Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla

Post autor: KOSHI »

W bunkrach nie ciągnie się kart zielonych ani żołtych.
bbkr
Posty: 3
Rejestracja: 28 wrz 2020, 20:57
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla

Post autor: bbkr »

Ciekawa gra. Jestem wlasnie po pierwszej partii i nasunely mi sie nastepujace pytania:

1. Czy obie akcje jeden gracz wykonuje od razu? Instrukcja jest dziwnie sformulowana: "szperacze zgodnie z kolejnoscia wykonuja maksymalnie 2 akcje". Jak mamy gracza A i B to akcje beda wykonane AABB czy ABAB?
2. Jakie mozna miec najnizsze zmeczenie - 1 czy 0? Film Rebela https://www.youtube.com/watch?t=126&v=blHV76Ycty8 pokazuje ze skala jest od zera. Forum BGG https://boardgamegeek.com/thread/231359 ... encounters twierdzi, ze od 1.
3. Zmiana ekwipunku mowi, ze mozna to robic "przed albo po wykonaniu akcji". Chodzi o wiele akcji jako wykonanie calej fazy? Czy o wykonanie jednej akcji? W polskim dopelniacz liczby pojedynczej i mnogiej od "akcja" jest identyczny i nie wiem jak to interpretowac.

BTW: Gralem na home-rule z resetowaniem obrazen po otrzymaniu urazu. Utrzymywanie obrazen po urazie to zdecydowanie zbyt wysoki poziom trudnosci na poczatek.

EDIT:
2. Tworca gry potwierdzil, ze 1-5 to wlasciwa skala i blad jest na video.
3. Angielska wersja jest klarowniejsza - "before or after performing an action" - liczba pojedyncza. Czyli ekwipunek mozna zmieniac przed/po kazdej z dwoch akcji w fazie akcji.
Awatar użytkownika
kglosnicki
Posty: 73
Rejestracja: 29 cze 2017, 17:11
Has thanked: 18 times
Been thanked: 55 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla

Post autor: kglosnicki »

1. Czy obie akcje jeden gracz wykonuje od razu? Instrukcja jest dziwnie sformulowana: "szperacze zgodnie z kolejnoscia wykonuja maksymalnie 2 akcje". Jak mamy gracza A i B to akcje beda wykonane AABB czy ABAB?
Gracze wykonują akcje według schematu AABB.

2. Jakie mozna miec najnizsze zmeczenie - 1 czy 0?
Tak, najmnijesza wartość to 1. Tak niefortunnie wygląda ten miernik, jakby pod 1 była jeszcze jakaś wartość. Ale nie - zmęczenie zaczyna się od 1. W zonie nie możesz nigdy być w pełni zrelaksowany :P

3. Zmiana ekwipunku mowi, ze mozna to robic "przed albo po wykonaniu akcji". Chodzi o wiele akcji jako wykonanie calej fazy? Czy o wykonanie jednej akcji? W polskim dopelniacz liczby pojedynczej i mnogiej od "akcja" jest identyczny i nie wiem jak to interpretowac.
Chodzi o to, żeby nie robić zmiany ekwipunku w trakcie robienia innych rzeczy. Czyli [zmiana ekwipunku] [akcja] [zmiana ekwipunku] [akcja] [zmiana ekwipunku].

Dobrej Zony.
Ostojaostroga
Posty: 6
Rejestracja: 08 lis 2019, 11:36

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: Ostojaostroga »

Witam test forsujemy tylko raz - to zrozumiałe, dodając jedno zmęczenie przerzucamy jedną kość, ok, TYLKO tak się zastanawiam - mamy 3 kości w teście czy mogę od razu zadecydować, że dodaje 3 zmęczenia i przerzucam 3 kości ?.
I drugie znalazłem takie zdanie - gracz który otwiera obiekt przenosi się do niego i dodatkowo wybiera jedną z kart znalezisk, str. 10. Chyba to błąd bo niby przedmioty leżą za drzwiami ? Nigdy tak nie grałem i przedmot dostaję jako nagrodę po odkryciu tajemnicy z resztą tak zawsze jest napisane na karcie tajnego obiektu. Może to kiedyś autor sprostuje
Awatar użytkownika
kglosnicki
Posty: 73
Rejestracja: 29 cze 2017, 17:11
Has thanked: 18 times
Been thanked: 55 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: kglosnicki »

Ostojaostroga pisze: 07 mar 2021, 09:08 Witam test forsujemy tylko raz - to zrozumiałe, dodając jedno zmęczenie przerzucamy jedną kość, ok, TYLKO tak się zastanawiam - mamy 3 kości w teście czy mogę od razu zadecydować, że dodaje 3 zmęczenia i przerzucam 3 kości ?
Niestety tylko jedna kosć za jeden Zmęczenia.
Ostojaostroga pisze: 07 mar 2021, 09:08 I drugie znalazłem takie zdanie - gracz który otwiera obiekt przenosi się do niego i dodatkowo wybiera jedną z kart znalezisk, str. 10. Chyba to błąd bo niby przedmioty leżą za drzwiami ? Nigdy tak nie grałem i przedmot dostaję jako nagrodę po odkryciu tajemnicy z resztą tak zawsze jest napisane na karcie tajnego obiektu. Może to kiedyś autor sprostuje
Jeden przedmiot jest w nagrodę za otwarcie Tajnego Obiektu. Drugi w nagrode za odkrycie tajemnicy.
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 963
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 666 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: Bart Henry »

Mam kilka pytań po pierwszej rozgrywce:

1. Podglądanie żetonów zagrożeń. Instrukcja mówi:
Spoiler:
O ile przekaz jest dosyć jasny, tak miejsce jego zapisu jest strasznie nielogiczne, bo dowiadujemy się o możliwości podejrzenia opisów dowolnych żetonów zagrożeń akapicie poświęconym zdolnościom zagrożeń. Rozumiem, że jako opis rozumiemy możliwość zapoznania się z całym rewersem żetonu.
Zatem:
- można to zrobić przed wykonaniem dowolnej akcji (czyli de facto w każdym momencie, bo nie ma to żadnego wpływu na potencjalną decyzyjność), bez znaczenia, czy ostatecznie zawalczę z jakimkolwiek mutantem/anomalią?
- czy równie dobrze te żetony nie mogłyby po prostu leżeć odwrócone rewersem do góry? Wtedy nie trzeba byłoby w tak nielogicznym miejscu robić wieloznacznego dopisku.

2. W grze istnieją żetony zagrożeń z tekstem w stylu "W teście konfrontacji wykonaj test [symbol] zamiast [inny symbol]". To, co jest opisane w zdolności zagrożenia jest poniżej uwzględnione w tabelce. Wprowadza to chaos informacyjny w szczególności w przypadku kart ze zdolnościami typu "po pokonaniu weź artefakt", gdy taka sama nagroda jest w tabelce poniżej. Rozumiem, że jest to celowa konwencja, a nie błąd, a w przypadku opisanym powyżej bierzemy tylko jeden artefakt za udany drugi test.
Spoiler:
3. Jedna z akcji otwarcia pozostawia trochę pola do interpretacji: "Odrzuć 1 artefakt [zielony] albo [żółty] i 1 trofeum [mutant]".
Spoiler:
3.1. Jaka jest poprawna?
3.1a) 1 artefakt zielony/żółty + 1 trofeum? Jeżeli tak, to czemu jest podział na kolor zielony i żółty (skoro są tylko takie) zamiast samego "Odrzuć 1 artefakt i 1 trofeum"?
3.1b) 1 artefakt zielony LUB 1 artefakt żółty + 1 trofeum? Jeżeli tak, to czemu nie brzmi to w stylu "Odrzuć 1 [zielony artefakt] albo 1 [żółty artefakt] i 1 trofeum"?

Według mnie przy tej konstrukcji 3.1a ma większy sens, ale stworzono niepotrzebne pole do interpretacji dodając ikony kolorów artefaktów.

3.2. Czy cokolwiek poza mutantem daje trofeum? Czy symbol mutanta jest w ogóle potrzebny na tej karcie, czy wystarczyłoby samo "(...) i 1 trofeum"?

4. Gdy uda mi się odkryć tajemnicę z tajnych obiektów, jestem przenoszony na obszar wejściowy. Dzieje się to w fazie wydarzeń, więc jestem tam przenoszony tuż przed potencjalną emisją. Rozumiem, że stojąc tuż przed wejściem do tajnego obiektu, który jest wolny od efektów emisji, a w którym dosłownie przed chwilą byłem, nie jestem w stanie za żadne skarby tam wrócić, ale sąsiadując z terenem z bunkrem mogę kosztem zmęczenia do niego podbiec?
Spoiler:
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: KOSHI »

Ad 1 i 2 - może i to nie jest zgrabnie sformułowane ale wiadomo o co chodzi skoro sam to potwierdzasz.
Ad 3 - żółty lub zielony oraz trofeum. Zresztą nie rozumiem dylematu bo w sumie napisałeś 2 razy to samo. Gdybyś pytał o wariant: zielony lub żółty plus trofeum to rozumiałbym, że ciężko zinterpretować kartę.

Ogólnie Ad 1-3 wiesz sam o co chodzi więc nie wiem po co ci wiedza, dlaczego opisy są mniej lub więcej udane skoro sam ogarnąłeś o co kaman... :mrgreen:

3.2 - nie mam pojęcia. Może z kart spotkań. Grę sprzedałem, nie znam na pamięć, ale coś takiego może być...

4 Sorry, ale taki jest klimat tej gry. Wiele osób zwracało uwagę na to. Wychodzisz z tajnej lokacji i nadziewasz się na emisję. Czasami to wolałem oblać test w tajnej lokacji jak widziałem, że zaraz pierdyknie albo nie doprowadzałem nigdy do sytuacji, żeby nie mieć zapasu na ucieczkę w pkt. zmęczenia jak wiedziałem, że zdam testy.

Ogólnie to Zona to mocno średnia gra zwłaszcza do gry solo. EH jest dużooo lepszy mimo pewnych niedociągnięć.
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 963
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 666 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: Bart Henry »

KOSHI pisze: 13 cze 2021, 14:00 Ad 1 i 2 - może i to nie jest zgrabnie sformułowane ale wiadomo o co chodzi skoro sam to potwierdzasz.
Ad 3 - żółty lub zielony oraz trofeum. Zresztą nie rozumiem dylematu bo w sumie napisałeś 2 razy to samo. Gdybyś pytał o wariant: zielony lub żółty plus trofeum to rozumiałbym, że ciężko zinterpretować kartę.

Ogólnie Ad 1-3 wiesz sam o co chodzi więc nie wiem po co ci wiedza, dlaczego opisy są mniej lub więcej udane skoro sam ogarnąłeś o co kaman... :mrgreen:

3.2 - nie mam pojęcia. Może z kart spotkań. Grę sprzedałem, nie znam na pamięć, ale coś takiego może być...

4 Sorry, ale taki jest klimat tej gry. Wiele osób zwracało uwagę na to. Wychodzisz z tajnej lokacji i nadziewasz się na emisję. Czasami to wolałem oblać test w tajnej lokacji jak widziałem, że zaraz pierdyknie albo nie doprowadzałem nigdy do sytuacji, żeby nie mieć zapasu na ucieczkę w pkt. zmęczenia jak wiedziałem, że zdam testy.

Ogólnie to Zona to mocno średnia gra zwłaszcza do gry solo. EH jest dużooo lepszy mimo pewnych niedociągnięć.
No te dwa pierwsze to wywołały sporo dyskusji dyskusji, częściowo sprawdzaliśmy w innych miejscach, więc raczej zagraliśmy dobrze.

Trzeciego nadal pewny nie jestem, bo nie jest to to samo. Jedna opcja to [zielony/żółty] + [trofeum], a druga to [zielony] + [żółty + trofeum]. Można było to napisać tak, aby nie pozostawić żadnych wątpliwości.

A co do czwartego, to psuje to bardzo immersję według mnie i skłania do celowego oblewania testów, tak jak napisałeś. No, ale skoro dobrze rozumiem zasady, to jest to materiał na inny wątek.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: donmakaron »

Ad 1. Nigdzie nie jest wspomniane, że treść rewersów żetonów mutantów i anomalii to niejawna informacja.

Ad 2. Pomyśl ile razy by się ludzie mylili, jakby nie było opisu "W teście konfrontacji wykonaj test X zamiast Y", jak łatwo by było przeoczyć samą ikonkę X. A gdyby był ten tekst, ale ikonka została by na Y, to by było zamieszanie - tu jest napisane X a tu mi pokazuje Y. Tak jak jest, jest dobrze: mam napisane, żeby zamiast standardowego testy Y, zrobić test X; patrzę na ikonki i rzeczywiście tak jest.

Ad 3. Składnia akurat jest dobra, bo gdyby chodziło o co innego, byłoby napisane "Odrzuć 1 artefakt zielony albo 1 artefakt żółty i 1 trofeum."

4. Logika jest taka, że często w przygodach jest mowa, że uciekasz z tajnego obiektu w akompaniamencie ostrzału i wycia mutantów. Trzeba było się stalkerze lepiej przygotować i iść do obiektu wcześniej ;)
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 963
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 666 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: Bart Henry »

donmakaron pisze: 14 cze 2021, 10:04 Ad 1. Nigdzie nie jest wspomniane, że treść rewersów żetonów mutantów i anomalii to niejawna informacja.
To prawda, ale brakuje jednoznacznej adnotacji, że de facto można je sprawdzać w dowolnym momencie lub wystawić po drugiej stronie. No dobra, adnotacja jest, ale przeczytanie jej w miejscu, gdzie została zapisana skłoniło nas do rozkminy, czy autor miał faktycznie na myśli to, co jest tam napisane. Skoro są jawne, to z perspektywy użyteczności gry lepiej żeby je wykładać odkryte, dla mniejszego zarządzania, brakuje gdzieś o tym wzmianki. Nawet na BGG w jednej dyskusji, gdy ktoś napisał, że wykłada odkryte, to zwrócono mu uwagę, że na ilustracji z przykładem setupu są one zakryte. Ot, brak upewnienia gracza na wczesnym etapie, że to jawna informacja. Całkowicie się zgadzam, że brak informacji o niejawności awersów żetonów może dużo powiedzieć, ale napisanie wprost, że są jawne rozwiewa wszelkie wątpliwości. Żyję w przekonaniu, że gracz powinien być pewny jak ma postępować z komponentami, a nie wyciągać tego z kontekstu.
donmakaron pisze: 14 cze 2021, 10:04 Ad 2. Pomyśl ile razy by się ludzie mylili, jakby nie było opisu "W teście konfrontacji wykonaj test X zamiast Y", jak łatwo by było przeoczyć samą ikonkę X. A gdyby był ten tekst, ale ikonka została by na Y, to by było zamieszanie - tu jest napisane X a tu mi pokazuje Y. Tak jak jest, jest dobrze: mam napisane, żeby zamiast standardowego testy Y, zrobić test X; patrzę na ikonki i rzeczywiście tak jest.
Ale dlaczego mieliby się mylić, skoro masz jasno napisane co masz przetestować w tabelce? Dlaczego mieliby nie wziąć artefaktu jako nagrody, skoro w tabelce byłby symbol? Wystarczy po prostu ostateczna wersja w tabelce, bo to ona ostatecznie mówi co robić.
donmakaron pisze: 14 cze 2021, 10:04 Ad 3. Składnia akurat jest dobra, bo gdyby chodziło o co innego, byłoby napisane "Odrzuć 1 artefakt zielony albo 1 artefakt żółty i 1 trofeum."
Po analizie doszedłem do tego samego, ale musieliśmy pomyśleć co autor miał na myśli i czy na pewno posługiwał się taką logiką, jak my. Bardzo łatwo jest tego uniknąć, pisząc "odrzuć artefakt lub trofeum".

Mam wrażenie, że osoba redagujące te wszystkie trzy powyższe przypadki była po prostu nadgorliwa, a wiadomo od czego jest to gorsze. ;) Piszę o tym z perspektywy game developmentu, którym się trochę zajmuję po godzinach. Dla mnie to idealne przykłady jak można nadgorliwością wprowadzić zamieszanie. Autorów znam, więc może powinienem te pytania po prostu do nich skierować, bo mam wrażenie, że coś poszło tu delikatnie nie tak.

Piszę też z perspektywy tego, że pierwsza gra przez tego typu pierdoły zajęła nam około 4h na dwie osoby. Widać, że jest do zamknięcia spokojnie w 2h, a tego typu detale powodują po prostu niepotrzebną irytację. Do końca nie wiedzieliśmy, czy dobrze gramy.
donmakaron pisze: 14 cze 2021, 10:04 4. Logika jest taka, że często w przygodach jest mowa, że uciekasz z tajnego obiektu w akompaniamencie ostrzału i wycia mutantów. Trzeba było się stalkerze lepiej przygotować i iść do obiektu wcześniej ;)
Jestem w stanie zrozumieć, że skoro w wyniku karty wydarzenia zatopiłem komnatę i bardzo się zmęczyłem uciekając z niej, trafiając akurat na emisję, to nie mam gdzie uciec i muszę przyjąć te obrażenia. Nie wiem tylko dlaczego za moment do zatopionej, otwartej przeze mnie komnaty, wchodzi drugi gracz i nie ma problemu z wodą, przez którą ja nie mogłem tam wrócić. ;)

Nie spina mi się to klimatycznie w ogóle, a od tej gry oczekiwałem głównie spójności klimatycznej i przygody, a nie rzucania kłód pod nogi bez możliwości reakcji. Jeżeli dostaję po tyłku, to chcę czuć, że to w wyniku moich działań. Myślałem, że coś pominąłem w zasadach i nie powinienem dostawać dużych konsekwencji emisji, gdy przed chwilą przecież ledwo żywy uciekłem z tajemnicą tajnego obiektu. No cóż, gra widocznie lubi karać za dobrze rzuty kostkami, ale mnie to nie przekonuje.

Dzięki za odpowiedzi! Wiem przynajmniej, że grałem dobrze.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: donmakaron »

Bart Henry pisze: 14 cze 2021, 15:41 Ale dlaczego mieliby się mylić, skoro masz jasno napisane co masz przetestować w tabelce?
Bo po 20 testach już nie patrzysz na ikonki, tylko na cyferki. Z przyzwyczajenia, bo tak szybciej, bo niby znasz już te żetony. Tak to często bywa. A dopisany tekst potwierdzający to co jest na ikonkach lepiej wpada w oko i przypomina co jest grane.
Bart Henry pisze: 14 cze 2021, 15:41 Mam wrażenie, że osoba redagujące te wszystkie trzy powyższe przypadki była po prostu nadgorliwa.
Bez urazy, nie mam nic złego na myśli, ale wydaje mi się, że wy jesteście tutaj troszkę nadgorliwi w doszukiwaniu się dziury w całym. Mogłoby być lepiej napisane, ale też nie jest jakoś pokrętnie czy niejasno. Jest napisane, że można podglądać, nie jest napisane, że nie można. Podobnie z tymi testami - jest napisane, że testujesz to zamiast tego i to samo odzwierciedlają ikonki - nie powinno być problemu. A składnia artefaktów skoro jest dobra, to po co szukać czy może był błąd albo autor dziwnie to wyłożył. Ja wychodzę z założenia, że trzeba wprost stosować to co jest napisane i nie doszukiwać się drugiego dna, bo zazwyczaj go tam nie ma. A jak jest, to już ktoś na forum, w faq czy erracie zwrócił na nie uwagę :)
Bart Henry pisze: 14 cze 2021, 15:41 Jestem w stanie zrozumieć, że skoro w wyniku karty wydarzenia zatopiłem komnatę i bardzo się zmęczyłem uciekając z niej, trafiając akurat na emisję, to nie mam gdzie uciec i muszę przyjąć te obrażenia. Nie wiem tylko dlaczego za moment do zatopionej, otwartej przeze mnie komnaty, wchodzi drugi gracz i nie ma problemu z wodą, przez którą ja nie mogłem tam wrócić. ;)
No bo przecież znajduje inne wejście do obiektu i nie ma przygody z zalewającą się komnatą, a z beczką śluzu w piwnicy czy innymi zmutowanymi żołnierzami w budynku obok ;)

Ta gra przede wszystkim wymaga dobrego planowania i szacunku do Zony. Jak stalker beztrosko idzie przed emisją do obiektu, to Zona tego nie wybacza i każe srogo. To jest najbardziej klimatyczne jak może być.
Awatar użytkownika
Bart Henry
Posty: 963
Rejestracja: 15 sie 2013, 19:59
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 134 times
Been thanked: 666 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: Bart Henry »

donmakaron pisze: 14 cze 2021, 15:54 Bo po 20 testach już nie patrzysz na ikonki, tylko na cyferki. Z przyzwyczajenia, bo tak szybciej, bo niby znasz już te żetony. Tak to często bywa. A dopisany tekst potwierdzający to co jest na ikonkach lepiej wpada w oko i przypomina co jest grane.
Dlaczego miałbyś patrzeć na opis po 20 testach, skoro znasz już te żetony? ;) Tak serio, to równie dobrze można byłoby z ikonek i tabelki nie korzystać, bo coś możesz źle odczytać z automatu. Lepiej wszystko tekstem.
donmakaron pisze: 14 cze 2021, 15:54 Bez urazy, nie mam nic złego na myśli, ale wydaje mi się, że wy jesteście tutaj troszkę nadgorliwi w doszukiwaniu się dziury w całym. Mogłoby być lepiej napisane, ale też nie jest jakoś pokrętnie czy niejasno. Jest napisane, że można podglądać, nie jest napisane, że nie można. Podobnie z tymi testami - jest napisane, że testujesz to zamiast tego i to samo odzwierciedlają ikonki - nie powinno być problemu. A składnia artefaktów skoro jest dobra, to po co szukać czy może był błąd albo autor dziwnie to wyłożył. Ja wychodzę z założenia, że trzeba wprost stosować to co jest napisane i nie doszukiwać się drugiego dna, bo zazwyczaj go tam nie ma. A jak jest, to już ktoś na forum, w faq czy erracie zwrócił na nie uwagę :)
Czepiam się dokładnie tych rzeczy, które nas irytowały w trakcie rozgrywki. Przyzwyczaiłem się do intuicyjności w grach, a ta gra w paru miejscach odchodzi od standardów i zmusza do myślenia tam, gdzie nie powinna. Z tego typu problemami dawno się nie spotkałem, więc może mój feedback pozwoli komuś uniknąć podobnej rozkminy podczas gry lub pomoże podczas developmentu. Tylko tyle i aż tyle.
donmakaron pisze: 14 cze 2021, 15:54 No bo przecież znajduje inne wejście do obiektu i nie ma przygody z zalewającą się komnatą, a z beczką śluzu w piwnicy czy innymi zmutowanymi żołnierzami w budynku obok ;)
To nie wiem czemu ja go nie znalazłem, tylko musiałem otwierać swoje wejście, a on wszedł jak do siebie bez kosztów. Proszę mi zwrócić moje zasoby! ;)
donmakaron pisze: 14 cze 2021, 15:54 Ta gra przede wszystkim wymaga dobrego planowania i szacunku do Zony. Jak stalker beztrosko idzie przed emisją do obiektu, to Zona tego nie wybacza i każe srogo. To jest najbardziej klimatyczne jak może być.
Ja bym chciał tylko kosztem dwóch jednostek zmęczenia dobiec do tego drugiego wejścia, którym zaraz wejdzie do komnaty drugi gracz. ;)

Przypomnę też, że emisja może przyjść "tak o" nagle, gdy się dociągnie odpowiednią kartę, więc Zona karze również za ostrożność. ;) W moim odczuciu jest to upierdliwie losowy element karania graczy i, znając podejście dev teamu Rebela, dziwię się, że przepuścili to w tej formie. Ale to tylko moja opinia, moje wrażenie.

Nie jest to doby wątek na ciągnięcie tego tematu, więc nie będę już zaśmiecał, dowiedziałem się tego, co chciałem. Pewnie podzielę się swoimi wrażeniami jak już więcej pogram, wtedy napiszę w odpowiednim wątku.
Proorok
Posty: 4
Rejestracja: 05 wrz 2021, 01:58

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: Proorok »

Przewertowałem instrukcje i nigdzie nie mogę znaleść potwierdzenia ani zaprzeczenia.

Pytanie nr.1: Czy w ramach 2 akcji, mogę wykonać 2 akcje ruchu? Po drodze oczywiście rozpatruje automatyczne zagrożenia, ale czy mogę wykonać w jeden fazie 2 akcje ruchu.

Pytanie nr.2: Podobne do do pytania nr.1 czy w jednej fazie mogę 2 razy wykonać akcje odpoczynku? Oczywiście poza bunkrem, przez co zmniejszam zmęczenie o tylko o 2. Nigdzie nie znalazłem zaprzeczenia tego. Wątpliwość powstała przy realizowaniu wydarzenia z tajnego obiektu. Nie udało mi się zrobić testów, ale karta nie mówi abym wychodził z tajnego obiektu. Jest to opłacalne bo chroni mnie przed ewentualna emisja, ale w fazie akcji nadal przysługują mi 2 akcje mojej postaci. Czy w takim wypadku mogę odpocząć 2 razy aby trochę zniwelować skutki forsowania testów z fazy wydarzeń?

Pytanie nr.3: Czy w fazie akcji używanie przedmiotów jest jakoś ograniczone? Czy mogę np. nie wykonując akcji użyć sobie apteczek aby uleczyć obrażania, a potem sobie odpocząć albo spasować.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: donmakaron »

Proorok pisze: 02 mar 2022, 16:34 Przewertowałem instrukcje i nigdzie nie mogę znaleść potwierdzenia ani zaprzeczenia.

Pytanie nr.1: Czy w ramach 2 akcji, mogę wykonać 2 akcje ruchu? [...]

Pytanie nr.2: Podobne do do pytania nr.1 czy w jednej fazie mogę 2 razy wykonać akcje odpoczynku? [...]

Pytanie nr.3: Czy w fazie akcji używanie przedmiotów jest jakoś ograniczone? Czy mogę np. nie wykonując akcji użyć sobie apteczek aby uleczyć obrażania, a potem sobie odpocząć albo spasować.
1 i 2: Tylko akcja z obszaru jest limitowana do raz na rundę. Możesz dwa razy się ruszać, dwa razy odpoczywać i tak dalej.

3:
Instrukcja pisze:Szperacz może używać przedmiotów w dowolnym momencie swojej tury. W turze innego gracza szperacz może używać przedmiotów w reakcji na efekty, które zadają mu obrażenia lub zmuszają do wykonania testu. Podczas rozpatrywania po- jedynczego efektu przedmiot może być użyty tylko raz.
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: osa1908 »

Dobra jak wchodzę na pole z munantem lub anomalia i ruch jest moja druga akcja, musze wykonac test na spostrzeżenie czy jak go wykonałem moge walczyć tez czy nie bo wychodzi ze by to była 3 akcja?Raz na test mozna uzyc broni lub forsowac test,ale na anomali lub mutancie sa dwa testy do wykonania wydaje mi sie ze moge użyć na spostrzeżenie a potem ewentualnie do walki.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: KOSHI »

Jak wchodzisz na pole z mutantem lub anomalią to musisz zrobić test z automatu i to nie jest akcja. Po pierwszym teście możesz odpuścić, chyba, że karty mówią innaczej. Ja gram, że to są osobne testy bo testujemy w sumie inne cechy więc można użyć 2 raz o ile się da tj. przedmiot nie uległ zużyciu lub nie wyczerpał się do kolejnej tury.
Oskar90
Posty: 8
Rejestracja: 19 sty 2021, 11:28
Lokalizacja: Tarnów
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: Oskar90 »

Czy np. testując cechę czujności podczas spotkania z anomalia mogę użyć przedmiotu który zwiększa cechę czujności ale nie posiada symbolu anomali "piorunka" ? W instrukcji jest wyjaśnione że przedmioty z symbolami mutantów można używać do walki z mutantami a przedmioty z symbolem anomali do konfrontacji z anomaliami. A czy przedmioty bez symboli mutanta lub anomali mogą być używane tylko w testach które nie mają żadnego symbolu?
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 470
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: sopel82 »

Oskar90 pisze: 15 sty 2023, 20:33 Czy np. testując cechę czujności podczas spotkania z anomalia mogę użyć przedmiotu który zwiększa cechę czujności ale nie posiada symbolu anomali "piorunka" ?
Tak. Na karcie masz tak naprawdę tylko podane ograniczenia. Jeśli przedmiot ma tylko symbol czujności, to tylko można użyć do testu czujnosci, ale innych ograniczeń nie ma (więc można użyć zarówno na mutanta jak i anomalię).
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
gusik1101
Posty: 1
Rejestracja: 05 lut 2023, 16:56

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: gusik1101 »

Hej gracze..ja tu nowa i niewiem czy dobrze napisE ..mam pytanie...czy na polu gospodarstwo sprzedajemy komplet trofeum i artefakt czy mogę np.2x artefakt ??pozdrawiam
Awatar użytkownika
sopel82
Posty: 470
Rejestracja: 17 lis 2022, 11:07
Has thanked: 154 times
Been thanked: 157 times

Re: Zona Sekret Czarnobyla - pytania i wątpliwości

Post autor: sopel82 »

gusik1101 pisze: 05 lut 2023, 17:06 czy na polu gospodarstwo sprzedajemy komplet trofeum i artefakt czy mogę np.2x artefakt ??
Zobacz Załącznik 1 (Obszary i Przedmioty). "W ramach akcji szperacz może sprzedać dowolną liczbę trofeów i artefaktów. Za każdy z nich dostaje dodatkowe ruble w zależności od koloru (...)"

Odpowiadając na pytanie: tak, możesz sprzedać 2x artefakt.
sprzedam / bgg contribs / “an’ it harm none, do what ye will”
ODPOWIEDZ