Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Tutaj można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SA INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
myciu
Posty: 9
Rejestracja: 21 cze 2011, 20:41
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: myciu »

Ja podstawkę kupiłem jakoś w czerwcu zeszłego roku i od tej pory mam cały wave 1 ( bez Wrecking Crew) Ant-mana, Wasp i wszystkie duże dodatki oprócz mutantów. Z zakupem nie było żadnych problemów a z małych rzeczy jedynie za Goblina dałem więcej niż 50 zł. Nie wiem jak jest dalej.
Vallarr pisze: 07 lut 2023, 13:58 Złamałem się i kupiłem podstawkę, oraz kilka hero packów - także miło mi, będziemy w tym razem :P
Obejrzałem i przeczytałem jakieś podstawowe buyers guide i chyba wszystko rozumiem, natomiast - nauczony boleśnie doświadczeniami z LotRa i Netrunnera - muszę spytać czy jest już jakiś content bez dodruków, rzadko dostępny lub niedostępny nawet? Niby nie mam nastawienia "muszę mieć wszystko", a to jest w miarę nowa gra, ale wolę wiedzieć ;)
Awatar użytkownika
Vallarr
Posty: 87
Rejestracja: 13 sty 2020, 07:46
Has thanked: 30 times
Been thanked: 15 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Vallarr »

Też się skusiłem od razu na ant-mana i od razu się zirytowałem mocno na pomysł potrójnej karty... koszulkowanie tego będzie zabawne. Każde, każde rozwiązanie jest słabe - czy to drukowanie proxów, czy jakieś specjalne plastikowe pojemniki do transformersów z etsy, granie bez koszulek czy (obawiam się, że i tak do tego dojdzie) przecięcie karty... :evil:
Nie, nie kupię dwóch paczek dla jednej, idiotycznie zaprojektowanej karty...
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1504
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 176 times
Been thanked: 533 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

Vallarr pisze: 12 lut 2023, 06:47 Też się skusiłem od razu na ant-mana i od razu się zirytowałem mocno na pomysł potrójnej karty... koszulkowanie tego będzie zabawne. Każde, każde rozwiązanie jest słabe - czy to drukowanie proxów, czy jakieś specjalne plastikowe pojemniki do transformersów z etsy, granie bez koszulek czy (obawiam się, że i tak do tego dojdzie) przecięcie karty... :evil:
Nie, nie kupię dwóch paczek dla jednej, idiotycznie zaprojektowanej karty...
To mnie najbardziej wnerwiła ekipa od fanowskich dodatków. Zamówiłem sobie pakiet z alternatywnymi grafikami głównie mając na uwadzę włąśnie Ant-mana i Wasp będąc przekonanym, że to oczywiste, że po tych wszystkich gadkach dadzą ich formy jako 2 osobne karty. No i dali 2 osobne... dając formę tiny 2x mniejszą niż zwykle, a formę gianta 2x większą niż zwykle, że dalej do normalnej koszulki, normalnego deck boxa nie wejdą.. arghhh :lol:
Awatar użytkownika
Ciuniek
Posty: 401
Rejestracja: 12 kwie 2012, 18:33
Lokalizacja: Babin k/ Lublina
Has thanked: 1 time
Been thanked: 372 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ciuniek »

Vallarr pisze: 12 lut 2023, 06:47 Też się skusiłem od razu na ant-mana i od razu się zirytowałem mocno na pomysł potrójnej karty... koszulkowanie tego będzie zabawne.
Jeśli już cierpisz na irracjonalną chorobę koszulkowania wszystkiego niezależnie od sensu takiego działania (podobnie jak ja) to do antmana i osy nadają się takie koszulki:
https://bit.ly/3E18SPN

a karta jest zaprojektowana błyskotliwie, nie idiotycznie. ;)
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: c08mk »

Vallarr pisze: 12 lut 2023, 06:47 Też się skusiłem od razu na ant-mana i od razu się zirytowałem mocno na pomysł potrójnej karty... koszulkowanie tego będzie zabawne. Każde, każde rozwiązanie jest słabe - czy to drukowanie proxów, czy jakieś specjalne plastikowe pojemniki do transformersów z etsy, granie bez koszulek czy (obawiam się, że i tak do tego dojdzie) przecięcie karty... :evil:
Nie, nie kupię dwóch paczek dla jednej, idiotycznie zaprojektowanej karty...
Instrukcja jak zrobić koszulki dla Mrówki i Osy
Awatar użytkownika
Vallarr
Posty: 87
Rejestracja: 13 sty 2020, 07:46
Has thanked: 30 times
Been thanked: 15 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Vallarr »

Na razie wrzuciłem w 88x125 i składam, ale to łączenie wygląda tak słabo, że spodziewam się, że lada moment samo się przerwie... :cry: No nic. Dzięki za podpowiedzi ;)
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: c08mk »

Dziś doszły do mnie nowości z MC. Akurat miałem dzień wolnego to wypróbowałem Gambita i Rogue. Z serii X-Menów te dwie postacie radzą sobie całkiem dobrze.
Gambit z możliwości Thwartu na Alter-Ego daje nowe możliwości w grze ale grając więcej na Alter-Ego nie można go ładować pod eventy więc ostatecznie trzeba balansować pomiędzy formą Hero.
Rogue co rundę może dołączać upgradea Touched dzięki któremu dostaje dodatkowe zdolności czy bonusy i w przeciwieństwie do Valkyrii może tego upgradea dołączać za free.
Z bardziej przydatnych kart to paczce Rogue znajduje się X-Gene, który pozwala X-Menom generować zasób wild. U Gambita Mutant education i X-Men instruction, które pozwalają wtasowywać w talię karty z discarda oraz żółty event Breaking and entering, który pozwala Thwarować z fromy Alter-Ego (tylko Spy lub Thief).

W sumie odkąd wyszli X-Meni jakoś ciężko się zabrać za granie ale z nowym zestawem kart pewnie coś jeszcze popróbuję przez weekend.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1504
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 176 times
Been thanked: 533 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

Ja narazie mam tylko duże pudło i się zastanawiam czy brać wszystkich teraz, czy czekać na jakieś info co wymyślili z tymi wielo-pakami.
c08mk pisze: 24 lut 2023, 22:16 Z bardziej przydatnych kart to paczce Rogue znajduje się X-Gene, który pozwala X-Menom generować zasób wild. U Gambita Mutant education i X-Men instruction, które pozwalają wtasowywać w talię karty z discarda oraz żółty event Breaking and entering, który pozwala Thwarować z fromy Alter-Ego (tylko Spy lub Thief).
X-Gene mi się mocno nie podoba, bo to taka karta pokroju Deft-Focus - sama w sobie piekielnie nudną karta, którą jednocześnie trudno nie włożyć do decku tam gdzie można.

Z kart Gambita najbardziej mi się podoba Bishop, na pewno (tzn. za 100 lat jakieś) będę chciał się pobawić spider-woman z protekcją i kitranie go pod jakieś OTK czy coś ;). Na plus Breaking and Entering, niby nic też prosty thwart, ale zachęcający do innego stylu gry bardziej opartego na alter-ego. Co prawda mało kto z niego teraz skorzysta, ale z drugiej strony fajnie, że trzymają się tego klimatu, że Spy może więcej w alter-ego. War room też cieszy, mocno nie lubię kart bazujących na minionach a tutaj delikatnie supporcik w 1 sztuce, który pomoże w scenariuszach opartych jak miniony i super nie wiadomo jak nas nie osłabi w scenariuszach bez minionów.

U Rogue już gorzej, mam takie wrażenie, że jej precon to najnudniejszy zbiór kart ever. Jak nie reprint, to karty które i tak dają wrażenie, że coś takiego podobnego już było. Za to mega ciekawy wydaje się med-lab. Podoba mi się sama idea zachęcania graczy do nie używania sojuszników jako chump-blockerów, trzymanie sojusznika 24/7, dodatkowo są poniekąd zasób tańsi niż normalnie. W sumie to zawsze można grać z Ant-manem i Team training i spamować nim co turę, co nie?

PS: to nie jest pierwszy moment w historii gdzie mam wszystko wydane i nic w zapowiedziach?
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: c08mk »

Ayaram pisze: 24 lut 2023, 23:30 ...
PS: to nie jest pierwszy moment w historii gdzie mam wszystko wydane i nic w zapowiedziach?
Też to zauważyłem ale może właśnie robią jakiś revised tak jak zbiorcze paczki hero. Dodatkowo zauważyłem też że umieścili wszystkie rulesheety na stronie z paczek hero i scenariuszy. Może jakiś nowy FAQ jest w przygotowaniu?
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Też myślę, że będzie zmiana formatu i stąd ta przerwa. Paczki stają się pewnie zbyt drogie w dystrybucji i kłopotliwe logistycznie. Zresztą jeśli tego nie zrobią to za chwilę będziemy płacić 80zl za hero pack...Łączy się też to z wypowiedzią, że mamy jeszcze trochę poczekać na nowe info ale będzie ekscytujące(pracownik FFG na Discord)
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1504
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 176 times
Been thanked: 533 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

brazylianwisnia pisze: 25 lut 2023, 02:27 Łączy się też to z wypowiedzią, że mamy jeszcze trochę poczekać na nowe info ale będzie ekscytujące(pracownik FFG na Discord)
Co do tego eskcytujące w czasach PR-owskich gadek... Jakiś czas temu Blizzard napisał artykuł dotyczący e-sportu w Hearthstonie. W uproszczeniu - że będzie mniej kasy, mniej turniejów, brak turniejów dla "zwykłych śmiertelników" mniej inicjatyw i generalnie wszystko mniej. Sam Blizz miał świadomość tego jak negatywne są to zmiany, że dodał FAQ tłumaczący, że gra jeszcze nie upada. I nie może było by nic dziwnego, gdyby nie fakt, że tekst był wprost najeżony tego typu tekstami:

Obrazek

Taka mała dygresja. Oczywiście dalej mam nadzieje, że w przypadku Marvela to będzie faktycznie ekscytujące ;)

Wracając to w Marvela to jak dla Was? Pomijając kwestie oczywiście ceny - co fajniejsze - raz święta, czy częściej mniejsze przyjemności?

U mnie zdecydowanie #teammalepaczki. Po doświadczeniach z LOTRa i Marvela (Lotra ogrywałem głównie wrzucając wszystko pakietami, Marvela ślamazarnie małymi pakietami) i dużo więcej pod kątem funu lubię właśnie ten wariant. W przypadku ogrywanie cyklami to taki rollecoaster - Duży hype przy zapowiedziach, duża podjarka jak gra przychodzi, potem okres gdzie to powszechnieje, gdzie gra trafia rzadziej na stół i tak w powtarzających się cyklach. Przy tym jak teraz wygrywam - nie ma takiego efektu WOW, nie wywracam tak nic w grze do góry nogami, ale za to właściwie 24/7 mam uczucie, że gram w coś nowego. No i buduje tysiąc razy więcej decków niż wcześniej, bo zawsze fajnie zrobić parę decków z nowymi kartami, a w "dużym zestawie" to się olewało 80% słabszych kart i skupiało na tych najfajniejszych.

Ostatnio w ogóle zacząłem LOTRa ogrywać "od zera" i pierwotnie właśnie chciałem grać wrzucając całe cykle do puli kart przy deckbuildingu, ale po krótkim czasie się przerzuciłem na wersje z wrzucaniem kart z małych pakietów ;) I jest spoko.

Chociaż widzę świat gdzie ta zmiana będzie bardzo subiektywnie na plus - Jeśli po zmianach wyjdzie, że będzie wychodzić proporcjonalnie więcej scenariuszy kosztem modular setów/kart gracza
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3341
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1960 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ardel12 »

Ja preferuję podejście jak w AH zrobili. Jeden duży zestaw. Łatwiej wtedy takiego dorwać z darmową przesyłką niż kolejne paczki wychodzące co miesiąc, które notebane właśnie zwykle kitrałem miesiącami w jedno zamówienie by przyoszczędzić... Dodatkowo cenowo to wychodzi lepiej dla nas.

Ja jestem daleko w tyle za obecnie wychodzącymi paczkami jak chodzi o ogrywanie. Z zakupów to brakuje mi już tylko ostatnich kilku paczek z X-men(Gambita i Rogue). Kupuję i ja przechodzę w stan zamrażarki, nie kupuję kolejnych i ogrywam co mam, bo już mi się dodatki wysypują nieotwarte zewsząd.

Gra dla mnie dalej świetna i każda partia to czysty fun. Choć czasem zdarzy się partia, że przeciwnika na expercie walcuję jak chcę i partia jest nudnawa, ale to wina nowszych postaci VS starzy przeciwnicy.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Marvel raczej się nie zwija bo to Champions i Arkham ciągną za uszy FFG. Myślę, że to nie jest PRowe gadanie. Szczególnie, że tu nie ma takich kosztów jak w i competitive LCG więc czemu mieliby to robić?
Wole małe paczki i wolałem w Arkham pod kątem hypeu i otrzymywania regularnie nowego info bo co miesiąc coś się działo. Jednak mój portfel woli wydania zbiorcze. Jak przyjdzie nam płacić 80zl + 15zl wysylka za hero pack to troche przegięcie już. Lepiej by było to dostać przykladowo w cenie 6 hero pack za 360zl + kampania bez bohaterów za 140zl. W ten sposób łatwiej przemycić tez mniej popularnych bohaterów.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
ScorpZero
Posty: 426
Rejestracja: 05 paź 2020, 10:41
Has thanked: 177 times
Been thanked: 114 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: ScorpZero »

Mnie osobiście jakoś bardziej ciągną postacie i modular sety + wrogowie.
Za kampaniami nie przepadam, nie pasują mi do Marvela, o którym raczej myślę jak o naparzance że złolem.

Ja widzę MC tak: wybierz hero, wybierz villaina, dorzuć modular sety -> baw się. W takiej formie uważam, że gra jest świetna.

Dlatego też życzyłbym sobie więcej paczek w stylu Hooda, czy Mojomanii. ;⁠-⁠)
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

ScorpZero pisze: 25 lut 2023, 10:09 Mnie osobiście jakoś bardziej ciągną postacie i modular sety + wrogowie.
Za kampaniami nie przepadam, nie pasują mi do Marvela, o którym raczej myślę jak o naparzance że złolem.

Ja widzę MC tak: wybierz hero, wybierz villaina, dorzuć modular sety -> baw się. W takiej formie uważam, że gra jest świetna.

Dlatego też życzyłbym sobie więcej paczek w stylu Hooda, czy Mojomanii. ;⁠-⁠)
No ale kampanie to poprostu zestaw 5 villainow. Sam tryb kampanii jest raczej słaby. Dla mnie z tym wyborem hero to tak nie do końca. Jak już poświęcę te 2-3 godziny na budowę decku to będę grał danym bohaterem jakąś małą serie.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1504
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 176 times
Been thanked: 533 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

Ano kampanie są raczej na raz. Sam gram ogrywając deck 5 scenariuszy z kampanii, ale tak czy siak ogrywając je dalej w trybie stand-alone ;)

Mamy teraz jak dobrze liczę 43 bohaterów i tylko 36 scenariuszy. Sam gram ogrywając po kolei bohaterów i jest w tym momencie na Draxie, podczas gdy scenariusze/kampanie otwieram na bieżąco do SM + dodatkowo w obiegu 10 fanowskich scenariuszy i dalej czuje, że to po stronie scenariuszy mam niedosyt.
Awatar użytkownika
Beskid
Posty: 986
Rejestracja: 29 sie 2021, 21:52
Has thanked: 731 times
Been thanked: 221 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Beskid »

brazylianwisnia pisze: 25 lut 2023, 09:43 Jak przyjdzie nam płacić 80zl + 15zl wysylka za hero pack to troche przegięcie już.
Już jest znaczący skok niestety. Z pomocą Shopee mozna było kupować heropaczki po 40-50 zł, czasem taniej. Od Cyclops ceny poszybowały +20/30 zł
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1504
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 176 times
Been thanked: 533 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

Kontynuując uzupełnianie wstecz deck-techów tym razem SpiderMan na protekcji pod Novę z kartami do Ms. Marvel włącznie.

Ojj generalnie tak jak przy Ms. marvel chyba był najmniejszy hype jeśli chodzi o 1wszą falę, tak dla mnie ten pakiecik to był największy gamechanger. Lockjaw w końcu pozwolił na to, że protekcją i agresją zaczęło się grać po prostu przyjemnie. Wcześniej to grając takim zielonym spider-man to jak side scheme wlatywał, nie daj boże jeszcze z ikonką hazardu to się płakać chciało ;) No i Nova to też taka niby prosta karta, ale jakoś te jego pstryczki za 2 jakoś dziwnie przyjemne są ;)
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: c08mk »

Udało mi się zagrać nowościami na weekendzie.
Rogue: będę musiał jeszcze przemyśleć jak zrobić dla niej optymalne talie. Na razie nie czuję tej postaci. Na jej jeden efekt eventów warto zwrócić uwagę jeżeli ktoś nie gra solo: Superpower Adaptation pozwala pożyczyć eventa od innego gracza. Rzutu tarczą Rogue nie zrobi (bo nie ma tarczy) ale już Hulk Smash tak.
Gambit: ta postać jest z kolei świetna do solowania. Możliwość usuwania threat na formie Alter-Ego to jedno ale jeszcze lepszym efektem jest to, że Gambit może manipulować talią Encounter (w niewielkim zakresie ale do solo wystarcza). Jak dla mnie ta postać to strzał w dziesiątkę.
Co do kart to X-Gene jest jednak trochę przereklamowany. Owszem pomaga opłacać koszty ale tylko eventy postaci można tym opłacić. Ostatecznie karta jest dobra ale nie jest kolejny Deft Focus, który jednak trochę więcej kart potrafił wprowadzić do gry (np. Upgrade czy karty aspektów też mogą mieć odpowiedniego traita dla Deft Focus).
Za to Mutant Education mogę ocenić znacznie wyżej. Takie karty mogą być trzy w talii, a każda może zwrócić z discarda do decku 2 karty postaci. W najlepszym przypadku 6 kart będzie z powrotem w talii, a ponieważ talia z czasem się zmniejsza więc te karty szybciej będą siadały na rękę.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1504
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 176 times
Been thanked: 533 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

Uzupełniania ciąg dalszy. Dalej w kolejności mamy Thora.

Thor jest dla mnie tym, czym dla większości graczy jest Hulk. Zdecydowany nr 1 w kategorii znienawidzonych postaci z 1 cyklu. Chociaż może w normalnym ogrywania trzeba go trochę odkurzyć... Dosłownie to chyba jedyna postać z 1 cyklu której nie wróciłem po czasie.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Thor to jest uber kozak. Uwielbiam nim grać bo gość ma takie potężne tury, że aż człowiek się ekscytuje. Jak wejdzie seria 3 tur pod rząd po 10-13 kart w ręku + God of thunder na stole to jest ogień. Na agresji jak na razie Thor i Ms Marvel to moje ulubione postacie. Do tego fajnie boostuje mu się ATK i nawala mean swing/skilled strike. Kto nie lubi Thora to radzę wystawić go na Ultrona.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2023, 03:33 przez brazylianwisnia, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1504
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 176 times
Been thanked: 533 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

brazylianwisnia pisze: 05 mar 2023, 09:11 Thor to jest uber kozak. Uwielbiam nim grać bo gość ma takie potężne tury, że aż człowiek się ekscytuje. Jak wejdzie seria 3 tur pod rząd po 10-13 kart w ręku + God of thunder na stole to jest ogień. Uwielbiam nim grać. Na agresji jak na razie Thor i Ms Marvel to moje ulubione postacie. Do tego fajnie boostuje mu się ATK i nawala mean swing/skilled strike. Kto nie lubi Thora to radzę wystawić go na Ultrona.
O, to ostatnie zdanie to niemal kwintesencja dlaczego go nie lubię :D Kiedyś jakiś youtuber w gameplayu Thora na agresji (już w wersji z dodatkami z Angelą, Bring it! itp.) powiedział mniej więcej takie zdanie: "jest to mega silny deck, ale grając nim wrzućcie jakiś modular set wypełnionymi minionami, bo po co się denerwować" i jak dla mnie to fajnie podsumowuje Thora.

Sam nie lubię grać wybierając przeciwników/modular sety pod postać, preferując losowe kombinacje, a wtedy no wychodzi różnie (pamiętna gra, kiedy przemieliłem cały encounter deck w 2 turze). Więc to też ma na pewno wpływ na taki, a nie inny odbiór postaci. No i "discard cards from the encounter deck until..." to chyba najmniej lubiana u mnie mechanika w całej grze.

No ale w normalnym ogrywaniu jestem akurat na etapie Draxa, to obiecuje go przetestować jakoś niedługo w wersji z Angelą i Bring it ;)
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4067
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 265 times
Been thanked: 932 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Ja jestem zwolennikiem right tool for the job. Wybieram scenariusze w jakie chce zagrać a następnie dobieram kim i jak będę to pokonywał. To standardowe podejście do karcianek gdzie gra rzuca Ci wyzwanie a Ty budujesz deck by jak najlepiej to wyzwanie pokonać. Nie wezmę Thora jak mam grać np z Rhino. Ogółem też, całkiem niezależnie od Thora, po porostu lubię grać scenariusze gdzie jest dużo mocnych Minionow i dużo się dzieje. Dlatego niemal zawsze dobieram 1-2 modulary z minionami. Zawsze jest dobry czas by Villain był wspierany przez Anachronautow i Dzieci Thanosa albo Sinister six i Iron spider Sinister six albo Wrecking crew itd.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1504
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 176 times
Been thanked: 533 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

Propozycja numer 6 na liście - Czarna pantera na agresji

Deck podobny do poprzedniego, tylko wolniejszy i bardziej nastawiony na kontrole. BP nie jest jakimś bohaterem, którego szczególnie lubię, ale jest mocno "consistent" pomimo aspektu zbroi. Mnóstwo zasobów, że można łatwo się rozkręcić. Z Tac team, jarnbjornem i sojusznikami na stole, nic z minionów nas nie zaskoczy. Z Lockjawem i bazowym 2 thw i naszą wakandą forever nic z side schemów nas nie zaskoczy.
Xoltro
Posty: 260
Rejestracja: 09 cze 2021, 12:50
Has thanked: 63 times
Been thanked: 70 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Xoltro »

Widzę sporo promocji na hero packi itd. i aż kusi by spróbować zagrać ponownie. Kiedyś odbiłem się od podstawki, ciężko znaleźć było kogoś do gry, a dużo się naczytałem o tym, że lepiej grać na dwie ręce niż true solo. Mówiąc szczerze mnie granie na dwie ręce jakoś super nie bawi i dlatego odpuściłem dalszą grę. Są tutaj osoby grające tylko true solo? Jak wygląda doświadczenie z gry, dużo się traci względem grania na dwie ręce i budowania fajnych combosów?
ODPOWIEDZ