
Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - pytania i wątpliwości
- sirafin
- Użytkownik wspierający
- Posty: 2709
- Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Been thanked: 147 times
Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - pytania i wątpliwości
Niepotrzebnie to komplikujesz. Uderzenie dodaje trafienia do ataku, nie generuje dodatkowych akcji ani dodatkowych ataków (skąd pomysł, że to robi?). Normalnie uderzenie dodaje trafienia do twojego ataku, efekt karty pozwala go użyć do czyjegoś ataku. I tyle. Doszukiwanie się w tym drugiego i trzeciego dna nie jest potrzebne - w większości gier brzytwa Ockhama twoim przyjacielem jest 

- YoYo
- Użytkownik wspierający
- Posty: 369
- Rejestracja: 02 sty 2018, 21:07
- Lokalizacja: Wawa
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 29 times
- Kontakt:
Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - pytania i wątpliwości
A tak przy okazji, jak korzystacie z kart terenu? W zasadzie jakoś sobie uświadomiłem, że nigdy nie miałem żadnej opcji czy informacji w appce by je ciągnąć. Więc jak rozumiem, to są tylko "przypominajki" tego co jest i tak opisane w aplikacji, klikając daną rzecz na mapie po prostu mamy informację o tym jak dany teren wpływa na postać. Tak robiliśmy właśnie, nigdy natomiast kart terenu nie wyjmowaliśmy.
Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - pytania i wątpliwości
Cześć, czy mieliście sytuację, że podczas grania we Władcę Pierścieni - Podróże przez Śródziemie - Zarzewie Wojny, po fazie cienia, aplikacja zamiast przejść do fazy akcji, zawiesiła się i utknęła w fazie cienia bez możliwości wykonania żadnej akcji? Byliśmy na końcówce kampanii, gdy pojawił się Czarnoksiężnik z Angmaru (figurka z dodatku „Udręki Pustkowi”), pojawił się tekst w języku angielskim, po czym gra utknęła i nic nie dało się zrobić… podejrzewamy, że uaktywnienie dodatku spowodowało błąd podczas rozgrywki. Trochę to frustrujące, bo graliśmy 2 godziny, byliśmy już na końcówce… Zastanawiamy się czy da się jeszcze odratować tę kampanię (może po aktualizacji aplikacji przez twórcę) czy wszystko na straty.
Pierwsze zdjęcie - moment pojawienia się Czarnoksiężnika podczas fazy cienia.
Drugie zdjęcie - widok po kliknięciu „Kontynuuj” - gra zastygła.
Pierwsze zdjęcie - moment pojawienia się Czarnoksiężnika podczas fazy cienia.
Drugie zdjęcie - widok po kliknięciu „Kontynuuj” - gra zastygła.
Spoiler:
Spoiler:
Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - pytania i wątpliwości
Dzięki serdeczne wszystkim zaangażowanym w dyskusję. Czytając wątek rozwiałem 90% wątpliwości jakie pojawiły się podczas pierwszego podejścia do kampanii.
Chciałbym dorzucić dwa pytania od siebie.
1. Ogłuszenie | Przeczytałem w tym wątku, że ogłuszenie nie jest równoznaczne z wyczerpaniem. Ogłuszony wróg nie kontratakuje pierwszego ataku, ale kolejne, do momentu wyczerpania, o ile nie jest wrogiem elitarnym, już tak. Atak na ogłuszonego przeciwnika nie skutkuje kontratakiem, ale wytrąca go ze stanu ogłuszenia. Czy to się zgadza? Uprzejma prośba o sprostowanie.
2. Usunięcie figurki gracza z gry | Podczas jednej z przygód ratowaliśmy się ucieczką. Warunkiem sukcesu było znalezienie się wszystkich bohaterów na polu z żetonem oddziaływania. Warunek udało się spełnić, ale jedna z trzech postaci nie przeszła testu ostatniej szansy próbując wyeliminować wrogów na tym polu i aplikacja nakazała usunięcie figurki bohatera z planszy. W tej samej rundzie pozostali bohaterowie skutecznie oddziaływali na żeton, prowokując wroga, a przygoda zakończyła się. Jak należałoby to rozpatrzyć, gdyby taka sytuacja zaszła, podczas gdy figurka trzeciej postaci została by usunięta z planszy będąc na innym polu z dala od żetonu oddziaływania?
Chciałbym dorzucić dwa pytania od siebie.
1. Ogłuszenie | Przeczytałem w tym wątku, że ogłuszenie nie jest równoznaczne z wyczerpaniem. Ogłuszony wróg nie kontratakuje pierwszego ataku, ale kolejne, do momentu wyczerpania, o ile nie jest wrogiem elitarnym, już tak. Atak na ogłuszonego przeciwnika nie skutkuje kontratakiem, ale wytrąca go ze stanu ogłuszenia. Czy to się zgadza? Uprzejma prośba o sprostowanie.
2. Usunięcie figurki gracza z gry | Podczas jednej z przygód ratowaliśmy się ucieczką. Warunkiem sukcesu było znalezienie się wszystkich bohaterów na polu z żetonem oddziaływania. Warunek udało się spełnić, ale jedna z trzech postaci nie przeszła testu ostatniej szansy próbując wyeliminować wrogów na tym polu i aplikacja nakazała usunięcie figurki bohatera z planszy. W tej samej rundzie pozostali bohaterowie skutecznie oddziaływali na żeton, prowokując wroga, a przygoda zakończyła się.
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 19 sty 2023, 08:21 przez Ouro, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik wspierający
- Posty: 288
- Rejestracja: 28 lis 2021, 20:44
- Has thanked: 135 times
- Been thanked: 82 times
Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - pytania i wątpliwości
1. "Ogłuszenie. Ten atak wyczerpuje grupę wrogów. Nawet elitarna grupa nie może kontratakować przeciwko temu atakowi." Czyli to jest wyczerpanie z dodatkowym efektem, że nawet elitarna grupa nie będzie kontratakować.
2. https://boardgamegeek.com/thread/249035 ... 7#35655497 . Gdy sam przechodziłem dany scenariusz chyba uznałem, że w takiej sytuacji jednak przegraliśmy. Ale w sumie - gdyby porażka chociaż jednego bohatera miałaby uniemożliwić wygranie takie scenariusza, to aplikacja powinna od razu go w chwili porażki gracza zakończyć.
Zagrałem ostatnio w monopoly pierwszy raz od nastu lat, chyba pierwszy raz w życiu znając dokładnie zasady. Osoby odpowiedzialne za produkcję i dystrybucję monopoly w 2022r. powinny być osądzone za zbrodnie wojenne. 90 minut bezdecyzyjnego rzucania 2k6.
Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - pytania i wątpliwości
1. Czyli należy uznać, że Ogłuszenie nakłada na przeciwnika efekt Wyczerpania. Wyczerpanie w aplikacji reprezentowane jest poprzez przyciemniony obraz danej grupy wrogów. Wyczerpana grupa nie może kontratakować żadnego z ataków w tej rundzie. Pomimo tego, po zakończeniu ataku na wyczerpaną grupę, aplikacja wyświetla zapytanie "Czy przeciwnik może kontratakować?". Rozumiem, że dla wyczerpanej grupy wybieram przycisk "NIE" do końca rundy. Zbiło mnie to z tropu. Nie mogę rozpoznać przypadku, w którym miałbym wybrać przycisk "TAK". Pomijam tutaj oczywiście wrogów elitarnych. W tym przypadku uznaję, że tylko atak z Ogłuszeniem nie jest kontratakowany, ale późniejsze zwykłe ataki już tak.
2. Tutaj poszliśmy dalej tylko dlatego, że bohater niezdolny do walki znajdował się na polu z żetonem oddziaływania. Gdyby padł nie docierając do niego, przygodę uznalibyśmy jako przegraną. Zastanawiam się jednak jak mają się do tego zasady.
2. Tutaj poszliśmy dalej tylko dlatego, że bohater niezdolny do walki znajdował się na polu z żetonem oddziaływania. Gdyby padł nie docierając do niego, przygodę uznalibyśmy jako przegraną. Zastanawiam się jednak jak mają się do tego zasady.
Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie
To jest komentarz, o którym napisałem powyżej.detrytusek pisze: ↑06 maja 2019, 22:51Czekaj, od początku.Sroczka pisze: ↑06 maja 2019, 22:16 Czyli dla jasności jeżeli postanawiam w obu akcjach zaatakować dwukrotnie to po pierwszej akcji ataku nie dostaje kontrataku a w aplikacji nie zaznaczam że wróg może wykonać kontratak tylko od razu wykonuje drugi atak i dopiero wtedy gdy przeżyje jakiś wróg mogę zarobić kontratak?
Po każdym Twoim ataku apka pyta się czy wróg może zaatakować i jeśli jest na tym samym obszarze co Ty to może. Jeśli jest ogłuszony to apka się nie zapyta ale trzeba pamiętać, że nie wszystkich się da ogłuszyć to po pierwsze, a po drugie to ogłuszenie działa tylko przez jeden atak czyli jeśli ogłuszysz w 1 ataku to wróg nie będzie kontratakował, wykonasz drugi atak już bez ogłuszenia i wróg po nim już będzie mógł kontratakować.
Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - pytania i wątpliwości
Dodatek Cieniste ścieżki. Pojmanie.
Spoiler fabularny.
Z góry dziękuję za komentarz.
Spoiler fabularny.
Spoiler:
- Hardkor
- Użytkownik wspierający
- Posty: 3392
- Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 869 times
- Been thanked: 529 times
- Kontakt:
Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - pytania i wątpliwości
Hej pytanie o dodatek - Władca Pierścieni Podróże przez Śródziemie Cieniste ścieżki.
Przeszliśmy z kolegą we 2 podstawkę. Podobała nam się, ale w drugiej połowie gry czuliśmy już zmęczenie przez speedrun jaki gra narzuca. Lecisz na złamanie karku do celu, brak czasu na eksplorację i jeśli pójdziesz w złą stronę/nie odgadniesz szybko o co chodzi w scenariuszu to porażka. Bardzo nas to denerwowało. Czy dodatek Cieniste Ścieżki poprawia to w jakiś sposób?
Przeszliśmy z kolegą we 2 podstawkę. Podobała nam się, ale w drugiej połowie gry czuliśmy już zmęczenie przez speedrun jaki gra narzuca. Lecisz na złamanie karku do celu, brak czasu na eksplorację i jeśli pójdziesz w złą stronę/nie odgadniesz szybko o co chodzi w scenariuszu to porażka. Bardzo nas to denerwowało. Czy dodatek Cieniste Ścieżki poprawia to w jakiś sposób?
Posiadam najwyższy (5%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
- Giermek
- Użytkownik wspierający
- Posty: 158
- Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
- Lokalizacja: Słubice (płocki)
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 26 times
Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - pytania i wątpliwości
Ouro, jeśli jeszcze masz wątpliwości co do kontrataku wyczerpanych wrogów, to jeszcze tak postaram się wyjaśnić:
wyczerpani zwykli wrogowie nie kontratakują - aplikacja nie zapyta Cię, czy wróg może kontratakować.
wyczerpani elitarni wrogowie mogą kontratakować - aplikacja zapyta Cię, czy wróg może kontratakować i Ty "decydujesz" biorąc pod uwagę pozycję - czy stoi na jednym polu z bohaterem, czy stoi w pobliżu i czy może atakować z dystansu.
Elitarnego wroga trzeba ogłuszać przy każdym ataku, by uniknąć kontrataku.
Natomiast co do pojmania, to myślę, że nie ma tu co ukrywać, ale może jestem w błędzie, więc umieszczę w spoilerze.
A zasady pojmania są w instrukcji dodatku chyba dobrze opisane i można tam wszystko znaleźć. Z najważniejszych spraw to (piszę z pamięci): figurka jest umieszczana poza planszą (my kładziemy przed graczem), nie dotyczą jej efekty, które wynikają z gry na planszy (np. wszyscy bohaterownie dostają 1 ranę, itp.), może robić zwiad podczas przegrupowania, jako akcje to głównie może (i powinna) próbować uciekać - do dyskusji może być, czy może wykonywać swoje akcje z planszetki postaci - według mnie tak. A po udanej ucieczce figurkę można ustawić na dowolnym zbadanym obszarze (my z tego korzystamy ku naszej korzyści).
wyczerpani zwykli wrogowie nie kontratakują - aplikacja nie zapyta Cię, czy wróg może kontratakować.
wyczerpani elitarni wrogowie mogą kontratakować - aplikacja zapyta Cię, czy wróg może kontratakować i Ty "decydujesz" biorąc pod uwagę pozycję - czy stoi na jednym polu z bohaterem, czy stoi w pobliżu i czy może atakować z dystansu.
Elitarnego wroga trzeba ogłuszać przy każdym ataku, by uniknąć kontrataku.
Natomiast co do pojmania, to myślę, że nie ma tu co ukrywać, ale może jestem w błędzie, więc umieszczę w spoilerze.
Spoiler:
- Giermek
- Użytkownik wspierający
- Posty: 158
- Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
- Lokalizacja: Słubice (płocki)
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 26 times
Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - pytania i wątpliwości
Ja nie zauważyłem żeby którykolwiek z dodatków zmieniał coś w tej kwestii. Nie będę zaś wchodził tu w dyskusję z Twoją tezą o narzucaniu przez grę speedrun'u

Re: Władca Pierścieni: Podróże przez Śródziemie - pytania i wątpliwości
Dziękuję. Kontratak mamy opanowany.
Tutaj raz spotkaliśmy się z informacją na koniec opisu w stylu "Postać została schwytana". Żadnego dodatkowego polecenia w stylu "Usuń figurkę z planszy" lub "Przyjmij kartę Uwięzienia/Pojmania". Po prostu krótkie info w tekście bez instrukcji co z tym zrobić. Graliśmy dalej i zignorowaliśmy, bo po prostu było to dla nas nieczytelne.Giermek pisze: ↑22 lut 2023, 11:07 Natomiast co do pojmania, to myślę, że nie ma tu co ukrywać, ale może jestem w błędzie, więc umieszczę w spoilerze.
A zasady pojmania są w instrukcji dodatku chyba dobrze opisane i można tam wszystko znaleźć. Z najważniejszych spraw to (piszę z pamięci): figurka jest umieszczana poza planszą (my kładziemy przed graczem), nie dotyczą jej efekty, które wynikają z gry na planszy (np. wszyscy bohaterownie dostają 1 ranę, itp.), może robić zwiad podczas przegrupowania, jako akcje to głównie może (i powinna) próbować uciekać - do dyskusji może być, czy może wykonywać swoje akcje z planszetki postaci - według mnie tak. A po udanej ucieczce figurkę można ustawić na dowolnym zbadanym obszarze (my z tego korzystamy ku naszej korzyści).Spoiler:
Dzięki za wyjaśnienie. Przy kolejnej okazji zastosujemy zasady Pojmania.