedy nie musisz go wydawać.

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 15 sty 2022, 20:52
autor: akslagzim
seki pisze: 23 paź 2021, 23:41 Sprawdziłem w instrukcji. Macie rację. Nie wiem skąd to mi się ubzdurało ale byłem przekonany, że jest wymóg wykorzystania eteru. Z pewnością będzie jednak łatwiej jeśli dowolnie będziemy mieli możliwość udrzucenia słabej karty kryształu bo wielokrotnie tą jedną kartę zostawialem na ręce i zaśmiecała mi rękę aż do wykorzystania. Istotnie utrudniłem sobie grę i niemal 40 partii zagrałem z tym utrudnieniem. Da się jednak wygrać :)
Według mnie nie na możliwości wyłożenia karty klejnotu bez wykorzystania eteru. W instrukcji jest dokładnie napisane „Podczas swojej tury nie możesz bez przyczyny odrzucić kart z ręki.” Zapis o tym, że „Możesz pozyskać eter nawet, jeżeli nie zamierzasz go wydać” dotyczy przypadków gdy np. aktywowane zaklęcie daje Ci dodatkowy eter do wykorzystania - wtedy nie musisz go wydawać.

Re: Aeon's End - pytania i wątpliwości

: 15 sty 2022, 21:19
autor: aeiou871
akslagzim pisze: 15 sty 2022, 20:52
seki pisze: 23 paź 2021, 23:41 Sprawdziłem w instrukcji. Macie rację. Nie wiem skąd to mi się ubzdurało ale byłem przekonany, że jest wymóg wykorzystania eteru. Z pewnością będzie jednak łatwiej jeśli dowolnie będziemy mieli możliwość udrzucenia słabej karty kryształu bo wielokrotnie tą jedną kartę zostawialem na ręce i zaśmiecała mi rękę aż do wykorzystania. Istotnie utrudniłem sobie grę i niemal 40 partii zagrałem z tym utrudnieniem. Da się jednak wygrać :)
Według mnie nie na możliwości wyłożenia karty klejnotu bez wykorzystania eteru. W instrukcji jest dokładnie napisane „Podczas swojej tury nie możesz bez przyczyny odrzucić kart z ręki.” Zapis o tym, że „Możesz pozyskać eter nawet, jeżeli nie zamierzasz go wydać” dotyczy przypadków gdy np. aktywowane zaklęcie daje Ci dodatkowy eter do wykorzystania - wtedy nie musisz go wydawać.
„Podczas swojej tury nie możesz bez przyczyny odrzucić kart z ręki.” - zgadza się, ale odrzucanie karty, to co innego niż jej zagranie. Karty mogą zostać odrzucone na przykład w celu pozbycia się mocy z gry i wtedy lądują od razu na stosie kart odrzuconych. Karty zagrane nie lądują od razu na stosie kart odrzuconych tylko są "w grze".
Są trzy rodzaje kart: Klejnoty, Artefakty i Zaklęcia. Zaklęcia muszą zostać przygotowane na bramach lub aktywowane w inny sposób. Klejnoty i Artefakty można zagrać zawsze i należy rozpatrzyć ich efekty najlepiej, jak to możliwe. Możesz zagrać dowolny Klejnot lub Artefakt nawet, jeśli nie możesz w pełni rozpatrzyć jego efektu.