Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości
Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości
Podążając za instrukcją każdy gracz dobiera dwie postacie, Pytanie brzmi czy dwie akcje na gracza dotyczą jednej postaci czy te dwie akcje rozdzielamy na dwie postacie ?
W grze solo też kontrolujemy dwie postacie ?
W grze solo też kontrolujemy dwie postacie ?
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Losujesz dwie postacie, wybierasz jedną z nich i nią grasz. Druga wraca do pudełka.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Witam,
Czy po rozpatrzeniu wszystkich kroków emisji, znacznik postępu emisji wraca na pole "0"?
Czy po rozpatrzeniu wszystkich kroków emisji, znacznik postępu emisji wraca na pole "0"?
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Tak wraca.
Czy po otrzymaniu rany za obrażenia, tor obrazen się resetuje czy mając pełen tor obrazen każde następne obrażenie daje rane ?
Czy po otrzymaniu rany za obrażenia, tor obrazen się resetuje czy mając pełen tor obrazen każde następne obrażenie daje rane ?
Every single fucking day I get closer to the grave
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
Crashed my car just to feel again
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Tor obrażeń się nie resetuje. Z każdym nowym obrażeniem postać musi obniżyć którąś z cech.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Też się nad tym zastanawiałem. Dopiero teraz skumałem, jak autor pisał kiedyś przed premierą, że kasowanie urazów będzie bardzo drogie i trudne. Szybko trzeba będzie urazy leczyć bo postać zrobi się inwalidą, ale jeszcze szybciej będzie trzeba zdejmować obrażenia z toru, bo bez tego droga do piachu będzie krótka. Dwa kolejne urazy i game over.
- raiden25
- Posty: 1386
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 47 times
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Ja nie bardzo rozumiem używanie akcji tajnych obiektow. Gram solo co nie ma większego znaczenia. Załóżmy ze spełniam warunek otworzenia tajnego obiektu. Zatem jeśli stoję obok tego pola mogę wejść do środka za jedna akcje. Następnie w ramach tej samej akcji mogę wziąć jedno kartę znaleziska.
Potem jeśli chce mogę wykonać kolejna akcje aby odkryć w nim tajemnice? Jeśli zostanę na tym polu to na koniec rundy tez ciągnę kartę w fazie wydarzeń z danego sektor? Czyli rozpatruje dwie karty w jednej rundzie? Ale przecież nie można mieć zachowanych dwóch kart z tego samego tajnego miejsca.
Jeśli otworzy się tajny obiekt to on zostaje dla wszystkich już otwarty do końca gry?
Prośba o wsparcie.
Potem jeśli chce mogę wykonać kolejna akcje aby odkryć w nim tajemnice? Jeśli zostanę na tym polu to na koniec rundy tez ciągnę kartę w fazie wydarzeń z danego sektor? Czyli rozpatruje dwie karty w jednej rundzie? Ale przecież nie można mieć zachowanych dwóch kart z tego samego tajnego miejsca.
Jeśli otworzy się tajny obiekt to on zostaje dla wszystkich już otwarty do końca gry?
Prośba o wsparcie.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że w kolejnej akcji nie rozpatrujesz karty wydarzenia. Czekasz z tym do fazy wydarzeń.raiden25 pisze: ↑11 lis 2019, 16:19 Ja nie bardzo rozumiem używanie akcji tajnych obiektow. Gram solo co nie ma większego znaczenia. Załóżmy ze spełniam warunek otworzenia tajnego obiektu. Zatem jeśli stoję obok tego pola mogę wejść do środka za jedna akcje. Następnie w ramach tej samej akcji mogę wziąć jedno kartę znaleziska.
Potem jeśli chce mogę wykonać kolejna akcje aby odkryć w nim tajemnice? Jeśli zostanę na tym polu to na koniec rundy tez ciągnę kartę w fazie wydarzeń z danego sektor? Czyli rozpatruje dwie karty w jednej rundzie? Ale przecież nie można mieć zachowanych dwóch kart z tego samego tajnego miejsca.
Tak. Należy odwrócić żeton otwarcia żeby ten fakt zaznaczyć.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Czekasz do fazy wydarzeń. Jeśli jest to 1 akcja - otwarcie tajnego obiektu, to nie ma 2 akcji. No chyba, że obniżenie zmęczenia. Zastanawiam się jednak czy w 2 akcji po losowaniu karty znaleziska nie można by wyjść z tajnej lokacji jako 2 ruch. Nie wiem czemu miało by to służyć. Może zgarnięciem fajnego przedmiotu w sytuacji, kiedy ma się 2 tajemnice? Tajna lokacja może być zamknięta kartą wieści i chyba może być też otwarta. Taki szczególny przypadek na jednej z kart wieści.
Mam sam kilka pytań:
Grę rozpoczynamy ze zmęczeniem ustawionym na 1. O ile po przekroczeniu 5 dostajemy 1 obrażenie za każde nadmiarowe zmęczenie tak się zastanawiam, czy zmęczenie może być 0. W sumie to jakoś tak dziwnie to wygląda jakby to bazowe było właśnie 1. Nie ma na planszetce 0 chociaż zielony zakres startuje jakby od 0. Druga sprawa - jak wkraczamy na jakiś obszar to musimy rozpatrzeć zagrożenie. Rozumiem, że nie jest to akcja tylko nakaz. Wg. instrukcji opuszczając obszar nie musimy rozpatrywać zagrożenia chyba, ze chcemy - wtedy jest to akcja poszukiwania. I wtedy musimy na nią zużyć 1 akcję. Zgadza się?
Mam sam kilka pytań:
Grę rozpoczynamy ze zmęczeniem ustawionym na 1. O ile po przekroczeniu 5 dostajemy 1 obrażenie za każde nadmiarowe zmęczenie tak się zastanawiam, czy zmęczenie może być 0. W sumie to jakoś tak dziwnie to wygląda jakby to bazowe było właśnie 1. Nie ma na planszetce 0 chociaż zielony zakres startuje jakby od 0. Druga sprawa - jak wkraczamy na jakiś obszar to musimy rozpatrzeć zagrożenie. Rozumiem, że nie jest to akcja tylko nakaz. Wg. instrukcji opuszczając obszar nie musimy rozpatrywać zagrożenia chyba, ze chcemy - wtedy jest to akcja poszukiwania. I wtedy musimy na nią zużyć 1 akcję. Zgadza się?
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Też się zastanawiałem nad tym zmęczeniem, ale nigdzie nie wyczytałem że może być niższe niż 1.KOSHI pisze: ↑11 lis 2019, 17:12 Grę rozpoczynamy ze zmęczeniem ustawionym na 1. O ile po przekroczeniu 5 dostajemy 1 obrażenie za każde nadmiarowe zmęczenie tak się zastanawiam, czy zmęczenie może być 0. W sumie to jakoś tak dziwnie to wygląda jakby to bazowe było właśnie 1. Nie ma na planszetce 0 chociaż zielony zakres startuje jakby od 0.
Wszystko się zgadza. Gdy wkraczasz na obszar na którym jest (są) żeton zagrożenia, to musisz się z nim zmierzyć (Głos Zony wybiera jeśli jest więcej zagrożeń) i jest to część akcji ruchu. Jak nie pokonasz takiego zagrożenia, to w ramach drugiej akcji możesz (jeśli chcesz) wykonać akcję poszukiwania na tym samym lub innym zagrożeniu (wtedy sam wybierasz z którym zagrożeniem się zmagasz). W sumie uważam, że ta akcja nie powinna się nazywać poszukiwaniem, a po prostu konfrontacją.KOSHI pisze: ↑11 lis 2019, 17:12 Druga sprawa - jak wkraczamy na jakiś obszar to musimy rozpatrzeć zagrożenie. Rozumiem, że nie jest to akcja tylko nakaz. Wg. instrukcji opuszczając obszar nie musimy rozpatrywać zagrożenia chyba, ze chcemy - wtedy jest to akcja poszukiwania. I wtedy musimy na nią zużyć 1 akcję. Zgadza się?
I pytanie ode mnie: czy spotykając w Zonie jakiegoś handlarza (karta wydarzeń), można mu też sprzedawać sprzęty lub trofea? Czy tylko w grę wchodzi zakup towarów z rynku (cash only)?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Wydaje mi się, że od tego są tylko bunkry. Nie znam treści kart wydarzeń z handlarzami, ale chyba byłoby zaznaczone na karcie, że można pohandlować. Dosyć szczegółowo i dobrze są rozpisane te karty wydarzeń. Mnie zastanawia, czy będąc w sarkofagu mogę zmniejszać zmęczenie o 1, jeśli nie zdam testu i zostanę na miejscu. Skoro jestem tam i muszę tam siedzieć, a mam 2 akcje na rundę, to chyba mogę. Nigdzie nie wyczytałem, że to niemożliwe. Drugie pytanie - nie do końca są dla mnie jasne zasady zagrywania kart wieści na siebie w grze solo. Wg. instrukcji jeśli masz wybrać obszar lub przyległy, wybierz ten, na którym jesteś. Ok, ale jest tam też wpis o innym obszarze - ostatni pkt. Tego nie czaję.
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Możesz odpoczywać.
Musiałbyś przytoczyć dokładną treść tej karty. W grach solowych stosuję zasadę najgorszej dla gracza opcji.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Chodzi mi o karty wieści: Ekspedycje naukowe i Interwencja wojska. Wg. instrukcji jeśli efekt mówi o wyborze innego obszaru lub podjęciu innej decyzji, wybiera gracz. Normalnie jak jestem w zielonym lub żółtym sektorze i mogę coś z talii wieści zagrać na siebie to zagrywam. Musi boleć. Zresztą tak jest w instrukcji. Czy w przypadku wybierania obszaru w tych 2 konkretnych kart, mogę nie zagrać anomalii lub mutanta na swój obszar?
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Zgodnie z instrukcją:
W przypadku obu kart, nie musisz dokładać sobie żetonów, ale możesz to zrobić jeśli chcesz. Zresztą, czy taki mutant na Twoim polu jest problemem? Raczej tylko wtedy gdy będziesz na to pole powracał.▷ Jeśli efekt mówi o wyborze innego obszaru lub podjęciu innej decyzji, Ty wybierasz.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Dzięki. Kolejna rozkmina - gra kończy się gdy talia kart wieści wyczerpie się. W przypadku gry wieloosobowej jest to 21 kart, w przypadku solowej 16. I tak się zastanawiam, czy to jest tak, jak w Eldritch, że jak nie można pociągnąć karty mitów to przegrywamy, czy ostatnia karta z 16 kończy grę i można jej nie rozpatrywać.
Jeśli tak by było to rund jest de facto 15? Ja obstawiam wariant 1 i tak gram. Jest sensowniejszy. W przeciwnym razie ta 16 karta niczemu by nie służyła. Miałem taki przypadek w ostatniej grze, że wygrałem. Gdybym oblał testy w sarkofagu i nie zdał i tak bym nie mógł pociągnąć karty wieści bo już nie było żadnej. Czyli przegrałbym, czy przegrałem? Jak Wy gracie?
- z EldritchBadacze muszą dobrać kartę Mitów, lecz nie mogą tego zrobić, ponieważ talia Mitów jest pusta.
Jeśli tak by było to rund jest de facto 15? Ja obstawiam wariant 1 i tak gram. Jest sensowniejszy. W przeciwnym razie ta 16 karta niczemu by nie służyła. Miałem taki przypadek w ostatniej grze, że wygrałem. Gdybym oblał testy w sarkofagu i nie zdał i tak bym nie mógł pociągnąć karty wieści bo już nie było żadnej. Czyli przegrałbym, czy przegrałem? Jak Wy gracie?
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Wydaje mi się, że już 16 rund to dość mało, a Ty wspominasz o 15? Nie utrudniajmy i tak już trudnej gry Poza tym byłoby tak jak napisałeś, czyli ostatnia karta wieści nie byłaby już rozpatrywana.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Podczas tury mamy do wykorzystania 2 dowolne akcje, pierwsza akcja to ruch na pole gdzie znajduje się mutant/anomalia, dochodzi do spotkania z automatu jak rozumiem, czy po spotkaniu mam jeszcze jedną akcje czy spotkanie "automatyczne" zalicza się do mojej drugiej akcji ?
- zawias
- Posty: 228
- Rejestracja: 08 gru 2013, 00:45
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Ja mam pytanie dotyczące zdolności Samotnika. Może on automatycznie zakończyć spotkanie bez otrzymania łupów i obrażeń, męcząc się 2 razy. Jak się ma ta zdolność do akcji przymusowych, np. na polu Prypeci lub czasem z kart wydarzeń? Czy zdolność postaci jest nadrzędna czy nie ?
W Prypeci rozpatrujemy spotkanie i MUSIMY wykonać konfrontację. Czy jak użyję zdolności Samotnika, to pomijam spotkanie, ale wykonuję konfrontację z mutantem, czy ta zdolność w takich przypadkach w ogóle nie działa?
W Prypeci rozpatrujemy spotkanie i MUSIMY wykonać konfrontację. Czy jak użyję zdolności Samotnika, to pomijam spotkanie, ale wykonuję konfrontację z mutantem, czy ta zdolność w takich przypadkach w ogóle nie działa?
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Zdolność pozwala na nie podejmowanie się nawet sprawdzenia testu czujności. Dodajesz 2 zmęczenia i olewasz spotkanie. Kara za przekroczenie ponad 5 zmęczenia działa dalej czyli jak masz zmęczenie na 5 to po zagraniu tej zdolności dostajesz 2 obrażenia. W Prypeci czy Oku Moskwy losujesz żeton. Jak przystąpisz do testu czujności to musisz i do testu konfrontacji. Jak skorzystasz ze zdolności to zostawiasz żeton na tym polu i przenosisz się do Elektrowni jak masz 2 tajemnice. Co do kart wydarzeń to wszystkie akcje w których pisze spotkanie można wg. mnie pod to podciągnąć. Chyba, że są inne na kartach spotkania niż spotkanie z anomalią lub mutantem to wtedy nie wiem. W opisie zdolności pisze, że nie zdobywa się łupu ani obrażeń więc obstawiam, że zdolność działa tylko na anomalie i mutanty. Musiałbyś podać treść karty wydarzeń o jaką chodzi.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2019, 09:46 przez KOSHI, łącznie zmieniany 1 raz.
- sqb1978
- Posty: 2620
- Rejestracja: 18 gru 2013, 16:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 139 times
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Ostatnio zmieniony 23 lis 2019, 08:40 przez RUNner, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
- RUNner
- Posty: 4164
- Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
- Has thanked: 574 times
- Been thanked: 1027 times
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Fakt. Jeszcze nie dotarłem do sarkofagu, a instrukcja przeczytana dawno temu. Czy nieudany szturm na sarkofag pozostawia postać w nim na kolejną turę?
Swoją drogą, skoro postać jest w centrum emisji, a nie podlega jej wpływowi, to jest to mało klimatyczne. Tajne obiekty rozumiem, mogą być schronem, ale sarkofag?
Swoją drogą, skoro postać jest w centrum emisji, a nie podlega jej wpływowi, to jest to mało klimatyczne. Tajne obiekty rozumiem, mogą być schronem, ale sarkofag?
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Re: Zona Sekret Czarnobyla
Tak zostajesz. Możesz zmniejszyć zmeczenie o 1 lub użyć przedmiotów lub artefaktów. Z sarkofagu i elektrowni nie można się cofnąć. Wg. mnie rozpatrywanie emisji w sarkofagu byłoby nie potrzebnym utrudnieniem. I tak testy tam są masakryczne. A poza tym w oku cyklonu jest spokojnie.