pavel pisze: ↑22 sie 2019, 07:58
Fajnie, że myślisz za mnie i sugerujesz co powinienem napisać. Wychodzi na to, że stworzyłem sobie własną definicję popularności.
Z popularnością ma też bardzo duży związek nazwa. O samym słowie "popularny"można sporo dyskutować, ...
...
Bardzo często jestem gościem UK game expo i nie powiem raczej, że gry SMG są tam mało popularne, za to z całym szacunkiem do AR, raczej fame'u tam nie mają.
Słuchaj, nie napisałem nawet słowa sugerującego co masz pisać czy usiłującego myślenia za Ciebie, to co napisałem to
jak ja zrozumiałem to co napisałeś, jeśli się myliłem wystarczy wytłumaczyć co miałeś na myśli, więc bez takich proszę.
Dla mnie podstawą popularności jakiejkolwiek rzeczy sprzedawanej na rynku jest
ilość osób które ją ma/używa, czyli kupiło. -
I tak to jest jakaś ilość określona liczbą, nie rozumiem czym Ty chcesz mierzyć popularność jeśli nie ilościami czegoś i liczbami -
I po co mam robić sondy i pytać X osób czy mają i grają w dany tytuł? Już jest sonda bardzo wymierna: ilość sprzedanych gier
Dla Ciebie podstawą jest to co mówią Twoi znajomi czy inne osoby które spotkasz na Prykonie i innych konwentach, no ok, śmiem powiedzieć że ilość sprzedanych gier jest o wiele bardziej miarodajną statystyką.
Sugerowałbym że nie mówisz o popularności tylko o poważaniu, lubieniu, o renomie danego tytułu w bardzo wąskim gronie tak zwanych "geeków", jak sam poza tym napisałeś o "fame-ie", a "fame" to nie "popularność" tylko "sława" i raczej o tym piszesz mówiąc o opiniach gier osób na Pyrkonie, UKGE itd.
Co do słowa popularny, no oczywiście można o wszystkim dyskutować i polemizować, niestety co do znaczenia tego słowa nie trafiłeś. Słowniki są, a wpis pod słowem popularny jest dość krótki i jednoznaczny, cytując z SJP:
1. taki, który zyskał powszechny rozgłos i uznanie, jest znany, lubiany, sławny;
2. taki, który został przedstawiony w sposób przystępny, ogólnie zrozumiały, nieskomplikowany; jasny, prosty, łatwy;
3. taki, który jest powszechnie używany, dostępny, szeroko rozpowszechniony; masowy
I zwróciłbym Twoją uwagę na kluczowe słowa w tej definicji, czyli:
"powszechny", "powszechnie", "szeroko", i "masowy"
Ilość sprzedanych egzemplarzy świadczy o "powszechności", i tym też o "popularności" w tego słowa znaczeniu, opinia kilku geeków na konwencie już mniej.
Więc mówienie że ilość sprzedanych gier na skalę kraju, czyli też ilość osób posiadających i grających w dany tytuł, nie ma lub ma bardzo małe znaczenie w "popularności" gry jest... powiedzmy bardzo indywidualnym podejściem.
Ale to ok, nie mam z tym problemu, możesz sobie definiować i mierzyć jak tylko żywie Ci się podoba, rozumiem Twoje podejście, nawet się zgadzam że pewnie na Pyrkonie czy tam innym polskim konie, gry SMG są mało grane czy poważane przez geeków uczęszczających. Tak samo jak na Zgrany Wawer Trudne Gry mało "chodny" jest Azul, ale no nie pokusiłbym się powiedzieć że związku z tym Azul nie nie cieszy się popularnością w Polsce
A jak sam powiedziałeś, cytując, pod kątem "ilości sprzedanych sztuk mając na myśli, czy gry SMG są popularne w Polsce, to nie zamierzasz z tym polemizować", dla mnie sprawa zamknięta, a to czy gry SMG mają poważanie i renomę pośród geeków na Prykonie to już inny i całkiem osobny temat