Star Wars: Rebelia - Dodatek Fanowski

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 252 times

Star Wars: Rebelia - Dodatek Fanowski

Post autor: mmag »

Mam przyjemność podzielić się z wami nowym pakietem fanowskich mini-dodatków dla SW: Rebelia. Łącznie opracowałem 17 nowych kart misji dla każdej ze stron konfliktu - inspirację dla części z nich zaczerpnąłem z innych, anglojęzycznych fanowskich dodatków na bgg, część z kolei jest w pełni mojego autorstwa.

Misje te mają w zamierzeniu przede wszystkim rozwijać warstwę fabularną i przygodową gry - dając możliwość odtworzenia kolejnych wydarzeń znanych z filmów, kładąc jeszcze większy nacisk na zmagania pomiędzy jasną i ciemną stroną mocy oraz historię Skywalkerów.

Do tego dochodzą dodatkowi bohaterowie - tak zupełnie nowi, jak i będący wariantami postaci znanych z podstawki (np. Luke Skywalker Sith...)

Obrazek

Pliki do pobrania: Informacje o możliwym profesjonalnym wydruku:
Spoiler:
Zdjęcia:
Spoiler:
Pliki robocze:
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 01 lip 2021, 17:14 przez mmag, łącznie zmieniany 40 razy.
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje

Post autor: Perf »

Przede wszystkim w kwestii formalnej: żeby obejrzeć wszystkie karty, trzeba kliknąć 34 razy, na każdej z osobna :) Może warto trochę to zoptymalizować (inny hosting, jeśli ten nie pozwala linkować w lepszy sposób), tak by można było obejrzeć wszystko na 1-2 stronach.

Z tych które kliknąłem na chybił trafił, podoba mi się pomysł na "Imperialnych dezerterów", nie widziałem tego jeszcze wśród fanowskich rozszerzeń.
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5161
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 866 times
Kontakt:

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje

Post autor: raj »

"Strach utrzyma ich w ryzach" jest świetnym pomysłem na to, żeby GS przestała być tylko problemem dla Imperiala. Zmieniłbym tylko warunek misji - powinna się odbyć w układzie zniszczonym przez GS, obecność GS nie jest potrzebna.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 252 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje

Post autor: mmag »

Przede wszystkim w kwestii formalnej: żeby obejrzeć wszystkie karty, trzeba kliknąć 34 razy, na każdej z osobna :) Może warto trochę to zoptymalizować (inny hosting, jeśli ten nie pozwala linkować w lepszy sposób), tak by można było obejrzeć wszystko na 1-2 stronach.
Postaram się wieczorem wstawić na jakiś inny serwis ;)
Z tych które kliknąłem na chybił trafił, podoba mi się pomysł na "Imperialnych dezerterów", nie widziałem tego jeszcze wśród fanowskich rozszerzeń.
Pomysł autorski więc dzięki;)
"Strach utrzyma ich w ryzach" jest świetnym pomysłem na to, żeby GS przestała być tylko problemem dla Imperiala. Zmieniłbym tylko warunek misji - powinna się odbyć w układzie zniszczonym przez GS, obecność GS nie jest potrzebna.
Właśnie z tym zamierzeniem opracowałem kilka misji, pozwalających lepiej wykorzystać tę imperialną maskotkę;) Podoba mi się Twoja propozycja nowego warunku misji - faktycznie pasuje lepiej tematycznie, a i wymaga od gracza Imperium jakiegoś dodatkowego działania i podjęcia ryzyka zniszczenia układu.

Skoro przy GŚ jesteśmy - zastanawiam się też cały czas nad misją imperialną "inny cel? militarny?...":
Spoiler:
czy nie jest jednak zbyt mocna. I czy lepszy jest wariant 2 układy / 2 pkt reputacji czy jednak ją trochę osłabić i dać 3 układy / 1 pkt reputacji?
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5161
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 866 times
Kontakt:

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje

Post autor: raj »

Jest za mocna, zwłaszcza, że jest automatyczna...
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 252 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje

Post autor: mmag »

raj pisze: 04 wrz 2018, 08:51 Jest za mocna, zwłaszcza, że jest automatyczna...
Automatyczna? Jest to misja typu "spróbuj wykonać", wymagająca najpewniej przydzielenia 2 bohaterów z "logistyką", więc w przypadku blokowania szanse wcale nie są takie pewne, zbyt wielu kostek to się nie uzbiera... Choć zgadzam się, że warto ją przytemperować;) Ewentualnie może warto by było zmienić ją na misję wykonywaną przeciwko pochwyconemu bohaterowi oraz "weź pod uwagę wszystkie umiejętności" - wtedy byłaby z automatu blokowana, w dodatku z czego pamiętam imperialni bohaterowie z "logistyką" mają raczej małą liczbę umiejętności, co jeszcze bardziej zmniejszy szanse powodzenia tej misji.
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1519
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 637 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje

Post autor: EsperanzaDMV »

Jak będziesz robił druk tych kart, to daj znać, będzie najłatwiej przetestować ;)
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 252 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje

Post autor: mmag »

EsperanzaDMV pisze: 04 wrz 2018, 11:44 Jak będziesz robił druk tych kart, to daj znać, będzie najłatwiej przetestować ;)
Do testowania myślę, że lepiej jest po prostu robić na razie wydruk we własnym zakresie. Ale tak, gdy będę miał już coś, co będę mógł nazwać wersją finalną pewnie zgłoszę się do Małego Drukarza w sprawie profesjonalnego wydruku kart;)
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 252 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje

Post autor: mmag »

Zgodnie z sugestią wrzuciłem wszystkie karty na nowy hosting obsługujący widok galerii:
- misje imperialne: https://imgur.com/a/9ebQooh
- misje rebelianckie: https://imgur.com/a/eGJ0lSV
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje

Post autor: Perf »

Dzięki, od razu lepiej.


To na początek imperialne.


Generalnie:

Gdy mamy tylko jeden pierścień Ciemnej Strony, a więcej kart, które go wykorzystują, to rodzi problem: jeśli wykorzystałeś już jedną a dobierzesz następne, to są one martwe - chyba że chcesz je wykorzystać, to wtedy otrzymamy dziwne efekty, gdy pierścień będzie zabierany poprzedniej postaci.

Logistyczne misje typu "attempt" to kiepski pomysł, bo jak wyglądałoby to w praktyce? Wykonanie to z reguły 1-2 ikony na liderach plus ewentualnie inni w systemie, kontrowanie to z reguły 0-1 kości. Mało tu miejsca na finezyjne stackowanie liderów, wiele miejsca na losowość.


Konkretne misje:

Stan Nadzwyczajny zdecydowanie zbyt mocny - chwytasz lidera, wprowadzasz stan wyjątkowy i przez dwie rundy robisz z nim co chcesz, a Rebelia może tylko kontrować pojedynczymi liderami (ewentualnie Subversion). Ograniczyłbym działanie do bieżącej fazy dowodzenia i zredukowałbym jakoś efekt, np. jedynie "nie może przemieścić jednostek do tego układu" (czyli aktywacja jest możliwa) albo jedynie "nie może ujawniać w nim misji", acz to drugie dublowałoby trochę efekt karty akcji Fetta.

Problem z Rozwiązaniem Senatu Galaktycznego jest taki, że Palpatine może zginąć już w pierwszej rundzie gry i karta staje się martwa - podobnie z innymi kartami rozpatrywanymi przez konkretnych liderów. Raczej dobierałbym warunki wykonania misji na zasadzie "można wykonać kimś innym, ale z reguły najsensowniej będzie Palpatine'em", np. zwiększyć wymagania do 3 dyplomacji.

Tajny Współpracownik: można trochę uprościć, redukując wymagania do dowolnej jednostki (oprócz stacji kosmicznych), dodając jedynie na końcu zastrzeżenie "maksymalnie 3" odnośnie sond. Jeśli ktoś chce zniszczyć Star Destroyera by zyskać 3 sondy - czemu nie.

Czystka: nie jestem specjalnym fanem efektów, których rezultat jest kompletnie losowy.

Jeden problem z Zastawieniem Pułapki jest taki, że gra jak dotąd nie zawiera ani jednego pojedynczego efektu, który dawałby Imperium jednostkę z hipernapędem w dość dowolnym punkcie planszy. Drugi problem to "przelicznik", bo jedno ● jest warte co najmniej trzy ▲. Zredukowałbym to do 2 Stormtrooperów w układzie, który musi mieć jednostki naziemne Rebelii. "Następnie aktywuj ten układ" jest redundantne, chyba że faktycznie masz na myśli dobranie kolejnego lidera z puli i przerzucenie dodatkowych jednostek do układu.

Lidera z pierścieniem pościgu wystarczy nigdy nie przydzielać do misji, a tylko aktywować nim systemy (nie tylko dla przemieszczania jednostek, ale aby dokładał również swoje kości do misji), a efekt będzie zerowy.

Osłona Wciąż Jest Aktywna jest niedorzecznie silna (zresztą pozostałych misji dotyczących Gwiazdy też to dotyczy, chociaż w mniejszym stopniu), z banalnymi wymaganiami i automatyczny sukces. Nie widziałem chyba jeszcze nigdy aby po pierwszej rundzie walki Rebelii zostały więcej niż 2 myśliwce, oprócz sytuacji gdy Imperium zostawia Gwiazdę kompletnie bez obrony.

Wsparcie Łowców Nagród - tematycznie, co mają wspólnego karty projektów z łowcami nagród? Może po prostu odrzucać wybraną kartę misji (losowa karta też niezbyt tu pasuje).

Przeprosiny Przyjęte, Kapitanie - warto wyklaryfikować, o które ikony chodzi, wszystkie czy wyłącznie standardowe? Karta i tak mocno przegięta, nawet gdy zbanujemy Imperatora i Vadera. Mamy niemało liderów z 3 ikonami, więc możliwa będzie taka sytuacja: Imperium stoi u wrót bazy i nagle zyskuje 2 x AT-AT.

Wyczerpanie Zasobów Planetarnych też trochę mocne - w niejednej sytuacji mogłoby być przydatne nawet bez efektu budowy. Może w ten sposób: misja typu "resolve", reszta podobnie, ale gdy przydzielony 1 lider, to budujesz wyłącznie z lewego symbolu, gdy 2 liderów, to wyłącznie z prawego. Albo: jednostki zyskujemy nie w systemie (bo wtedy mamy podobny problem jak z poprzednią kartą), ale na 1 polu budowy.
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 252 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje

Post autor: mmag »

Dziękuję Perf za poświęcony czas i wnikliwą analizę. W wolnej chwili postaram się do ustosunkować do Twoich spostrzeżeń i uwzględnić je w projektowanych misjach. Byłoby super, jeśli będzie Ci się chciało zrobić analogiczny spis uwag do misji rebelianckich ;)


Tymczasem wrzucam pierwszą wersję paczki nowych bohaterów, uzupełniających powyższe misje:
https://imgur.com/a/fUaR3FQ
Spoiler:
Uwagi do bohaterów:
- dodałem trzech nowych bohaterów dla każdej ze stron: rebelianci - Bail Organa, Ahsoka Tano, Yoda oraz odpowiadający im przywódcy imperialni - Admirał Thrawn, Darth Maul, Lord Snoke
- dodałem też kilku bohaterów niemożliwych do rekrutacji w normalnych warunkach, którzy stanowią zamienniki dla postaci występujących w grze: Leia Skywalker (Jedi), Leia Skywalker (Sith), Luke Skywalker (Sith), Darth Vader (Imperator), Anakin Skywalker. Pojawiają się oni na planszy w przypadku spełnienia odpowiednich warunków / wykonania misji - najczęściej w wyniku przejścia na ciemną / jasną stronę mocy danych bohaterów.
- planuję wykonać dwie nowe karty akcji / rekrutacji dla każdej ze stron:
1) karta pozwalająca na rekrutującę Ahsoki Tano lub Baila Organy
2) karta pozwalająca na rekrutującę Darth Maula lub Admirała Thrawna
3 i 4) karty rekrutujące Snoka / Yodę - rekrutowani jednocześnie, czyli jeżeli gracz imperium zrekrutuje Snoka, gracz Rebelii musi zrekrutować Yodę i na odwrót...
- odnośnie chronologii wydarzeń i kanonu - wiem, że Maul zmarł przed bitwą o Yavin, Organa wyzionął ducha na Alderaan, Snoke siedział sobie wygodnie w Nieznanych Regionach itd. Ale od tego ta gra jest aby pisać alternatywną historię z gatunku "co by było, gdyby...?" I najzwyczajniej w świecie - są to postacie na tyle charakterystyczne, że sama możliwość ich prowadzenia w grze dostarczy mi i moim współgraczom rozrywki. Więc - czemu nie?
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 252 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: mmag »

Zaktualizowałem pierwszy post. W oparciu o powyższe uwagi i swoje dalsze przemyślenia skorygowałem część kart misji. Ponadto wrzuciłem też znaczniki zadań. Dalsze uwagi mile widziane :)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6438
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 563 times
Been thanked: 926 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: Odi »

Kawał dobrej roboty. Pięknie to wygląda.
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 252 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: mmag »

Odi pisze: 02 paź 2018, 10:46 Kawał dobrej roboty. Pięknie to wygląda.
Dzięki! :)
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 252 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: mmag »

Pierwszy post zaktualizowany o finalne pliki pdf, przygotowane do wydruku! Jeśli kogoś to zainteresuje, to istnieje spora szansa, że uda mi się załatwić wydruk tego rozszerzenia w MBPrint:)
Ostatnio zmieniony 13 sty 2019, 22:24 przez mmag, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ariser
Posty: 1137
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 63 times
Been thanked: 49 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: ariser »

Koniecznie daj znać, byłbym bardzo zainteresowany. Świetna robota, gratulacje!
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam
feniks_ciapek
Posty: 2279
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 926 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: feniks_ciapek »

Może wrzućcie do Zamówień Zbiorowych? Mam wrażenie, że tam niektórzy częściej zaglądają, niż tutaj.

Prawdopodobnie też byłbym zainteresowany, ale to zależy od finalnej ceny.
Awatar użytkownika
EsperanzaDMV
Posty: 1519
Rejestracja: 17 lut 2017, 14:40
Has thanked: 301 times
Been thanked: 637 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: EsperanzaDMV »

feniks_ciapek pisze: 23 lis 2018, 11:15 Może wrzućcie do Zamówień Zbiorowych? Mam wrażenie, że tam niektórzy częściej zaglądają, niż tutaj.
Ja w ogóle nie zaglądam do Zamówień Zbiorowych, do modyfikacji sporadycznie - dlatego warto kliknąć w śledzenie wątku, przychodzą powiadomienia wtedy ;)

Też jestem zainteresowany jak będzie szło do druku :)
Awatar użytkownika
Trawus
Posty: 192
Rejestracja: 06 lip 2014, 14:06
Lokalizacja: Ostrołęka
Has thanked: 4 times
Been thanked: 8 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: Trawus »

Jakby co to się piszę. Koniecznie daj znać
promykx
Posty: 248
Rejestracja: 08 gru 2017, 09:47
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times
Been thanked: 17 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: promykx »

Zainteresowany!
Aven
Posty: 8
Rejestracja: 26 kwie 2013, 11:57

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: Aven »

również zainteresowany :)
wst121121
Posty: 82
Rejestracja: 12 kwie 2018, 21:12
Has thanked: 6 times
Been thanked: 32 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: wst121121 »

rowniez sie pisze :)
Awatar użytkownika
Gromb
Posty: 2816
Rejestracja: 08 paź 2015, 19:09
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 839 times
Been thanked: 363 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: Gromb »

Genialne! Wchodzę w to. ZAINTERESOWANY
The Corps Is Mother, the Corps Is Father
Awatar użytkownika
ThunderFantastic
Posty: 112
Rejestracja: 23 gru 2018, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 23 times
Been thanked: 16 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: ThunderFantastic »

Jak jest jeszcze możliwość to chętnie podepnę się do zamówienia. :)
Awatar użytkownika
mmag
Posty: 1146
Rejestracja: 02 lut 2016, 18:08
Has thanked: 412 times
Been thanked: 252 times

Re: Star Wars: Rebelia - nowe misje, bohaterowie itd.

Post autor: mmag »

Pliki przez Małego Drukarza zostały już obrobione i trafiły do MBprint, wkrótce powinienem mieć więcej informacji :)
ODPOWIEDZ