Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
TristisAnima
Posty: 24
Rejestracja: 04 lip 2021, 22:58
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: TristisAnima »

Pole startowe jest zwykłym polem, nie obejmują go żadne specjalne zasady.
Remastered
Posty: 3
Rejestracja: 17 gru 2021, 14:12
Has thanked: 1 time

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: Remastered »

Dziękuję za odpowiedzi. Mam następne pytanie po pierwszej rozgrywce Cthulhu/S1E1. Na karcie scenariusza w widoku planszy pokazane jest 6x Ogień. W instrukcji napisane jest, że jeśli trzeba położyć żeton ognia w danym pomieszczeniu a nie ma wolnych to pomijamy tę opcję. Wiem, że żetonów ognia jest więcej niż w pudełku scenariusza. Czy 6 to jest maksymalna liczba żetonów ognia na planszy?
Awatar użytkownika
krokodiler
Użytkownik wspierający
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 16 times
Been thanked: 4 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: krokodiler »

FAQ:
P: Jeśli mam dodać żeton Ognia na planszę a w puli nie ma już żadnego,
ale jest ich kilka na planszy Badacza, to czy powinienem zamienić ten na
planszy Badacza na żeton Obrażeń, a następnie umieścić go na planszy?
O: Tak, liczba żetonów Ognia na planszy jest ograniczona wyłącznie liczbą
żetonów Ognia dostępnych w danym Scenariuszu
, więc jeśli jakieś żetony
są dostępne na planszach Badaczy, możesz ich użyć (zastępując je żetonami
Obrażeń, ponieważ Badacz nadal się pali).
Czyli tak, 6 to max na planszy, trzeba tylko pamiętać o tych na Badaczach.
Awatar użytkownika
aduko
Użytkownik wspierający
Posty: 347
Rejestracja: 05 lut 2013, 10:47
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 134 times
Been thanked: 116 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: aduko »

Remastered pisze: 18 gru 2021, 04:40 Dziękuję za odpowiedzi. Mam następne pytanie po pierwszej rozgrywce Cthulhu/S1E1. Na karcie scenariusza w widoku planszy pokazane jest 6x Ogień. W instrukcji napisane jest, że jeśli trzeba położyć żeton ognia w danym pomieszczeniu a nie ma wolnych to pomijamy tę opcję. Wiem, że żetonów ognia jest więcej niż w pudełku scenariusza. Czy 6 to jest maksymalna liczba żetonów ognia na planszy?
Polecam zapoznać się z oficjalnym FAQ
P: Jeśli mam dodać żeton Ognia na planszę a w puli nie ma już żadnego, ale jest ich kilka na planszy Badacza, to czy powinienem zamienić ten na planszy Badacza na żeton Obrażeń, a następnie umieścić go na planszy?

O: Tak, liczba żetonów Ognia na planszy jest ograniczona wyłącznie liczbą żetonów Ognia dostępnych w danym Scenariuszu, więc jeśli jakieś żetony są dostępne na planszach Badaczy, możesz ich użyć (zastępując je żetonami Obrażeń, ponieważ Badacz nadal się pali).
https://portalgames.pl/pl/death-may-die/
Remastered
Posty: 3
Rejestracja: 17 gru 2021, 14:12
Has thanked: 1 time

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: Remastered »

Dzięki, patrzyłem. Zastrzelcie mnie ale jeszcze mam dwa pytania:

1.skoro 6x Ogień oznacza że może być maksymalnie 6 żetonów ognia na planszy czy to samo się tyczy np Wampira Ognia? To byłoby niekonsekwentne bo na karcie mitów (dla tego scenariusza) napisane jest „KAŻDY Wampir Ognia porusza się…” a na widoku planszy obok 6x ogień jest 1 x Wampir ognia…

2. Specjalne umiejętności możemy odpalać za każdym razem czy raz na turę czy raz na akcje?
MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 639
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 79 times
Been thanked: 41 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: MrAtrion »

To zależy od danej zdolności.

"Liczba żetonów Ognia na planszy jest ograniczona wyłącznie liczbą żetonów Ognia dostępnych w danym Scenariuszu". To co ze scenariuszami bez tych żetonów, gdy musimy dodać jednak żeton ognia (jedna z kart szaleństw czy jak to się zwało)? Dziwnie brzmi to FAQ
Awatar użytkownika
Sarna
Użytkownik wspierający
Posty: 152
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 34 times
Been thanked: 16 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: Sarna »

W puli ogólnej też są żetony ognia.
elieli
Posty: 1
Rejestracja: 04 lis 2021, 11:02
Has thanked: 1 time

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: elieli »

Mam prośbę do posiadaczy Cthulhu:Death may Die.

Okazuje się że w moim zestawie brakuje karty "Hastur: Stadium ostateczne".
Złożyłem już reklamację do sklepu, ale pewnie to trochę potrwa - więc chciałem spytać czy ktoś z tu zebranych mógłby zrobić mi fotkę tej karty z efektami stadium? Ewentualnie podać linka do takowej (szukałem - google nie znalazło :( )
Mógłbym wtedy zagrać przeciwko temu bóstwu i nie ograniczać się do Cthulhu.

Dziękuję z góry.
Soul_oka
Użytkownik wspierający
Posty: 167
Rejestracja: 13 gru 2018, 16:12
Has thanked: 71 times
Been thanked: 33 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: Soul_oka »

elieli pisze: 28 gru 2021, 20:03 Mam prośbę do posiadaczy Cthulhu:Death may Die.

Okazuje się że w moim zestawie brakuje karty "Hastur: Stadium ostateczne".
Złożyłem już reklamację do sklepu, ale pewnie to trochę potrwa - więc chciałem spytać czy ktoś z tu zebranych mógłby zrobić mi fotkę tej karty z efektami stadium? Ewentualnie podać linka do takowej (szukałem - google nie znalazło :( )
Mógłbym wtedy zagrać przeciwko temu bóstwu i nie ograniczać się do Cthulhu.

Dziękuję z góry.
Proszę
Spoiler:
Ostatnio zmieniony 29 gru 2021, 08:38 przez Soul_oka, łącznie zmieniany 1 raz.
lazarro
Użytkownik wspierający
Posty: 204
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: lazarro »

Mam pytanie odnośnie scenariusza 4
Spoiler:
Awatar użytkownika
Hardkor
Użytkownik wspierający
Posty: 3347
Rejestracja: 15 paź 2019, 11:20
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 847 times
Been thanked: 509 times
Kontakt:

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: Hardkor »

W zasadach jest, że dochodząc na pole szalenstwa (tzn z niepoczytalnoscia) nie sa naliczane kolejne niepoczytalnosci. Dotyczy to tylko tego jednego rzutu czy całej rundy?
Posiadam najwyższy (5%) rabat w aleplanszowki - jeśli chce skorzystać to daj znać. Jestem prawie ciągle przy komputerze (praca zdalna), więc szybko odpiszę :)
elpormyko
Użytkownik wspierający
Posty: 286
Rejestracja: 01 lut 2017, 15:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 5 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: elpormyko »

Hardkor pisze: 28 sty 2022, 21:57 W zasadach jest, że dochodząc na pole szalenstwa (tzn z niepoczytalnoscia) nie sa naliczane kolejne niepoczytalnosci. Dotyczy to tylko tego jednego rzutu czy całej rundy?
Jednego rzutu 8)
Awatar użytkownika
Prus
Posty: 68
Rejestracja: 01 sie 2019, 12:17
Has thanked: 24 times
Been thanked: 32 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: Prus »

lazarro pisze: 28 sty 2022, 19:35 Mam pytanie odnośnie scenariusza 4
Spoiler:
Wg mnie nic. To otwarte pomieszczenie, a nazwa ma koloryt wyłącznie fabularny. Nie pociąga za sobą żadnych rygorów czy konsekwencji. Przynajmniej ja tak grałem.
Awatar użytkownika
Emil_1
Użytkownik wspierający
Posty: 1119
Rejestracja: 31 maja 2016, 13:34
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 37 times
Been thanked: 151 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: Emil_1 »

Czy warto do podstawki wziac sezon 2 i 2 bossow? Czy to to damo ale wiecej?
Miłego dnia! :)
wert74
Użytkownik wspierający
Posty: 104
Rejestracja: 15 mar 2019, 00:21
Has thanked: 53 times
Been thanked: 3 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: wert74 »

Emil_1 pisze: 05 lut 2022, 23:28 Czy warto do podstawki wziac sezon 2 i 2 bossow? Czy to to damo ale wiecej?
Sezon 2 to nowi badacze, potwory i przede wszystkich 6 nowych scenariuszy (mniej więcej) a więc jest to rozszerzenie fabularne. 2 nowych przedwiecznych nie dodaje nic do fabuły tylko wzbogaca rozgrywkę, mają zupełnie inną "mechanikę" od tych z podstawki.
DjHop
Posty: 1
Rejestracja: 24 lut 2022, 11:30

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: DjHop »

Witam
Mam pytanie odnośnie umiejętności wytrzymałość. A dokładnie określenia "z dowolnego źródła"

Czy za dowolne źródło odnosi się tylko do ataków wrogów, kart mitów i przedwiecznego?

Czy obejmuje też rzuty kostka podczas akcji badacza odnośnie urtaty poczytalności?
omas
Użytkownik wspierający
Posty: 164
Rejestracja: 25 lut 2019, 08:47
Has thanked: 420 times
Been thanked: 29 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: omas »

DjHop pisze: 13 mar 2022, 09:26 Witam
Mam pytanie odnośnie umiejętności wytrzymałość. A dokładnie określenia "z dowolnego źródła"

Czy za dowolne źródło odnosi się tylko do ataków wrogów, kart mitów i przedwiecznego?

Czy obejmuje też rzuty kostka podczas akcji badacza odnośnie urtaty poczytalności?
Nie do końca rozumiem Twoje pytanie. Umiejętność wytrzymałośc możesz mieć z dwóch źródeł. Z planszetki postaci albo z kafelka dodatkowego jesli go zdobędziesz.
TristisAnima
Posty: 24
Rejestracja: 04 lip 2021, 22:58
Has thanked: 3 times
Been thanked: 16 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: TristisAnima »

DjHop pisze: 13 mar 2022, 09:26 Witam
Mam pytanie odnośnie umiejętności wytrzymałość. A dokładnie określenia "z dowolnego źródła"

Czy za dowolne źródło odnosi się tylko do ataków wrogów, kart mitów i przedwiecznego?

Czy obejmuje też rzuty kostka podczas akcji badacza odnośnie urtaty poczytalności?

Dowolne źródło, to dowolne źródło. Gdyby było inaczej i byłby jakiś wyjątek byłoby to zapewne wymienione w opisie. Skoro nic nie ma wspomniane, możesz ignorować skąd Ci się zamarzy :).
Zbaviec
Posty: 62
Rejestracja: 09 wrz 2020, 07:40
Has thanked: 28 times
Been thanked: 18 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: Zbaviec »

Każdy przeciwnik to osobne źródło, karta mitów to osobne źródło itd. umiejętność ta jest bardzo mocna.
PawelGal83
Posty: 66
Rejestracja: 13 lut 2020, 20:02
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: PawelGal83 »

Mam wątpliwości odnośnie działania umiejętności Istoty z Głębin. Brzmi ona "jeżeli Istota zada co najmniej 1 obrażenie Badaczowi, przywołaj na to pole kolejną Istotę z Głębin". Co w przypadku, gdy istota zadaje obrażenie a gracz posiada wytrzymałość na poziomie 2 i obniża zadane obrażenie o 1. Czy pojawia się kolejna Istota z Głębin?
Aleplanszówki 5%, Planszostrefa 10 %, Mepel 3%
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 8843
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2966 times
Been thanked: 2569 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: japanczyk »

Tak
Awatar użytkownika
Overseer
Użytkownik wspierający
Posty: 104
Rejestracja: 16 sty 2015, 12:41
Has thanked: 3 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: Overseer »

Być może czegoś nie doczytałem bądź też nie jest to dobrze wyjaśnione.
S1 Scenariusz 5 PRZEDWIECZNE BOŻKI
Jak przeciążyć bramę? W akcjach scenariusza widzę jedynie podniesienie artefaktu.
Wherever the Overseers go, common folk tremble, and brother accuses brother.
Mada
Posty: 3
Rejestracja: 21 paź 2022, 12:52

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: Mada »

Cześć, mam kilka pytań o zasady gry:
1. Kiedy ewoluują umiejętności, ich efekty należy rozpatrywać całościowo, np taką celność? Na pierwszym poziomie mogę zaatakować cel oddalony o 1 pole, na drugim poziomie zyskuję 2 dodatkowe kości, gdy atakuje cel nie na swoim polu, na trzecim poziomie mogę zaatakować cel oddalony o 2 pola, a na czwartym poziomie mam darmowy atak na cel nie na moim polu. Czyli jak awansuję na czwarty poziom celności to dalej będę mógł rzucać dwoma kośćmi więcej w każdym ataku (czyli góra 3 ataki na turę), jeżeli będę atakował kogoś nie na swoim polu. Plus do tego będę mógł przeprowadzić czwarty darmowy atak również na potwora nie na swoim polu z dodatkowymi kośćmi z umiejętności? I czym jest to nieswoje pole, mogę zaatakować każde inne pole w grze nawet bardzo oddalone od postaci?
2. Jeżeli karta odkryć dodaje dodatkowe kości to zawsze muszę ich używać?
3. Jeżeli rozpatruję obrażenia od ognia i wylusje na kości mackę i sukces to rozumiem, że także dodaje sobie mackę niepoczytaności.
4. Kiedy pokonuję jedeno stadium przedwiecznego, to kolejne odkrywam w fazie efektów przedwiecznego na koniec tury? Czy od razu odkrywam kartę i wypełniam warunki po odkryciu po moim ataku. A dopiero na koniec tury spełniam pozostałe warunkiem z karty stadium.
5. Sąsiadujące pola to tylko takie, do których mogę przejść?
Fojtu
Użytkownik wspierający
Posty: 3072
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02
Has thanked: 471 times
Been thanked: 955 times

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: Fojtu »

Mada pisze: 24 paź 2022, 00:04 Cześć, mam kilka pytań o zasady gry:
1. Kiedy ewoluują umiejętności, ich efekty należy rozpatrywać całościowo, np taką celność? Na pierwszym poziomie mogę zaatakować cel oddalony o 1 pole, na drugim poziomie zyskuję 2 dodatkowe kości, gdy atakuje cel nie na swoim polu, na trzecim poziomie mogę zaatakować cel oddalony o 2 pola, a na czwartym poziomie mam darmowy atak na cel nie na moim polu. Czyli jak awansuję na czwarty poziom celności to dalej będę mógł rzucać dwoma kośćmi więcej w każdym ataku (czyli góra 3 ataki na turę), jeżeli będę atakował kogoś nie na swoim polu. Plus do tego będę mógł przeprowadzić czwarty darmowy atak również na potwora nie na swoim polu z dodatkowymi kośćmi z umiejętności? I czym jest to nieswoje pole, mogę zaatakować każde inne pole w grze nawet bardzo oddalone od postaci?
2. Jeżeli karta odkryć dodaje dodatkowe kości to zawsze muszę ich używać?
3. Jeżeli rozpatruję obrażenia od ognia i wylusje na kości mackę i sukces to rozumiem, że także dodaje sobie mackę niepoczytaności.
4. Kiedy pokonuję jedeno stadium przedwiecznego, to kolejne odkrywam w fazie efektów przedwiecznego na koniec tury? Czy od razu odkrywam kartę i wypełniam warunki po odkryciu po moim ataku. A dopiero na koniec tury spełniam pozostałe warunkiem z karty stadium.
5. Sąsiadujące pola to tylko takie, do których mogę przejść?
1. Tak, chyba że masz jasno napisane, że nowy efekt jest zamiast starego.
2. Musisz rzucać czarnymi, pozostałe są opcjonalne (tutaj nie ma tego super wprost w instrukcji, ale potwierdza to BGG)
3. Tak.
4. Natychmiast jak zginie.
5. Tak, włącznie z tymi połączonymi schodami.
Mada
Posty: 3
Rejestracja: 21 paź 2022, 12:52

Re: Cthulhu: Death May Die - pytania i wątpliwości

Post autor: Mada »

Fojtu pisze: 24 paź 2022, 08:29
Mada pisze: 24 paź 2022, 00:04 Cześć, mam kilka pytań o zasady gry:
1. Kiedy ewoluują umiejętności, ich efekty należy rozpatrywać całościowo, np taką celność? Na pierwszym poziomie mogę zaatakować cel oddalony o 1 pole, na drugim poziomie zyskuję 2 dodatkowe kości, gdy atakuje cel nie na swoim polu, na trzecim poziomie mogę zaatakować cel oddalony o 2 pola, a na czwartym poziomie mam darmowy atak na cel nie na moim polu. Czyli jak awansuję na czwarty poziom celności to dalej będę mógł rzucać dwoma kośćmi więcej w każdym ataku (czyli góra 3 ataki na turę), jeżeli będę atakował kogoś nie na swoim polu. Plus do tego będę mógł przeprowadzić czwarty darmowy atak również na potwora nie na swoim polu z dodatkowymi kośćmi z umiejętności? I czym jest to nieswoje pole, mogę zaatakować każde inne pole w grze nawet bardzo oddalone od postaci?
2. Jeżeli karta odkryć dodaje dodatkowe kości to zawsze muszę ich używać?
3. Jeżeli rozpatruję obrażenia od ognia i wylusje na kości mackę i sukces to rozumiem, że także dodaje sobie mackę niepoczytaności.
4. Kiedy pokonuję jedeno stadium przedwiecznego, to kolejne odkrywam w fazie efektów przedwiecznego na koniec tury? Czy od razu odkrywam kartę i wypełniam warunki po odkryciu po moim ataku. A dopiero na koniec tury spełniam pozostałe warunkiem z karty stadium.
5. Sąsiadujące pola to tylko takie, do których mogę przejść?
1. Tak, chyba że masz jasno napisane, że nowy efekt jest zamiast starego.
2. Musisz rzucać czarnymi, pozostałe są opcjonalne (tutaj nie ma tego super wprost w instrukcji, ale potwierdza to BGG)
3. Tak.
4. Natychmiast jak zginie.
5. Tak, włącznie z tymi połączonymi schodami.
Ok, dzięki. Czyli teraz na przykładzie szybkości:
- na pierwszym poziomie mogę poruszyć się o jedno dodatkowe pole,
- na drugim mam darmową akcję biegu,
- na trzecim podczas biegu mogę zabrać ze sobą badacza,
- na czwartym mam dodatkową akcję w każdej turze

Czyli jak dobrze rozumiem kiedy rozwinę umiejętność do końca to mogę wykonać w mojej każdej turze każdy z tych efektów, lub żaden z nich. Np. Normalny bieg to mogą być trzy akcje w turze, a tutaj może być ich aż pięć (chyba, że darmową akcję przeznaczę na coś innego) i w każdej akcji mogę poruszyć się o jedno pole więcej, plus do tego zabrać badacza w każdym ruchu.
ODPOWIEDZ