Cloudspire - zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 574
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Cloudspire - zasady

Post autor: miras23 »

Skoro ten wątek ma zaledwie 1 stronę, to nie chce zakładać na razie osobnego wątku odnośnie wątpliwości i pytań co do zasad. Spróbuję na razie tu znaleźć odpowiedzi.

1. Zdolność PROWL z landmarka Ancient Traxxyr.

„At the start of each round, the last player in turn order...”

Nie bardzo rozumiem kiedy to się odpala. Jest Fala, dzieli się ona na fazy, faza onslaught dzieli się na tury graczy... Nigdzie nie mogę znaleźć słowa RUNDA. Ktoś mi wytłumaczy?

2. Elfinkaze i zdolność ELFIN

„You may place........ at the start of each Onslaught Phase”

Domyślam się, że skoro w jednej fali ta faza jest odpalana kilkukrotnie, to znaczy ze możemy Elfinkaze kłaść właśnie tyle razy?
Awatar użytkownika
Evenfall
Posty: 612
Rejestracja: 25 cze 2007, 10:31
Lokalizacja: Kobiór
Has thanked: 96 times
Been thanked: 2 times

Re: Cloudspire (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Josh Wielgus)

Post autor: Evenfall »

W fali masz jedną Onslaught Phase, a w niej rundy (po jednej turze każdego gracza). Masz to rozpisane na stronie 12.

Więc Ancient Traxxyr odpala się przed każdą turą pierwszego gracza w danej fali, a "wróbelki" kładziesz tylko raz na początku Onslaught i nie dokładasz nowych podczas jednej fali.
Awatar użytkownika
miras23
Posty: 574
Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: miras23 »

W fortecy są dwa miejsca na wieże. Jeśli jednostki przeciwnika podejdą do takiej fortecy z wieżami, to czy może on wybrać cel ataku (forteca lub wieża), czy tylko atakuje fortecę (a ja przydzielam obrażenia wedle woli fortecy lub wieży)?
Awatar użytkownika
Evenfall
Posty: 612
Rejestracja: 25 cze 2007, 10:31
Lokalizacja: Kobiór
Has thanked: 96 times
Been thanked: 2 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: Evenfall »

Z tego co wiem, to przeciwnik może wybrać atak na fortecę lub na wieżę (oczywiście zakładając, że oba cele są w zasięgu). Natomiast jeśli grasz przeciwko AI (solo), to bot będzie preferował atak na fortecę w pierwszej kolejności.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8740
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2650 times
Been thanked: 2332 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: Curiosity »

Czy w fazie zakupów mogę zakupić więcej niż jeden żeton, albo więcej niż jeden teren? Albo i żeton(y) i teren(y)?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
khuba
Posty: 980
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 277 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: khuba »

Curiosity pisze: 02 sie 2021, 14:57 Czy w fazie zakupów mogę zakupić więcej niż jeden żeton, albo więcej niż jeden teren? Albo i żeton(y) i teren(y)?
Generalnie nie, możesz kupić tylko 1 żeton lub teren. Jeśli ktokolwiek kupił już teren - nie możesz tego zrobić (sumarycznie można kupić tylko 1 teren na rundę)

Są od tej zasady wyjątki - np upgrade dla Brawnenów daje im dodatkową turę zakupów
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: Ardel12 »

Grając pierwszy scenariusz Heirs vs Brawmen mam następującą sytuację. Huminger z Elfinkaze(stoi na Humingerze) jest w zasięgu splasha(stoi koło zaatakowanej jednostki przez Dispatcha*). Który z nich otrzyma obrażenie? Elfinkaze, Huminger, oboje?
khuba
Posty: 980
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 277 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: khuba »

Ardel12 pisze: 09 sie 2022, 14:49 Grając pierwszy scenariusz Heirs vs Brawmen mam następującą sytuację. Huminger z Elfinkaze(stoi na Humingerze) jest w zasięgu splasha(stoi koło zaatakowanej jednostki przez Dispatcha*). Który z nich otrzyma obrażenie? Elfinkaze, Huminger, oboje?
Dawno nie grałem, ale coś takiego znalazłem:

Inactive units cannot move, attack, be attacked or
damaged, or use their talents. Inactive units may be
displaced only if progress cannot otherwise be made
by a minion. Examples of inactive units include heroes
in campfire mode, minions grouped underneath other
minions
, and units in deployment stacks. Units in play
that are not inactive are active.

Więc tylko wierzchnia/aktywna jednostka obrywa.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: Ardel12 »

khuba pisze: 09 sie 2022, 14:56
Ardel12 pisze: 09 sie 2022, 14:49 Grając pierwszy scenariusz Heirs vs Brawmen mam następującą sytuację. Huminger z Elfinkaze(stoi na Humingerze) jest w zasięgu splasha(stoi koło zaatakowanej jednostki przez Dispatcha*). Który z nich otrzyma obrażenie? Elfinkaze, Huminger, oboje?
Dawno nie grałem, ale coś takiego znalazłem:

Inactive units cannot move, attack, be attacked or
damaged, or use their talents. Inactive units may be
displaced only if progress cannot otherwise be made
by a minion. Examples of inactive units include heroes
in campfire mode, minions grouped underneath other
minions
, and units in deployment stacks. Units in play
that are not inactive are active.

Więc tylko wierzchnia/aktywna jednostka obrywa.
No właśnie tutaj bym się nie zgodził khuba, bo te jednostki nie są zgrupowane(jak masz zgrupowanie, to masz X jednostek i potem życie wierzchniej jednostki, tutaj masz Elfinkaze i jej życie, a następnie Humingera i jego życie - dobrze strzelam z płciami :D ?). Dodatkowo Huminger jak najbardziej jest aktywny, gdyż i się porusza i atakuje. Jak wykonuje ruch to Elfinkaze rusza z nim. Jestem też pewny, że jak odpalamy jednostki, to taki zestaw my wybieramy w jakiej kolejności się odpali(czy najpierw Elfinkaze czy Huminger). do ruchu i ataku.

Splash:When attacking, this unit or spire may additionally deal 1 damage to all units adjacent to its target.

Bardziej przychylam się, że obie jednostki dostaną obrażenia, ale potwierdzenia jeszcze nie znalazłem.

EDIT:
Tutaj potwierdzenie, że obie jednostki są aktywne:
Elfinkaze can stay on that unit or spire without being considered a group. Both the elfinkaze and the unit or spire underneath it are considered active and can attack and be attacked. Unlike other minions, the elfinkaze may choose whether or not it attacks an adjacent unit during the attack stage of your turn.

Ze strony: https://support.chiptheorygames.com/sup ... azes-work-
khuba
Posty: 980
Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 308 times
Been thanked: 277 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: khuba »

Ardel12 pisze: 09 sie 2022, 15:20 No właśnie tutaj bym się nie zgodził khuba, bo te jednostki nie są zgrupowane(jak masz zgrupowanie, to masz X jednostek i potem życie wierzchniej jednostki, tutaj masz Elfinkaze i jej życie, a następnie Humingera i jego życie - dobrze strzelam z płciami :D ?). Dodatkowo Huminger jak najbardziej jest aktywny, gdyż i się porusza i atakuje. Jak wykonuje ruch to Elfinkaze rusza z nim. Jestem też pewny, że jak odpalamy jednostki, to taki zestaw my wybieramy w jakiej kolejności się odpali(czy najpierw Elfinkaze czy Huminger). do ruchu i ataku.

Splash:When attacking, this unit or spire may additionally deal 1 damage to all units adjacent to its target.

Bardziej przychylam się, że obie jednostki dostaną obrażenia, ale potwierdzenia jeszcze nie znalazłem.

EDIT:
Tutaj potwierdzenie, że obie jednostki są aktywne:
Elfinkaze can stay on that unit or spire without being considered a group. Both the elfinkaze and the unit or spire underneath it are considered active and can attack and be attacked. Unlike other minions, the elfinkaze may choose whether or not it attacks an adjacent unit during the attack stage of your turn.

Ze strony: https://support.chiptheorygames.com/sup ... azes-work-
No to sie czegoś nowego dowiedziałem :D
Generalnie te Elfinkaze to generator zagwozdek...


Edit:
Znalazłem to pytanie na BGG, obie jednostki obrywają:
https://boardgamegeek.com/thread/271307 ... -elfinkaze
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: pavel »

1. Sytuacja z Toxic Secretion. Dwie jednostki mające tą zdolność i jeden heks, który sąsiaduje z dwoma jednostkami griege mające te talenty, zadają 2 obrażenia na jednym polu, w momencie wejścia wrogiej jednostki? Czy umiejętności dublują się? Domniemam, że tak.

2. Przywołany przez umiejetność Evoke, minion jest atakowany przez iglice w tej samej turze? Przywołanie jest zamiast ruchu, wiec domyślam się, że tak. Nawet jak jednostka się nie poruszy to iglica wykonuje atak. Chcę się upewnić.
MowMiStefan
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 68 times
Been thanked: 162 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: MowMiStefan »

Grovetenders vs Brawen. Groovetenders w pierwszej fali rozwija fortece na Forming Glade na 1 poziom do Basic Form: At the start of your turn during the onslaught phase, you may place a war briar or treed from your barracks under a grovetender hero that is deploying this turn… - mamy dyskusje czy placi sie CP za tego miniona. Ja zawsze gralem, ze nie: jest prosto z barakow. Oczywiscie sens tego ruchu to inna sprawa.

I przy okazji drugie pytanie: Brawen w 1 fali nie musi wystawiac Awsh’a - moze Drang (4 CP) albo Kram’a (7CP) - czyli tylko Drang. I w sumie zadnego miniona… czyli przeciwnik z automatu wpada w campfire? No chyba, ze Brawen wystawi cos z rynku rowniez…?
Moja półka - chetnie umówię się na partyjkę (Tychy i okolice).

Sprzedam / Kupię
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: Ardel12 »

MowMiStefan pisze: 07 lis 2022, 22:54 I przy okazji drugie pytanie: Brawen w 1 fali nie musi wystawiac Awsh’a - moze Drang (4 CP) albo Kram’a (7CP) - czyli tylko Drang. I w sumie zadnego miniona… czyli przeciwnik z automatu wpada w campfire? No chyba, ze Brawen wystawi cos z rynku rowniez…?
W pierwszej fali mamy dostęp wyłącznie do najtańszego herosa.
Co do campfire mode, to bohaterowie(hero) wchodzą w niego w momencie, gdy przeciwnicy nie mają żadnych jednostek(unit = hero & minion), więc w opisanej sytuacji nie pójdzie spać.
MowMiStefan pisze: 07 lis 2022, 22:54 Grovetenders vs Brawen. Groovetenders w pierwszej fali rozwija fortece na Forming Glade na 1 poziom do Basic Form: At the start of your turn during the onslaught phase, you may place a war briar or treed from your barracks under a grovetender hero that is deploying this turn… - mamy dyskusje czy placi sie CP za tego miniona. Ja zawsze gralem, ze nie: jest prosto z barakow. Oczywiscie sens tego ruchu to inna sprawa.
Darmo.
Awatar użytkownika
qreqorek
Posty: 418
Rejestracja: 26 maja 2015, 22:42
Has thanked: 190 times
Been thanked: 521 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: qreqorek »

Ardel12 pisze: 08 lis 2022, 00:27
MowMiStefan pisze: 07 lis 2022, 22:54 I przy okazji drugie pytanie: Brawen w 1 fali nie musi wystawiac Awsh’a - moze Drang (4 CP) albo Kram’a (7CP) - czyli tylko Drang. I w sumie zadnego miniona… czyli przeciwnik z automatu wpada w campfire? No chyba, ze Brawen wystawi cos z rynku rowniez…?
W pierwszej fali mamy dostęp wyłącznie do najtańszego herosa.
To jest zasada ogólna, "Krzepcy" mają wyjątek. Z planszetki Brawnenów:
"In Wave 1, brawnen may select any hero for deployment rather than just their starting hero. They must pay CP as normal and may still only select one hero for the wave."
MowMiStefan
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 68 times
Been thanked: 162 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: MowMiStefan »

Ardel12 pisze: 08 lis 2022, 00:27 Co do campfire mode, to bohaterowie(hero) wchodzą w niego w momencie, gdy przeciwnicy nie mają żadnych jednostek(unit = hero & minion), więc w opisanej sytuacji nie pójdzie spać.
eee :shock: no tak…. nie wiem skad mi sie to wzielo….. w sumie grajac do tej pory solo nie przyszlo mi to nawet do glowy… a tu mnie partner wczoraj zaskoczyl pytaniem i pomrocznosc, dzieki :)

a z wystawieniem dokladnie mi chodzilo o wyjatek, ktory wskazal Gregorek - tez nigdy tego sam nie zrobilem - nie mialem jeszcze sytuacji, gdzie Drang bylby lepszy solo niz Awsh z miesem armatnim…. moze jakbym z rynku cos fajnego kupil… ale i tak Awsh z hunter na pierwsze landmarki….
Moja półka - chetnie umówię się na partyjkę (Tychy i okolice).

Sprzedam / Kupię
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: Ardel12 »

Zasady pamiętam, ale by jeszcze spec umiejętności danych frakcji to wybaczcie :p

W sumie jak grałem solo to w ogóle nie pamiętam bym kiedykolwiek wystawił kogoś innego niż Asha, jeśli w ogóle miałem opcje, bo jednak scenariusze często nas ograniczają do konkretnego bohatera.
MowMiStefan pisze: 08 lis 2022, 06:33 eee no tak…. nie wiem skad mi sie to wzielo….. w sumie grajac do tej pory solo nie przyszlo mi to nawet do glowy… a tu mnie partner wczoraj zaskoczyl pytaniem i pomrocznosc, dzieki
Spoko, ja kiedyś grałem to źle, bo unit w lepetynie sparowałem z Minions xD w sumie ciekawe to tworzyło opcje w pvp. W solo dla mnie zmiana była wręcz kosmetyczna dla dwóch pierwszych kampanii.
MowMiStefan
Posty: 632
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 68 times
Been thanked: 162 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: MowMiStefan »

Ja jeszcze nie ruszyłem Solo/Kampanii. Na razie gram sobie Solo-PvP (sam przeciw sobie) różnymi frakcjami i w różnych kombinacjach i z różnymi budowami fortecy/układem pod jednostki. I tak ogólny wniosek mam, że najważniejsza jest eksploracja landmarków - przegranie darmowego Spire na linii ruchu minionów jest bardzo kosztowne.
Moja półka - chetnie umówię się na partyjkę (Tychy i okolice).

Sprzedam / Kupię
Awatar użytkownika
pavel
Posty: 795
Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
Lokalizacja: EU
Has thanked: 74 times
Been thanked: 112 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: pavel »

Mieliśmy wczoraj ciekawą sytuację na mapie, gdzie dwie frakcje przyjazne spotkały się na środku. W wave 3,która była bardzo słaba dla dwóch pozostałych, które straciły wszystkie jednostki. Sytuacja patowa, nie mająca wyjaśnienia w FAQ. Ruchy minionów zablokowane przez dwie frakcje. Jedyne wyjście, to wspólna zgoda wszystkich graczy na zmianę pozycji dwóch jednostek i odblokowanie ich. 😀

Obrazek
Kurzweber1990
Posty: 8
Rejestracja: 05 sty 2022, 23:47
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: Kurzweber1990 »

Hej, Ostatnio dorwałem Cloudspire I mam problem z Elfinkaze, czyli może on zakończyć turę na zwyklym hexie? xD Grzebałem po bgg I nadal mam zagwozdkę. Jest jakieś konkretne FAQ?
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 3351
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1032 times
Been thanked: 2000 times

Re: Cloudspire (zasady)

Post autor: Ardel12 »

Kurzweber1990 pisze: 30 lip 2023, 22:36 Hej, Ostatnio dorwałem Cloudspire I mam problem z Elfinkaze, czyli może on zakończyć turę na zwyklym hexie? xD Grzebałem po bgg I nadal mam zagwozdkę. Jest jakieś konkretne FAQ?
Może zakończyć swój ruch na dowolnym polu na jaki mu ruch pozwala, czyli jak każda inna jednostka.
Tylko jeśli rozpocznie swoją kolejną turę nie na czymś z root no to musisz albo nim do tego dolecieć albo w tej turze odpalić umiejętność.

Tutaj masz działanie jednostki:
https://support.chiptheorygames.com/sup ... azes-work-
ODPOWIEDZ