Jeśli ginie stworzenie, na której jest przejęty AEmber, to ten AEmber wraca do swojego właściciela.Phate pisze: ↑20 mar 2019, 16:47 Nie bardzo mogę rozwikłać jak ma działać "przejcie" aemberu. Rozumiem, że moja postać przejmuje jeden aember od przeciwnika i kładzie go na siebie. Co się dzieje jak ta moja postać ginie i czy ma to znaczenie czy to przez moje karty czy przez przeciwnika zagrania ona zginie ? Mam teraz w talii też kartę (chyba z domu Mars) która zmusza przeciwnika stworzenie do przejęcia aemberu od swojego Pana - Co się dzieje z kolei jak ta postać zginie ? Jeśli jest to banalne to przepraszam za pytanie ale mam wciąż wątpliwości.
KeyForge - pytania i wątpliwości
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
KeyForge - pytania i wątpliwości
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- hadrian
- Posty: 547
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 20 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Zgodnie z instrukcją kiedy ginie stwór na którym leżym Aember to ten Aember trafia do przeciwnika. Jest to istotne w przypadku karty Marsjan która powoduje że stwór przeciwnika przejmuje Aember ale ze swojej strony.
W skrócie, jak ginie mój stwór i jest na nim Aember to niezależnie od tego skąd ten Aember się wziął to idzie on do mojego przeciwnika.
Large Hadrian Collider
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Capture to jest takie przetrzymanie cudzego amberu głównie. Twoi kolesie przechwytują amber przeciwnika i trzymają go, póki nie zostaną zniszczeni. Natomiast zmuszanie przeciwnika do capturowania swojego amberu, to taka trochę kradzież przez pośrednika. Mój stwór zabiera mój amber, ty zabijasz tego stwora i amber zgodnie z zasadami leci do ciebie. Dobra metoda na kradzież, dobra metoda na zniechęcenie przeciwnika do zabijania sobie stworów, które przy ginięciu odpalają mu jakieś fajne efekty.
-
- Posty: 938
- Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 34 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Teraz już wszystko jasne. Miałem wątpliwości bo oglądając film z gry od FFG na YT były pokazywane sytuacje właśnie z tą postacią Marsjanina każącego przechwytywać aember od swojego właściciela.
Umiejętność "nieuchwytny" dotyczy jedynie obrażeń, które zadają sobie bezpośrednio stworzenia ? A co z obrażeniami z innych umiejętności, które zadają obrażenia np. przed walką albo po niej ?
Umiejętność "nieuchwytny" dotyczy jedynie obrażeń, które zadają sobie bezpośrednio stworzenia ? A co z obrażeniami z innych umiejętności, które zadają obrażenia np. przed walką albo po niej ?
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2019, 12:39 przez sirafin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bartoszeg02
- Posty: 574
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 44 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
1) Jeżeli mam marsjanina z aemberem na sobie to czy mogę go użyć do zrobienia klucza?
2) Czy umiejętność doskok działa również w obronie? Czy tylko jak atakuję?
2) Czy umiejętność doskok działa również w obronie? Czy tylko jak atakuję?
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Ad. 1)
Ad. 2)
Doskok działa tylko wtedy, gdy używasz stworzenia.
Spoiler:
Doskok działa tylko wtedy, gdy używasz stworzenia.
Spoiler:
- Bartoszeg02
- Posty: 574
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 44 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Mam pytania odnośnie karty "Jeździec Głodu" ("Zagranie/Walka/Zbieranie: Zniszcz stworzenie o najmniejszej sile.")(siła 5).
1) Jeśli dobrze rozumiem to stworzenie o najmniejszej sile ze wszystkich stworzeń, moich i przeciwnika?
2) Jeśli ta karta jest najsłabszą w grze to niszczy sama siebie, np. przy wejściu do gry?
1) Jeśli dobrze rozumiem to stworzenie o najmniejszej sile ze wszystkich stworzeń, moich i przeciwnika?
2) Jeśli ta karta jest najsłabszą w grze to niszczy sama siebie, np. przy wejściu do gry?
- Wothan
- Posty: 536
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Jak to jest z tą siłą i żywotnością Stworzeń? Jest to to samo? Zwiększając/zmniejszając siłę stworzenia jednocześnie ma to wpływ na jego żywotność?
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Nie. Obrażenia nie zmniejszają siły stworzenia. Siła wyznacza, ile obrażeń zadaje stworzenie i po przyjęciu ilu obrażeń zostaje zniszczone.
- Atamán
- Posty: 1374
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 629 times
- Been thanked: 296 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Jeśli przez "żywotność" rozumiesz ilość obrażeń, które trzeba zadać stworzeniu, by je zniszczyć, to odpowiedź jest twierdząca: tak, to jest to samo co siła.
Zatem zwiększenie/zmiejszenie siły zwiększy/zmniejszy tak rozumianą "żywotność". W szczególności obniżenie siły do 0 automatycznie zniszczy stworzenie.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4763
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Rumia
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 936 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Siła istot w Keyforge'u się nie zmienia pod wpływem ran. Jeśli istota z siłą 5 dostanie 2 rany, to nadal ma siłę 5. Z tym że jeszcze 3 rany dostanie i ginie.
Sprzedam nic
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Ale namieszaliście. Jakbym nie wiedział o co chodzi to pewnie po przeczytaniu waszego tłumaczenia nic bym dalej nie zrozumiał 
To może ja spróbuje namieszać mniej
Podsumowując:
-wykładając stworzenie na stół jego Siła określa dwie statystyki: wartość obrażeń jaki zada w walce i ile obrażeń może przyjąć zanim zostanie zniszczone.
- kiedy stworzenie zostaje użyte do walki, zostaje wyczerpane, a kontrolujący je gracz wybiera jako cel ataku 1 ze stworzeń kontrolowanych przez przeciwnika.
Oba stworzenia zadają sobie nawzajem liczbę obrażeń równą swojej sile (wartość na lewo od nazwy karty). Wszystkie obrażenia są zadawane równocześnie.
Wartość wartość obrażeń się nie zmienia i dalej jest równy sile. Za to ilość punktów życia jest obniżona o znaczniki obrażeń położone na karcie w wyniku walki.
Przykład:
Przykład. Tomek aktywował w tej turze dom Sanctum i zadecydował, że użyje do walki Sir Filara (siła 4 | pancerz 2).
Wyczerpuje Sir Filara i wybiera jedno ze stworzeń przeciwnika, Czerwonego Machera (siła 3). Sir Filara zadaje Czerwonemu Macherowi 4 obrażenia, a Czerwony Macher próbuje zadać mu 3 obrażenia, ale 2 z nich zostają powstrzymywane przez pancerz Sir Filara. Zadane obrażenia są jednocześnie umieszczane na obu stworzeniach. Siła Czerwonego Machera wynosi zaledwie 3, a stworzenie ma na sobie teraz 4 obrażenia, zostaje więc zniszczonej i umieszczone na stosie kart odrzuconych swojego właściciela. Sir Filar pozostaje w grze z 1 obrażeniem.
Jeśli chodzi o znaczniki +1 siły:
Kiedy jakieś stworzenie otrzymuje „znacznik siły +1”, kładzie się na nim jeden żeton tego stanu. Za każdy taki żeton znajdujący się na stworzeniu, jego siła jest zwiększona o 1.
Czyli dostaje +1 do obrażeń jakie może przyjąć zanim zostanie zniszczone i +1 do ilości zadawanych obrażeń.

To może ja spróbuje namieszać mniej

Podsumowując:
-wykładając stworzenie na stół jego Siła określa dwie statystyki: wartość obrażeń jaki zada w walce i ile obrażeń może przyjąć zanim zostanie zniszczone.
- kiedy stworzenie zostaje użyte do walki, zostaje wyczerpane, a kontrolujący je gracz wybiera jako cel ataku 1 ze stworzeń kontrolowanych przez przeciwnika.
Oba stworzenia zadają sobie nawzajem liczbę obrażeń równą swojej sile (wartość na lewo od nazwy karty). Wszystkie obrażenia są zadawane równocześnie.
Wartość wartość obrażeń się nie zmienia i dalej jest równy sile. Za to ilość punktów życia jest obniżona o znaczniki obrażeń położone na karcie w wyniku walki.
Przykład:
Przykład. Tomek aktywował w tej turze dom Sanctum i zadecydował, że użyje do walki Sir Filara (siła 4 | pancerz 2).
Wyczerpuje Sir Filara i wybiera jedno ze stworzeń przeciwnika, Czerwonego Machera (siła 3). Sir Filara zadaje Czerwonemu Macherowi 4 obrażenia, a Czerwony Macher próbuje zadać mu 3 obrażenia, ale 2 z nich zostają powstrzymywane przez pancerz Sir Filara. Zadane obrażenia są jednocześnie umieszczane na obu stworzeniach. Siła Czerwonego Machera wynosi zaledwie 3, a stworzenie ma na sobie teraz 4 obrażenia, zostaje więc zniszczonej i umieszczone na stosie kart odrzuconych swojego właściciela. Sir Filar pozostaje w grze z 1 obrażeniem.
Jeśli chodzi o znaczniki +1 siły:
Kiedy jakieś stworzenie otrzymuje „znacznik siły +1”, kładzie się na nim jeden żeton tego stanu. Za każdy taki żeton znajdujący się na stworzeniu, jego siła jest zwiększona o 1.
Czyli dostaje +1 do obrażeń jakie może przyjąć zanim zostanie zniszczone i +1 do ilości zadawanych obrażeń.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2019, 16:21 przez polwac, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
Re: KeyForge (Richard Garfield)
hej
próbuję się przekonać do gry, ale niektóre karty rozkładają mi ręce.
co oznaczają terminy "przyjazne stworzenie" oraz "archiwum". Mam jakąś kartę co każe mi archiwizować i z tego co czaję moge zabrac aktywny dom z archiwum na rękę ale po co to wogóle i jak to się robi??
próbuję się przekonać do gry, ale niektóre karty rozkładają mi ręce.
co oznaczają terminy "przyjazne stworzenie" oraz "archiwum". Mam jakąś kartę co każe mi archiwizować i z tego co czaję moge zabrac aktywny dom z archiwum na rękę ale po co to wogóle i jak to się robi??
- czarny kapelusz
- Posty: 190
- Rejestracja: 20 wrz 2017, 23:19
- Has thanked: 84 times
- Been thanked: 80 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Kliknij sobie w link zawarty w 5 poście tego tematu, przeczytaj i sam sobie odpowiesz
Moim zdaniem nie da się w to grać nie czytając instrukcji...

- Wothan
- Posty: 536
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Eee, czyli inne karty, które wpływają na siłę stworzenia, wpływają jednocześnie na żywotność? Np.jeśli Stworzenie o sile 4, jeśli jest na flance dostaje +2 do siły to znaczy, że ma 6 siły i żywotności?polwac pisze: ↑10 kwie 2019, 12:00 Jeśli chodzi o znaczniki +1 siły:
Kiedy jakieś stworzenie otrzymuje „znacznik siły +1”, kładzie się na nim jeden żeton tego stanu. Za każdy taki żeton znajdujący się na stworzeniu, jego siła jest zwiększona o 1.
Czyli dostaje +1 do bazowych punktów życia i +1 do ilości zadawanych obrażeń.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4763
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Rumia
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 936 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Tak.
Nie czytałem polskiej instrukcji. Naprawdę wyróżnia się w niej dwa słowa: siłę i żywotność? Takiego mylącego rozróżnienia nie ma w angielskiej instrukcji, którą mam na dysku.
Nie czytałem polskiej instrukcji. Naprawdę wyróżnia się w niej dwa słowa: siłę i żywotność? Takiego mylącego rozróżnienia nie ma w angielskiej instrukcji, którą mam na dysku.
Sprzedam nic
- polwac
- Posty: 2593
- Rejestracja: 09 mar 2017, 19:50
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 1174 times
- Been thanked: 462 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Siła to siła. Mam wrażenie, że niektórzy po prostu niedokładnie czytają instrukcję i stąd rodzą się takie pytania.
Paweł
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
"Jedyny sposób, aby zwyciężyć w kłótni, to unikać jej." - Dale Carnegie
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 197 times
- Been thanked: 646 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Jest dokładnie tak jak pisał poprzednik - siła to siła. Nie ma punktów życia ani innych rzeczy. Są za to dwa proste warunki: po pierwsze atakując w walce zadajesz tyle obrażeń ile masz siły, po drugie jeśli liczba znaczników obrażeń dorówna twojej sile to giniesz. Dodawanie znaczników siły do postaci nie zwiększa jej punktów życia, bo nie ma czegoś takiego jak punkty życia. Zwiększa za to ilość obrażeń jaką postać może przyjąć i liczbę obrażeń jaką zadaje w walce. Jest to tak proste, że nie ma potrzeby komplikować tego skrótami myślowymi z punktami życia.
Z archiwizacją też jest prosto - jeśli jakiś efekt każe ci zarchiwizować kartę, to odkładasz ją na bok zakrytą na kupkę zwaną archiwum. Gdy w swojej turze po wybraniu domku, możesz podnieść z archiwum na rękę wszystkie karty. I tyle.
Po co to robić? Różnie bywa. Raz chcesz zrobić sobie turę, gdzie zagrasz wiele kart tego domku, raz chcesz pozbyć się jakiejś karty (swojej czy przeciwnika) z gry albo skrócić sobie deck. Dostajesz narzędzie o określonym działaniu, jak je wykorzystasz to już twoja sprawa.
Przyjazne tobie stworzenie to stworzenie kontrolowane przez ciebie.
Z archiwizacją też jest prosto - jeśli jakiś efekt każe ci zarchiwizować kartę, to odkładasz ją na bok zakrytą na kupkę zwaną archiwum. Gdy w swojej turze po wybraniu domku, możesz podnieść z archiwum na rękę wszystkie karty. I tyle.
Po co to robić? Różnie bywa. Raz chcesz zrobić sobie turę, gdzie zagrasz wiele kart tego domku, raz chcesz pozbyć się jakiejś karty (swojej czy przeciwnika) z gry albo skrócić sobie deck. Dostajesz narzędzie o określonym działaniu, jak je wykorzystasz to już twoja sprawa.
Przyjazne tobie stworzenie to stworzenie kontrolowane przez ciebie.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2019, 15:12 przez donmakaron, łącznie zmieniany 2 razy.
- BartP
- Administrator
- Posty: 4763
- Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
- Lokalizacja: Rumia
- Has thanked: 397 times
- Been thanked: 936 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
To nie do końca prawda. Wybrawszy domek, możesz albo wciąć całe archiwum do ręki albo nie brać w ogóle. Nie można brać jego części.donmakaron pisze: ↑11 kwie 2019, 09:53Z archiwizacją też jest prosto - jeśli jakiś efekt każe ci zarchiwizować kartę, to odkładasz ją na bok zakrytą na kupkę zwaną archiwum. Gdy w swojej turze wybierasz domek, możesz podnieść z archiwum na rękę karty tego domku z archiwum. I tyle.
Sprzedam nic
- Wothan
- Posty: 536
- Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
- Lokalizacja: Mazury
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 18 times
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Ok, aby zamknąć ostatecznie temat, chciałbym go przerobić na podstawie tej karty:

1. Jeśli właściciel nie ma żadnych wykutych kluczy to Grzyboczłek ma siłę 11, tak?
2. Jeśli wrogie stworzenie zada mu np. 5 obrażeń to siła Grzyboczłeka będzie wynosić 6, tak?
3. Każdy wykuty klucz z automatu obniży mu siłę o 3, tak?

1. Jeśli właściciel nie ma żadnych wykutych kluczy to Grzyboczłek ma siłę 11, tak?
2. Jeśli wrogie stworzenie zada mu np. 5 obrażeń to siła Grzyboczłeka będzie wynosić 6, tak?
3. Każdy wykuty klucz z automatu obniży mu siłę o 3, tak?
Re: KeyForge (Richard Garfield)
Gracz kontrolujący, a nie właściciel, ale ogólnie - TAK.1. Jeśli właściciel nie ma żadnych wykutych kluczy to Grzyboczłek ma siłę 11, tak?
NIE - będzie miał 11 siły i 5 obrażeń. Jak dostanie kolejne 2 to będzie miał 11 siły i 7 obrażeń. A jak dostanie kolejne 4 to będzie miał 11 siły i 11 obrażeń i zostanie zniszczony.2. Jeśli wrogie stworzenie zada mu np. 5 obrażeń to siła Grzyboczłeka będzie wynosić 6, tak?
TAK, każdy wykuty klucz kontrolującego gracza.3. Każdy wykuty klucz z automatu obniży mu siłę o 3, tak?