Descent czy Star Wars: Imperium Atakuje ?
: 05 lip 2019, 23:13
Mamy następujący wybór:
Descent kontra Star War: Imperium Atakuje
Obie gry są bardzo podobne bo oparte na tej samej mechanice (SW jest trochę nowsze i ma kilka delikatnych zmian - nie dyskwalifikuje to jednak Descenta bo te zmiany nie są jakieś olbrzymie)
Można powiedzieć, że SW jest unowocześnieniem Descenta ze zmienionym światem.
Chcemy gry głównie do gry na dwie osoby z nastawieniem na b.dobra kampanię (interesuje nas zarówno gra 1vs many jak i ful coop) i przeżywanie przygody. Obie tematyki nas interesują (wolelibyśmy odrobinę bardziej jednak SW bo częściej gramy i mamy gry fantasy). Poniżej moje wnioski i zestawienie z badań nad obiema grami. Może dodacie coś co mi umknęło i pomożecie dokonać wyboru ?
DESCENT:
- Tematyka: Świat Runebounda 3 (czyli takie dark fantasy)
- Figurki - jest i to sporo
- Gra typu Dungeon Crawler czyli przemierzanie "podziemi" na różnych mapach, walka z wrogami, i wykonywanie celów dla poszczególnych scenariuszy
- Kampania "papierowa" do grania 1 vs reszta graczy (czyli jedna osoba prowadzi Mrocznego Władcę który walczy z bohaterami aby nie udało im się wykonać celów scenariusza i sam też ma swoje cele)
- Na początku scenariusza Wszyscy gracze widzą całą plansze i wiedzą jakie są cele miscji
- Istnieje fanowski tryb prowadzenia Mrocznego Władcę (drukuje się wtedy jakieś karty i poczynania złych prowadzone są przez skrypty)
- Jest Polska aplikacja w której też są kampanię i można je wykonywać tak jak we Władcy Pierścieni czyli razem kontra aplikacja
- W podstawce jest ośmiu bohaterów (po dwóch dla każdej klasy: wojownik, mag, łotrzyk, wsparcie) i każda klasa ma do wyboru dwie podklasy (wojownik ma np berserkera i rycerza) w której to podklasie awansuje się (dokupując nowe umiejętności) swoje postacie między scenariuszami.
- Pomiędzy scenariuszami awansuje się postacie i dokupuje nowy ekwipunek
- Mroczny Władca ma też możliwości rozwoju i pomiędzy scenariuszami dokupuje potworki i umiejętności.
- Można grać każdy scenariusz niezależnie (tzn. nie musisz grać pełnej kampanii żeby zagrać tak sobie jakiś środkowy scenariusz)
- Jest masa dodatków z kampaniami, klasami, figurkami itp (w tym istnieją też małe dodatki które pozwalają grać full coop w wybrane papierowe scenariusze)
- Istnieje bardzo dużo fanowskich scenariuszy w internecie w które można grać 1 vs reszta graczy
- Jest niżej na BGG niż SW:IA (86 miejsce) (liczy się jednak, że pierwsze 500 gier na bgg jest godnych polecenia)
SW:Imperium Atakuje
- Tematyka: Star Wars !!!
- Figurki - jest i to sporo (kilka mniej niż w Descencie)
- Gra typu Dungeon Crawler czyli przemierzanie "podziemi" na różnych mapach, walka z wrogami, i wykonywanie celów dla poszczególnych scenariuszy.
- Kampania "papierowa" do grania 1 vs reszta graczy (czyli jedna osoba prowadzi Imperatora który walczy z bohaterami aby nie udało im się wykonać celów scenariusza i sam też ma swoje cele)
- Na początku scenariusza TYLKO Imperator zna cały scenariusz a gracze Rebelii nie wiedzą np. co jest za zamkniętymi drzwiami albo co pojawi się jak coś tam włączą.
- Istnieje fanowski tryb prowadzenia Imperatora (drukuje się wtedy jakieś karty i poczynania złych prowadzone są przez skrypty) - nie jest chyba aż tak rozwinięty jak dla Descenta ale istnieje
- Jest ANGIELKA aplikacja w której też są kampanię i można je wykonywać tak jak we Władcy Pierścieni czyli razem kontra aplikacja.
- W podstawce jest sześciu bohaterów i każdy z nich ma JEDNĄ ścieżkę rozwoju
- Pomiędzy scenariuszami awansuje się postacie i dokupuje nowy ekwipunek
- IMPERATOR ma też możliwości rozwoju i pomiędzy scenariuszami dokupuje potworki i umiejętności.
- NIE Można grać scenariuszy niezależnie - Trzeba grać pełną kampanię tak jak w WP
- Jest masa dodatków z kampaniami, klasami, figurkami itp
- Jest wyżej na BGG niż Descent (36 miejsce) (liczy się jednak, że pierwsze 500 gier na bgg jest godnych polecenia)
- Dodatkowy bardzo dobry Tryb Skirmish czyli taki bitewniak na planszy (każda ze stron ma swoje jednostki z unikatowymi umiejętnościami i walczą ze sobą lub zdobywają punkty jak w CS za capture the flag) - jest to jednak całkiem coś innego niż zwykła kampania i jest podobno bardzo dobre.
- W Polsce wydaje to Galakta i nie wiadomo czy będą to cały czas wspierać (np. na ten moment zapowiadają, że nie będą tłumaczyć aplikacji)
PLUSY
DESCENT
- Polska apka
- Lepszy (bardziej urozmaicony) rozwój bohaterów
- Dobry tryb "automatycznego Mrocznego Władcy"
- Podobno kampania z bardziej urozmaiconymi misjami
- Tańsze dodatki, podstawka w stosunku do SW o jakieś 20%
- Można rozgrywać pojedyncze scenariusze
- Scenariusze oficjalne do gry kooperacyjnej
SW:IA
- Świat Star Wars
- Udoskonalona mechanika (aktywacja postaci, kości walki, linia widzenia)
- Tryb Skirmishowy
- Tylko Imperator zna warunki scenariusza co daje efekt WOW dla Rebeli
- Mimo wszystko lepiej oceniana na BGG
Descent kontra Star War: Imperium Atakuje
Obie gry są bardzo podobne bo oparte na tej samej mechanice (SW jest trochę nowsze i ma kilka delikatnych zmian - nie dyskwalifikuje to jednak Descenta bo te zmiany nie są jakieś olbrzymie)
Można powiedzieć, że SW jest unowocześnieniem Descenta ze zmienionym światem.
Chcemy gry głównie do gry na dwie osoby z nastawieniem na b.dobra kampanię (interesuje nas zarówno gra 1vs many jak i ful coop) i przeżywanie przygody. Obie tematyki nas interesują (wolelibyśmy odrobinę bardziej jednak SW bo częściej gramy i mamy gry fantasy). Poniżej moje wnioski i zestawienie z badań nad obiema grami. Może dodacie coś co mi umknęło i pomożecie dokonać wyboru ?
DESCENT:
- Tematyka: Świat Runebounda 3 (czyli takie dark fantasy)
- Figurki - jest i to sporo
- Gra typu Dungeon Crawler czyli przemierzanie "podziemi" na różnych mapach, walka z wrogami, i wykonywanie celów dla poszczególnych scenariuszy
- Kampania "papierowa" do grania 1 vs reszta graczy (czyli jedna osoba prowadzi Mrocznego Władcę który walczy z bohaterami aby nie udało im się wykonać celów scenariusza i sam też ma swoje cele)
- Na początku scenariusza Wszyscy gracze widzą całą plansze i wiedzą jakie są cele miscji
- Istnieje fanowski tryb prowadzenia Mrocznego Władcę (drukuje się wtedy jakieś karty i poczynania złych prowadzone są przez skrypty)
- Jest Polska aplikacja w której też są kampanię i można je wykonywać tak jak we Władcy Pierścieni czyli razem kontra aplikacja
- W podstawce jest ośmiu bohaterów (po dwóch dla każdej klasy: wojownik, mag, łotrzyk, wsparcie) i każda klasa ma do wyboru dwie podklasy (wojownik ma np berserkera i rycerza) w której to podklasie awansuje się (dokupując nowe umiejętności) swoje postacie między scenariuszami.
- Pomiędzy scenariuszami awansuje się postacie i dokupuje nowy ekwipunek
- Mroczny Władca ma też możliwości rozwoju i pomiędzy scenariuszami dokupuje potworki i umiejętności.
- Można grać każdy scenariusz niezależnie (tzn. nie musisz grać pełnej kampanii żeby zagrać tak sobie jakiś środkowy scenariusz)
- Jest masa dodatków z kampaniami, klasami, figurkami itp (w tym istnieją też małe dodatki które pozwalają grać full coop w wybrane papierowe scenariusze)
- Istnieje bardzo dużo fanowskich scenariuszy w internecie w które można grać 1 vs reszta graczy
- Jest niżej na BGG niż SW:IA (86 miejsce) (liczy się jednak, że pierwsze 500 gier na bgg jest godnych polecenia)
SW:Imperium Atakuje
- Tematyka: Star Wars !!!
- Figurki - jest i to sporo (kilka mniej niż w Descencie)
- Gra typu Dungeon Crawler czyli przemierzanie "podziemi" na różnych mapach, walka z wrogami, i wykonywanie celów dla poszczególnych scenariuszy.
- Kampania "papierowa" do grania 1 vs reszta graczy (czyli jedna osoba prowadzi Imperatora który walczy z bohaterami aby nie udało im się wykonać celów scenariusza i sam też ma swoje cele)
- Na początku scenariusza TYLKO Imperator zna cały scenariusz a gracze Rebelii nie wiedzą np. co jest za zamkniętymi drzwiami albo co pojawi się jak coś tam włączą.
- Istnieje fanowski tryb prowadzenia Imperatora (drukuje się wtedy jakieś karty i poczynania złych prowadzone są przez skrypty) - nie jest chyba aż tak rozwinięty jak dla Descenta ale istnieje
- Jest ANGIELKA aplikacja w której też są kampanię i można je wykonywać tak jak we Władcy Pierścieni czyli razem kontra aplikacja.
- W podstawce jest sześciu bohaterów i każdy z nich ma JEDNĄ ścieżkę rozwoju
- Pomiędzy scenariuszami awansuje się postacie i dokupuje nowy ekwipunek
- IMPERATOR ma też możliwości rozwoju i pomiędzy scenariuszami dokupuje potworki i umiejętności.
- NIE Można grać scenariuszy niezależnie - Trzeba grać pełną kampanię tak jak w WP
- Jest masa dodatków z kampaniami, klasami, figurkami itp
- Jest wyżej na BGG niż Descent (36 miejsce) (liczy się jednak, że pierwsze 500 gier na bgg jest godnych polecenia)
- Dodatkowy bardzo dobry Tryb Skirmish czyli taki bitewniak na planszy (każda ze stron ma swoje jednostki z unikatowymi umiejętnościami i walczą ze sobą lub zdobywają punkty jak w CS za capture the flag) - jest to jednak całkiem coś innego niż zwykła kampania i jest podobno bardzo dobre.
- W Polsce wydaje to Galakta i nie wiadomo czy będą to cały czas wspierać (np. na ten moment zapowiadają, że nie będą tłumaczyć aplikacji)
PLUSY
DESCENT
- Polska apka
- Lepszy (bardziej urozmaicony) rozwój bohaterów
- Dobry tryb "automatycznego Mrocznego Władcy"
- Podobno kampania z bardziej urozmaiconymi misjami
- Tańsze dodatki, podstawka w stosunku do SW o jakieś 20%
- Można rozgrywać pojedyncze scenariusze
- Scenariusze oficjalne do gry kooperacyjnej
SW:IA
- Świat Star Wars
- Udoskonalona mechanika (aktywacja postaci, kości walki, linia widzenia)
- Tryb Skirmishowy
- Tylko Imperator zna warunki scenariusza co daje efekt WOW dla Rebeli
- Mimo wszystko lepiej oceniana na BGG