Strona 1 z 1

Mechanizm doboru dowolnej ilości kart

: 13 lip 2019, 21:56
autor: WalterAlfa
Witam!

Mam pytanie: czy zastosowany w grze "Star Wars: Rule the Galaxy" (Trefl) mechanizm dobierania dowolnej ilości kart aż do wyciągnięcia karty tzw. "ostrzału" jest oryginalny, czy był gdzieś już zastosowany?
A jeszcze konkretniej: czy taki mechanizm można zastosować w swojej grze? Zakładam, że gra może być wydana komercyjnie.

Pozdrawiam!

Re: Mechanizm doboru dowolnej ilości kart

: 13 lip 2019, 21:59
autor: seki
Każdy mechanizmy możesz zastosować we własnej grze. Mechanika nie jest chroniona prawami autorskimi.

Re: Mechanizm doboru dowolnej ilości kart

: 13 lip 2019, 22:08
autor: WalterAlfa
Dziękuję za odpowiedź.
Ciekawi mnie, czy takie coś ktoś już zastosował, czy autor Jarosław Basałyga to wymyślił.
A możesz podać jakiś link do tego aspektu prawnego tworzenia gier? Niby słyszałem już kilka razy taką opinię ale chciałbym coś konkretnie przeczytać, może jakiś precedens z procesu, itp. :)

Re: Mechanizm doboru dowolnej ilości kart

: 14 lip 2019, 09:25
autor: Brylantino
Nie ma gdzie o tym czytać - po prostu mechaniki gier nie podlegają pod prawa autorskie (chyba, że zostaną zarejestrowane w urzędzie patentowym i z tego co się orientuję, to tylko mechanika TAP z MTG została opatentowana, co nie zmienia faktu, że dalej można z niej korzystać dowolnie w swoich grach, ale musi być pod inną nazwą).

Wszelkie inne mechaniki, które nie zostały zarejestrowane (a nie zostały), po prostu mogą stanowić kopalnię pomysłów, z których bez problemu można korzystać.

A taka mechanika jest po prostu wariacją z Blackjacka (polskie Oczko) i potrafi występować pod różną postacią w grach (ostatnio nawet się pojawiło w formie dociągania z worka w Szarlatanach).

Jeżeli jednak bardzo Ci zależy, to wyszukanie tego w google zajmuje jakieś 2 sekundy.
http://scolalegis.com/jak-prawo-chroni- ... anszowych/

Re: Mechanizm doboru dowolnej ilości kart

: 14 lip 2019, 09:42
autor: MichalStajszczak
Mechanizm dociągania aż do chwili wylosowania pasującego "czegoś" znany jest również z całkiem innych gier, chociażby domina.