AvP - nowe zasady, tryby i wszelkie pomysły
: 27 gru 2018, 19:59
Witam,
uwielbiam AvP i chciałbym abyśmy razem dodawali tutaj swoje własne pomysły po to, aby ta gra stała się jeszcze lepsza. Zwłaszcza, że niebawem dochodzi nowy dodatek do niej. Więc zaczynamy....
Proponowane przeze mnie zmiany w grze. Mają na celu wydłużenie trochę rozgrywki, danie jej kilku nowych możliwości i zbliżenie ciut w stronę RPG. Bo potem myślę o dedykowanych kartach dla każdego z marinsów, dodające im specjalne umiejętności i może (dla balansu) „kończącą się amunicję”. Oceńcie:
1. Marines nie giną po zabiciu w walce a przechodzą w stan „nieprzytomny”. Drugi marines, będący na tym samym polu i nie zaangażowany w walkę może podjąć próbę ocucenia. Zużywa wtedy 1 pkt. akcji (może warto zmienić na 2 pkt) i wykonuje rzut kostką. Na wynik 1-6 nieprzytomny marines powstaje i jest gotowy do walki. W innym wypadku nic się nie dzieje. Dany model może wykonać próbę ocucenia tylko raz w trakcie tury.
2. Do modelu będącego medykiem, stosuje się te same zasady, jednak rzut uznaje się za udany przy wyniku 1-10.
3. Nieprzytomny model może być zabity przez predatora. Predator taki musi być niezaangażowany w walkę wręcz, zużyć 2 pkt. akcji. Wykonuje on wtedy coś a la zebranie trofeum.
4. Nieprzytomny model marines może być także zabrany przez model aliena. Taki model nie może wykonać akcji „sprint”. Może natomiast donieść nieprzytomnego marina do gniazda (trzeba ustalić przed grą gdzie ono jest). Tam model zostaje obleczony w kokon. Co turę gracz grający alienem rzuca kostką. Przy wyniku 1 do 6, model marina zmienia się w alien infanta/ albo alien warriora. Sprawi to, że frakcja marines będzie mogła odbić swojego człowieka.
5. Model predatora gdy zostanie zabity w walce reaguje odmiennie. Nie zostaje on nieprzytomny a wchodzi w stan niewidzialności. Taki model automatycznie zyskuje darmową akcję sprintu i otrzymuje modyfikator – 10 do trafienia przez inne modele. Może przechodzić przez pola, na których znajdują się inne jednostki. Nie może nikogo atakować ale może być atakowany przez innych. Otrzymuje + 1 do ruchu. Musi dostać się do punktu startowego, gdzie automatycznie się wyleczy. Od tej pory będzie mógł mieć już tylko 1 punkt zdrowia/ wound. Predator zabity w stanie niewidzialności, podlega takim samym zasadom jak nieprzytomny marines z tą różnicą, że zmienia się automatycznie w predaliena zamiast infanta/ warriora.
Marines i Predatorzy tracąc czas na dochodzenie do siebie, dadzą alienom możliwość spokojnego wypełniania swoich misji
6. Alieny giną na normalnych zasadach....
Ale
Najfajniejsze w filmach było to napięcie budowane poprzez to, że nigdy nie było wiadomo gdzie jest alien. Proponuję by alieny jako, że giną na normalnych zasadach dostały coś klimatycznego i ratującego im życie. Dlatego myślę nad:
A. Więcej pustych pingów dla alienów, mających za zadanie zmylenie przeciwnika.
B. Możliwość stawiania przez alienów tuneli wentylacyjnych. Miało by to za zadanie zaskakiwanie innych graczy i wychodzenie na nich w najmniej spodziewanym momencie. Było by to zgodne z fabułą filmu alien 2, gdzie zabarykadowani marines zginęli dziwiąc się, skąd nadszedł atak.
Co myślicie? Jestem nastawiony na konstruktywną dyskusję i play testy. To na razie tylko pomysły. Jeśli macie swoje to piszcie.
uwielbiam AvP i chciałbym abyśmy razem dodawali tutaj swoje własne pomysły po to, aby ta gra stała się jeszcze lepsza. Zwłaszcza, że niebawem dochodzi nowy dodatek do niej. Więc zaczynamy....
Proponowane przeze mnie zmiany w grze. Mają na celu wydłużenie trochę rozgrywki, danie jej kilku nowych możliwości i zbliżenie ciut w stronę RPG. Bo potem myślę o dedykowanych kartach dla każdego z marinsów, dodające im specjalne umiejętności i może (dla balansu) „kończącą się amunicję”. Oceńcie:
1. Marines nie giną po zabiciu w walce a przechodzą w stan „nieprzytomny”. Drugi marines, będący na tym samym polu i nie zaangażowany w walkę może podjąć próbę ocucenia. Zużywa wtedy 1 pkt. akcji (może warto zmienić na 2 pkt) i wykonuje rzut kostką. Na wynik 1-6 nieprzytomny marines powstaje i jest gotowy do walki. W innym wypadku nic się nie dzieje. Dany model może wykonać próbę ocucenia tylko raz w trakcie tury.
2. Do modelu będącego medykiem, stosuje się te same zasady, jednak rzut uznaje się za udany przy wyniku 1-10.
3. Nieprzytomny model może być zabity przez predatora. Predator taki musi być niezaangażowany w walkę wręcz, zużyć 2 pkt. akcji. Wykonuje on wtedy coś a la zebranie trofeum.
4. Nieprzytomny model marines może być także zabrany przez model aliena. Taki model nie może wykonać akcji „sprint”. Może natomiast donieść nieprzytomnego marina do gniazda (trzeba ustalić przed grą gdzie ono jest). Tam model zostaje obleczony w kokon. Co turę gracz grający alienem rzuca kostką. Przy wyniku 1 do 6, model marina zmienia się w alien infanta/ albo alien warriora. Sprawi to, że frakcja marines będzie mogła odbić swojego człowieka.
5. Model predatora gdy zostanie zabity w walce reaguje odmiennie. Nie zostaje on nieprzytomny a wchodzi w stan niewidzialności. Taki model automatycznie zyskuje darmową akcję sprintu i otrzymuje modyfikator – 10 do trafienia przez inne modele. Może przechodzić przez pola, na których znajdują się inne jednostki. Nie może nikogo atakować ale może być atakowany przez innych. Otrzymuje + 1 do ruchu. Musi dostać się do punktu startowego, gdzie automatycznie się wyleczy. Od tej pory będzie mógł mieć już tylko 1 punkt zdrowia/ wound. Predator zabity w stanie niewidzialności, podlega takim samym zasadom jak nieprzytomny marines z tą różnicą, że zmienia się automatycznie w predaliena zamiast infanta/ warriora.
Marines i Predatorzy tracąc czas na dochodzenie do siebie, dadzą alienom możliwość spokojnego wypełniania swoich misji
6. Alieny giną na normalnych zasadach....
Ale
Najfajniejsze w filmach było to napięcie budowane poprzez to, że nigdy nie było wiadomo gdzie jest alien. Proponuję by alieny jako, że giną na normalnych zasadach dostały coś klimatycznego i ratującego im życie. Dlatego myślę nad:
A. Więcej pustych pingów dla alienów, mających za zadanie zmylenie przeciwnika.
B. Możliwość stawiania przez alienów tuneli wentylacyjnych. Miało by to za zadanie zaskakiwanie innych graczy i wychodzenie na nich w najmniej spodziewanym momencie. Było by to zgodne z fabułą filmu alien 2, gdzie zabarykadowani marines zginęli dziwiąc się, skąd nadszedł atak.
Co myślicie? Jestem nastawiony na konstruktywną dyskusję i play testy. To na razie tylko pomysły. Jeśli macie swoje to piszcie.