Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
tomp
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2020, 21:49
Has thanked: 275 times
Been thanked: 429 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: tomp »

KOSHI pisze: 14 wrz 2020, 19:05 Przeczytałem zasady i wszystko jest zrozumiałe tylko z tymi stadiami trochę nie czaję. 1 stadium nie lejemy bo ono nie ma pkt. życia. Bijemy chama 3 razy jak mniemam jak już się pojawi i mamy przerwany rytuał. I teraz - można 2 stadia zabić w 1 rundzie? Czy raz na rundę? Jest taka możliwość w ogóle?
W rundzie masz do dyspozycji 3 akcje, zatem wyobrażam sobie taki scenariusz: Bijesz Cthulhu i stoisz w pomieszczeniu z niebieską bramą.

Akcja 1: przedwieczny jest w stadium II i pozostało mu 1-3 punkty życia, atakujesz i zabijasz.
~aktywuje się stadium III, robisz to co należy zrobić po odkryciu karty, zielony tekst~
Akcja 2: atakujesz, wypada 6 sukcesów
Akcja 3: atakujesz, znowu 6 sukcesów
~aktywuje się ostateczne stadium~

Tutaj przydałby się jeszcze jakiś znawca dostępnych postaci i matematyk w jednej osobie, który mógłby estymować prawdopodobieństwo takich rzutów.
Niemniej to jest możliwe.
Zachęcam do poznania skali ocen BGG
MrAtrion
Posty: 651
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 43 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: MrAtrion »

Zawsze masz 3 czarne, wystarczy podniesienie poziomu któregoś ze skilli (np. celność na 2 poziomie daje 2 zielone) plus zielone z poziomu szaleństwa. Ew. z jakichś przedmiotów. 6 obrażeń jest możliwe.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: KOSHI »

Jak jesteś na odp. bramie to tak tylko zrób tak, by tak się stało. Gdzieś czytałem, że jednym z minusów gry jest to, ze po pokonaniu stadia musisz podpierdzielać przez tabuny wrogów, żeby skapiszonować kolejne i to jest ponoć słabe i wtórne, ale nie grałem jeszcze więc wyjdzie w praniu.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2020, 19:33 przez KOSHI, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10903
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3351 times
Been thanked: 3205 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: japanczyk »

RUNner pisze: 14 wrz 2020, 19:13 Jak pokonasz stadium, odkrywa się kolejne stadium. Rozpatrujesz efekt odkrycia i tą samą postacią możesz wykonać kolejny atak na nowe stadium, o ile masz jeszcze wolną akcję.
Ale w jaki sposób?
Np. taki Hastur po odkryciu kolejnej fazy przenosi się na inną bramę, to samo jest z Kozą (nie pamietam jak z innymi, ale zdaje sie ze Cthulhu tez sie przenosi bodaj na pole startowe) - to samo jest z finalnym stadium, wykonujecie efekt natychmiastowy po odkryciu, co przemieszcza Przedwiecznego i nie jestes w stanie ta sama postacia dalej go punktowac
KOSHI pisze: 14 wrz 2020, 19:32 Jak jesteś na odp. bramie to tak tylko zrób tak, by tak się stało. Gdzieś czytałem, że jednym z minusów gry jest to, ze po pokonaniu stadia musisz podpierdzielać przez tabuny wrogów, żeby skapiszonować kolejne i to jest ponoć słabe i wtórne, ale nie grałem jeszcze więc wyjdzie w praniu.
Wlasnie w tym jest cały szkopuł zeby to dobrze rozplanowac, oczywiscie ten efekt dochodzi jak juz wiemy co robia kolejne stadia
MrAtrion
Posty: 651
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 43 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: MrAtrion »

Pierwsze stadium mówi o pojawieniu się na polu gracza. Jeśli stoi on na polu z bramą, na której pojawi się w kolejnym stadium to teoretycznie da się dalej go tłuc.
Awatar użytkownika
ssebqq
Posty: 113
Rejestracja: 23 maja 2020, 11:30
Has thanked: 8 times
Been thanked: 6 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: ssebqq »

Pierwszy scenariusz za mną i chyba wygrany :)
Dla czego chyba, bo czy postać Rasputina gdy ginie ze zdolnością Niezniszczalny i wraca do życia to czy Niepoczytalność zostaje w tym samym miejscu i jeśli dojdzie do szaleństwa to postać umiera całkowicie ? niezależnie że ma dodatkowy powrót do życia ?

P.s zdolność mówi tylko o otrzymanych obrażeniach więc chyba jednak przegrałem :oops: Było blisko :D
MrAtrion
Posty: 651
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 43 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: MrAtrion »

ssebqq pisze: 14 wrz 2020, 20:10 Pierwszy scenariusz za mną i chyba wygrany :)
Dla czego chyba, bo czy postać Rasputina gdy ginie ze zdolnością Niezniszczalny i wraca do życia to czy Niepoczytalność zostaje w tym samym miejscu i jeśli dojdzie do szaleństwa to postać umiera całkowicie ? niezależnie że ma dodatkowy powrót do życia ?

P.s zdolność mówi tylko o otrzymanych obrażeniach więc chyba jednak przegrałem :oops: Było blisko :D
Zgadza się. Niestety.
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 346
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: dispe »

munek
Posty: 32
Rejestracja: 27 lut 2020, 13:33
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: munek »

Ok po pierwszej rozgrywce mam kilka pytań bo nie do końca rozumiem:

1. Poparzeni zostajemy TYLKO jak opuszczamy pole z ogniem? (nie w momencie wejścia?)
2. Swoje poparzenie rozpatrujemy gdy kończymy turę rzycając na to kością czarną/ jak wyjdzie sukces (!) dostajemy obrażenie jeżeli inny efekt to i tak odrzucamy żeton?
3. W scenariuszu 1 jest akcja gaszenia pożaru. Czy wykonuje ją raz na wszystkie znaczniki pożaru w pomieszczeniu czy raz na każdy pożar? (graliśmy że 1 pożar - jedna akcja) - jaką/jakimi kośćmi rzucam na gaszenie? i czy ewentualnie wliczane są w to kości zielone uzyskane ze wzrostu niepoczytalności?
4. Rozumiem że karty stanu rozpatruję tylko jak tor poczytalności przejdzie przez zaznaczone pole z mackami ? (kolorowa ikonka)
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1027 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: RUNner »

1. Poparzeni zostajemy TYLKO jak opuszczamy pole z ogniem? //TAK
2. W scenariuszu 1 jest akcja gaszenia pożaru. Czy wykonuje ją raz na wszystkie znaczniki pożaru w pomieszczeniu czy raz na każdy pożar? (graliśmy że 1 pożar - jedna akcja) - jaką/jakimi kośćmi rzucam na gaszenie? i czy ewentualnie wliczane są w to kości zielone uzyskane ze wzrostu niepoczytalności? //Rzucasz 3 czarnymi plus zielonymi z toru niepoczytalności. Liczba uzyskanych sukcesów = liczba ugaszonych żetonów pożaru. Wykonujesz akcję dla wszystkich żetonów pożaru. Pamiętaj że macki mają negatywne działanie także w czasie tej akcji.
3. Rozumiem że karty stanu rozpatruję tylko jak tor poczytalności przejdzie przez zaznaczone pole z mackami ? (kolorowa ikonka) //TAK
4. Swoje poparzenie rozpatrujemy gdy kończymy turę rzycając na to kością czarną/ jak wyjdzie sukces (!) dostajemy obrażenie jeżeli inny efekt to i tak odrzucamy żeton? //TAK. Odrzucamy żeton niezależnie od wyniku.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
munek
Posty: 32
Rejestracja: 27 lut 2020, 13:33
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: munek »

RUNner pisze: 17 wrz 2020, 12:58 1. Poparzeni zostajemy TYLKO jak opuszczamy pole z ogniem? //TAK
2. W scenariuszu 1 jest akcja gaszenia pożaru. Czy wykonuje ją raz na wszystkie znaczniki pożaru w pomieszczeniu czy raz na każdy pożar? (graliśmy że 1 pożar - jedna akcja) - jaką/jakimi kośćmi rzucam na gaszenie? i czy ewentualnie wliczane są w to kości zielone uzyskane ze wzrostu niepoczytalności? //Rzucasz 3 czarnymi plus zielonymi z toru niepoczytalności. Liczba uzyskanych sukcesów = liczba ugaszonych żetonów pożaru. Wykonujesz akcję dla wszystkich żetonów pożaru. Pamiętaj że macki mają negatywne działanie także w czasie tej akcji.
3. Rozumiem że karty stanu rozpatruję tylko jak tor poczytalności przejdzie przez zaznaczone pole z mackami ? (kolorowa ikonka) //TAK
4. Swoje poparzenie rozpatrujemy gdy kończymy turę rzycając na to kością czarną/ jak wyjdzie sukces (!) dostajemy obrażenie jeżeli inny efekt to i tak odrzucamy żeton? //TAK. Odrzucamy żeton niezależnie od wyniku.
Dzięki bardzo :) znacznie ułatwi to gaszenie pożaru bo tak to człowiek czesał się z akcji niepotrzebnie.
Awatar użytkownika
dispe
Posty: 346
Rejestracja: 03 gru 2019, 12:42
Lokalizacja: WWA
Has thanked: 259 times
Been thanked: 109 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: dispe »

RUNner pisze: 17 wrz 2020, 12:58
3. Rozumiem że karty stanu rozpatruję tylko jak tor poczytalności przejdzie przez zaznaczone pole z mackami ? (kolorowa ikonka) //TAK
Pozwolę sobie dodać dla jasności, że znacznik na polu poczytalności nie przechodzi przez czerwone pola tylko się na nich zatrzymuje aktywując efekt karty niepoczytalności (nawet jak wyrzucimy większą ilość macek). Łatwo przeoczyć tę zasadę.
Awatar użytkownika
EVOCATVS
Posty: 687
Rejestracja: 16 lis 2018, 22:20
Has thanked: 497 times
Been thanked: 155 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: EVOCATVS »

Jak na zielonej kostce wypadnie mi ścianka z wykrzyknikiem i gwiazdką, a postać zmienia gwiazdki w sukcesy, to dostaję z niej dwa sukcesy?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10903
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3351 times
Been thanked: 3205 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: japanczyk »

Tak
Awatar użytkownika
argolitto
Posty: 505
Rejestracja: 02 gru 2019, 07:29
Has thanked: 3 times
Been thanked: 9 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: argolitto »

1)Dodatkowe kości z toru poczytalności.
-Kości z tego toru dodaje się do każdego swojego rzutu i pytanie odnośnie ognia na klacie:
Na torze mam powiedzmy dwie dodatkowe zielone kości, robię test na 8 znaczników ognia na mojej postaci. Rzucam 8 czarnymi kośćmi i dwoma zielonymi ? czy dwie zielone zamiast 2 czarnych i rzucamy 6 czarnymi i 2 zielonymi?

2)Rozpatrywanie znaczników ognia, a umiejętności:
Nie ważne ile jest znaczników ognia jest to liczone jako jedno rozpatrywanie? czyli umiejętność WYTRZYMAŁOŚĆ ze wszystkich rzutów może anulować daną ilość obrażeń, czy na każdy 1 znacznik ognia, można aktywować tę umiejętność, tak jak każdy potwór atakuje osobno?

3) Rasputin
Ma na swoim polu 4 potwory, które go atakują. Pierwszy atakuje i zabija Rasputina, który się wskrzesza. Pozostałe 3 go atakują, czy przechodzimy do następnego punktu?

4)Na karcie postaci i podsumowaniu z tyłu instrukcji jest napisane: KAŻDY BADACZ WYKONUJE 3 AKCJE. W instrukcji jest napisane, MOŻE WYKONAĆ 3 AKCJE. Czy mogę zrobić np 2 i ostatnia to pass ?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 10903
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3351 times
Been thanked: 3205 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: japanczyk »

argolitto pisze: 14 paź 2020, 11:39 1)Dodatkowe kości z toru poczytalności.
-Kości z tego toru dodaje się do każdego swojego rzutu i pytanie odnośnie ognia na klacie:
Na torze mam powiedzmy dwie dodatkowe zielone kości, robię test na 8 znaczników ognia na mojej postaci. Rzucam 8 czarnymi kośćmi i dwoma zielonymi ? czy dwie zielone zamiast 2 czarnych i rzucamy 6 czarnymi i 2 zielonymi?
Test na ogień tylko czarnymi kośćmi, poza tym dodatkowych kości MOŻESZ użyć, a nie musisz, poza tym do rzutów przeciwko sobie nie dodajesz bonusowych kości.
argolitto pisze: 14 paź 2020, 11:39 2)Rozpatrywanie znaczników ognia, a umiejętności:
Nie ważne ile jest znaczników ognia jest to liczone jako jedno rozpatrywanie? czyli umiejętność WYTRZYMAŁOŚĆ ze wszystkich rzutów może anulować daną ilość obrażeń, czy na każdy 1 znacznik ognia, można aktywować tę umiejętność, tak jak każdy potwór atakuje osobno?
Ogień jest jednym źródeł obrażeń, wiec ignorujesz 1 obrażenie, czy robisz jeden reroll (w zaleznosci o ktorym poziomie umiejetnosci mowimy)
argolitto pisze: 14 paź 2020, 11:39 3) Rasputin
Ma na swoim polu 4 potwory, które go atakują. Pierwszy atakuje i zabija Rasputina, który się wskrzesza. Pozostałe 3 go atakują, czy przechodzimy do następnego punktu?
Tak, Rasputin po prostu wraca do pełni życia i powtory dalej atakują
argolitto pisze: 14 paź 2020, 11:39 4)Na karcie postaci i podsumowaniu z tyłu instrukcji jest napisane: KAŻDY BADACZ WYKONUJE 3 AKCJE. W instrukcji jest napisane, MOŻE WYKONAĆ 3 AKCJE. Czy mogę zrobić np 2 i ostatnia to pass ?
Tak, mozesz nie wykonac akcji - alternatywnie ruszyc sie i wrocic na to samo pole bo mozna sie ruszyc DO 3 pól, wiec zarówno o 0 jak i o 2 ;-)
mRGreg
Posty: 21
Rejestracja: 13 sty 2019, 20:53

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: mRGreg »

Witam

Mam pytanko odnośnie progresu toru szaleństwa, a mianowicie jeśli wykonamy rzut i załóżmy wypadną nam 3 symbole szaleństwa i jedna pusta, dochodzimy na torze szaleństwa do tej ikonki która daje nam dodatkową kość, zatrzymujemy się na niej, nawet jeśli wyrzuciliśmy więcej kostek z symbolem szaleństwa, przerzucam pustą kość i wypada kolejny symbol szaleństwa, co teraz? nadal stoję na ikonce, czy ruszam dalej w związku z przerzutem pustej kości? mam nadzieję, napisałem to w miarę zrozumiale :)

Pozdrawiam
Arius
Posty: 1411
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 296 times
Been thanked: 159 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: Arius »

Działa to tak:
Rzucasz kostkami, robisz możliwe przerzuty.
I dopiero wtedy podsumowujesz o ile przesuwasz się na torze szaleństwa. I zatrzymujesz na polu z symbolem. Nie dzielisz tego na wynik rzutu i wynik przerzutów.
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: osa1908 »

Mam pytanie o przygotowanie do gry, pierwszego scenariusza bluzniercza alchemia.w pudelku sa 2 byakhee,czy uzywam tylko jednego przez cala rozgrywke, bo tak jest podane w przygotowaniu tego scenariusza?Tak samo dotyczy kultystow czy moze byc ich wiecej na planszy niz 6?
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: Fojtu »

osa1908 pisze: 24 paź 2020, 23:30 Mam pytanie o przygotowanie do gry, pierwszego scenariusza bluzniercza alchemia.w pudelku sa 2 byakhee,czy uzywam tylko jednego przez cala rozgrywke, bo tak jest podane w przygotowaniu tego scenariusza?Tak samo dotyczy kultystow czy moze byc ich wiecej na planszy niz 6?
Wyciągasz wszystkich i używasz podczas scenaiusze wszystkie. Ilość przy scenariuszu po prostu podsumowuje setup.
omas
Posty: 166
Rejestracja: 25 lut 2019, 08:47
Has thanked: 437 times
Been thanked: 30 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: omas »

Fojtu pisze: 24 paź 2020, 23:33
osa1908 pisze: 24 paź 2020, 23:30 Mam pytanie o przygotowanie do gry, pierwszego scenariusza bluzniercza alchemia.w pudelku sa 2 byakhee,czy uzywam tylko jednego przez cala rozgrywke, bo tak jest podane w przygotowaniu tego scenariusza?Tak samo dotyczy kultystow czy moze byc ich wiecej na planszy niz 6?
Wyciągasz wszystkich i używasz podczas scenaiusze wszystkie. Ilość przy scenariuszu po prostu podsumowuje setup.
Teraz to ja nie rozumiem. Podsumowanie setupu ? Do czego zatem potrzebna liczba ?
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: Fojtu »

omas pisze: 25 paź 2020, 18:21
Fojtu pisze: 24 paź 2020, 23:33
osa1908 pisze: 24 paź 2020, 23:30 Mam pytanie o przygotowanie do gry, pierwszego scenariusza bluzniercza alchemia.w pudelku sa 2 byakhee,czy uzywam tylko jednego przez cala rozgrywke, bo tak jest podane w przygotowaniu tego scenariusza?Tak samo dotyczy kultystow czy moze byc ich wiecej na planszy niz 6?
Wyciągasz wszystkich i używasz podczas scenaiusze wszystkie. Ilość przy scenariuszu po prostu podsumowuje setup.
Teraz to ja nie rozumiem. Podsumowanie setupu ? Do czego zatem potrzebna liczba ?
To jest podsumowanie setupu planszy - ile ziutków masz na mapie, żebyś nie musiał liczyć tego co masz na planszy i porównywać z tą malutką mapką - przynajmniej tak ja rozumiem sens tego. Na pewno wyciągasz wszystkie figurki danego typu - było wałkowane wielokrotnie na BGG
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 864
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 298 times
Been thanked: 285 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: KOSHI »

Planszetka pokazuje jak rozmieścić startowe mobki. A grasz całą pulą. Jak mobka braknie to wg. instrukcji olewasz to i nie wystawiasz go tam gdzie każe karta mitów. Cała filozofia.
Fojtu
Posty: 3379
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 557 times
Been thanked: 1263 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: Fojtu »

KOSHI pisze: 25 paź 2020, 19:29 Planszetka pokazuje jak rozmieścić startowe mobki. A grasz całą pulą. Jak mobka braknie to wg. instrukcji olewasz to i nie wystawiasz go tam gdzie każe karta mitów. Cała filozofia.
Co nie zmienia faktu, że system gdzie masz pokazane 5 kultystów na mapie i obok mapy napisane kultysta*5 jest po prostu głupi, bo ja sam się zastanawiałem czy wyciągać wszystkie czy to limit. Mogli napisać 5/12 czy ile tam ich jest i by było znacznie przejrzyściej.
osa1908
Posty: 260
Rejestracja: 15 maja 2016, 15:42
Has thanked: 88 times
Been thanked: 11 times

Re: Cthulhu: Death May Die

Post autor: osa1908 »

Mam pytanie do kart odkryc,na niektorych kartach pisze zysujesz np.jeden poziom walecznosci.Czy to chodzi o te zetony umiejetnosci jest ich 6?Czy jak badacz ma taka umiejetnosci na karcie postaci to podnosi sie o jeden poziom,jesli tak to dosc dziwne bo nie kazdy badacz ma walecznosc?
ODPOWIEDZ