Strona 1 z 1

Minerały - pytania i wątpliwości

: 28 paź 2019, 21:12
autor: errorr
Zasady niby proste i wszystko jasne być powinno, ale jednak pojawiły się pewne pytania.
1. Czy podczas przygotowywania rozgrywki w etapie usuwania 5 minerałów możemy doprowadzić do sytuacji, że powstaną odrębne obszary?
2. W instrukcji czytamy, że jeżeli po ruchu pojawi się odcięty obszar to bierzemy najmniej wartościowy minerał i odrzucamy pozostałe z odciętego obszaru. A jeżeli nie możemy wykonać poprawnego ruchu, w wyniku czego przestawiamy swój pionek na inny wybrany biały minerał, ale powstaje w ten sposób także odcięty fragment to czy kafle minerałów z takiego obszaru są także odrzucane, czy jednak taki obszar bez pozostaje w grze?
3. W instrukcji czytamy, że po zakończeniu ruchu możemy wymienić minerały na jedną z kart kolekcji. A jeżeli nie możemy wykonać poprawnego ruchu to możliwość wzięcia karty przepada?
4. Kafek narzędzi kompas według opisu daje nam możliwość zignorowania reguły poruszania się o określoną liczbę pól, ale nie mniej niż 1. Rozumiem, że to ograniczenie jest po to, żeby nie można było zostać na danym minerale niejako pasując w ten sposób, tak? Poza tym opis kompasu nie jest jednoznaczny z tekstem na samym kaflu. Czy zignorowanie reguły poruszania daje nam możliwość poruszenia się o dowolną liczbę pól ale nie więcej niż pozwala dany minerał, czy musimy poruszać sie aż spotkamy inny pionek lub szczelinę, czy możemy poruszyć się bliżej?

Re: Minerały

: 30 paź 2019, 19:59
autor: Iuvi Games
errorr pisze: 28 paź 2019, 21:12 Zasady niby proste i wszystko jasne być powinno, ale jednak pojawiły się pewne pytania.
1. Czy podczas przygotowywania rozgrywki w etapie usuwania 5 minerałów możemy doprowadzić do sytuacji, że powstaną odrębne obszary?
2. W instrukcji czytamy, że jeżeli po ruchu pojawi się odcięty obszar to bierzemy najmniej wartościowy minerał i odrzucamy pozostałe z odciętego obszaru. A jeżeli nie możemy wykonać poprawnego ruchu, w wyniku czego przestawiamy swój pionek na inny wybrany biały minerał, ale powstaje w ten sposób także odcięty fragment to czy kafle minerałów z takiego obszaru są także odrzucane, czy jednak taki obszar bez pozostaje w grze?
3. W instrukcji czytamy, że po zakończeniu ruchu możemy wymienić minerały na jedną z kart kolekcji. A jeżeli nie możemy wykonać poprawnego ruchu to możliwość wzięcia karty przepada?
4. Kafek narzędzi kompas według opisu daje nam możliwość zignorowania reguły poruszania się o określoną liczbę pól, ale nie mniej niż 1. Rozumiem, że to ograniczenie jest po to, żeby nie można było zostać na danym minerale niejako pasując w ten sposób, tak? Poza tym opis kompasu nie jest jednoznaczny z tekstem na samym kaflu. Czy zignorowanie reguły poruszania daje nam możliwość poruszenia się o dowolną liczbę pól ale nie więcej niż pozwala dany minerał, czy musimy poruszać sie aż spotkamy inny pionek lub szczelinę, czy możemy poruszyć się bliżej?
Cześć.
Szybko odpowiadamy:
ad 1) - Nie można.
ad 2) - Kafle z odciętego obszaru odrzucane są z gry, a gracz nie otrzymuje najmniej wartościowego Minerału. Jego kolejka się kończy. Nie może też wymienić Minerałów na karty Kolekcji.
Obrazek
ad 3) - Tak, są odrzucane. Kartę możesz wymienić po zakończeniu poprawnie ruchu
Obrazek.
ad 4) Możemy poruszyć się bliżej niż wymagana liczba ruchu, możemy też poruszyć się dalej. Ślizgamy się w linii prostej o co najmniej jedno pole, aż nie natrafimy na krawędź Szczeliny albo pionek innego gracza.

Dzięki za zwrócenie szczegółów.
Pozdrawiamy
Zespół IUVI Games

Re: Minerały

: 02 lis 2019, 12:41
autor: Atamán
To ja jeszcze do tego usuwania minerałów na początku gry. Ok, rozumiem, że nie można odciąć planszy, ale czy można doprowadzić do sytuacji, że jakiś minerał będzie sąsiadował tylko z 1 innymi minerałem?

Re: Minerały

: 06 lis 2019, 16:49
autor: Iuvi Games
Atamán pisze: 02 lis 2019, 12:41 To ja jeszcze do tego usuwania minerałów na początku gry. Ok, rozumiem, że nie można odciąć planszy, ale czy można doprowadzić do sytuacji, że jakiś minerał będzie sąsiadował tylko z 1 innymi minerałem?
Cześć.
Tak, można doprowadzić do takiej sytuacji.
Pozdrawiamy

Re: Minerały

: 27 gru 2019, 19:26
autor: RaistlinJedyny
Takie pytanie, w narzędziu Kompas jest napisane że poruszam się w prostej linii do najbliższej szczeliny lub gracza, rozumiem że jestem zmuszony poruszyć się do najbliższego celu o minimalnie 1 pole.
Czy krawędź planszy jest uważana na potrzeby użycia kompasu za szczelinę?

Re: Minerały

: 29 gru 2019, 22:26
autor: Atamán
RaistlinJedyny pisze: 27 gru 2019, 19:26 Takie pytanie, w narzędziu Kompas jest napisane że poruszam się w prostej linii do najbliższej szczeliny lub gracza, rozumiem że jestem zmuszony poruszyć się do najbliższego celu o minimalnie 1 pole.
Czy krawędź planszy jest uważana na potrzeby użycia kompasu za szczelinę?
Zgadza się, trzeba poruszyć się w linii prostej, min. 1 pole i zatrzymać się tuż przed:
- pionkiem innego gracza
- szczeliną
- krawędzią planszy
Czy krawędź planszy = szczelina? Nie wiem. Zapis na kafelku mówi tylko o szczelinach i innych graczach, ale w instrukcji jest pełniejsza informacja, że do krawędzi planszy również można się przesunąć. Polecam ten fragment instrukcji, gdzie są dokładniej wyjaśnione narzędzia, tam są bardziej dokładne i precyzyjne opisy niż to, co jest na kafelkach.

Re: Minerały

: 22 lis 2020, 16:43
autor: krzyszlub
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak działa z wyposażenia LAMPA "Skopiuj działanie innego narzędzia"?
Czy to oznacza że mogę 2 razy mocy innego narzędzia czy po prostu użyć jednej mocy dowolnego narzędzia?

Re: Minerały

: 05 sty 2021, 11:13
autor: Iuvi Games
krzyszlub pisze: 22 lis 2020, 16:43 Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak działa z wyposażenia LAMPA "Skopiuj działanie innego narzędzia"?
Czy to oznacza że mogę 2 razy mocy innego narzędzia czy po prostu użyć jednej mocy dowolnego narzędzia?
Cześć.
Używasz dowolnego innego nazędzia dostępnego w grze tak, jakbyś właśnie zagrał Minerał odpowiedniego koloru.

Pozdrawiamy

Re: Minerały - pytania i wątpliwości

: 23 lut 2021, 12:32
autor: Adrian
Cześć. Pytanie o narzędzie młotek. Na kaflu jest opis "Wylosuj minerał z sakiewki i dołóż go do planszy tak, aby stykał się bokami z co najmniej dwoma innymi minerałami." Czytając tylko to, rozumiem, że mogę na przykład przed ruchem wykonać taką akcję.
Ale w instrukcji jest wyjaśnienie "Pozwala na dołożenie minerału do fragmentu planszy, który za chwilę odetniesz Ty lub któryś z przeciwników. Możesz położyć minerał w dowolne miejsce na planszy, pod warunkiem, że będzie się stykał co najmniej dwoma bokami z innymi minerałami."
I teraz już nie rozumiem działania tego narzędzia :) Czy to znaczy, że mogę go użyć też w turze przeciwnika? Bo skąd inaczej wiadomo, że będzie to odcinany fragment planszy? Czy to znaczy, że dopiero po ruchu mogę go użyć a nie przed ruchem? Ten opis całkowicie zmącił mi rozumienie tego narzędzia.