X-Wing 2.0 - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 223
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

X-Wing 2.0 - pytania o zasady

Post autor: Migdał »

Cześć,

Po pierwszej partii i od razu pytania:
1) Co oże atakować w zasięgu 0?
2) Ile tak właściwie mogę wykonać akcji podczas aktywacji mojego myśliwca? Czy mogę mieć np żeton skupienia i żeton uników naraz? Użyć akcji skupienia i skorzystać z astromecha?
3) Torpedy protonowe, jak to tak właściwie działa? Czy żeton namierzania używany jest tylko do aktywacji? Czyli nie mogę korzystać z jego profitów? Czy żeton na torpedach odwracam za to, że w ogóle ich użyłem czy dopiero wtedy kiedy się zdecyduje zmienić wynik? (mogę przecież wyrzucić same krytyki)
4) Czy żeton namierzania ściągam w innych przypadkach niż użycie go lub zmiana celu namierzania?
5) Karta "Opanowanie" mówi, że jeśli akcja mi nie wyjdzie. Rozumiem, że beczka nie wychodzi np jeśli wpakuje się na przeszkodę lub inny statek?
6) Osłony bez względu na to czy dostałem krytyk czy normalne trafienie po prostu ściągam żeton osłony?

Uff na chwilę obecną to chyba tyle. Z góry dzięki za odpowiedzi.
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
feniks_ciapek
Posty: 2279
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 926 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: feniks_ciapek »

1. Z tego co wiem, nic.
2. Normalnie wszystkie akcje z jednego okienka lub wybranej karty - przeważnie jest to jedna akcja, czasami dwie.
3. Żeton namierzania tylko do aktywacji. Żeton ładunku zawsze kiedy użyjesz. Wyniki zmieniasz zawsze, to nie jest decyzja.
4. Nie.
5. Tak to rozumiem.
6. Tak.
micaj
Posty: 52
Rejestracja: 24 sie 2019, 11:09
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: micaj »

Dołączę się do pytania:

ad 1. Ale rozumiem, że gdy statek jest w zasięgu 0 z innym, to właśnie jego atakować nie może. Ale inne, już w zasięgu większym tak, czy dobrze?

i moje:
a. czy mogę podczas fazy aktywacji (ale i później ataku) zdecydować, że nie pójdę systemem inicjatywy i np. przed jednostką z mniejszą ruszę się z wyższą inicjatywą? Czy to sine qua non? Dziś podczas gry kilka razy pokrzyżowało mi to plany (dopiero uczymy się grać).
b. jak ogarniacie ruchy jednostek? walczycie o każdy mm czy podchodzicie na lekko (wiem, że pytanie podchwytliwe)?
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

micaj pisze: 08 wrz 2019, 02:12 Dołączę się do pytania:

ad 1. Ale rozumiem, że gdy statek jest w zasięgu 0 z innym, to właśnie jego atakować nie może. Ale inne, już w zasięgu większym tak, czy dobrze?

i moje:
a. czy mogę podczas fazy aktywacji (ale i później ataku) zdecydować, że nie pójdę systemem inicjatywy i np. przed jednostką z mniejszą ruszę się z wyższą inicjatywą? Czy to sine qua non? Dziś podczas gry kilka razy pokrzyżowało mi to plany (dopiero uczymy się grać).
b. jak ogarniacie ruchy jednostek? walczycie o każdy mm czy podchodzicie na lekko (wiem, że pytanie podchwytliwe)?
1. Inne może, w zasięgu 0 nie (chyba że ma taką zdolność)
a. Kolejność inicjatywy jest obowiązkowa. Jedna z taktyk jest tzw. granie pod "bumpy" statkami z niskim PS - latasz jako pierwszy i ustawiasz sie tak żeby blokować wroga. Próbując przewidzieć jego manewry.
b. Miarki trzeba przykładac dokładnie - nawet ten milimetr potrafi być ważny.
Rumcajs
Posty: 160
Rejestracja: 31 sie 2012, 09:24

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Rumcajs »

Mam pytanie odnośnie karty: Szybki strzał:
"Gdy wrogi statek wykona manewr, możesz wykonać przeciwko niemu poniższy atak jako dodatkowy atak."
Czy atak ten wykonuje w swojej inicjatywie czy natychmiast gdy wróg wykona manewr? (oczywiście jest w odpowiednim zasięgu).
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

Automatycznie gdy zostaje spełniony warunek - inicjatywa nie ma tu nic do rzeczy.
Bowman
Posty: 112
Rejestracja: 12 gru 2012, 14:05
Been thanked: 1 time

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Bowman »

Mam taką sytuację:
Wykonuję akcję beczki, następnie odpalam zdolność Vadera - Gdy wykonasz akcję, możesz wydać 1 żeton mocy , aby wykonać kolejną akcję. Wydaję żeton mocy i wybieram akcję łączoną - skupienie i beczka.
W instrukcji jest napisane, iż nie ma ograniczenia, ile dodatkowych akcji może wykonać statek. Jeden statek nie może jednak wykonać tej samej akcji więcej niż jeden raz na rundę. No i teraz pytanie: czy mogłem wybrać akcję łączoną w której też znajduje się beczka?
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

Nie.
kaem87
Posty: 44
Rejestracja: 31 gru 2015, 10:15
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: kaem87 »

Czy naprawa odkrytej karty uszkodzenia to jej przekrecenie na stronę zakrytą czy jej odrzucenie? I podobnie, naprawa karty zakrytej to jej odrzucenie?
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: djedi gamer »

Jestem nowy w świecie X-Wing, a więc...

co oznacza oznaczenie: "skupienie strzałka czerwone przyspieszenie" na karcie serwomotorów X-Winga?
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

To są akcje łączone. Jeżeli dany statek ma na pasku akcji taką właśnie łączoną akcję to możesz po wykonaniu pierwszej od razu zrobić drugą (jeżeli druga jest czerwona to dostajesz żeton stresu). Możesz też zrobić tylko pierwszą, bez drugiej. Ale nie odwrotnie.
W przypadku S-Foilsów do T-65 masz dokładnie tak samo, jak masz je "złożone" możesz zrobić boosta, albo fokus i Boosta jako jedną akcję (kosztem stresu).Oczywiście możesz też zrobić akcję standardowe z karty statku. Jednak posiadanie złożonych skrzydełek daje Ci karę że waląc z broni podstawowej masz TYLKO 2 kści ataku.
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: djedi gamer »

Dzięki Indar za odpowiedź, ale kompletnie nic z niej nie rozumiem...

Mam na pasku akcji skupienie. Więc je używam po wykonaniu podstawowego manewru. Czyli mogę dodatkowo użyć teraz drugiego skupienia? Ale jeśli zrobię jeszcze dodatkowo przyspieszenie, to dostaję żeton stresu? Ale nie muszę robić przyspieszenia, czy muszę? Nie łapię tego...

Nie rozumiem dlaczego tak podstawowe oznaczenie nie jest opisane w instrukcji i kompletnych zasadach...

Edit: ok. Doczytałem, że przyspieszenie jest akcją. Więc rozumiem, że serwomotory umożliwiają wykonanie tej akcji dodatkowo do akcji oznaczonych na karcie statku. I Rozumiem, że nie jest to akcja darmowa? Tak?
Idąc dalej tym tokiem, mam do wyboru wykonanie akcji przyspieszenia lub przyspieszenia i skupienia, ale kosztem stresu.
Jeśli tak, to nie za bardzo widzę zastosowanie złożonych skrzydeł. Wolę użyć akcji skupienia (np. Podczas ucieczki) niż troszkę dalej się przesunąć i zostać bardziej narażonym na ostrzał...
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

Pamiętaj że możesz zrobić TYLKO jedna akcję w razie wykonywania akcji (zasadniczo, bo są możliwości zrobienia dwóch akcji - np Poe Dameron abo Nien Numb z Pattern analizerem itd, ale to kwestia umiejek pilotów). Wyjątkiem są właśnie akcje łączone - ale to wynika z zasad. I tak - jeżeli jakaś karta (np serwomotory) daje Ci jakieś inne możliwe akcje do wykonania jak boost (dopalacz, przyspieszenie) to są one traktowane jakbys normalnie miał je na pasku akcji statku. I robisz TYLKO jedna akcję - nie ważne czy ze statku, czy z serwomotorow. To nie jest akcja darmowa. Darmowa akcje masz np na Tie Defenderze która mówi że po wykonaniu pełnego manewru możesz zrobić akcje unik. Dostajesz unik i wciąż masz jedna akcję do zrobienia w fazie wykonywania akcji.
Po co dopałka... Czasem uratuje Ci życie, pograsz trochę i zrozumiesz ;) np na Wedge Antilesie który rusza się ostatni - widzisz jak stoją statki i czasem zamiast beczki lepiej złożyć skrzydełka i zrobić boosta który pozwoli Ci wyjść z ostrzału. Szczególnie że złożone skrzydełka nie dają Ci kary za strzelanie z Torped - a Wedge lubi doyebac protonowkami. Lepiej wyjść z pola ostrzału niż brać oko i ryzykować blanki.
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: djedi gamer »

Czyli jak to się ma np. w Rycerzu Jedi? Ma na pasku i przyspieszenie i bęczkę. Czyli rozumiem, że może używać tych akcji. Ale... w opisie jest wskazane, że może wydać moc, aby skorzystać z tych akcji.
Pytanie, czy z tych akcji korzysta tylko dzięki mocy? Czy może chodzi o to, że po wykonaniu całego manewru (np. z przyspieszeniem) może wydać moc i przyspieszyć jeszcze raz? No ale przecież nie może wykonać dwóch akcji...
A to by wskazywało, że nie może korzystać normalnie z akcji przyspieszenia i beczki z paska. Więc po co są one tam umieszczone???

ech... Dlaczego oznaczenia są takie nieoczywiste...?
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

Spokojnie, wszystko jest oczywiste - trzeba tylko dokładnie przeczytać. Ale z chęcią rozwieje wątpliwości.
Delta to specyficzny statek - ma zdolność "Fine Tuned Controls" - zwróć uwagę że masz tam zapis "po wykonaniu pełnego manewru możesz wydać moc żeby zrobić boosta albo beczke. " Po wykonaniu manewru - nie w fazie wykonywania akcji! Tą beczke/boosta można zrobić za moc jako dodatkowa akcje - pod warunkiem że nie masz stresu - bo ten blokuje Ci możliwość wykonywania akcji.
Po tym jak zrobisz akcje z FTC wciąż możesz zrobić kolejna akcję z paska, warunek jest taki że nie możesz dwa razy w czasie aktywacji zrobić ta sama akcje. Czyli jak zrobiłeś beczke z FTC już nie możesz jej zrobić jako normalna akcja.
I jeszcze jedno - masz tam fioletowa akcje "unik" - żeby ją zrobić to również musisz wydać moc. Taki statek.
Rozjaśnione trochę?
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: djedi gamer »

Dzięki Indar! to wyjaśnia.

Mam dalsze pytanie: Gram Luke'm Skywalkerem (serwomotory, instynktowne celowanie, torpedy protonowe)

Rozumiem, że jeśli mam statek namierzony, to wtedy mogę odpalić torpedę. Ale pytanie, czy zawsze? Czy wymogiem jest odrzucenie żetonu żółtego, który jednocześnie odpala właściwość zamiany trafienia na krytyczne (czyli mam do odpalenia tylko dwie torpedy)? Czy może odpalam torpedy kiedy tylko mam namierzony inny statek (oczywiście w zasięgu 2-3) i po rzucie kośćmi mogę zdecydować się wydać żeton żółty, żeby zamienić trafienie na krytyczne?

I jeszcze raz podchodzę do serwomotorów i oznaczenia skupienie - strzałka - czerwone przyspieszenie: Rozumiem, że po ruchu mam do wyboru akcje: skupienie lub namierzenie lub beczka lub przyspieszenie lub skupienie z przyspieszeniem, ale ze stresem?

No i ostatnie pytanie związane z Lukiem: Instynktowne celowanie. Rozumiem to tak: nie mam namierzonego statku, bo wybrałem akcję skupienia. Wydaję moc, aby móc użyć torped protonowych pomimo braku namierzenia i w ten sposób tworzę fajne combo (rzut 4 kośćmi, przerzut dowolnymi i oczka są trafieniem). Albo odwrotnie: Wydaję akcję namierzenie, ale używam mocy, aby "mieć wymóg" skupienia i wtedy jak wyżej rzucam 4 kośćmi, przerzucam dowolną ich ilość i dodatkowo "oczka" wpadają jako trafienie.
Dobrze rozumiem?
Jesli tak, to już powoli rozumiem latanie XWingiem, który lubi dużo przestrzeni, a Tie musi się trzymać niego jak najbliżej, bo wtedy ma większe szanse wymanewrowania XWinga i nie oberwania torpedą.

Qrcze za dużo dla mnie niewiadomych. Gram w gry już kilkanaście lat, ale tak niejasnych oznaczeń nie widziałem nigdy...
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

Czej, chwilowo w pracy jestem - odpowiem dokładnie jak mnie z kieratu wypuszcza.
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

Dobra - przerwa to odpowiem.
I jeszcze raz podchodzę do serwomotorów i oznaczenia skupienie - strzałka - czerwone przyspieszenie: Rozumiem, że po ruchu mam do wyboru akcje: skupienie lub namierzenie lub beczka lub przyspieszenie lub skupienie z przyspieszeniem, ale ze stresem?
Dokładnie tak, oczywiście w zależności w jakiej pozycji masz skrzydełka (Serwomotory) - jeżeli masz w pozycji bojowej (rozłożone) to masz tylko te akcje które wynikają z samych akcji statku (skupienie, namierzenie, beczka).
Jeżeli złożone to do standardowych akcji dochodzi to co wymieniłeś - dopalacz / oko->dopalacz (czerwony czyli stres)

Co do namierzania i zdolności "Instynktowne celowanie" - to nie do końca jest tak.
Zacznijmy od tego że namierzanie "Lock" pozwala Ci przerzucić dowolną ilość kości ataku, nawet jak używasz głównej broni - niekoniecznie torped. Ale odpalenie większości torped/rakiet wymaga posiadania namierzenia na celu do którego odpalasz pociski (nie wszystkie rakiety mają taki wymóg, ale to pojedyncze przypadki i nie będę ich tu omawiał). Mając namierzony cel odpalasz i dzięki posiadaniu namierzenia możesz w razie potrzeby przerzucić sobie kości jak coś nie wejdzie.
Każda rakieta/torpeda ma ładunki - to jest oznaczenie ile razy możesz ich użyć. To nie jest tak że wydajesz ładunek żeby zmienić hita na kryta. W przypadku torped protonowych zamiana hit->kryt wynika z opisu torped. KAŻDE odpalenie torpedy wymaga zużycia ładunku, bez względu jakie wyniki wejdą na kościach. Dwa ładunki- dwa razy w ciągu gry możesz walnąć z torped.

Instynktowne celowanie. Ta zdolność pozwala Ci walnać do statku z torped bez konieczności posiadania namierzenia na celu. ALE nie oznacza to że możesz przerzucać kości jakbyś miał założone namierzanie - bo fizycznie nie masz go na celu. Ignorujesz TYLKO wymóg posiadania namierzania LUB oka (bo niektóre rakiety np Rakiety Protonowe wymagają fokusa, nie Tlocka).
Jeżeli masz żeton skupienia to oczywiście możesz wymienić oczka na hit (ewentualnie z mocy - ale tu jest zasada jeden żeton mocy - jeden wynik oko na hita). Ale nie możesz przerzucać kości.
Pytaj, z chęcią pomogę :)
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: djedi gamer »

All clear!

No prawie, bo nie rozumiem zapisu:
Jeżeli masz żeton skupienia to oczywiście możesz wymienić oczka na hit (ewentualnie z mocy - ale tu jest zasada jeden żeton mocy - jeden wynik oko na hita). Ale nie możesz przerzucać kości.
To się chyba nie tyczy Instynktownego celowania? Bo tam nie ma nic o wydawaniu mocy i oczka za hit.

A więc mam następne pytania:
1. Astromech R3- rozumiem, że mogę namierzać jednocześnie dwa wrogie statki. Gdy wykonam akcję namierzenia, czyli kiedy użyję przerzutu kostek wydając żeton namierzenia, mogę od razu namierzyć dowolny statek w zasięgu (np. ten sam, który właśnie rozwalam)? Czy może - gdy namierzam, mogę także namierzyć inny statek?

2. Doczytałem, że statki w zasięgu 0 nie mogą strzelać do siebie. Jak to się ma do karty "Zastraszanie", która twierdzi, że wrogi statek w zasięgu 0, broni się kością mniej? Czy chodzi tylko o użycie broni specjalnej?

3. Ved Foslo - gdy wykonuje manewr, może użyć manewru o prędkości większej lub mniejszej. Jak mogę skręcić np. w prawo na 4 bez takiegoż wzornika w ogóle?

4. System maskowania - działa tylko do pierwszego uszkodzenia?

5. Pilot "Wykop" - Gdy wykonuję akcję, mogę wykonać czerwoną akcję namierzenia. Czy to oznacza, że namierzam ze stresem?

6. O co chodzi z kolejnością graczy? Rozumiem, że kolejność w całej grze jest taka sama? A więc gracz, który ma "tańszą" eskadrę wybiera zwykle siebie jako pierwszego? A później, w każdej rundzie gry, zbiera profity z tego faktu w postaci pierszeństwa rozgrywania akcji itp.?

I to chyba wszystko jeśli chodzi o aktualne dodatki w stajni, choć mam jeszcze 2 nierozpakowane pudełka... ;)

Z góry dziękuję!
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

To jedziemy.
To się chyba nie tyczy Instynktownego celowania? Bo tam nie ma nic o wydawaniu mocy i oczka za hit.
Tyczy również. Moc możesz użyć tak przy ataku jak i obronie - na zasadzie 1 wynik "oko" na kostce - 1 żeton mocy celem zmiany na trafienie/unik. To odgórna zasada.
Jeszcze raz - Instynktowne celowanie pozwala Ci TYLKO na pominięcie wymogu posiadania namierzenia na statku/celu w który odpalasz np torpedy.
1. Astromech R3- rozumiem, że mogę namierzać jednocześnie dwa wrogie statki. Gdy wykonam akcję namierzenia, czyli kiedy użyję przerzutu kostek wydając żeton namierzenia, mogę od razu namierzyć dowolny statek w zasięgu (np. ten sam, który właśnie rozwalam)? Czy może - gdy namierzam, mogę także namierzyć inny statek?
Drugiego Locka/namierzenie nakładasz od razu po wykonaniu akcji, nie czekasz aż zużyjesz namierzanie bo to już jest faza walki. Akcję (w tym namierzanie) wykonujesz po manewrze. To jest akcja - założenie namierzaniana wrogim celu, tak jak beczka, dopalacz czy wzięcie żetonu focus/evade. Wykorzystanie namierzania do przerzutu NIE JEST AKCJĄ! To wykorzystanie możliwości którą daje Ci WYKONANA WCZEŚNIEJ AKCJA jaką jest "namierzanie"
2. Doczytałem, że statki w zasięgu 0 nie mogą strzelać do siebie. Jak to się ma do karty "Zastraszanie", która twierdzi, że wrogi statek w zasięgu 0, broni się kością mniej? Czy chodzi tylko o użycie broni specjalnej?
Nie mogą (chyba że umiejętność pilota na to pozwala - np Arvel Crynyd w A Wingu), czy z podstawowej czy z dodatkowej. Chodzi o to że inne statki waląc to tego z którym się zetknąłeś mając "Zastraszenie" łatwiej trafiają.
3. Ved Foslo - gdy wykonuje manewr, może użyć manewru o prędkości większej lub mniejszej. Jak mogę skręcić np. w prawo na 4 bez takiegoż wzornika w ogóle?
Nie można, jesteś ograniczony do dostępnych manewrów. I bierz pod uwagę trudność manewru - robiąc 2 lagodne nie zamienisz tego na 3 łagodne bo ten manewr ma inny poziom trudności.
4. System maskowania - działa tylko do pierwszego uszkodzenia?
Tak - dostajesz hita (w tarczę czy od razu w hula) i maskowanie spada.
5. Pilot "Wykop" - Gdy wykonuję akcję, mogę wykonać czerwoną akcję namierzenia. Czy to oznacza, że namierzam ze stresem?
Mówimy o Torrencie z pilotem PS4? Tak - po wykonaniu beczki możesz założyć namierzanie kosztem stresu.
6. O co chodzi z kolejnością graczy? Rozumiem, że kolejność w całej grze jest taka sama? A więc gracz, który ma "tańszą" eskadrę wybiera zwykle siebie jako pierwszego? A później, w każdej rundzie gry, zbiera profity z tego faktu w postaci pierszeństwa rozgrywania akcji itp.?
Jest tak - inicjatywę wybiera tak jak mówisz, gracz z mniejszą ilością punktów eskadry. Jak jest remis - losowo wybieracie kto decyduje. To ma duże znaczenie - mając inicjatywę ruszasz się pierwszy i strzelasz pierwszy. Oddając inisjatywę, ruszasz się drugi i strzelasz drugi.
Zasada jest taka - ruchy wykonujesz od najniższej inicjatywy - w górę. Strzelanie odwrotnie - od najwyższej ini w dół. Kiedy są takie same PSy statków wtedy też robisz zgodnie z ini. Pierwszy rusza się gracz z inicjatywą, tak samo ze strzelaniem - pierwszy wali ten z Ini.
Inicjatywa ma dwa aspekty - zazwyczaj latając na niskich PS chcesz mieć inicjatywę dzięki czemu własnymi ruchami możesz próbować blokować ruchy przeciwnika, mając statki z wysokim PS chcesz się ruszać ostatni - czyli oddać inicjatywę. Czemu - to proste, ruszając się jako ostatni masz możliwość zrobienia repozycji (beczka, boost) tak aby wyjść poza pole ostrzału wroga. Czasem lepiej samemu nie móc strzelić niż władować się pod ostrzał kilku statków.

Wszystko przed Tobą, a ja z chęcią pomogę :)
Awatar użytkownika
djedi gamer
Posty: 482
Rejestracja: 27 mar 2012, 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: djedi gamer »

Czy jeśli statek wykonuje czerwony manewr z zawracaniem o 180st,to jeśli nie może wykonać pełnego manewru i nie odwraca się o 180st, to nadal otrzymuje żeton stresu?
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

Wciąż, sam kolor manewru jest wazny.
Rafss
Posty: 13
Rejestracja: 21 sie 2017, 11:18
Has thanked: 1 time

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Rafss »

Czołem, jestem po pierwszych dwóch partiach X-Wing 2 i muszę powiedzieć, że bardzo gra mi się podoba, ale także pojawiają się pewne pytania związane z zasadami. Na 1 ogień leci to :
1. Czy jeżeli mój statek "uderzy" w inny mój statek podczas wykonywania manewru to czy jest to tak samo taktowane jak kolizja i dostawiam go najbliżej do mojego statku i nie mogę wykonać akcji? Nie wiem czy ta zasada tyczy się tylko sytuacji kiedy uderzam we wrogi statek a nad swoimi mogę latać jak chce? Jeżeli tak to jak zakończyć ruch, nachodząc na podstawkę sojuszniczej jednostki?
Indar
Posty: 1057
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 11 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: Indar »

Nie jest ważne do kogo należy statek. Jeżeli miałbyś zakończyć ruch na jakimkolwiek statku - dostawiasz swój model do statku z którym się zderzyles.
alpha
Posty: 1001
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 310 times
Been thanked: 128 times

Re: X-wing 2.0 pytanie o zasady

Post autor: alpha »

UCIEKANIE Z POLA BITWY
Jeśli statek wykona manewr, który sprawi, że dowolna część
jego podstawki będzie wystawała poza obszar gry (poza jego do-
wolną krawędź), uznaje się, że taki statek ucieka z pola bitwy. Jeśli
nie zaznaczono inaczej w opisie misji, statki, które uciekną z pola
bitwy zostają natychmiast zniszczone.
Czy to dotyczy ostatecznej pozycji (po zakończeniu ruchu), czy w trakcie ruchu również?
W sensie, że w trakcie ruchu w całości (lub częściowo) wyjdzie poza obszar gry, ale ostatecznie w całości zatrzyma się w "legalnym" miejscu.
Kolekcja: BGG
Sprzedam / wymienię: BGG lub forum
ODPOWIEDZ