Cloudspire - zasady
- miras23
- Posty: 574
- Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 12 times
Cloudspire - zasady
Skoro ten wątek ma zaledwie 1 stronę, to nie chce zakładać na razie osobnego wątku odnośnie wątpliwości i pytań co do zasad. Spróbuję na razie tu znaleźć odpowiedzi.
1. Zdolność PROWL z landmarka Ancient Traxxyr.
„At the start of each round, the last player in turn order...”
Nie bardzo rozumiem kiedy to się odpala. Jest Fala, dzieli się ona na fazy, faza onslaught dzieli się na tury graczy... Nigdzie nie mogę znaleźć słowa RUNDA. Ktoś mi wytłumaczy?
2. Elfinkaze i zdolność ELFIN
„You may place........ at the start of each Onslaught Phase”
Domyślam się, że skoro w jednej fali ta faza jest odpalana kilkukrotnie, to znaczy ze możemy Elfinkaze kłaść właśnie tyle razy?
1. Zdolność PROWL z landmarka Ancient Traxxyr.
„At the start of each round, the last player in turn order...”
Nie bardzo rozumiem kiedy to się odpala. Jest Fala, dzieli się ona na fazy, faza onslaught dzieli się na tury graczy... Nigdzie nie mogę znaleźć słowa RUNDA. Ktoś mi wytłumaczy?
2. Elfinkaze i zdolność ELFIN
„You may place........ at the start of each Onslaught Phase”
Domyślam się, że skoro w jednej fali ta faza jest odpalana kilkukrotnie, to znaczy ze możemy Elfinkaze kłaść właśnie tyle razy?
- Evenfall
- Posty: 612
- Rejestracja: 25 cze 2007, 10:31
- Lokalizacja: Kobiór
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 2 times
Re: Cloudspire (Josh J. Carlson, Adam Carlson, Josh Wielgus)
W fali masz jedną Onslaught Phase, a w niej rundy (po jednej turze każdego gracza). Masz to rozpisane na stronie 12.
Więc Ancient Traxxyr odpala się przed każdą turą pierwszego gracza w danej fali, a "wróbelki" kładziesz tylko raz na początku Onslaught i nie dokładasz nowych podczas jednej fali.
Więc Ancient Traxxyr odpala się przed każdą turą pierwszego gracza w danej fali, a "wróbelki" kładziesz tylko raz na początku Onslaught i nie dokładasz nowych podczas jednej fali.
- miras23
- Posty: 574
- Rejestracja: 25 sty 2005, 15:23
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 12 times
Re: Cloudspire (zasady)
W fortecy są dwa miejsca na wieże. Jeśli jednostki przeciwnika podejdą do takiej fortecy z wieżami, to czy może on wybrać cel ataku (forteca lub wieża), czy tylko atakuje fortecę (a ja przydzielam obrażenia wedle woli fortecy lub wieży)?
- Evenfall
- Posty: 612
- Rejestracja: 25 cze 2007, 10:31
- Lokalizacja: Kobiór
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 2 times
Re: Cloudspire (zasady)
Z tego co wiem, to przeciwnik może wybrać atak na fortecę lub na wieżę (oczywiście zakładając, że oba cele są w zasięgu). Natomiast jeśli grasz przeciwko AI (solo), to bot będzie preferował atak na fortecę w pierwszej kolejności.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 8740
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 2650 times
- Been thanked: 2332 times
Re: Cloudspire (zasady)
Czy w fazie zakupów mogę zakupić więcej niż jeden żeton, albo więcej niż jeden teren? Albo i żeton(y) i teren(y)?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 277 times
Re: Cloudspire (zasady)
Generalnie nie, możesz kupić tylko 1 żeton lub teren. Jeśli ktokolwiek kupił już teren - nie możesz tego zrobić (sumarycznie można kupić tylko 1 teren na rundę)
Są od tej zasady wyjątki - np upgrade dla Brawnenów daje im dodatkową turę zakupów
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
- Ardel12
- Posty: 3351
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1032 times
- Been thanked: 2000 times
Re: Cloudspire (zasady)
Grając pierwszy scenariusz Heirs vs Brawmen mam następującą sytuację. Huminger z Elfinkaze(stoi na Humingerze) jest w zasięgu splasha(stoi koło zaatakowanej jednostki przez Dispatcha*). Który z nich otrzyma obrażenie? Elfinkaze, Huminger, oboje?
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 277 times
Re: Cloudspire (zasady)
Dawno nie grałem, ale coś takiego znalazłem:
Inactive units cannot move, attack, be attacked or
damaged, or use their talents. Inactive units may be
displaced only if progress cannot otherwise be made
by a minion. Examples of inactive units include heroes
in campfire mode, minions grouped underneath other
minions, and units in deployment stacks. Units in play
that are not inactive are active.
Więc tylko wierzchnia/aktywna jednostka obrywa.
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
- Ardel12
- Posty: 3351
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1032 times
- Been thanked: 2000 times
Re: Cloudspire (zasady)
No właśnie tutaj bym się nie zgodził khuba, bo te jednostki nie są zgrupowane(jak masz zgrupowanie, to masz X jednostek i potem życie wierzchniej jednostki, tutaj masz Elfinkaze i jej życie, a następnie Humingera i jego życie - dobrze strzelam z płciami ?). Dodatkowo Huminger jak najbardziej jest aktywny, gdyż i się porusza i atakuje. Jak wykonuje ruch to Elfinkaze rusza z nim. Jestem też pewny, że jak odpalamy jednostki, to taki zestaw my wybieramy w jakiej kolejności się odpali(czy najpierw Elfinkaze czy Huminger). do ruchu i ataku.khuba pisze: ↑09 sie 2022, 14:56Dawno nie grałem, ale coś takiego znalazłem:
Inactive units cannot move, attack, be attacked or
damaged, or use their talents. Inactive units may be
displaced only if progress cannot otherwise be made
by a minion. Examples of inactive units include heroes
in campfire mode, minions grouped underneath other
minions, and units in deployment stacks. Units in play
that are not inactive are active.
Więc tylko wierzchnia/aktywna jednostka obrywa.
Splash:When attacking, this unit or spire may additionally deal 1 damage to all units adjacent to its target.
Bardziej przychylam się, że obie jednostki dostaną obrażenia, ale potwierdzenia jeszcze nie znalazłem.
EDIT:
Tutaj potwierdzenie, że obie jednostki są aktywne:
Elfinkaze can stay on that unit or spire without being considered a group. Both the elfinkaze and the unit or spire underneath it are considered active and can attack and be attacked. Unlike other minions, the elfinkaze may choose whether or not it attacks an adjacent unit during the attack stage of your turn.
Ze strony: https://support.chiptheorygames.com/sup ... azes-work-
-
- Posty: 980
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 277 times
Re: Cloudspire (zasady)
No to sie czegoś nowego dowiedziałemArdel12 pisze: ↑09 sie 2022, 15:20 No właśnie tutaj bym się nie zgodził khuba, bo te jednostki nie są zgrupowane(jak masz zgrupowanie, to masz X jednostek i potem życie wierzchniej jednostki, tutaj masz Elfinkaze i jej życie, a następnie Humingera i jego życie - dobrze strzelam z płciami ?). Dodatkowo Huminger jak najbardziej jest aktywny, gdyż i się porusza i atakuje. Jak wykonuje ruch to Elfinkaze rusza z nim. Jestem też pewny, że jak odpalamy jednostki, to taki zestaw my wybieramy w jakiej kolejności się odpali(czy najpierw Elfinkaze czy Huminger). do ruchu i ataku.
Splash:When attacking, this unit or spire may additionally deal 1 damage to all units adjacent to its target.
Bardziej przychylam się, że obie jednostki dostaną obrażenia, ale potwierdzenia jeszcze nie znalazłem.
EDIT:
Tutaj potwierdzenie, że obie jednostki są aktywne:
Elfinkaze can stay on that unit or spire without being considered a group. Both the elfinkaze and the unit or spire underneath it are considered active and can attack and be attacked. Unlike other minions, the elfinkaze may choose whether or not it attacks an adjacent unit during the attack stage of your turn.
Ze strony: https://support.chiptheorygames.com/sup ... azes-work-
Generalnie te Elfinkaze to generator zagwozdek...
Edit:
Znalazłem to pytanie na BGG, obie jednostki obrywają:
https://boardgamegeek.com/thread/271307 ... -elfinkaze
Sprzedam:
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
Cerebria, Miasteczka, Weather Machine - metalowe zębatki
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 112 times
Re: Cloudspire (zasady)
1. Sytuacja z Toxic Secretion. Dwie jednostki mające tą zdolność i jeden heks, który sąsiaduje z dwoma jednostkami griege mające te talenty, zadają 2 obrażenia na jednym polu, w momencie wejścia wrogiej jednostki? Czy umiejętności dublują się? Domniemam, że tak.
2. Przywołany przez umiejetność Evoke, minion jest atakowany przez iglice w tej samej turze? Przywołanie jest zamiast ruchu, wiec domyślam się, że tak. Nawet jak jednostka się nie poruszy to iglica wykonuje atak. Chcę się upewnić.
2. Przywołany przez umiejetność Evoke, minion jest atakowany przez iglice w tej samej turze? Przywołanie jest zamiast ruchu, wiec domyślam się, że tak. Nawet jak jednostka się nie poruszy to iglica wykonuje atak. Chcę się upewnić.
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 162 times
Re: Cloudspire (zasady)
Grovetenders vs Brawen. Groovetenders w pierwszej fali rozwija fortece na Forming Glade na 1 poziom do Basic Form: At the start of your turn during the onslaught phase, you may place a war briar or treed from your barracks under a grovetender hero that is deploying this turn… - mamy dyskusje czy placi sie CP za tego miniona. Ja zawsze gralem, ze nie: jest prosto z barakow. Oczywiscie sens tego ruchu to inna sprawa.
I przy okazji drugie pytanie: Brawen w 1 fali nie musi wystawiac Awsh’a - moze Drang (4 CP) albo Kram’a (7CP) - czyli tylko Drang. I w sumie zadnego miniona… czyli przeciwnik z automatu wpada w campfire? No chyba, ze Brawen wystawi cos z rynku rowniez…?
I przy okazji drugie pytanie: Brawen w 1 fali nie musi wystawiac Awsh’a - moze Drang (4 CP) albo Kram’a (7CP) - czyli tylko Drang. I w sumie zadnego miniona… czyli przeciwnik z automatu wpada w campfire? No chyba, ze Brawen wystawi cos z rynku rowniez…?
- Ardel12
- Posty: 3351
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1032 times
- Been thanked: 2000 times
Re: Cloudspire (zasady)
W pierwszej fali mamy dostęp wyłącznie do najtańszego herosa.MowMiStefan pisze: ↑07 lis 2022, 22:54 I przy okazji drugie pytanie: Brawen w 1 fali nie musi wystawiac Awsh’a - moze Drang (4 CP) albo Kram’a (7CP) - czyli tylko Drang. I w sumie zadnego miniona… czyli przeciwnik z automatu wpada w campfire? No chyba, ze Brawen wystawi cos z rynku rowniez…?
Co do campfire mode, to bohaterowie(hero) wchodzą w niego w momencie, gdy przeciwnicy nie mają żadnych jednostek(unit = hero & minion), więc w opisanej sytuacji nie pójdzie spać.
Darmo.MowMiStefan pisze: ↑07 lis 2022, 22:54 Grovetenders vs Brawen. Groovetenders w pierwszej fali rozwija fortece na Forming Glade na 1 poziom do Basic Form: At the start of your turn during the onslaught phase, you may place a war briar or treed from your barracks under a grovetender hero that is deploying this turn… - mamy dyskusje czy placi sie CP za tego miniona. Ja zawsze gralem, ze nie: jest prosto z barakow. Oczywiscie sens tego ruchu to inna sprawa.
Re: Cloudspire (zasady)
To jest zasada ogólna, "Krzepcy" mają wyjątek. Z planszetki Brawnenów:Ardel12 pisze: ↑08 lis 2022, 00:27W pierwszej fali mamy dostęp wyłącznie do najtańszego herosa.MowMiStefan pisze: ↑07 lis 2022, 22:54 I przy okazji drugie pytanie: Brawen w 1 fali nie musi wystawiac Awsh’a - moze Drang (4 CP) albo Kram’a (7CP) - czyli tylko Drang. I w sumie zadnego miniona… czyli przeciwnik z automatu wpada w campfire? No chyba, ze Brawen wystawi cos z rynku rowniez…?
"In Wave 1, brawnen may select any hero for deployment rather than just their starting hero. They must pay CP as normal and may still only select one hero for the wave."
Moje projekty:
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
TMB spolszczenie viewtopic.php?f=61&t=68865&p=1295703&hi ... s#p1295703
HLAS - fanowski tryb solo https://boardgamegeek.com/filepage/2408 ... n-qreqorek
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 162 times
Re: Cloudspire (zasady)
eee no tak…. nie wiem skad mi sie to wzielo….. w sumie grajac do tej pory solo nie przyszlo mi to nawet do glowy… a tu mnie partner wczoraj zaskoczyl pytaniem i pomrocznosc, dzieki
a z wystawieniem dokladnie mi chodzilo o wyjatek, ktory wskazal Gregorek - tez nigdy tego sam nie zrobilem - nie mialem jeszcze sytuacji, gdzie Drang bylby lepszy solo niz Awsh z miesem armatnim…. moze jakbym z rynku cos fajnego kupil… ale i tak Awsh z hunter na pierwsze landmarki….
- Ardel12
- Posty: 3351
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1032 times
- Been thanked: 2000 times
Re: Cloudspire (zasady)
Zasady pamiętam, ale by jeszcze spec umiejętności danych frakcji to wybaczcie :p
W sumie jak grałem solo to w ogóle nie pamiętam bym kiedykolwiek wystawił kogoś innego niż Asha, jeśli w ogóle miałem opcje, bo jednak scenariusze często nas ograniczają do konkretnego bohatera.
W sumie jak grałem solo to w ogóle nie pamiętam bym kiedykolwiek wystawił kogoś innego niż Asha, jeśli w ogóle miałem opcje, bo jednak scenariusze często nas ograniczają do konkretnego bohatera.
Spoko, ja kiedyś grałem to źle, bo unit w lepetynie sparowałem z Minions xD w sumie ciekawe to tworzyło opcje w pvp. W solo dla mnie zmiana była wręcz kosmetyczna dla dwóch pierwszych kampanii.MowMiStefan pisze: ↑08 lis 2022, 06:33 eee no tak…. nie wiem skad mi sie to wzielo….. w sumie grajac do tej pory solo nie przyszlo mi to nawet do glowy… a tu mnie partner wczoraj zaskoczyl pytaniem i pomrocznosc, dzieki
-
- Posty: 632
- Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
- Lokalizacja: Warszawa/Tychy
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 162 times
Re: Cloudspire (zasady)
Ja jeszcze nie ruszyłem Solo/Kampanii. Na razie gram sobie Solo-PvP (sam przeciw sobie) różnymi frakcjami i w różnych kombinacjach i z różnymi budowami fortecy/układem pod jednostki. I tak ogólny wniosek mam, że najważniejsza jest eksploracja landmarków - przegranie darmowego Spire na linii ruchu minionów jest bardzo kosztowne.
- pavel
- Posty: 795
- Rejestracja: 09 sie 2015, 13:45
- Lokalizacja: EU
- Has thanked: 74 times
- Been thanked: 112 times
Re: Cloudspire (zasady)
Mieliśmy wczoraj ciekawą sytuację na mapie, gdzie dwie frakcje przyjazne spotkały się na środku. W wave 3,która była bardzo słaba dla dwóch pozostałych, które straciły wszystkie jednostki. Sytuacja patowa, nie mająca wyjaśnienia w FAQ. Ruchy minionów zablokowane przez dwie frakcje. Jedyne wyjście, to wspólna zgoda wszystkich graczy na zmianę pozycji dwóch jednostek i odblokowanie ich.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 05 sty 2022, 23:47
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Cloudspire (zasady)
Hej, Ostatnio dorwałem Cloudspire I mam problem z Elfinkaze, czyli może on zakończyć turę na zwyklym hexie? xD Grzebałem po bgg I nadal mam zagwozdkę. Jest jakieś konkretne FAQ?
- Ardel12
- Posty: 3351
- Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
- Lokalizacja: Milicz/Wrocław
- Has thanked: 1032 times
- Been thanked: 2000 times
Re: Cloudspire (zasady)
Może zakończyć swój ruch na dowolnym polu na jaki mu ruch pozwala, czyli jak każda inna jednostka.Kurzweber1990 pisze: ↑30 lip 2023, 22:36 Hej, Ostatnio dorwałem Cloudspire I mam problem z Elfinkaze, czyli może on zakończyć turę na zwyklym hexie? xD Grzebałem po bgg I nadal mam zagwozdkę. Jest jakieś konkretne FAQ?
Tylko jeśli rozpocznie swoją kolejną turę nie na czymś z root no to musisz albo nim do tego dolecieć albo w tej turze odpalić umiejętność.
Tutaj masz działanie jednostki:
https://support.chiptheorygames.com/sup ... azes-work-