Widziałem, jestem po jednej partii z AI, wrażenia pozytywne (mam wersję na Androida):
- bardzo przyjemna grafika i animacje, zrobili dobrą robotę przy przenoszeniu klimatu kartonowej wersji
- miła jest również plumkająca muzyka (zwykle wyciszam, tu nie potrzebowałem)
- rozgrywka z AI idzie sprawnie, robi on również sprytne ruchy (grałem na medium), więc jest satysfakcja z rywalizacji
- są trzy tryby gry z żywym przeciwnikiem: przy jednym telefonie, online na żywo (5 minut na ruch, przy braku reakcji AI wykonuje ruch, po dwóch takich sytuacjach zastępuje gracza na stałe) oraz online asynchroniczne (3 dni na ruch, podobna zasada z AI)
- są również trzy tryby gry z AI: tradycyjna gra przeciw komputerowemu przeciwnikowi, tryb solo z Krostawcem oraz
wyzwania
- wyzwania to zwykła gra, ale ze zmodyfikowanymi warunkami wstępnymi lub zasadami (np. 'zaczynasz grę jesienią z 18 robotnikami' albo 'początkowa łąka zawiera wszystkie stworzenia ze specjalnych wydarzeń'), po wygraniu takiej rozgrywki odblokowuje się drugi, trudniejszy poziom danego wyzwania
- gra jest w języku polskim (w momencie premiery nie była)
- czytałem zarzuty, że podczas gry na telefonie elementy są za małe - szczerze mówiąc, jeśli kojarzycie karty po obrazkach z tekturowej wersji, raczej nie będziecie często potrzebowali czytać tekstu na nich (a nawet wtedy wystarczy przytrzymać palec nad taką), nie zdarzyło mi się też (w tej jednej partii) wysłać robotnika na inne pole niż chciałem, choć wiadomo, że pewnie wygoda byłaby większa np. na tablecie (jak zapewne przy wszystkich grach)
Ogólnie widać, że zrobili tę apkę z serduchem. Zresztą ta sama firma przeniosła w świat cyfrowy Roota, często uważaną za najlepszą implementację planszówki jaka powstała i, obok Through the Ages, odstawiającą pudełkowy odpowiednik na półkę. Planszowemu Everdellowi raczej to ostatnie nie grozi (jest sporo mniej złożony niż wymienione), ale dla osób, które chciałyby grać częściej, a czas nie pozwala, polecam sprawdzić elektroniczną wersję.