CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Plany wydawnicze i dyskusje o wydawnictwach polskich i zagranicznych
Awatar użytkownika
Scamander
Posty: 500
Rejestracja: 05 gru 2018, 14:20
Has thanked: 156 times
Been thanked: 146 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: Scamander »

Ewakuacja Langa ze statku mówi wszystko, jakkolwiek by jej nie tłumaczył.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10882
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: japanczyk »

Scamander pisze: 17 sty 2021, 20:28 Ewakuacja Langa ze statku mówi wszystko, jakkolwiek by jej nie tłumaczył.
Jak dla mnie to on został katapultowany, a nie sam sie ewakuował
Awatar użytkownika
StanKoko
Posty: 205
Rejestracja: 27 lis 2020, 23:33
Lokalizacja: Berlin
Has thanked: 14 times
Been thanked: 4 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: StanKoko »

Ja bym bardziej przychylał się do opinii, że się ewakuował się, bo ciągle przecież pracuje dla nich, ale jako freelancer więc pewnie CMON chciał go zatrzymać. Aczkolwiek to można rozpatrywać według mnie w dwóch kategoriach:
- pozytywnie - był ograniczony przez korporacje i chciał mieć większą wolność w tworzeniu
-negatywnie - wie, że firma ma problemy i minimalizuje ryzyko, że będzie u nich uwiazany

Dlaczego CMON miałby chcieć go katapultować?
Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Posty: 991
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 990 times
Been thanked: 433 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: KurikDeVolay »

Lang zaangażował się dosyć solidnie w ruch BLM. Co nie dla każdego będzie PRowym plusikiem...
feniks_ciapek
Posty: 2284
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 926 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: feniks_ciapek »

Abstrahując od Langa, wydaje mi się, że gwiazda CMON już jakiś czas temu przygasła, a teraz wydawnictwo to idzie szlakiem wytyczonym przez FFG. Znany schemat kampanii, odgrzewane kotlety, inwestycja w znane IP, żeby sprzedały mierne tytuły, w zasadzie żadnego zaskoczenia. O ile nie wyskoczą z czymś ciekawym, to za dwa lata będziemy ich tylko wspominać.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10882
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: japanczyk »

StanKoko pisze: 17 sty 2021, 22:10 Ja bym bardziej przychylał się do opinii, że się ewakuował się, bo ciągle przecież pracuje dla nich, ale jako freelancer więc pewnie CMON chciał go zatrzymać.
Dlaczego CMON miałby chcieć go katapultować?
To tylko moje przypuszczenia, ale sadze ze a) juz dla nich nie pracuje, a tylko kontraktowo konczy projekty ktore zaczal i sygnował swoim nazwiskiem b) pozegnali sie bo jako Creative Director maczal palce we wszystkich projektach CMON, a jego nazwisko przestalo oznaczac dobra jakosc danej gry c) prawdopodobnie zbyt mocno optowal przy swoich rozwiazaniach - casus Trudvang, ktory po odejściu Langa wylecial do kosza i robia praktycznie od mowa te gre - jak dla mnie to glownie o utopiony hajs w tej licencji i produkcji tej gry poszło
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10882
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: japanczyk »

feniks_ciapek pisze: 17 sty 2021, 22:46 Abstrahując od Langa, wydaje mi się, że gwiazda CMON już jakiś czas temu przygasła, a teraz wydawnictwo to idzie szlakiem wytyczonym przez FFG. Znany schemat kampanii, odgrzewane kotlety, inwestycja w znane IP, żeby sprzedały mierne tytuły, w zasadzie żadnego zaskoczenia. O ile nie wyskoczą z czymś ciekawym, to za dwa lata będziemy ich tylko wspominać.
Mysle jednak ze CMON tal szybko nie zgasnie - ekspansja na rynek retailowy do Walmartow I Targetow jest widoczna golym okiem.
Ewidentnie sukces Marvel United dal zielone swiatlo na kolejne rodzinne tytuly, ktore na KSie moze kokosow nie zbiora, ale dadza niezły profit w sklepach
bowie
Posty: 487
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 218 times
Been thanked: 63 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: bowie »

Coś mi się wydaje, że w związku z zaostrzeniem podejścia w UE odnośnie VAT spoza Unii, CMON może ponieść duże straty. W PM do Massive Darkness już teraz sobie dodają VAT. Tu są zabezpieczeni, ale wszystkie wcześniejsze niedostarczone jeszcze do wspieraczy z UE kickstartery będą generowały dodatkowe koszty, gdyż CMON bedzie musiał odprowadzić wyższy VAT, którym już nie mogą obciążyć wspierających.
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: AnimusAleonis »

bowie pisze: 19 sty 2021, 18:53 Coś mi się wydaje, że w związku z zaostrzeniem podejścia w UE odnośnie VAT spoza Unii, CMON może ponieść duże straty. ... ale wszystkie wcześniejsze niedostarczone jeszcze do wspieraczy z UE kickstartery będą generowały dodatkowe koszty, gdyż CMON bedzie musiał odprowadzić wyższy VAT, którym już nie mogą obciążyć wspierających.
Lex retro non agit, i liczy się data zakupu/płatności a nie dostawy, ale nawet jeśli to niezbyt rozumiem dlaczego nie mogłby obciążyć wspierających, wysyłaliby z fabryki bezpośrednio do indywidualnych wspierających i jak z wszystkim innym odbierający by był odpowiedzialny za cla/podatki jeśli chce przesyłkę otrzymać....

... ale to i tak wtórne moim zdaniem, podejżewam że rynek UE dla CMON jest na tyle mały że nawet jeśliby ponieśli jakieś straty, chociaż nie straty straty bo pewnie tylko pomniejszone zyski, że dla nich ogólnie jest to mało istotne... cokolwiek mniej zarobią odbiją 10x w Target-ach itp w US.
japanczyk pisze: 17 sty 2021, 22:54 Mysle jednak ze CMON tal szybko nie zgasnie - ekspansja na rynek retailowy do Walmartow I Targetow jest widoczna golym okiem.
Ewidentnie sukces Marvel United dal zielone swiatlo na kolejne rodzinne tytuly, ktore na KSie moze kokosow nie zbiora, ale dadza niezły profit w sklepach
Podzielam zdanie.
CMON znalazł nowy pomysł na siebie, i taki który jest znacznie bardziej lukratywny niż KS-y skierowane do geek-ów... o wiele więcej zarobią na na przykład nowych Looney Toons w Target które będą się sprzedawać tirami i to latami, niż na jakimkolwiek "geek-owym" tytule na KS, niezależnie ile set dollarów by za niego brali.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2644 times
Been thanked: 2331 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: Curiosity »

AnimusAleonis pisze: 19 sty 2021, 19:17 liczy się data zakupu/płatności a nie dostawy
Nieprawda. Liczy się data dostawy. Jest sporo przykładów.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Awatar użytkownika
Emil_1
Posty: 1376
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 47 times
Been thanked: 172 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: Emil_1 »

Btw. Spójrzcie, ile na ostatnim projekcie na KS cmon majak na razie...
Miłego dnia! :)
Awatar użytkownika
Pomelo
Posty: 79
Rejestracja: 31 lip 2019, 10:37
Lokalizacja: Zielniki
Has thanked: 45 times
Been thanked: 36 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: Pomelo »

AnimusAleonis pisze: 19 sty 2021, 19:17... ale to i tak wtórne moim zdaniem, podejżewam że rynek UE dla CMON jest na tyle mały że nawet jeśliby ponieśli jakieś straty, chociaż nie straty straty bo pewnie tylko pomniejszone zyski, że dla nich ogólnie jest to mało istotne... cokolwiek mniej zarobią odbiją 10x w Target-ach itp w US.
No właśnie w biznesie na średnią i duża skalę (a raczej w każdym szanującym się przedsiębiorstwie), gdzie obroty sięgają kilkudziesięciu milionów dolarów/funtów/plnów jest to istotne. Liczą się cele i ich egzekucja. Jak budżet jest zrealizowany w stosunku do celu nawet na 95% to zwykle ktoś za to beknie albo są wszczynane odpowiednie procedury. Nikt nie machnie ręką, a raczej nie powinien i myślę, że CMON do tej grupy nie należy, aczkolwiek gołym okiem widać i słychać, że mają jakieś problemy. Tak btw. nie nazwałbym rynku EU małym, z zakładki community wynika, że liczba pledgy: US- 8771, EU (bez UK) - 5704. Oczywiście nie mam bardziej szczegółowych danych, ale pewne wnioski można wysnuć ;)
bowie
Posty: 487
Rejestracja: 01 mar 2017, 23:43
Has thanked: 218 times
Been thanked: 63 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: bowie »

Curiosity pisze: 19 sty 2021, 20:39
AnimusAleonis pisze: 19 sty 2021, 19:17 liczy się data zakupu/płatności a nie dostawy
Nieprawda. Liczy się data dostawy. Jest sporo przykładów.
no też mi się tak wydaje, tym bardziej, że prawo się nie zmieniło, a jedynie zostało "uszczelnione"
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Posty: 1775
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 251 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: AnimusAleonis »

Curiosity pisze: 19 sty 2021, 20:39 Nieprawda. Liczy się data dostawy. Jest sporo przykładów.
Nie upieram się, za mało wiem o tym jak to jest gdy produkt jest opłacony i zakontraktowny do produkcji i importu i zmienia się prawo celne w międzycasie, wydawałoby mi się że by importer by płacił na podstawie prawa celnego z momentu opłacenia/fakturaowania, nie faktycznego dobicia statku, ale tak jak mówię za mało o tym wiem i za mało w ogóle wiem o tych zmianach które nadeszły, czy to faktyczne zmiany w ustawodastwie unijnym czy jakaś zmiana w interpretacji istniejącego prawa czy co, więc się nie upieram szczgólnie że jak pisałem jest to moim zdaniem wtórne bo 1. nie wybrażam sobie że CMON nie będzie w stanie przeżucić części czy wręcz większości tych nowych kosztów na wspierających, i 2. nawet jeśli nie będzie to i tak wątpię że przy tych ewentualnych nowych kosztach na sztuki do UE poniesie faktyczne księgowe straty na projektcie ogólnie.
Pomelo pisze: 19 sty 2021, 22:18 No właśnie w biznesie na średnią i duża skalę (a raczej w każdym szanującym się przedsiębiorstwie), gdzie obroty sięgają kilkudziesięciu milionów dolarów/funtów/plnów jest to istotne. Liczą się cele i ich egzekucja. ...
Nie nie zgadzam się ;)
Chodzi mi tylko o to że KS-y się odbijały czkawką dla CMON już dłuższy czas, gdzie nie tylko trapiły ich problemy produkcyjne skomplikowanych gier ale też i finansowe gdzie wyglądało że de facto realizowali produkcję obecnego projektu poprzez zbiórkę na KS na nowy projekt i tak dalej, i to jeszcze przez pandemią która tym bardziej spiętnowała problemy. Ewidentnie by wyciągnąć się z tej spirali CMON w ostatnim czasie znalazł nowy kierunek, czyli mass-market poprzez Target, Wall-mart itd, czego Marvel United było pierwszym przykładem, a teraz np Looney Toons będą następnym.... i podejżewam że własnie tego typu projekty/sprzedaż będzie głowyn biznesem dla CMON, a niszowe/geekowe projekty na KS będą brały coraz to bardziej drugoplanowe miejsce w ich biznesie/przychodach... trochę tak jak tylko około 15% przychodów Orlen jest ze stacji benzynowych, mimo że wszyscy kojażą Orlen z stacjami.
A zyski, lub raczej ich część bo jak pisałem wątpię by na jakimkolwiek projekcie mieli faktyczną stratę księgową, z projektów z KS których realizacja wypadnie pomiędzy czy w czasie tego przekierowania/restruturyzacji kierunku biznesowego po prostu będą w jakieś skali poświęcone jako koszt tej właśnie zmiany i przekierunkowania, który dla CMON teraz jest głównym celem.

Oczywiście to tylko moje przypuszczenia, czy wręcz gdybania... po prostu myślę że CMON widzi możliwość wyskoczenia z życia tylko z KS-ów, co staje się coraz trudniejsze, i ją wykorzysta nawet kosztem zmniejszonych zysków/przychodów w krótkiej/średniej perspektywie.... ale zobaczymy jakie projekty CMON będzie robił w najbliższym roku, i jak będzie wyglądał ich P/L na koniec, to się okaże.

Ogólnie nie spodzeiwam się by CMON gdziekolwiek znikł, jak i bym się nie obawiał że nie zrealizują jakiegoś projektu w ogóle, bo za duży blamaż PR-owy by był, ale opóznieniami i podobnymi, szczególnie w tytułach "geekowych" nie idących po KS na mass-market, bym nie był zdziwiony.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 984
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 618 times
Been thanked: 541 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: Irr3versible »

Blamaż PRowy CMON juz zaliczył początkiem 2020.
Gdy poinformowali, że nie mogą porozumieć się z audytorem nt sprawozdania finansowego za 2019.

Nie śledzę wiadomości na bieżąco, ale ten problem chyba nadal nie został rozwiązany - CMON choć jest notowany na giełdzie w HK ich akcje nadal nie są w obrocie od 31/03/2020. Często się słyszy, że są za duzi na upadłość że ich zobowiązania / licencję na pewno przejdą na inną spółkę. Nie neguję, Zwracam tylko uwagę, że jak na tak dużą firmę mieli bardzo słaby rok a ten nie zaczyna się lepiej pod względem zarządzania - tu już nawiązuję do problemu z VAT EU.
MD2 to bardzo dobry przykład złej komunikacji, nawet jeśli pozwolili na zwroty teraz to w kolejce są kolejne projekty - jak choćby opóźniony Trudvang z ich własnej winy.
Taka ciekawostka, pojawił się komentarz @Isa, Guardian of Die & Spawn of Update:
No, the PM is closed, orders confirmed, and the campaign over. Nothing should change.
Na pytanie czy CMON planuje obciążyć Europejczyków dodatkowymi kosztami. (zresztą podobnie przy ANKH)

Kalkulując na szybko, ponad 4k wsparć z Europy, średnia wartość wsparcia ok 160 USD (z dostawą). Mamy zatem kwotę VAT ok USD 130k, pewnie jakieś 100k więcej niż szacunek w projekcie (kalkulacja na podstawie kosztu produkcji, nie cenie końcowej wraz z dostawą).
To takie szybkie kalkulacje na niszowym projekcie, są inne większe (ANKH z 8-9k wspierających z EU).

Reasumując, zliczając koszty podatku z niezrealizowanych projektów, zwroty z MD2 mówimy o mniejszym wyniku finansowym o kilkaset tysięcy dolarów.
Spoiler:
W 2019 wygenerowali stratę, w 2020 najprawdopodobniej również - liczby nie są potwierdzone przez niezależnego audytora.

Pomysł z szerszym wejściem na retail jest naturalnie dobry, ale retail to mniejszy zysk jednostkowy, inny model marketingu - aktualnie ich retail jest buzzowany projektami na KS. Zmienia się również płynność finansowa. Na koniec warto też nadmienić, że to też trochę inna półka cenowa - walmart/target nie sprzedają gier za kilkaset USD - oraz koszt licencji też nie jest znikomy.

Nie życzę im źle, ale jest wiele rzeczy które ta firma robi po prostu źlę.

PS. Na koniec ciekawostka, przy Trudvang zwracają 90% - zabierają sobie 10% z niezrealizowanej produkcji oraz z kosztu transportu, którego nigdy nie zapłacą. Niezależnie czy wpłatę zrobiłeś via KS czy ich własny plegde manager.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10882
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: japanczyk »

Irr3versible pisze: 20 sty 2021, 01:33 PS. Na koniec ciekawostka, przy Trudvang zwracają 90% - zabierają sobie 10% z niezrealizowanej produkcji oraz z kosztu transportu, którego nigdy nie zapłacą. Niezależnie czy wpłatę zrobiłeś via KS czy ich własny plegde manager.
A dlaczego mialoby byc inaczej skoro to ich normalny return policy? Przy MD2 ze wzgledu na VAT zwracaja 100%
Awatar użytkownika
Kwestor
Posty: 250
Rejestracja: 13 lis 2019, 14:38
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 186 times
Been thanked: 90 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: Kwestor »

japanczyk pisze: 20 sty 2021, 04:19
Irr3versible pisze: 20 sty 2021, 01:33 PS. Na koniec ciekawostka, przy Trudvang zwracają 90% - zabierają sobie 10% z niezrealizowanej produkcji oraz z kosztu transportu, którego nigdy nie zapłacą. Niezależnie czy wpłatę zrobiłeś via KS czy ich własny plegde manager.
A dlaczego mialoby byc inaczej skoro to ich normalny return policy? Przy MD2 ze wzgledu na VAT zwracaja 100%
Poza tym zapłacą, produkcja (i transport też, ale mniej) ma koszty stałe które nie zależą od ilości wyprodukowanych egzemplarzy. Pewnie oszacowali je na kilka procent i zaokrąglili do 10 na wszelki wypadek.
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 984
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 618 times
Been thanked: 541 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: Irr3versible »

Kwestor, te drobne kwoty, które na 9-10 miesięcy przed produkcją i tak nie mają znaczenia - bo wszystko w fazie projektowania.
Cześć komponentów nadal w fazie projektowej, materiały nie zostały wybrane, szacunek kosztów dostawy też nie ma żadnego odniesienia - pledge manager był na dwa lata przed planowaną dostawą. Kasują projekt, tworząc mechanikę i narrację (w sposobie przedstawiania są zmiany) od nowa. Zachowują klimat oraz temat, ale jednak kupujący wspierał nieco inną grę - zmiany znacznie odbiegają od początkowych założeń.
Znam politykę zwrotów CMON, jednak przy takim postępowaniu powinniśmy chyba oczekiwać pełnego zwrotu, a w najgorszym wypadku potrącenia tylko części wpłaty via KS.
Pamiętajcie jednak, że moja wypowiedź jest w kontekście słabego PRu i zarządzania.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10882
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: japanczyk »

Irr3versible pisze: 20 sty 2021, 09:36 Znam politykę zwrotów CMON, jednak przy takim postępowaniu powinniśmy chyba oczekiwać pełnego zwrotu, a w najgorszym wypadku potrącenia tylko części wpłaty via KS.
Ale oni dają pełny zwrot w przypadku MD2
W przypadku trudvanga nic sie nie zmieniło, nic nie doliczają, PM zamknięty - dlaczego mieliby coś doliczać i zmieniac zwyczajową politykę zwrotów 90% kosztów?
Awatar użytkownika
Irr3versible
Posty: 984
Rejestracja: 09 cze 2019, 01:03
Lokalizacja: Kraków/Zabierzów
Has thanked: 618 times
Been thanked: 541 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: Irr3versible »

japanczyk pisze: 20 sty 2021, 09:40
Irr3versible pisze: 20 sty 2021, 09:36 Znam politykę zwrotów CMON, jednak przy takim postępowaniu powinniśmy chyba oczekiwać pełnego zwrotu, a w najgorszym wypadku potrącenia tylko części wpłaty via KS.
Ale oni dają pełny zwrot w przypadku MD2
W przypadku trudvanga nic sie nie zmieniło, nic nie doliczają, PM zamknięty - dlaczego mieliby coś doliczać i zmieniac zwyczajową politykę zwrotów 90% kosztów?
No przecie napisałem wyżej ^^
Zamknęli Trudvang concept v1.0, zapowiedzieli Trudvang concept 2.0 z roczną obsuwą (minimum). Samo ogłoszenie było polane lukrem w postaci dodatkowego plastiku, więc nie kwalifikujmy zdarzenia do standardu KS (znaczące opóźnienie, ewolucja mechanik)
Zmiany są znaczące i są osoby, które nie wsparłyby tego produktu. To jest troche wyjątkowa sytuacja.
Tak, przy MD2 wiem że 100%, to już było wpisane w wątku więc nie chciałem powielać - ja jednak nie będę składał wniosku o zwrot 1 USD ;)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10882
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: japanczyk »

Irr3versible pisze: 20 sty 2021, 09:48 Zmiany są znaczące i są osoby, które nie wsparłyby tego produktu. To jest troche wyjątkowa sytuacja.
Mozesz napisac cos wiecej? bo sledze kampanie, dev update'y i jakos nie widze tych znaczacych zmian tylko abrdziej ewolucje pierwotnego konceptu, ktory nie przekonywał juz podczas kampanii wielu graczy w strone ciekawej gry

Anyway, co do sytuacji CMON - na razie sa w trakcie dowozenia 3 kampanii - Bloodborne, Zombicide i CMON Comics, z czego testem tego czy firma dalej sensownie działa będzie dostarczenie Ankh (którego dev wydaje się skończony i czekaja na produkcje)
Awatar użytkownika
Ezekiel
Posty: 226
Rejestracja: 27 sty 2010, 23:53
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 34 times
Been thanked: 91 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: Ezekiel »

Właśnie ciekawe jak Ankh się potoczy, wsparłem all in ale przestałem śledzić, są jakieś informacje bieżące na temat realnego terminu dowiezienia tego?

Co do Trudvanga to po tym grudniowym apdejcie ja się cieszę, że ostatecznie nie wsparłem.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10882
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3349 times
Been thanked: 3205 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: japanczyk »

Ezekiel pisze: 20 sty 2021, 10:37 Właśnie ciekawe jak Ankh się potoczy, wsparłem all in ale przestałem śledzić, są jakieś informacje bieżące na temat realnego terminu dowiezienia tego?
Za wczesnie jeszcze na to, ale dev diary normalnie leci, sample z fabryki pokazuja - na razie wszystko spoko
Awatar użytkownika
Hardkor
Posty: 4444
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1344 times
Been thanked: 843 times
Kontakt:

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: Hardkor »

Irr3versible pisze: 20 sty 2021, 01:33 Taka ciekawostka, pojawił się komentarz @Isa, Guardian of Die & Spawn of Update:
No, the PM is closed, orders confirmed, and the campaign over. Nothing should change.
Na pytanie czy CMON planuje obciążyć Europejczyków dodatkowymi kosztami. (zresztą podobnie przy ANKH)
To chyba sugeruje, ze nie ma czego sie bac?
Posiadam najwyższy (3%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2644 times
Been thanked: 2331 times

Re: CMoN - ryzyko kolejnych projektów

Post autor: Curiosity »

japanczyk pisze: 20 sty 2021, 09:53 Anyway, co do sytuacji CMON - na razie sa w trakcie dowozenia 3 kampanii - Bloodborne, Zombicide i CMON Comics
Jeszcze Marvel United. Być może fakt, ze podstawowa wersja gry trafiła do Wallmartu zanim dotarła do wspierających świadczy o tym, że firma jest w złej kondycji i nie mieli wyjścia.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
ODPOWIEDZ