Marvel Champions: The Card Game - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1281 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: seki »

Sam sobie odpowiem bo znalazłem odpowiedź na https://boardgamegeek.com/thread/231038 ... ng-no-cost
Zagrywamy i płacimy w fazie Villain.
dawid
Posty: 515
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:59
Has thanked: 183 times
Been thanked: 239 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: dawid »

Nie musisz grać w ciemno. Możesz zagrać wtedy kiedy się pojawi. To może być zarówno w turze innego gracza jak i w turze przeciwnika.
sliw2
Posty: 35
Rejestracja: 14 mar 2012, 11:56
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: sliw2 »

seki pisze: 26 mar 2020, 12:07 Mam problem ze zrozumieniem momentu zagrywania Event. Powiedzmy wydarzenie, które przerywa rozpatrywanie efektu Treachery card. Czy ja to wydarzenie zagrywam w fazie gracza w ciemno nie wiedząc co wyjdzie w fazie złoczyńcy czy zagrywam dopiero gdy nastąpi pojawienie się tej karty? Wydawało mi się, że zagrywać karty i płacić ich koszt mogę tylko w fazie gracza ale wiele Eventów broni przed czymś co pojawi się w fazie Villain więc mam wątpliwości.
To zależy czy na karcie jest keyword 'action'. Te można zagrywać tylko w fazie graczy.
picollo
Posty: 26
Rejestracja: 20 gru 2018, 15:46
Been thanked: 6 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: picollo »

sliw2 pisze: 26 mar 2020, 12:37
seki pisze: 26 mar 2020, 12:07 Mam problem ze zrozumieniem momentu zagrywania Event. Powiedzmy wydarzenie, które przerywa rozpatrywanie efektu Treachery card. Czy ja to wydarzenie zagrywam w fazie gracza w ciemno nie wiedząc co wyjdzie w fazie złoczyńcy czy zagrywam dopiero gdy nastąpi pojawienie się tej karty? Wydawało mi się, że zagrywać karty i płacić ich koszt mogę tylko w fazie gracza ale wiele Eventów broni przed czymś co pojawi się w fazie Villain więc mam wątpliwości.
To zależy czy na karcie jest keyword 'action'. Te można zagrywać tylko w fazie graczy.
To nie zależy. Nie będziesz miał karty która przeywa rozpatrywanie efektu treachery card, która jest jednocześnie akcją. W przypadku na który odpowiadasz nic nie zależy.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1342
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 552 times
Been thanked: 281 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: Atamán »

Ale jako ogólna zasada to warto sobie to zapamiętać.

Jeśli na karcie wydarzenia jest "Action" to zagrasz tylko w PlayerPhase.
Jeśli na karcie wydarzenia jest "Interrupt" albo "Response", to już trzeba się wczytać w warunek aktywacji.

A warunki aktywacji są różne. Np. jeśli jest to atak Vilaina, to trzeba ją zagrać przed odsłonięciem karty boost, ale jeśli warinkiem aktywacji jest przyjęcie obrażeń, to jest to już po odsłonięciu boosta. Co do zasady nie ma żadnego ograniczenia, by nie dało się kiedyś karty zagrać. Wszystko zależy od warunku aktywacji karty.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1281 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: seki »

Dzięki panowie. Cenne wskazówki. Zacząłem grać po przeczytaniu instrukcji i z tymi wydarzeniami miałem wątpliwości nad timingiem odpalenia. Reszta zasad narazie bez żadnych wątpliwości ale pewnie wraz z poznawaniem bardziej zaawansowanych talii mogą pojawić się dalsze dylematy.
Morsereg
Posty: 339
Rejestracja: 08 maja 2015, 18:12
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: Morsereg »

Atamán pisze: 23 mar 2020, 08:42 Czym są te dopiski w nawiasie np. Interrupt (defense) na karcie Backflip? Początkowo myślałem, że chodzi o to, że mogę tego użyć tylko wtedy, gdy jestem atakowany, że nie mogę zapobiec obrażeniom z innych źródeł, ale to wynika przecież z dalszego tekstu karty ("damage from an attack"). A może mogę zagrać taką kartę tylko, gdy się bronię (czyli użyłem bohatera do obrony)?
generalnie te dopiski sa informacja co wlasnie wykonujesz.
masz dopisek attack? to zagrywajac ta karte jak masz stuna tracisz atak.
jest to po prostu kluczowe slowo ktore moze odnosic sie do innych zasad na kartach
Atamán pisze: 24 mar 2020, 10:50 Mam sojusznika ze statusem Tough i 5hp, atakuje mnie przeciwnik 7 ataku z Overkill. I co teraz? Jak dużo obrażeń "pochłonie" Tough? Wydaje mi się, że mogę przydzielić 5 do sojusznika, a 2 pozostałe idą już w bohatera. Dobrze się domyślam?
tutaj nie ma sie nad czym zastanawiac. tough blokuje wszystkie obrazenia. ale... jesli dostalbys 7 obrazen niebezposrednich, to na Luka (wiadomo, ze to o niego chodzi ;) ) mozesz przydzielic tylko 5 (nawet jesli ma status taugh) pozostale dwa musza isc bezposrednio w Ciebie albo w innego sojusznika.
Awatar użytkownika
bubu
Posty: 605
Rejestracja: 21 lut 2014, 15:16
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: bubu »

A jeżeli złoczyńca ukończył jakiś etap swojego niecnego planu i pojawia się nowy jego etap to się dzieje z żetonami przyspieszenia? Zostają czy spadają razem z ukończonym etapem?
dawid
Posty: 515
Rejestracja: 26 lut 2014, 14:59
Has thanked: 183 times
Been thanked: 239 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: dawid »

Zostają
When the main scheme deck advances, acceleration
tokens on it carry over to the new stage.
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1342
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 552 times
Been thanked: 281 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: Atamán »

Morsereg pisze: 28 mar 2020, 00:10 tutaj nie ma sie nad czym zastanawiac. tough blokuje wszystkie obrazenia. ale... jesli dostalbys 7 obrazen niebezposrednich, to na Luka (wiadomo, ze to o niego chodzi ;) ) mozesz przydzielic tylko 5 (nawet jesli ma status taugh) pozostale dwa musza isc bezposrednio w Ciebie albo w innego sojusznika.
Zgadza się. Choć mogli to lepiej opisać.

Ciekawe, że w przypadku Overkill w kierunku Minionów napisali to precyzyjniej: że warunkiem koniecznym jest to, żeby Minion zginął. W przypadku Overkill w kierunku Ally, jest napisane tylko, że nadmiarowe punkty obrażeń ponad punkty życia przyznawane są w identity. I z tego wynikają te wątpliwości.
Dietrich
Posty: 12
Rejestracja: 18 maja 2017, 12:26
Has thanked: 2 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: Dietrich »

Czy w trakcie grania przeciwko wrecking crew scheme breakout zawsze musi przesunąć token aktywnego villaina na innego przeciwnika czy jeśli aktywny villain ma najwięcej threat'u to token się nie ruszy?
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1342
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 552 times
Been thanked: 281 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: Atamán »

Nie musi przesuwać.
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1386
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: raiden25 »

1. Czy villain zawsze ciągnie kartę do swojego ataku nawet jak nie atakuje w swojej fazie tylko z tekstu jakiejś karty?
2. Czy retaliate uruchamia efekty „after attacks” „when attack”?
3. Czy RETALIATE usuwa STUNA jeśli ta postać miała być odpowiedzieć na atak?
4. FRIENDLY character - to również bohater?
5. Hero action - czy to musi być forma Hero czy po prostu tura gracza?
6. Hero action (attack) - czy to musi być użyte podczas ataku gracza? -> powyżej widzę ze odnosi się to tylko do rodzaju wykonywanej czynności tak?
7. Jeśli obaj gracze (Garcz i Villain) maja RETALIATE i zagrywam kartę która mówi ze Villain mnie atakuje a potem ja atakuje Villaina to najpierw będę odpowiadał RETALIATE po jego ataku, następnie on odpowiada RETALIATE po moim ataku?
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1342
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 552 times
Been thanked: 281 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: Atamán »

1. Tak.
2. Nie, Retaliate nie jest atakiem.
3. Nie.
4. Tak i to zarówno w Hero jak i Alter-Ego form.
5. Musisz być w formie Hero, żeby móc to aktywować.
6. Nie. Uruchomienie zdolności typu (attack) jest na potrzeby innych zasad traktowane jak wykonanie ataku, np. jeśli masz Miniona z Guard przed sobą, to Villain nie może być celem zdolności typu (attack) alno jak masz Stun to taka zdolność zostanie anulowana, a zamiast tego zdejmujesz Stun.
7. Rozpatrujesz ataki zgodnie z kolejnością, w jakiej są wypisane na karcie. Najpierw rozpatrujesz pierwszy atak w całości (w Retaliate), a dopiero potem drugi atak (w tym Retaliate).
Awatar użytkownika
raiden25
Posty: 1386
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 29 times
Been thanked: 47 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: raiden25 »

Atamán pisze: 09 paź 2020, 05:42 3. Nie.
Dzięki!
3. Czyli bohater w STUNIE oddaje pomijając go. Dziwne logicznie ale okej, chyba przez to wczoraj przegrałem :/
Awatar użytkownika
andrzejstrzelba
Posty: 560
Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
Has thanked: 244 times
Been thanked: 293 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: andrzejstrzelba »

Mam do Was kilka pytań, bo średnio sobie radzę z angielskim.
1) Grając na 2-4 graczy ataki graczy i viliana następują zamiennie czyli gracz, vilian, gracz, vilian itd. czy 3 graczy na raz atakuje, a później vilian atakuje 3 graczy pod rząd ?
2) Mając 2 karty po 2 surówce mogę kupić 2 karty za 1 i 3 czy kupując np. tę za 1 i płacąc 2 reszta przepada ?
3) Zupełnie nie rozumiem jak mam rozpatrzyć kartę Swarm Attack od Ultrona. Nie grałem nim jeszcze, ale tak "na sucho" czytam i nie mogę rozgryźć.

Pozdrawiam
Andrzej
Awatar użytkownika
Atamán
Posty: 1342
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 552 times
Been thanked: 281 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: Atamán »

1. Runda gry składa się z 2 faz: faza graczy, faza Villaina. Podczas pierwszej fazy każdy gracz wykonuje swoją turę (zagrywa karty, zmienia formę, odpala akcje, atakuje itp.). Gdy już każdy wykona swoją turę następuje odrzucenie+dobieranie kart oraz przygotowanie wszystkich kart na stole. I wtedy następuje faza Villaina - on w kroku pierwszym dokłada Threat na Main Scheme, a w kroku 2 aktywuje się on przeciwko każdemu graczowi (czyli gdy we 3 jesteście w Hero form, to tak - zaatakuje 3 razy pod rząd), a jeszcze tuż po jego aktywacji aktywują się też Miniony będące w zwarciu z danym graczem. Potem jest krok 3, 4 i 5 i koniec rundy.

2. Nadmiarowe surowce przepadają.

3. Chodzi o efekt wrzucania wierzchniej karty ze swojej talii jako Miniona do gry? Obczaj kartę Ultron Drones, wszystko się wyjaśni :)
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: osa1908 »

Pytania o bohatera Ant-man,team buuilding exercise jakie karty dokladnie mi obnizaja koszt?Kiedy moge zagrac karte leadership Stinger?Kolejne pytanie jesli mam tough status i sie bronie to czy wyczepuje swojego bohatera,czy sciagam sam status.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: Ardel12 »

osa1908 pisze: 29 lis 2020, 09:36 Kolejne pytanie jesli mam tough status i sie bronie to czy wyczepuje swojego bohatera,czy sciagam sam status.
Jeśli nie blokujesz swoim bohaterem, czyli nie tapujesz go by użyć jego wartości defensywnej, tylko przyjmujesz atak, to tough status anuluje wszystkie obrażenia z tego jednego ataku i bohater pozostaje nie wyczerpany. Z kolei jeśli chcesz odpalić akcję z karty w odpowiedzi na akcję blok, to wtedy musisz ją wykonać, czyli wyczerpać swoją postać.

Należy zaznaczyć, że do zaistnienia akcji blok, należy wyczerpać postać przy ataku przeciwnika. Co niestety nie jest tak oczywiste porównując do akcji ataku czy threat, które nie wymagają tego.
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3358
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1114 times
Been thanked: 1281 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: seki »

Gram już jakiś czas ale są dwie kwestie których nie jestem pewien czy gram prawidłowo.

Jeśli boss ma kartę stun to czy powinno się dobrać i jakby spalić kartę ataku, dociągną przy ataku? Wydaję mi się, że nie i tak gram ale chętnie bym to wyklarował.

Klaw posiada pewne miniony, których bardzo nie lubię Weapons Runner. Posiadają one surge. I bardzo często tworzą kombo, które rozbija całą grę. Czy w każdym przypadku odkrycia miniona zachodzi efekt surge i odkrycie kolejnej karty? Ostatnio w ostatniej fazie bossa wyszedł mi Weapons Runner, dobrałem kolejną kartę, był kolejny Weapons Runner, dobrałem kolejną kartę i był kolejny minion.

Czasami mam wrażenie, że gram coś źle bo z Klawem wygrywam niezwykle rzadko z uwagi na jego mocne miniony.
Freshus
Posty: 294
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 50 times
Been thanked: 109 times

Re: Marvel Champions LCG - Pytania o zasady

Post autor: Freshus »

ad 1. Spada tylko status stunned, karta boostu nie jest odsłaniana.

ad 2. Zagrałeś dobrze. Surge odpala się za każdym razem kiedy karta jest reveal (odkrywana), a jej efekt karze nam reveal (odkryć) kolejną kartę, więc kolejny Weapons runner też się odpali.
Tak dla jasności efekt "when reveal" oraz surge nie odpalają się kiedy efekt jakieś karty karze nam "put in a play" jak np. strona 1A albo 1B (nie pamiętam dokładnie) głównego scheme klawa przy setupie.

Ogólnie Klaw przez wielu traktowany jest jako najtrudniejszy przeciwnik podstawki zwłaszcza z jego docelowym modular setem.
agulanka
Posty: 137
Rejestracja: 23 paź 2014, 13:50
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 1 time

Re: Marvel Champions: The Card Game

Post autor: agulanka »

Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na pytanie: czy kartę upgrade z napisem „attach to an ally” można dać karcie postaci innego gracza? Czy tylko można dołączyć ją do kart typu „ally”?
Innymi słowami: czy karta postaci innego gracza jest traktowana jako ally?
Awatar użytkownika
Coen
Posty: 2492
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek
Has thanked: 423 times
Been thanked: 126 times

Re: Marvel Champions: The Card Game

Post autor: Coen »

agulanka pisze: 26 gru 2020, 12:49 Nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi na pytanie: czy kartę upgrade z napisem „attach to an ally” można dać karcie postaci innego gracza? Czy tylko można dołączyć ją do kart typu „ally”?
Innymi słowami: czy karta postaci innego gracza jest traktowana jako ally?
Możesz dołączyć tylko do karty ally, oczywiście może to być ally innego gracza, ale nie jego główna postać.
Mam takie gry,
a zastanawiam się jeszcze nad tymi
ⓘ 𝗢𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗮𝗹 𝘀𝗼𝘂𝗿𝗰𝗲𝘀 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗲𝗱 𝘁𝗵𝗮𝘁 𝘁𝗵𝗶𝘀 𝗶𝘀 𝗳𝗮𝗹𝘀𝗲 𝗮𝗻𝗱 𝗺𝗶𝘀𝗹𝗲𝗮𝗱𝗶𝗻𝗴
Awatar użytkownika
andrzejstrzelba
Posty: 560
Rejestracja: 03 gru 2019, 17:40
Has thanked: 244 times
Been thanked: 293 times

Re: Marvel Champions: The Card Game

Post autor: andrzejstrzelba »

Mam pewną wątpliwość i chciałem żebyście mi pomogli.
Zagrywam karty boosta do ataku i je rozpatruję. Później ciągnę kartę encounter i rozpatruje. Czasem w tych kartach jest informacja, że villian atakuje mnie. Wtedy od nowa ciągnę karty do boosta i encounter czy tylko atakuje mnie tym co ma na karcie?
No i jeszcze czy w grze na dwóch daje kartę boosta 1 graczowi i później 2 graczowi i je rozpatruję, a później kartę encounter 1 graczowi i 2 graczowi i je rozpatruję? Czy może kartę boosta 1 graczowi i od razu kartę encounter też 1 graczowi, a dopiero później 2 gracz od początku do końca?
Freshus
Posty: 294
Rejestracja: 15 sty 2019, 13:00
Has thanked: 50 times
Been thanked: 109 times

Re: Marvel Champions: The Card Game

Post autor: Freshus »

Ad 1. Za każdym razem jak jakaś karta nakazuje aktywować przeciwnika (czy to atak czy scheme) dociągana jest karta boostu, ale kolejny encounter nie wchodzi. Czyli atak z boostem -> encounter, który mówi żeby zaatakować jeszcze raz -> atak z boostem -> koniec tury villiana.

Ad 2. Najpierw wykonywany jest atak na pierwszego gracza, później drugiego, później rozstajesz rownolegle encountery. Czyli atak na pierwszego gracza -> decyzja co czy def czy nie -> otrzymuje i odsłania boost (tutaj może trafić się karta z boostem, która każe odkryć kolejną) -> atak na drugiego gracza -> decyzja czy def czy nie -> otrzymuje odsłania boost -> przydzielasz każdemu graczowi zakryty encounter i rozpatrujecie je po kolei.
ODPOWIEDZ