Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 783
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 155 times
Been thanked: 529 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: VivoBrezo »

Nawiązując do Twojej odpowiedzi wrzucam wpis z Planszowych Newsów:
INFO

Im bliżej kampanii na KS Ankh: Gods of Egypt, tym więcej dowiadujemy się o jej fabule i mechanice. Z artykułu opublikowanego na stronie CMON wiemy już jak wyglądać będzie rozgrywka.

Na początku gracze wybierają Boga, którego chcą reprezentować, a każdy z nich ma swoją asymetryczną zdolność (niedawno je opisywaliśmy - https://bit.ly/2V8stq5).

📜 Następnie wybierany jest scenariusz - każdy zapewnia inny układ planszy i inne unikalne elementy, dzięki którym rozgrywki będą się różnić. Dodatkowo przygotowywani są Strażnicy, których w czasie gry będzie można przyciągnąć na swoją stronę jako sojuszników lub trzymać na dystans jako wrogów.

➡ Tura gracza będzie się składać z wykonania maksymalnie dwóch akcji na planszetce z akcjami - widzicie ją zresztą na grafice.

☑ Ruch figurek: przesunięcie swojej figurki do trzech pól
☑ Przywołanie figurki : dołożenie swojej figurki z dostępnej puli na planszę, na pole przylegające do innej, naszej figurki lub do pomnika, który kontrolujemy.
☑ Zdobycie zwolenników: za każdy nasz lub neutralny pomnik, z którym sąsiadują nasze figurki
☑ Odblokowanie mocy Ankh: poświęcenie zwolenników dla uzyskania nowej mocy dla swojego Boga.

Po wykonaniu określonej liczby akcji danego typu uruchamia się wydarzenie, którym może być dodanie nowych elementów na planszę, przejmowanie kontroli nad pomnikami czy bezpośrednia walka o przejęcie dominacji w jakimś regionie planszy.

Po trzecim wydarzeniu „Konflikt” dwaj Bogowie o najniższym poziomie Pobożności łączą się w jedno, mając dostęp do obu unikalnych zdolności i wspólnych zasobów. Ot taki twist :) Podczas bitwy obaj gracze wspólnie decydują o swojej strategii.

Po czwartym wydarzeniu „Konflikt” gracze, którzy mają zbyt małą Pobożność są eliminowani z gry. Jeśli na placu boju pozostał tylko jeden gracz – on wygrywa, jeśli kilku – gra trwa do ostatniej karty wydarzenia. Zwycięstwo można również osiągnąć docierając na szczyt toru Pobożności.

✨ Start kampanii: 14 kwietnia, godz. 21.00. ✨

Choć polska edycja nie jest jeszcze w pełni potwierdzona, to nie sądzimy, by Portal Games nam tego nie dostarczył w przyszłości
Źródło: https://www.facebook.com/planszowenewsy ... 2561158729
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 783
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 155 times
Been thanked: 529 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: VivoBrezo »

Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
bowie
Posty: 488
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 225 times
Been thanked: 63 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: bowie »

VivoBrezo pisze: 13 kwie 2020, 22:50 Świeży trailer od CMON:
https://www.youtube.com/watch?v=2oONdLjf2vY
IMHO, wbrew obawom, mapa jest maga ładna
Zielony123
Posty: 146
Rejestracja: 03 sty 2020, 18:08
Has thanked: 28 times
Been thanked: 25 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Zielony123 »

Hej,
pytanie do osób, które grały w Blood Rage i Raising Sun: czy te gry były na tyle fajne by kupować Ankh? Czy możecie je porównać do Lords of Hellas? Które lepsze? Mam LOH i jestem bardzo zadowolony. Klimaty egipskie też mi się podobają dlatego zerkam na tą grę ale wolę dopytać- cena 130 $ za core, SG i shipping to nie mało ( szczególnie, że złoty poleciał w dół).
Awatar użytkownika
VivoBrezo
Posty: 783
Rejestracja: 11 sie 2019, 10:56
Has thanked: 155 times
Been thanked: 529 times
Kontakt:

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: VivoBrezo »

LoH uważam za dużo słabszą grę niż RS, lub np Chaos w Starym świecie (W Blood Rage nie grałem).
Mam Rising Suna z wszystkimi dodatkami, często do niego siadam i żałuję, że nie wsparłem na KS bo bez Daimyo Boxa trochę mnie omija (ale nie na tyle, żeby teraz wydawać miliony monet )
Nigdy nie wiesz, czy Ci jakaś gra podejdzie, u mnie akurat zaiskrzyło i RS, oraz Chaos okazały się grami na lata, ale popatrz na to z innej strony. Najwyżej kupisz, nie podejdzie i sprzedasz z zyskiem za rok ;)
Poza tym jesli lubisz area control, to jest spora szansa, że w Ankh będziesz grać.
Cześć! Nie widzicie nas, ale możecie nas usłyszeć w podcaście Kości, Piony i Bastiony. Rozmawiamy o grach, które lubimy, bo życie jest za krótkie, na te słabe.
Kości, Piony i Bastiony Youtube
Kości, Piony i Bastiony Spotify
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: lukkk »

To tylko ja tak mam, że jak widzę te figurki kickstarter only do Ankh, to coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że wolę zakupić to w Retail niż na KS.
Rising Sun miał je naprawdę ładne. Tam Oni wyglądali majestatycznie (chociaż w grze faktycznej nie byli aż tak potężni). Tutaj widzę raczej regres niż progres. Ale może tylko ja tak mam ( Japońskie klimaty są mi po prostu bliższe niż Egipskie). Jak uważacie?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11002
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

lukkk pisze: 16 kwie 2020, 13:17 To tylko ja tak mam, że jak widzę te figurki kickstarter only do Ankh, to coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że wolę zakupić to w Retail niż na KS.
Rising Sun miał je naprawdę ładne. Tam Oni wyglądali majestatycznie (chociaż w grze faktycznej nie byli aż tak potężni). Tutaj widzę raczej regres niż progres. Ale może tylko ja tak mam ( Japońskie klimaty są mi po prostu bliższe niż Egipskie). Jak uważacie?
Mi sie figurki KS ex tak sobie podobają, ale wole miec cały komplet niż pół kompletu, a juz w tej chwili KS podwaja ilość Guardiansów - nie oszukujmy się, że na tym się skończy ;-)
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: lukkk »

japanczyk pisze: 16 kwie 2020, 13:29
lukkk pisze: 16 kwie 2020, 13:17 To tylko ja tak mam, że jak widzę te figurki kickstarter only do Ankh, to coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że wolę zakupić to w Retail niż na KS.
Rising Sun miał je naprawdę ładne. Tam Oni wyglądali majestatycznie (chociaż w grze faktycznej nie byli aż tak potężni). Tutaj widzę raczej regres niż progres. Ale może tylko ja tak mam ( Japońskie klimaty są mi po prostu bliższe niż Egipskie). Jak uważacie?
Mi sie figurki KS ex tak sobie podobają, ale wole miec cały komplet niż pół kompletu, a juz w tej chwili KS podwaja ilość Guardiansów - nie oszukujmy się, że na tym się skończy ;-)
Możemy mieć pewność, że się nie skończy na tym :) Ale chodź na Ankha zasadzałem się już od dawna, to teraz czuję lekkie rozczarowanie.
Ok, może pod koniec dodadzą do tego sporo epickości, tak, że nie będę mógł się oprzeć. Na razie jednak opieram się wręcz świetnie.
A pamiętać należy, że już niebawem kampania Kemet edycja 2.0 a klimat podobny.
bowie
Posty: 488
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 225 times
Been thanked: 63 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: bowie »

Najlepsze figsy, to były w HATE :) Nie mówię tylko o samych projektach, ale o jakości odlewów - wyraźnie lepiej niż w RS. Rzeczywiście, jak na razie Ankh odstaje od RS, ale ja również mam tak, że z trylogii wikingowie, Japonia i Egipt, ten ostatni mnie najmniej rajcuje. Niemniej jednak, to początek kampanii i coś fajnego pewnie się jeszcze trafi. Tak w ogóle, to marzy mi się tetralogia gdzie czwartym składnikiem jest reimplementacja Chaosu w Starym Świecie, mniaaaam. Szkoda tylko, że nie mógłby być w świecie Warhammera... I jakoś tak, nie mam pomysłu jaka mitologia mogłaby zastąpić Warhammera.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2020, 13:48 przez bowie, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11002
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

lukkk pisze: 16 kwie 2020, 13:40 A pamiętać należy, że już niebawem kampania Kemet edycja 2.0 a klimat podobny.
Klimat egipski, ale wspólne te gry chyba maja ze gdzies sie Area Control pojawia :P
bowie pisze: 16 kwie 2020, 13:46 Najlepsze figsy, to były w HATE :) Nie mówię tylko o samych projektach, ale o jakości odlewów - wyraźnie lepiej niż w RS. Rzeczywiście, jak na razie Ankh odstaje od RS, ale ja również mam tak, że z trylogii wikingowie, Japonia i Egipt, ten ostatni mnie najmniej rajcuje. Niemniej jednak, to początek kampanii i coś fajnego pewnie się jeszcze trafi. Tak w ogóle, to marzy mi się tetralogia gdzie czwartym składnikiem jest reimplementacja Chaosu w Starym Swiecie, mniaaaam
Co do tego, ze na trylogii sie nie skonczy mozmey byc juz pewni - w ostatnim zwiastunie pojawia sie cos w stylu "another installment in saga" ;-)
Stawiam na greckie klimaty, moze jakas mezopotamia, aztekowie, inkowie
Awatar użytkownika
lukkk
Posty: 443
Rejestracja: 21 gru 2017, 00:49
Has thanked: 95 times
Been thanked: 99 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: lukkk »

japanczyk pisze: 16 kwie 2020, 13:47
lukkk pisze: 16 kwie 2020, 13:40 A pamiętać należy, że już niebawem kampania Kemet edycja 2.0 a klimat podobny.
Klimat egipski, ale wspólne te gry chyba maja ze gdzies sie Area Control pojawia :P
bowie pisze: 16 kwie 2020, 13:46 Najlepsze figsy, to były w HATE :) Nie mówię tylko o samych projektach, ale o jakości odlewów - wyraźnie lepiej niż w RS. Rzeczywiście, jak na razie Ankh odstaje od RS, ale ja również mam tak, że z trylogii wikingowie, Japonia i Egipt, ten ostatni mnie najmniej rajcuje. Niemniej jednak, to początek kampanii i coś fajnego pewnie się jeszcze trafi. Tak w ogóle, to marzy mi się tetralogia gdzie czwartym składnikiem jest reimplementacja Chaosu w Starym Swiecie, mniaaaam
Co do tego, ze na trylogii sie nie skonczy mozmey byc juz pewni - w ostatnim zwiastunie pojawia sie cos w stylu "another installment in saga" ;-)
Stawiam na greckie klimaty, moze jakas mezopotamia, aztekowie, inkowie
Za Grecki klimat dałbym się pokroić :D
Też po cichu liczę, że Ankh nie będzie ostatnią tego typu grą tego autora. Bo fakt, Rising Sun należy do tych gier, dla których warto zacząć grać w gry planszowe.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8756
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2670 times
Been thanked: 2353 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Curiosity »

Jestem po lekturze instrukcji (wersja robocza). Chciałem podzielić się przemyśleniami na jej podstawie.
Spoiler:
Ta gra na pewno nie jest klasycznym "dudes on map". Jest sporo różnic. Czy na plus?

Gracze wcielają się w bogów Egiptu, którzy chcą zostać najbardziej czczonym bogiem spośród innych. Zdobywają punkty "boskości" i kto ma ich więcej, ten wygrywa.

Jak wygląda runda, jakie są reguły i o co chodzi w grze? W spojlerze opis mechaniki, tur i warunków zwycięstwa
Spoiler:
Dobra, kilka słów ode mnie.
Jestem ameritrashowcem. W euro gram sporadycznie, nie przepadam, zwykle nie chcę nawet próbować.
W Blood Rage nie grałem w ogóle i nie znam tej gry. W Rising Sun grałem 3-4 razy po czym grę sprzedałem. Nie była zupełnie zła, ale grupie nie podobała się licytacja przy rozstrzyganiu bitew. Z perspektywy czasu, nie żałuję sprzedaży.

Ankh jest zdecydowanie nie dla mnie. Bardzo wiele rzeczy mi się tu nie podoba. To nie jest gra o epickich walkach na mapie. Tu nie będzie bitew ani podbojów. Nie możesz zaatakować gracza wtedy kiedy masz ochotę, tylko wtedy gdy gra na to pozwoli. Można dość dokładnie policzyć moment, w którym gra na to pozwoli. Coś na zasadzie: okay, mam 20 tur na taktyczne rozstawienie się, zanim ktokolwiek będzie miał w ogóle możliwość, żeby mnie zaatakować.

Odpadanie z gry. Okay, dla jasności - jeśli w ogóle to nastąpi, to będzie miało to miejsce blisko końca gry. Jeśli ktoś zostanie wyeliminowany, to przy stole będzie się nudził relatywnie krótko. No chyba, że zacznie się wielkie móżdżenie, bo ciężko wyczuć jak będzie z downtimem.

Łączenie się dwóch graczy w jednego gracza. Nie, ja tego w ogóle nie kupuję. Przez 3/4 gry buduję swoją strategię i taktykę, idzie mi może nie najlepiej bo jestem przedostatni, ale mam jakiś plan. A tu nagle moje jednostki zaczyna kontrolować jeszcze ktoś - osoba, która może miała pecha, ale może jest strasznie słabym graczem. Niekoniecznie zrozumie moją strategię, a wstawanie we dwóch od stołu żeby się "naradzić" jest słabe. Jak znam życie, to wielu graczy powie w tym momencie: "okay, byłem ostatni więc nie będę Ci się mieszał do rozgrywki, sam rób dwie tury na kolejkę, ja sobie popatrzę".

Nie chce przez to napisać, że gra jest zła. Jest NIE DLA MNIE i dlatego jej nie kupię. A piszę o tym dlatego, żeby może ktoś, kto ma podejście do gier podobne do mojego, ale nie przeczytał instrukcji, zastanowił się czy na pewno gra mu się spodoba.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
E2MD
Posty: 382
Rejestracja: 11 kwie 2017, 12:42
Lokalizacja: 43-518
Has thanked: 53 times
Been thanked: 135 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: E2MD »

Czy może ktoś mnie oświecić dlaczego wszyscy używają słowo trylogia? (tudzież saga jak w kampanii)
Co prócz tego - że jest to jeden autor, są mity i jest to area control - co te gry mają wspólnego ze sobą?
Przecież te gry ani nie rozwijają wspólnej historii, ani nie da się ich połączyć, ani nie prowadzą do jednego zakończenia.

Dla mnie trylogia to np. Century - od pudelek, ilustracji do możliwości łączenia gier w różne warianty. A tutaj to po prostu trzy gry jednego autora o bardzo luźno zbliżonej mechanice.
Nie przyszedłem tutaj wygrać
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4099
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 268 times
Been thanked: 934 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: brazylianwisnia »

Odnosze wrazenie ze ANKH ma duzo cech Blood Rage czyli tez jest raczej eurasem niz ameri. Mi sie to akurat bardzo podoba. To polaczenie boga ma sens bo w takich grach jak juz w poznej fazie jestes daleko to prawdopodobnie nie masz juz szans a tak rozgrywka może byc do konca emocjonujaca jesli najslabsza frakcja robi 2x wiecej akcji.
E2MD pisze: 16 kwie 2020, 14:51 Czy może ktoś mnie oświecić dlaczego wszyscy używają słowo trylogia? (tudzież saga jak w kampanii)
Co prócz tego - że jest to jeden autor, są mity i jest to area control - co te gry mają wspólnego ze sobą?
Przecież te gry ani nie rozwijają wspólnej historii, ani nie da się ich połączyć, ani nie prowadzą do jednego zakończenia.

Dla mnie trylogia to np. Century - od pudelek, ilustracji do możliwości łączenia gier w różne warianty. A tutaj to po prostu trzy gry jednego autora o bardzo luźno zbliżonej mechanice.
Autor tak nazywa swoja serie to czemu mamy sie z nim klocic? Tematyka i mechaniki podobne wiec cos w tym jest.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2020, 14:57 przez brazylianwisnia, łącznie zmieniany 2 razy.
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8756
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2670 times
Been thanked: 2353 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Curiosity »

E2MD pisze: 16 kwie 2020, 14:51 Czy może ktoś mnie oświecić dlaczego wszyscy używają słowo trylogia? (tudzież saga jak w kampanii)
https://www.youtube.com/watch?v=2JDY_yObFuw
Pierwsze słowa Langa: "The Ankh is the third game in the series". Autor chyba wie najlepiej?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11002
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

E2MD pisze: 16 kwie 2020, 14:51 Czy może ktoś mnie oświecić dlaczego wszyscy używają słowo trylogia? (tudzież saga jak w kampanii)
Jeden designer, który zapowiedział kolejna gre "dudes on map" chyba przy kampanii RS i miała to być jego trzecia gra tego typu
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8756
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2670 times
Been thanked: 2353 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Curiosity »

brazylianwisnia pisze: 16 kwie 2020, 14:55 polaczenie boga ma sens bo w takich grach jak juz w poznej fazie jestes daleko to prawdopodobnie nie masz juz szans a tak rozgrywka może byc do konca emocjonujaca jesli najslabsza frakcja robi 2x wiecej akcji.
Gorzej, jak różnice są o 1 punkt. Wtedy zostajesz ukarany za to, że byłeś nieznacznie lepszy.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
yrq
Posty: 958
Rejestracja: 06 sie 2018, 10:55
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 336 times
Been thanked: 360 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: yrq »

Curiosity pisze: 16 kwie 2020, 14:59
brazylianwisnia pisze: 16 kwie 2020, 14:55 polaczenie boga ma sens bo w takich grach jak juz w poznej fazie jestes daleko to prawdopodobnie nie masz juz szans a tak rozgrywka może byc do konca emocjonujaca jesli najslabsza frakcja robi 2x wiecej akcji.
Gorzej, jak różnice są o 1 punkt. Wtedy zostajesz ukarany za to, że byłeś nieznacznie lepszy.
Widocznie autor już zadbał o odpowiedni brak balansu :)
zsuedama
Posty: 119
Rejestracja: 20 maja 2019, 20:59
Has thanked: 18 times
Been thanked: 44 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: zsuedama »

Curiosity pisze: 16 kwie 2020, 14:59
brazylianwisnia pisze: 16 kwie 2020, 14:55 polaczenie boga ma sens bo w takich grach jak juz w poznej fazie jestes daleko to prawdopodobnie nie masz juz szans a tak rozgrywka może byc do konca emocjonujaca jesli najslabsza frakcja robi 2x wiecej akcji.
Gorzej, jak różnice są o 1 punkt. Wtedy zostajesz ukarany za to, że byłeś nieznacznie lepszy.
To jest właśnie dziwna mechanika. Jak by było tak, że gracze się łączą w wypadku różnicy x albo większej to by było fajne. Ale w wypadku wyrównanej gry, to troszkę rezultat będzie inny od zamierzonego.

edit: no właśnie, chyba że nie ma zbalansowanych gier :)
Top: Blood Rage & Neuroshima Hex :)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11002
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

zsuedama pisze: 16 kwie 2020, 15:17 To jest właśnie dziwna mechanika. Jak by było tak, że gracze się łączą w wypadku różnicy x albo większej to by było fajne. Ale w wypadku wyrównanej gry, to troszkę rezultat będzie inny od zamierzonego.
Ale dlaczego? Pamietaj, ze dwaj ostatni gracze się łączą - nie ma znaczenia ile przegrywaja, wciaz przegrywaja z graczami, ktorzy sa przed nimi
Jest to naprawde interesujacy pomysl i ciekaw jestem jak bedzie dzialal w praktyce - z tego co mówił Lang rozgrywka mocno przyspiesza w momencie łączenia się
Awatar użytkownika
Fiacik
Posty: 438
Rejestracja: 24 wrz 2013, 09:59
Has thanked: 66 times
Been thanked: 63 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Fiacik »

yrq pisze: 16 kwie 2020, 15:15
Curiosity pisze: 16 kwie 2020, 14:59
brazylianwisnia pisze: 16 kwie 2020, 14:55 polaczenie boga ma sens bo w takich grach jak juz w poznej fazie jestes daleko to prawdopodobnie nie masz juz szans a tak rozgrywka może byc do konca emocjonujaca jesli najslabsza frakcja robi 2x wiecej akcji.
Gorzej, jak różnice są o 1 punkt. Wtedy zostajesz ukarany za to, że byłeś nieznacznie lepszy.
Widocznie autor już zadbał o odpowiedni brak balansu :)
I to można już stwierdzić po lekturze draftu instrukcji?Wow.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8756
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2670 times
Been thanked: 2353 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Curiosity »

Przyszło mi jeszcze na myśl, że łączenie bogów może prowadzić do kingmakingu.

Mamy bitwę, po które wiem, że odpadnę. Decydującą bitwę toczę z graczem, który jest przedostatni, więc to z nim połączę swoje siły jak mnie już zmiotą z planszy. W tej sytuacji, nie ma dla mnie żadnego interesu, żeby wygrać tę bitwę. Dużo korzystniej dla mnie jest ją przegrać! Jak ją przegram, to wygra gracz do którego zaraz dołączę. Dostanie dodatkowy punkt Boskości oraz zachowa swoje jednostki. Jeśli ja tę bitwę wygram, to zdobędę punkt, który będzie dla mnie bez znaczenia. Zmiotę z planszy figurki rywala, ale zaraz po tym ściągam również swoje, bo odpadłem. I dołączam do strony, którą właśnie przetrzebiłem.

Nie ma to sensu. Lepiej przegrać.

A co, jeśli na skutek mojej porażki, ów gracz awansuje na 3 miejsce od końca? Wtedy do niego nie dołączę, więc lepiej go pokonać i osłabić. Ale jak go pokonam, to nie dostanie punktów, nie awansuje, zostanie przedostatni i sam siebie osłabię.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4099
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 268 times
Been thanked: 934 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: brazylianwisnia »

Wlasnie opisales interesujace decyzje :-D

Ciezko ocenic bez grania ale byc moze niemozliwe jest prowadzic 1pkt? Moze tworzy sie taki snowballing ze roznice robia sie spore?
Sprzedam:Nemesis Lockdown Sundrop
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Deem
Posty: 1216
Rejestracja: 23 mar 2005, 01:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 374 times
Been thanked: 264 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: Deem »

brazylianwisnia pisze: 16 kwie 2020, 19:50 Wlasnie opisales interesujace decyzje :-D

Ciezko ocenic bez grania ale byc moze niemozliwe jest prowadzic 1pkt? Moze tworzy sie taki snowballing ze roznice robia sie spore?
Może próbujesz bronić, ale brzmi jak dalsze zniechęcanie ;)
Immanentnie abstrahując od transcendentalnych dywagacji, w kierunku pejoratywnych aczkolwiek konstruktywnych rekapitulacji, dochodzimy do konkluzji, że ewenement jest ewidentnym paradoksem.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 11002
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3371 times
Been thanked: 3252 times

Re: Ankh: Gods of Egypt (Eric M. Lang)

Post autor: japanczyk »

Curiosity pisze: 16 kwie 2020, 17:34 A co, jeśli na skutek mojej porażki, ów gracz awansuje na 3 miejsce od końca? Wtedy do niego nie dołączę, więc lepiej go pokonać i osłabić. Ale jak go pokonam, to nie dostanie punktów, nie awansuje, zostanie przedostatni i sam siebie osłabię.
To wtedy zmergujesz z innym bogiem - wlasnie to jest element strategii ze trzeba tez zaplanowac z kim lepiej tutaj zmergowac - czy oslabic swoj merge, czy moze dac komus wygrac, zeby zmergowac z mocniejszym graczem i w efekcie wygrac cala gre?
ODPOWIEDZ