Strona 1 z 1
(Reskin) Food Chain Magnate
: 23 sty 2019, 13:46
autor: Lets_Grajmy
Witajcie,
Pomyślałem, że czas trochę urozmaicić FCM wizualnie. Postaram się umieszczać co jakiś czas efekty moich prac, myślę że zmotywuje mnie to trochę, bo spodziewam się długiego projektu.
Rozdział I: Kafle Mapy.
Przykładowy kafel. Wszystkie ważne domy mają fioletowy dach, są w rozmiarze 2x2 kwadraty. Reszta rzeczy jest tylko tłem. Prawdopodobnie użyję jeszcze desaturacji kolorów tła, by zwiększyć czytelność kafli.
Na projektach są przewidziane bleedingi, więc część obramowania będzie docięta
Zastanawiam się też nad czytelnością siatki, może powinna być ciemniejsza a warstwa z siatką na wierzchu?
Ogrody będą otoczone ogrodzeniem, by było wiadomo w którą stronę są skierowane i oddzielić je od innych elementów domów.
Tutaj dom + ogród, ale ogrodzenie wymaga poprawki, jest zbyt mało widoczne.
Re: [Reskin] Food Chain Magnate
: 23 sty 2019, 14:44
autor: warlock
Jakkolwiek ludzie strasznie hejtują białe kafle, to są one mega czytelne i nie ma na nich żadnych rozpraszających uwagę ozdobników. Znam tę grę na wylot a mimo wszystko na Twoich kaflach cały czas próbuję rozszyfrować, co jest ozdobnikiem, a co integralną częścią gry. Wszystko, co rozprasza uwagę i utrudnia analizę planszy w tak złożonej grze działa na jej niekorzyść. W oryginale to jest proste - wszystko, co nie jest białym kwadratem spełnia jakąś funkcję co sprawia, że podświadomie rejestrujemy to jako część jakieś "struktury", coś ważnego, co wymaga analizy. Tutaj są parasolki, krzaczki, drzewka, małe domki i na pierwszy rzut oka nie wiem, czy mam tam szukać ogrodu, hurtowni czy kafla marketingu.
Generalnie doceniam ogrom pracy, ale jeśli koniecznie chcesz grzebać w FCM, to sugerowałbym stworzenie czegoś O WIELE bardziej "czystego".

W obecnej formie absolutnie bym nie chciał na tym grać.
Re: [Reskin] Food Chain Magnate
: 23 sty 2019, 20:45
autor: Lets_Grajmy
Też je hejtuję, czuję się jakbym kupił Eurobiznes za 300zł, ale to nie ten temat
Oczywiście żaden wydawca by tego nie wziął m.in. z powodów wyżej wymienionych, ale to dopiero kafel 1.0, jednak chcę żeby coś się w tle działo, miasto ożyło. Będę teraz eksperymentował z saturacją tła, może skalą szarości, może tło tylko w obrysie. Jak coś fajnego wyjdzie to napiszę.
Re: [Reskin] Food Chain Magnate
: 24 sty 2019, 18:16
autor: KonradT
Według mnie twoje kafle są tylko dla osób, które już grały w FCM. Ktoś nowy od razu miałby mnóstwo pytań w stylu "mogę zakryć kort tenisowy?" czy "co robią baseny?"
Ogrodzenie i siatka powinny być wyraźniejsze.
Re: [Reskin] Food Chain Magnate
: 25 sty 2019, 08:55
autor: Paskudnik
A Major Issue Spotted!
Na kafelku "7" linia zatrzymania dla samochodów jest umiejscowiona po niewłaściwej stronie przejścia dla pieszych - nie można wypuszczać takiej wersji!
No chyba, że to Anglia...

Re: [Reskin] Food Chain Magnate
: 25 sty 2019, 11:20
autor: rattkin
Niestety, to jest kiepskie. Do elegancji/prostoty kafli z właściwej gry to bardzo daleko.
Re: [Reskin] Food Chain Magnate
: 27 sty 2019, 19:36
autor: Brylantino
Ale ja nie wiem o co tyle szumu: upiększanie FCM to nic nowego i masę osób na BGG wrzuca zdjęcia, jak im to wyszło. Niemniej jakoś ładniejszych grafik, to IMO ostatnie co FCM potrzebuje. Najbardziej przydałaby się lepsza dostępność w naszym kraju za bardziej "polskie" pieniądze.