Jest to gra turowa, w którą może grać od 2 do 4 graczy (albo 2 zespoły). W wariancie podstawowym jest proponowana jako gra symetryczna, każdy ma takie same oddziały i możliwości. Gra się do 6, 8 lub 10 rund i wygrywa ten kto ma po tym czasie najwięcej zdobytych miast. Rozgrywka toczy się na planszy podzielonej na pola, do każdego z nich jest przypisany jeden rodzaj terenu.
W każdej rundzie po fazie dyplomacji, gracze wykonują swoje tury. W swojej turze każdy gracz za pewne posiadane obszary (miasta i wsie) dostaje dukaty. Następnie płaci żołd posiadanym jednostkom (1 dukat za 2 jednostki). Potem oddziały się kupuje, stawiając je w posiadanym mieście i porusza się o określoną liczbę pól, ewentualnie toczy bitwy z wrogiem (wchodząc na obszar zajęty przez przeciwnika). Oddziały można łączyć w armie do 4 oddziałów na 1 polu, walczą one wtedy razem.
W grze mamy zróżnicowane oddziały goblińskie, ludzkie oraz potwory (poza tym jeszcze najemników krasnoludzkich). Każdy oddział ma określoną siłę (ilość ataków w bitwie) oraz odporność (tzw. życie, czyli ilość obrażeń, która go niszczy). Oddziały dzielą się na piesze, jeźdźców oraz latające, co wpływa na różne zasięgi ich poruszania.
Siła oddziałów ulega czasem modyfikacji, niektóre mają bonusy terenowe, inne do walki przeciwko określonemu przeciwnikowi. Specjalnymi oddziałami są bohaterowie, którzy mają więcej możliwości niż inne oddziały, w tym mogą zdobywać w lochach dukaty. A najbardziej szczególnym oddziałem jest Władca danej frakcji, którego zabicie powoduje przegraną danego gracza (rola Władców znacznie rośnie w grze z zasadami rozszerzonymi).
Gra ma planszę dwustronną, z drugiej strony mamy planszę morską z wyspami, tu dochodzą oddziały okrętów, które umożliwiają przemieszczenia się oddziałów lądowych po wodzie.
Tak to wygląda w skrócie.