Spirit Island - zasady, pytania

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: dannte »

Edwardo pisze: 04 paź 2021, 15:07 Dwa pytania:
1) eskalacja Królestwa Brandenburgii i Prus: "na każdej planszy Wyspy z przynajmniej 1 osadą/miastem dodajcie 1 osadę do krainy bez osady". Dokładamy do każdej krainy bez osady czy do jednej wybranej przez graczy?
Do jednej, wybranej.
Edwardo pisze: 04 paź 2021, 15:07 2) eskalacja Królestwa Anglii: "na każdej planszy z osadą/miastem Najeźdźcy przeprowadzają Akcję Budowy w krainie z największą liczbą osad/miast". Jeżeli są dwie krainy z największą liczbą osad/miast to Akcję Budowy robimy w każdej z nich czy jednej wybranej?
W jednej, wybranej.
aga_76
Posty: 22
Rejestracja: 06 cze 2011, 22:24
Has thanked: 19 times
Been thanked: 1 time

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: aga_76 »

LukaszLozz pisze: 23 gru 2020, 23:00
osa1908 pisze: 23 gru 2020, 21:47 Jezli w kraine gdzie jest przeprowadzana dewastacja,znajduja sie miasto,osada i trzy wioski to czy dwie gina i trzecia jest odwracana na druga strone?
Dokładnie tak
a czy jest dokładana zaraza? Wszak siła rażenia to 5 dla krainy! oraz 5 dla dahan (tu już wiadomo, że 2 wioski dahan giną, 1 wioska jest uszkodzona)

a.
Awatar użytkownika
7koliberek9
Posty: 283
Rejestracja: 03 lip 2011, 14:23
Lokalizacja: Mazowieckie
Has thanked: 31 times
Been thanked: 12 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: 7koliberek9 »

Zaraza jest dokładana. Liczymy siłę najeźdźców, jeśli jest 2 lub więcej to zaraza jest dokładana.
Xoltro
Posty: 260
Rejestracja: 09 cze 2021, 12:50
Has thanked: 63 times
Been thanked: 70 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Xoltro »

Czy jeżeli efektem karty lub ducha najeźdźcy omijają swoją akcję dewastacji to czy moi dahanie atakują w tej fazie najeźdźców czy też omijamy te akcję?
Awatar użytkownika
seki
Moderator
Posty: 3346
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Czapury/Poznań
Has thanked: 1106 times
Been thanked: 1268 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: seki »

Xoltro pisze: 07 lis 2021, 20:50 Czy jeżeli efektem karty lub ducha najeźdźcy omijają swoją akcję dewastacji to czy moi dahanie atakują w tej fazie najeźdźców czy też omijamy te akcję?
Jeśli faza dewastacji jest pomijana to Dahanie nie atakują. Z kolei jeśli w fazie dewastacji nałożymy obronę to już inna sprawa, wtedy niezależnie od efektu ataku pozostali Dahanie atakują.
Awatar użytkownika
Beo
Posty: 129
Rejestracja: 02 wrz 2018, 11:10
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 125 times
Been thanked: 37 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Beo »

Mam pytanie co do scenariusza Ochrona Serca Wyspy. Czy fakt, że tylko wybrane krainy są od teraz wewnętrzne, oznacza, że wszystkie pozostałe traktujemy jako nadbrzeżne? Czy tworzy to po prostu trzecią kategorię krain, które w tej rozgrywce nie są ani nadbrzeżne, ani wewnętrzne?

EDIT: Niestety konfuzja wywołana została błędnym tłumaczeniem przez Lacerte. W oryginale krainy wewnętrzne są oznaczane jako Inland, a krainy specjalne z tego scenariusza są opisywane słowem Inner. Polska wersja nie rozróżnia tych dwóch słów i stosuje 'wewnętrzna' w obu przypadkach.
Kolekcja
Sprzedam: Czarne Historie i inne.
Agryppa81
Posty: 31
Rejestracja: 01 lut 2012, 18:57
Has thanked: 29 times
Been thanked: 7 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Agryppa81 »

Nawałnica zatapiająca świat

Wrodzona moc deszcz i błoto zagłuszają konflikt. Celem zdolności jest sam Duch. Zapis brzmi "Każda Twoja obecność zapewnia obronę 1...".

Obrona wynosi jeden za każdą obecność na planszy ( czyli obrona równa sumie obecności w krainach, obrona również w krainach bez obecności ) czy też obrona tylko w krainach gdzie jest obecność ( tyle ile jest obecności w danej krainie/w sumie obecności ma planszy)?

Mam wątpliwości czy uwaga " w sumie w danej krainie" odnosi się do zmniejszenia obrażeń czy obu elementów.
staniach21
Posty: 547
Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 209 times
Been thanked: 165 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: staniach21 »

Kontynuując pytanie kolegi czy jeśli uzbieram elementy tej wrodzonej mocy stopnia 2 i stopnia 3 i zdecyduje się aktywować oba to mam w wybranej krainie obrone 2. Obrazenia zmniejszone u dahan i zmniejszoną witalność najeźdców dodatkowo czy nizsza witalnosc = nizszy atak?
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: dannte »

Agryppa81 pisze: 19 gru 2021, 12:06 Nawałnica zatapiająca świat

Wrodzona moc deszcz i błoto zagłuszają konflikt. Celem zdolności jest sam Duch. Zapis brzmi "Każda Twoja obecność zapewnia obronę 1...".

Obrona wynosi jeden za każdą obecność na planszy ( czyli obrona równa sumie obecności w krainach, obrona również w krainach bez obecności ) czy też obrona tylko w krainach gdzie jest obecność ( tyle ile jest obecności w danej krainie/w sumie obecności ma planszy)?
Tylko w krainach gdzie ten duch ma obecność. Czyli jeśli w jednej krainie masz 1 obecność, to masz tam 1 obrony (drugi próg zamiast tego dawałby 2 obrony), jeśli w innej krainie masz 2 obecności, to masz tam 2 obrony (a drugi próg to 4 obrony), itd.
Agryppa81 pisze: 19 gru 2021, 12:06Mam wątpliwości czy uwaga " w sumie w danej krainie" odnosi się do zmniejszenia obrażeń czy obu elementów.
Uwaga "w sumie" odnosi się do obniżenia ataku Dahan - sugeruje, by nie obniżać ataku każdego z Dahan, tylko obniżać sumaryczną wartość (czyli gdy mamy 3 Dahan, to 1 nasza obecność powoduje, że zadają 5 obrażeń zamiast 6). Drugi próg oczywiście redukuje podwójnie.
staniach21 pisze: 19 gru 2021, 12:11 Kontynuując pytanie kolegi czy jeśli uzbieram elementy tej wrodzonej mocy stopnia 2 i stopnia 3 i zdecyduje się aktywować oba to mam w wybranej krainie obrone 2. Obrazenia zmniejszone u dahan i zmniejszoną witalność najeźdców dodatkowo czy nizsza witalnosc = nizszy atak?
Nie wiem czy rozumiem pytanie, więc wyjaśnię na przykładzie.

W jednej z twoich krain masz 3 obecności, jedno miasto, jedną osadę i 2 odkrywców oraz 6 Dahan.
Twoja umiejętność (wszystkie 3 progi aktywowane) spowoduje zmniejszenie witalności miasta do 2, osady do 1 i Dahan do 1 (odkrywcy bez zmian). Obrona 6 w tej krainie.
Najeźdźcy atakują i zadają 3+2+1+1 obrażeń, czyli 7 - redukcja o 6: 1 obrażenie przechodzi. Nie powoduje położenia zarazy, ale zabija jednego z Dahan. Dahanie kontratakują i zadają 5*2 minus 6 obrażeń, czyli 4 - niszczą miasto (za 2), osadę (za 1) i odkrywcę (za 1). W krainie zostaje samotny odkrywca, 5 Dahan i 3 twojej obecności.
Czy to wszystko wyjaśnia?
staniach21
Posty: 547
Rejestracja: 06 mar 2020, 08:43
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 209 times
Been thanked: 165 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: staniach21 »

dannte pisze: 19 gru 2021, 15:45
Kojarzę z instrukcji, że witalność = siła ataku. Więc czemu miasta nie atakują teraz za 2, a osady i odkrywcy za 1?
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: dannte »

staniach21 pisze: 19 gru 2021, 16:48
dannte pisze: 19 gru 2021, 15:45
Kojarzę z instrukcji, że witalność = siła ataku. Więc czemu miasta nie atakują teraz za 2, a osady i odkrywcy za 1?
Może i dobrze kojarzysz, że ich wartości sobie odpowiadają, ale w regułach nie ma nic na temat powiązania jednych z drugimi. Różne efekty mogą redukować i zwiększać atak najeźdźców (zobacz Szwecja, poziom 3) i tak samo inne efekty mogą zwiększać i redukować ich witalność (zobacz Anglia, poziom 5). Jedno na drugie nie ma wpływu. Więcej w opisie na str. 15 instrukcji.
Sasan91
Posty: 10
Rejestracja: 19 sty 2020, 13:01
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Sasan91 »

Rozumiem że źródła mocy np 3 graczy się kumulują razem? Razem mamy np 4 niebieskie źródła mocy dlatego jakiś duch może zagrać swoją wrodzoną zdolność?

//Mr_Fisq
dzięki za odp
Ostatnio zmieniony 06 sty 2022, 14:56 przez Sasan91, łącznie zmieniany 1 raz.
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4616
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1197 times
Been thanked: 1409 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Mr_Fisq »

Sasan91 pisze: 06 sty 2022, 13:48 Rozumiem że źródła mocy np 3 graczy się kumulują razem? Razem mamy np 4 niebieskie źródła mocy dlatego jakiś duch może zagrać swoją wrodzoną zdolność?
AFAIK nie:
https://spirit-island.wiki.lacerta.pl/s ... rodlo-mocy
Gdy zagrywasz kartę Mocy, zdobywasz pokazane na niej Źródła Mocy.
(Ty) zdobywasz gdy zagrywasz, a nie "wszyscy gracze zdobywają".
Sprzedam: Wiosenne porządki: Horror w Arkham - 5 cykli, Łowcy A.D. 2114, Uśpieni Bogowie, Moje Miasto.
Przygarnę: Legendary Encounters: Firefly, Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
STUDENT85M
Posty: 34
Rejestracja: 11 lut 2020, 09:57
Has thanked: 1 time

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: STUDENT85M »

Witajcie,
Proszę o pomoc. Jak interpretować słowo "dla wszystkich" na karcie Pośpieszne Wysiłki Ziemi? Przydzielamy jedno obrażenie wybranemu miastu lub osadzie w danej krainie bez względu na ilość tych miast oraz osad, czy może przydzielamy jedno obrażenie każdemu najeźdźcy osobno w tej krainie?

Obrazek
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4616
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1197 times
Been thanked: 1409 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Mr_Fisq »

STUDENT85M pisze: 21 mar 2022, 05:40 Witajcie,
Proszę o pomoc. Jak interpretować słowo "dla wszystkich" na karcie Pośpieszne Wysiłki Ziemi? Przydzielamy jedno obrażenie wybranemu miastu lub osadzie w danej krainie bez względu na ilość tych miast oraz osad, czy może przydzielamy jedno obrażenie każdemu najeźdźcy osobno w tej krainie?
Każda osada/miasto dostaje jedno obrażenie.
Czyli jeśli w krainie która jest celem tej mocy znajdują się: 1 osada i 2 miasta z pełnym zdrowiem, to po zagraniu tej kary (i wybraniu opcji z zadawaniem obrażeń) w krainie znajdować się będzie:
1 osada z 1 jednym obrażeniem.
2 miasta, każde z jednym obrażeniem.
Sprzedam: Wiosenne porządki: Horror w Arkham - 5 cykli, Łowcy A.D. 2114, Uśpieni Bogowie, Moje Miasto.
Przygarnę: Legendary Encounters: Firefly, Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
STUDENT85M
Posty: 34
Rejestracja: 11 lut 2020, 09:57
Has thanked: 1 time

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: STUDENT85M »

Dzięki za odpowiedź. Jeszcze mam dwa nurtujące zagadnienia.
1) w krainie znajdują się 2 wioski, Miasto i jeden odkrywca oraz żeton obrony przewyższający wartość ataku najeźdzców, czy kontratakując niszczę tylko miasto zadając 3 obrażenia za pomocą 2 wiosek, czy może ten jeden odkrywca także ginie? Jedno obrażenie zadawane przez wisoki zostałoby po zniszczeniu miasta.
2) pytanie co do wypychania. Moc pozwalająca wypchnać np wioski o zasięgu 1 od obecności. Zakładając że wybiorę krainę obok tej z obecnością (korzystając z zasięgu) czy mogę te wioski wypchnąć do krainy z tą obecnością wobec której użyłem tej mocy? Zastanawia mnie to, ponieważ wskazany przeze mnie przypadek niczym nie różni się od zgromadzenia w tej sytuacji. Będę wdzięczny za odpowiedź.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: sirafin »

1. Sumujesz siłę Dahan i rozdzielasz wedle uznania.
2. Zasięg odnosi się do krainy, która jest celem zdolności, a nie do wiosek. Wybierasz krainę w zasięgu 1 i tylko z tej krainy wypychasz wioski na sąsiednie krainy. Analogicznie w przypadku gromadzenia, wybierasz krainę w zasięgu 1 i tylko do tej krainy ściągasz wioski z sąsiednich krain.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
STUDENT85M
Posty: 34
Rejestracja: 11 lut 2020, 09:57
Has thanked: 1 time

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: STUDENT85M »

Ok, a czy krainę w której znajduje się miejsce kultu można równocześnie traktować, jako miejsce z obecnością? Jakby nie patrzeć miejsce kultu tworzą dwa żetony obecności.
omas
Posty: 166
Rejestracja: 25 lut 2019, 08:47
Has thanked: 437 times
Been thanked: 30 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: omas »

Tak.
STUDENT85M
Posty: 34
Rejestracja: 11 lut 2020, 09:57
Has thanked: 1 time

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: STUDENT85M »

W takim razie w pierwszych partiach utrudniałem rozgrywkę. Jeśli korzystamy z mocy, która "blokuje" akcję dewastacji najeźdzców to rozumiem, że nie Dahanie nie przeprowadzają kontrataku?
Mr_Fisq
Administrator
Posty: 4616
Rejestracja: 21 lip 2019, 11:10
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1197 times
Been thanked: 1409 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: Mr_Fisq »

Jeżeli najeźdźcy nie atakują, to Dahanie nie ripostują, ale jeśli najeźdźcy atakuj z siłą niższą niż obrona, to mimo że Dahanie nie przyjmują obrażeń, to dalej odpowiadają atakiem.
Sprzedam: Wiosenne porządki: Horror w Arkham - 5 cykli, Łowcy A.D. 2114, Uśpieni Bogowie, Moje Miasto.
Przygarnę: Legendary Encounters: Firefly, Skirmishe grywalne solo, figurki do Stargrave/Frostgrave
STUDENT85M
Posty: 34
Rejestracja: 11 lut 2020, 09:57
Has thanked: 1 time

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: STUDENT85M »

Jak działa równoczesne zadawanie obrażeń Dahan i Najeźdzców na poniższej karcie? Nie rozumiem, jak w tej sytuacji rozpatrzyć obrażenia. Może ktoś podać przykłady?
Obrazek
venomik
Posty: 524
Rejestracja: 30 kwie 2007, 20:20
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 225 times
Been thanked: 244 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: venomik »

Normalnie kolejność jest taka:
1. Najeźdźcy zadają obrażenia jednocześnie krainie i dahanom
2. Jak jakiś dahan przezył - oddaje.

Przykładowo masz na danym terenie dwóch ludzików i jednego dahana.
Normalnie dwa ludziki zabiłyby dahana oraz musiałbyś dostawić żeton 'Blight' na mapę. Oba ludziki by na mapie pozostały

Dzięki tej karcie dahanowi zadają obrażenia w tym samym momencie w którym zadają je najeźdźcy wobec czego obok powyższych efektów również obaj najeźdźcy by zginęli.


EDIT:
Nie zwróciłem uwagi, że na karcie jest jeszcze obrona 3. Więc oczywiście aby zabić Dahana/dodać 'Blight' to najeźdźcy musieliby mieć atak 5 na danym terenie, ale sens karty pozostaje taki sam.
STUDENT85M
Posty: 34
Rejestracja: 11 lut 2020, 09:57
Has thanked: 1 time

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: STUDENT85M »

ZSYŁAJĄCY SNY I KOSZMARY dostarczył mi najwięcej problemów dotychczasz. Nie rozumiem kilku kwestii. Mam nadzieję, że pomożecie.
1) pojedyńcza moc nie może zniszczyć danego Najeźdźcy więcej niż raz - nie rozumiem tej zasady, może ktoś poda na przykładzie o co w tym chodzi?
2) moc "WIDMA STRACHU" - W dolnej części karty jest napisane, że Strach generowany przez zniszczenie osad/miast nie jest wliczany - ponownie proszę o przykład.
3) czy moce, które zadają obrażenia poprzez znaczniki zarazy są zadawane normalnie, czy jak w przypadku specjalnej zasady "Sen o tysiącu mocy" prowadzą do wygenerowania strachu?
Liczę na Waszą pomoc.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Spirit Island - zasady, pytania

Post autor: sirafin »

Ad. 1) Gdy ten duch miałby zniszczyć figurkę najeźdzcy, zamiast tego generuje strach. Nie może jednak "niszczyć" kilka razy tej samej figurki jedną mocą. Np. gdy użyjesz mocy "zniszcz 2 miasta" w krainie, w której jest jedno miasto, nie możesz "zniszczyć" tego samego miasta dwa razy, tylko dlatego, że pierwsze "zniszczenie" nie zniszczyło go faktycznie.

Ad. 2) Polskie tłumaczenie karty jest mylące, obrona jest za strach generowany przez moce wszystkich duchów, nie tylko twoje, ale chodzi tylko o strach generowany bez niszczenia (w końcu mówimy o koszmarach), więc doprecyzowano, że strach za faktycznie rozwalone rzeczy nie jest brany pod uwagę.

Ad. 3) „Twoje Moce nigdy nie powodują Obrażeń (…)”. Moce z zagrywanych przez ciebie kart są twoimi mocami, te wszystkie zniszczenia to upiorne wizje i koszmary, które śnią się najeźdzcom.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
ODPOWIEDZ