Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
venomik
Posty: 540
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 249 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: venomik »

Ayaram pisze: 01 maja 2023, 08:43 Nie doszedł do tego czasu ani jedna karta preparation z Justice, za to doszedł do niej cały archetyp pod Shield na Justice. Wrzucenie nowej karty preparation typu "zdejmij 3 schema z side scheme, jak ten wchodzi do gry" czy coś w ten deseń - minimalnie odświeżyłoby postać, nowy archetyp - już tak. Więc dla mnie to nie kwestia, że nie dodają nowych rzeczy, tylko że trzeba troszkę się przełamać i próbować czegoś nowego starymi postaciami.
Wow, wow, spokojnie. Nie zakładaj niepotrzebnie, że muszę się w jakiś sposób przełamywać aby budować stare postacie w nowy sposób. Wręcz przeciwnie, zwykle tak robię - nie gram na tyle dużo w MC aby rozwijać jakiś powergaming i maksymalizować jakość talii, raczej wolę sobie zbudować coś zupełnie nowego wokół nowych kart. No, przynajmniej kiedy zagram juz parę razy nową postacią i teraz skupiam się na kartach z tego dodatku.
Natomiast nie do końca rozumiem porównanie co bardziej odświeży postać 'Jedna karta preparation vs cały nowy archetyp'. Wiadomo, że cały nowy archetyp. Ale ten archetyp nie składa się z jednej karty, ale z wielu i również w różnych aspektach.
A ja nie spodziewałem się przecież 30 zupełnie nowych kart zbudowanych pod daną postać. W przypadku Iron Mana wystarczyłoby kilka do kilku istniejących kart orzucić słówko Tech. Interakcja z tym słowem i tak jest póki co bardzo znikoma, raptem parę kart poza postacią Iron Mana. A jego pozwalałoby zbudować inaczej. I argument, że ta postać opiera się na własnych kartach zupełnie do mnie nie trafia. Wręcz przeciwnie - trochę nowych kart tech upgrade sprawiałoby, że można byłoby go budować wlaśnie nie pod jego własne karty.
W przypadku Preparation to oczywiście nieco więcej zabawy, bo tutaj jednak te karty mechanicznie działają inaczej, wiec trzeba byłoby je zbudować od nowa (zamiast dorzucać słówko Tech do tych tworzonych). Niemniej tutaj mówimy, jak dla mnie, o bardzo rozczarowującym podejściu i ubiciu praktycznie tego słowa zaraz po wypuszczeniu postaci, która się na nim opiera.
szczudel
Posty: 1432
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 99 times
Been thanked: 142 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: szczudel »

A jednak https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... of-blades/

Ciesze się, że nowy telepata.

PS: hinty postaci po cywilu to niech se FFG w ... wsadzi :/
Luxxxon
Posty: 31
Rejestracja: 30 mar 2023, 21:12
Has thanked: 18 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Luxxxon »

szczudel pisze: 02 maja 2023, 11:17 A jednak https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... of-blades/

Ciesze się, że nowy telepata.

PS: hinty postaci po cywilu to niech se FFG w ... wsadzi :/
Gdzieś widziałem po pierwszej zapowiedzi tej fali, że będzie angel, x-23, deadpool i właśnie psylocke, więc na razie się sprawdza. :D
szczudel
Posty: 1432
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 99 times
Been thanked: 142 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: szczudel »

Po tych zapowiedziach, jak dają bohaterów w cywilu, to może być absolutnie każdy.
Swoją drogą jak znasz dobrych ludzi to możesz mieć cały cykl już zaspoilowany
Także jak gdzieś te typy słyszaleś to niewykluczone, że dokładnie tak będzie i to żadne typy a nieoficjalny przeciek.
Muszczu
Posty: 78
Rejestracja: 13 wrz 2022, 16:03
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Muszczu »

Jest sens zaczynać przygodę z podstawowa znajomością języka angielskiego ? Chce spróbować jakiegoś LCG a klimat marvela najbardziej mi leży.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: RUNner »

Muszczu pisze: 03 maja 2023, 12:20 Jest sens zaczynać przygodę z podstawowa znajomością języka angielskiego ? Chce spróbować jakiegoś LCG a klimat marvela najbardziej mi leży.
Podstawowy angielski w zupełności wystarczy do ogarnięcia gry. Teksty mechaniczne są bardzo przejrzyście napisane wg mnie.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
andrzejstrzelba
Posty: 558
Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
Has thanked: 244 times
Been thanked: 291 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: andrzejstrzelba »

Muszczu pisze: 03 maja 2023, 12:20 Jest sens zaczynać przygodę z podstawowa znajomością języka angielskiego ? Chce spróbować jakiegoś LCG a klimat marvela najbardziej mi leży.
U mnie syn 11 lat ze znajomością angielskiego ze szkoły dobrze sobie radził. Czasem jak mieliśmy problem to można łatwo znaleźć wyjaśnienie na BGG czy na szybko zapytać tu lub FB.
Muszczu
Posty: 78
Rejestracja: 13 wrz 2022, 16:03
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Muszczu »

Ok dzięki za odpowiedź. Pytanie na przyszłość dodatkowi wrogowie są do kupienia tak jak bohaterowie czy tylko w tych dużych dodatkach ?
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 429 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: tomp »

Muszczu pisze: 03 maja 2023, 13:00 Ok dzięki za odpowiedź. Pytanie na przyszłość dodatkowi wrogowie są do kupienia tak jak bohaterowie czy tylko w tych dużych dodatkach ?
Duże dodatki lub "scenario pack", np. The Hood, Green Goblin, itp.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
Luxxxon
Posty: 31
Rejestracja: 30 mar 2023, 21:12
Has thanked: 18 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Luxxxon »

szczudel pisze: 02 maja 2023, 21:47 Po tych zapowiedziach, jak dają bohaterów w cywilu, to może być absolutnie każdy.
Swoją drogą jak znasz dobrych ludzi to możesz mieć cały cykl już zaspoilowany
Także jak gdzieś te typy słyszaleś to niewykluczone, że dokładnie tak będzie i to żadne typy a nieoficjalny przeciek.
Mając na uwadze, że ta fala skupia się na x-force, to nie trzeba żadnych przecieków, żeby zgadnąć kogo jeszcze zobaczymy. :wink:
Postać po prawej widać, że to deadpool jedzący chimichange, postać po lewej z wysuniętym pazurem x23, a typ w trenchu to ewidentnie angel.
venomik
Posty: 540
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 249 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: venomik »

Muszczu pisze: 03 maja 2023, 12:20 Jest sens zaczynać przygodę z podstawowa znajomością języka angielskiego?
Pytanie czym jest podstawowy angielski ;)
W takich Włoszech na pytanie 'Do you speak english' większość ludzi odpowiada 'A little bit' i może to znaczyć wszystko: od problemów z odpowiedzeniem na pytanie która jest godzina po niemal płynny angielski.
Sugeruje wejść sobie na stronę https://marvelcdb.com/set/core i przejrzeć 20 losowych kart z dłuższym tekstem. Jeśli nie będziesz miał problemów ze zrozumieniem - bierz grę. Jeśli będziesz miał trochę problemów - też śmiało bierz grę. Teksty na kartach są powtarzalne i obracają się wokół tego samego, więc jak zagrasz raz czy dwa to już masa nowych kart będzie dla Ciebie oczywista.
Tak naprawdę jakość angielskiego jest bardziej istotna przy wyszukiwaniu wszelkich odpowiedzi na pytania odnośnie zasad niż faktycznie w samej grze ;)
Na szczęście polska grupa + to forum raczej szybko odpowiada na pytania. A skoro to koop to tak bardzo nie boli jak się zagra źle.
RUNner pisze: 03 maja 2023, 12:29 Teksty mechaniczne są bardzo przejrzyście napisane wg mnie.
Ale żeby tak na starcie okłamywać kolegę ;)
A tak powazniej to pewnie - teksty na kartach są czytelne, tylko ze zrozumieniem bywa problem, bo jednoznaczne to one już niekoniecznie są. Czym jest 'you', 'czy zgranie eventu defense sprawia, że jestem obrońcą?
Jasne, teraz już wiemy.
Muszczu pisze: 03 maja 2023, 13:00 Pytanie na przyszłość dodatkowi wrogowie są do kupienia tak jak bohaterowie czy tylko w tych dużych dodatkach ?
Odpowiem ogólniej.
Dodatki do gry można podzelić na kilka typów.
1. Dodatki z nowymi bohaterami: zawierają talię bohatera, kilka kart jednego aspektu (5-9) plus po jednej karcie dla każdego innego aspektu oraz 3-4 karty Basic (choć są od tego odstępstwa). Nie dodają nowych wrogów.
2. Dodatki z nowymi wrogami. Nie nie dodają nic nowego do budowania talii.
3. Duże dodatki. Te zawierają zarówno nowych bohaterów, nowych wrogów, nowe karty spotkań oraz oczywiście karty aspektów. Z tymi ostatnimi bywa różnie. Przykładowo Red Skull dorzuca nowe karty dla agresji, liderki i justice, natomiast Galaxy's Most Wanted dla agresji i obrony. Niestety nie jest tak, że każdy duży dodatek dorzuca karty do każdego aspektu. Biorąc pod uwage oba punkty trzeba rozsądnie budować sobie zestaw dodatków na początku jeśli chce się mieć rozwijany każdy aspekt.
Awatar użytkownika
LordRegis
Posty: 29
Rejestracja: 01 gru 2014, 11:52
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 10 times
Been thanked: 8 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: LordRegis »

Czy są jakieś karty kluczowe dla danego aspektu, dla których trzeba kupić dany pack/dodatek? Tak pytam, bo nie chce kupować każdej jednej paczki, bo nie każdy bohater mnie interesuje, ale czasem tylko w takiej paczce znajdziemy kartę/ karty, wokół których możemy w zasadzie budować talię

I drugie pytanie, do osób które trzymają karty w klaserze: mieszczą się tam po 3 karty w koszulce? Czy trzymacie bez koszulek i zakładacie jak je wyjmujecie? Tak się zastanawiam nad optymalnym rozwiązaniem do przechowywania tych wszystkich kart (póki co kupiłem insert z warboxa, który bardzo polecam, ale jednak kart wyszła taka masa, że zastanawiam się też nad klaserami)
Luxxxon
Posty: 31
Rejestracja: 30 mar 2023, 21:12
Has thanked: 18 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Luxxxon »

LordRegis pisze: 11 maja 2023, 21:23 Czy są jakieś karty kluczowe dla danego aspektu, dla których trzeba kupić dany pack/dodatek? Tak pytam, bo nie chce kupować każdej jednej paczki, bo nie każdy bohater mnie interesuje, ale czasem tylko w takiej paczce znajdziemy kartę/ karty, wokół których możemy w zasadzie budować talię

I drugie pytanie, do osób które trzymają karty w klaserze: mieszczą się tam po 3 karty w koszulce? Czy trzymacie bez koszulek i zakładacie jak je wyjmujecie? Tak się zastanawiam nad optymalnym rozwiązaniem do przechowywania tych wszystkich kart (póki co kupiłem insert z warboxa, który bardzo polecam, ale jednak kart wyszła taka masa, że zastanawiam się też nad klaserami)
Co do przechowywania kart, to osobiście trzymam w koszulkach po 3 sztuki i na spokojnie się mieszczą. Wszystkie dodatkowe kopie leżą poza klaserem, żeby go nie zaśmiecać, ale gram głównie solo, więc rzadko kiedy potrzebne są więcej niż te 3 sztuki.
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4079
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 267 times
Been thanked: 934 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: brazylianwisnia »

Ja trzymam bez koszulek a koszulkuje jak buduje deck.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
venomik
Posty: 540
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 249 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: venomik »

LordRegis pisze: 11 maja 2023, 21:23 Czy są jakieś karty kluczowe dla danego aspektu, dla których trzeba kupić dany pack/dodatek? Tak pytam, bo nie chce kupować każdej jednej paczki, bo nie każdy bohater mnie interesuje, ale czasem tylko w takiej paczce znajdziemy kartę/ karty, wokół których możemy w zasadzie budować talię
Zależy o co pytasz.
Prosta odpowiedź to: absolutnie nie. Nie ma żadnego dodatku, który należy mieć aby dany aspekt był wystarczająco silny albo dawał wystarczającą frajdę w grze. Oczywiście są dodatki z kartami, wokół których można budować talię (przykładowo karta Rapid response z Czarnej Wdowy jest fajnym przykładem na budowanie talii po bohaterów z świetnym efektem wejścia do gry), natomiast nic się złego nie stanie jak nie będziesz miał tego dodatku, będziesz budował talie na 100 innych sposobów.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 429 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: tomp »

Uzupełniając venomika. Jedynie jak masz zacięcie kolekcjonera lub chcesz mieć pewność zbudowania konkretnej talii to zastanów się czy kupować wszystko.
Bazowe talię są ok, zawsze mogą być lepsze. Ja zawsze zaczynam ogrywać podstawowa talię. Po ograniu dopiero zaczynam bawić się w deck building lub kopiuje talię z netu.

PS. Widze tylko 1 wyjątek, ale to moje subiektywne zdanie. Jeśli gra się bohaterem wykorzystującym słowo kluczowe Superpower to karta Deft Focus jest bardzo konkretnym uzupełnieniem.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
venomik
Posty: 540
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 236 times
Been thanked: 249 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: venomik »

tomp pisze: 12 maja 2023, 10:06 PS. Widze tylko 1 wyjątek, ale to moje subiektywne zdanie. Jeśli gra się bohaterem wykorzystującym słowo kluczowe Superpower to karta Deft Focus jest bardzo konkretnym uzupełnieniem.
Nie mam GMW (czyli dodatku z tą kartą), a mam Quicksilvera, którego niemal cały deck to superpower. Jak zagrałem tą postacią ze znajomyymi i mogłem sobie wrzucić Deft focus do decku (i udało sie bardzo szybko go wystawic) to czulem sie jakbym grał na kodach ;)
Deft Focus + Friction Resistance na stole i nagle są tury, gdzie dzieją sie cuda.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1531
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 184 times
Been thanked: 562 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

LordRegis pisze:Czy są jakieś karty kluczowe dla danego aspektu, dla których trzeba kupić dany pack/dodatek? Tak pytam, bo nie chce kupować każdej jednej paczki, bo nie każdy bohater mnie interesuje, ale czasem tylko w takiej paczce znajdziemy kartę/ karty, wokół których możemy w zasadzie budować talię
Z małych pakietów, IMO:
:arrow: Cpt. Ameryka - Kluczowe karty do archetypu Avengerów, Strentgh in Numbers wzbogaca masę decków. IMO jeden z najfajniejszych aspektowych do przeżycia
:arrow: Ms. Marvel - można olać
:arrow: Thor - Wzmocnienie rush decków. Raczej nie niezbędny. Ma też Undel Surveillance, które może zrobić w Justice grając vs. najtrudniejsze rzeczy, mocno złamana karta.
:arrow: Black Widow - ma głównie karty, które pasują stricte do niej. Można olać.
:arrow: Dr. Strange - IMO 2gi have. Ma kluczową kartę dla Mystyków, kluczową dla archetypu "0 obrażeń przy obronie" + Iron Fista do wszelkiej maści stun decków.
:arrow: Hulk - Nie powiem, że core do czegokolwiek, ale mocno solidna paczka pod kątem kart do agresji.

:arrow: Antman - niezbędny do archetypu "Voltron" na Avengerach. Niemal że must have do decku na avengerach z uwagi na Stinger.
:arrow: Wasp - IMO 3ci must have z uwagi na karte zasobów do basiców. Dodatkowo przy okazji ma reprint Quincarrier co jest bardzo przyjamne w sytuacji gdy olaliśmy pakiet z Czarną wdową.
:arrow: Quikcksilver - można olać.
:arrow: Scarlet Witch - Wzmacnia ostro mistyków + ofensywną część Justice. Warto kupić.

:arrow: Star Lord - duży misz masz wszystkiego. Kluczowy do archetypu Guardianów na liderce, no i ma kluczową kartę dla decku opartym na Dive Bomb w postaci.. dive bomb. Ale on powstaje wiele pakietów później przy Novie.
:arrow: Gamora - można olać
:arrow: Drax - Wspiera granie protekcją postaciami mniej twardymi, ma mega ważną kartę dla "minion slayerów". IMO warto kupić.

Resztą nie grałem, więc ciężko mi mówić. Warto wspomnieć, że X-mani mocno skupiają się na x-manach i mocno olali całą resztę, więc jak chcemy mieć małą kolekcje to myślę, że lepiej się skupić na falach 1-5.
szczudel
Posty: 1432
Rejestracja: 19 maja 2010, 21:19
Has thanked: 99 times
Been thanked: 142 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: szczudel »

Podoba mi się to co widzę:
https://www.fantasyflightgames.com/en/n ... and-death/

Fajnie, że wychodzą dueatami, bo tak lubie grać.
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1531
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 184 times
Been thanked: 562 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

Ja mam mieszane uczucia.

:arrow: Co mi się podoba to synergie z Aerial, jako że Aerial to keyword używany na kartach aspektowych, więc każda taka karta dostaje w tym momencie 2gie życie.
:arrow: Co mi się nie podoba to, że to kolejna postać z formami. Już dawno przestało to być ciekawe samo w sobie. Ani jedna z pozostałych zaprezentowanych kart nie wygląda mi jakoś ciekawie, ot wykorzystanie motywu jak jesteś tym to to, jak tym to tamto.
:arrow: Pod kątem solo gry wygląda na papierze na kolejną po wolverinie bestie do rushowania. Na papierze wygląda to tak, że gramy sobie Angelem na spokojnie, w momencie kiedy dobierzemy i zagramy Honed Technique, gra się kończy. To taka pierwsza myśl o decku na nim. Dive bomb + Honed technique, + dodatkowo No quarter i assault training. Dodajac do tego jego resource kartę pozwalającą cofać Aerial event na łapę, wygląda to strasznie "consistant".
:arrow: Z mojego czepialstwa - lubie jak traity, rasy itp. w karciankach mają swoje unikalne cechy, więc subiektywnie mi się nie podoba, że "wielkie karty" nie są zarezerwowane dla Giantów.
:arrow: Pod kątem kart aspektowych super. Jest mega ciekawy Warpath, jako że miesza trochę w zasadach. Jest taunt, czyli protekcja się doczekała swojego mega drawu a la strength in numbers/bring it on/One way or another. No i dostaje sposób na ściąganie side schemów, który zawsze były problem, a tu robi to w fajny sposób, bo dalej nie możemy ściągnąć go od razu, więc dalej nie jest idealnie.
Awatar użytkownika
andrzejstrzelba
Posty: 558
Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
Has thanked: 244 times
Been thanked: 291 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: andrzejstrzelba »

Gra ktoś gotowymi deckami z paczki ? Miałem długą przerwę od gry, bo nie miałem ochoty ani czasu żeby przed każdą rozgrywką układać super deck. Wpadłem na genialny pomysł, żeby złożyć sobie gotowce, wyjąć ze skrzynki i po prostu grać na normalnym poziomie trudności.
Kampanię z Red Skullem z bohaterami z tej fali przeszliśmy dwa razy. Teraz kilka razy spróbowaliśmy Galaxy Most Wanted i dostajemy mocno w dupę. Na 4 próby tylko raz doszliśmy do drugiej misji, a gdzie dalej ? Wczoraj Nebulą grałem i to już w ogóle był dramat.
Gra ktoś takimi gotowcami I wygrywa ? Czy to my jesteśmy tacy beznadziejni ?
Wiem że te gotowe decki są słabe, ale aż tak żeby na normalnym poziomie nawet nie powalczyć ?
Awatar użytkownika
Ayaram
Posty: 1531
Rejestracja: 12 lip 2014, 21:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 184 times
Been thanked: 562 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: Ayaram »

andrzejstrzelba pisze: 15 maja 2023, 21:25 Gra ktoś gotowymi deckami z paczki ? Miałem długą przerwę od gry, bo nie miałem ochoty ani czasu żeby przed każdą rozgrywką układać super deck. Wpadłem na genialny pomysł, żeby złożyć sobie gotowce, wyjąć ze skrzynki i po prostu grać na normalnym poziomie trudności.
Kampanię z Red Skullem z bohaterami z tej fali przeszliśmy dwa razy. Teraz kilka razy spróbowaliśmy Galaxy Most Wanted i dostajemy mocno w dupę. Na 4 próby tylko raz doszliśmy do drugiej misji, a gdzie dalej ? Wczoraj Nebulą grałem i to już w ogóle był dramat.
Gra ktoś takimi gotowcami I wygrywa ? Czy to my jesteśmy tacy beznadziejni ?
Wiem że te gotowe decki są słabe, ale aż tak żeby na normalnym poziomie nawet nie powalczyć ?
W większości gotowce są całkiem niezłe. Kwestia jest inna, że Rocket z grootem nie są najlepszym duetem i że kampania GMW jest mocno trudna (same scenariusze są trudne + kampania jeszcze ją utrudnia). Generalnie Kampania na RS na expercie jest łatwiejsza niż kampania GMW na standardzie.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5599
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 782 times
Been thanked: 1225 times
Kontakt:

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: mat_eyo »

Ja zawsze gram pierwszą partię nową postacią na preconach, żeby sprawdzić jej zestaw kart bohaterskich. Z reguły daję do pary jakiegoś starszego, złożonego przez siebie bohatera. Przy dużych dodatkach gram oboma nowymi bohaterami na preconach.

Galaxy's Most Wanted ma najtrudniejszą kampanię, więc nic dziwnego, że przegrywacie grając preconami, nawet na standardzie. Tutaj trzeba mieć już konkretne talie, żeby coś ugrać.

Skoro nie przeszkadza Ci granie na gotowych, zaprojektowanych przez kogoś taliach, to dlaczego nie wejdziesz na marvelcdb.com i nie użyjesz jakichś tali stamtąd? Nadal nie będziesz się musiał głowić nad ich składaniem, a na pewno będzie Ci się grało lepiej. Precony zawsze są nieoptymalne, a często są też po prostu słabe albo mają niepasujący do postaci aspekt.


Skoro już siadłem do klawiatury, to pochwalę się dzisiejszą rozgrywką. Prawie 2h klepania expert Kanga z trudnym modularem (Anachronauts) zakończyło się... smutną porażką! Grałem czerwonym Qucksilverem i żółtą Gamorą, obie postacie działały świetnie, ale pod sam koniec gry dostałem bardzo niekorzystne karty z talii villaina. Gamora musiała odrzucić z ręki wszystkie eventy (dramat dla tej postaci), a Quicksilver miał obligation, która nie pozwalała mu zagrywać kart z jego hero kitu (dramat dla tej postaci). Gdyby chociaż jeden z moich bohaterów dostał coś innego, to Kang III by padł. Niestety zostały mu 4 HP, zabił Gamorę i ukończył main scheme (oczywiście z talii wyszło Advance!).
Po tej rozgrywce podniosłem ocenę Marvel Champions na bgg do 9.5, cudowna gra! ;)
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 429 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: tomp »

jak wspominali przedmówcy ten dodatek i podstawowe talię Szopa i Groota są wyzwaniem.
Granie na standardzie i ukończenie kampanii jest możliwe. Życzę cierpliwości, szczególnie przy ostatnim bosie.
Ronan i wygrana z nim, tymi taliami to jest czyste szczęście wraz doświadczeniem nabytym przez całą kampanie plus kilkanaście prób z nim samym.
Granie na expercie (wraz z zachowaniem punktów życia) to jest już masochizm, a nie wyzwanie :P

Jak sobie przypominam, to Szop dosyć topornie zadawał uderzenia i szybko dostawał obrażenia, z kolei Groot z łatwością unikał obrażeń, ale przez to mało bił - takie trochę duo bez wystarczająco dobrego momentu i rozpędzenia się.

PS. Pisząc to, zacząłem się zastanawiać jak poszłaby kampania GMW grając Storm i Wolverine - wg mojej opinii bardzo mocne podstawowe talie (na tle innych). Będę musiał spróbować.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
c08mk
Posty: 2463
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 286 times

Re: Marvel Champions: The Card Game (Michael Boggs, Nate French, Caleb Grace)

Post autor: c08mk »

Aktualizacja Rules Reference. Jest dużo czerwonego : / W sumie to zasady da się przyswoić ale rozszerzająca się errata dla mnie często zabija grę.
ODPOWIEDZ