Strona 1 z 1

(Reskin) Food Chain Magnate

: 23 sty 2019, 13:46
autor: Lets_Grajmy
Witajcie,

Pomyślałem, że czas trochę urozmaicić FCM wizualnie. Postaram się umieszczać co jakiś czas efekty moich prac, myślę że zmotywuje mnie to trochę, bo spodziewam się długiego projektu.

Rozdział I: Kafle Mapy.


Przykładowy kafel. Wszystkie ważne domy mają fioletowy dach, są w rozmiarze 2x2 kwadraty. Reszta rzeczy jest tylko tłem. Prawdopodobnie użyję jeszcze desaturacji kolorów tła, by zwiększyć czytelność kafli.
Spoiler:
Na projektach są przewidziane bleedingi, więc część obramowania będzie docięta
Spoiler:
Zastanawiam się też nad czytelnością siatki, może powinna być ciemniejsza a warstwa z siatką na wierzchu?
Spoiler:
Ogrody będą otoczone ogrodzeniem, by było wiadomo w którą stronę są skierowane i oddzielić je od innych elementów domów.
Tutaj dom + ogród, ale ogrodzenie wymaga poprawki, jest zbyt mało widoczne.
Spoiler:

Re: [Reskin] Food Chain Magnate

: 23 sty 2019, 14:44
autor: warlock
Jakkolwiek ludzie strasznie hejtują białe kafle, to są one mega czytelne i nie ma na nich żadnych rozpraszających uwagę ozdobników. Znam tę grę na wylot a mimo wszystko na Twoich kaflach cały czas próbuję rozszyfrować, co jest ozdobnikiem, a co integralną częścią gry. Wszystko, co rozprasza uwagę i utrudnia analizę planszy w tak złożonej grze działa na jej niekorzyść. W oryginale to jest proste - wszystko, co nie jest białym kwadratem spełnia jakąś funkcję co sprawia, że podświadomie rejestrujemy to jako część jakieś "struktury", coś ważnego, co wymaga analizy. Tutaj są parasolki, krzaczki, drzewka, małe domki i na pierwszy rzut oka nie wiem, czy mam tam szukać ogrodu, hurtowni czy kafla marketingu.

Generalnie doceniam ogrom pracy, ale jeśli koniecznie chcesz grzebać w FCM, to sugerowałbym stworzenie czegoś O WIELE bardziej "czystego". ;) W obecnej formie absolutnie bym nie chciał na tym grać.

Re: [Reskin] Food Chain Magnate

: 23 sty 2019, 20:45
autor: Lets_Grajmy
Też je hejtuję, czuję się jakbym kupił Eurobiznes za 300zł, ale to nie ten temat :)
Oczywiście żaden wydawca by tego nie wziął m.in. z powodów wyżej wymienionych, ale to dopiero kafel 1.0, jednak chcę żeby coś się w tle działo, miasto ożyło. Będę teraz eksperymentował z saturacją tła, może skalą szarości, może tło tylko w obrysie. Jak coś fajnego wyjdzie to napiszę.

Re: [Reskin] Food Chain Magnate

: 24 sty 2019, 18:16
autor: KonradT
Według mnie twoje kafle są tylko dla osób, które już grały w FCM. Ktoś nowy od razu miałby mnóstwo pytań w stylu "mogę zakryć kort tenisowy?" czy "co robią baseny?"
Ogrodzenie i siatka powinny być wyraźniejsze.

Re: [Reskin] Food Chain Magnate

: 25 sty 2019, 08:55
autor: Paskudnik
A Major Issue Spotted!

Na kafelku "7" linia zatrzymania dla samochodów jest umiejscowiona po niewłaściwej stronie przejścia dla pieszych - nie można wypuszczać takiej wersji!

No chyba, że to Anglia... :roll:

Re: [Reskin] Food Chain Magnate

: 25 sty 2019, 11:20
autor: rattkin
Niestety, to jest kiepskie. Do elegancji/prostoty kafli z właściwej gry to bardzo daleko.

Re: [Reskin] Food Chain Magnate

: 27 sty 2019, 19:36
autor: Brylantino
Ale ja nie wiem o co tyle szumu: upiększanie FCM to nic nowego i masę osób na BGG wrzuca zdjęcia, jak im to wyszło. Niemniej jakoś ładniejszych grafik, to IMO ostatnie co FCM potrzebuje. Najbardziej przydałaby się lepsza dostępność w naszym kraju za bardziej "polskie" pieniądze.