Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
feniks_ciapek
Posty: 2286
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 927 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: feniks_ciapek »

Cyel pisze: 24 wrz 2021, 17:24 Czemu? Opcja solo to w grach wojennych chyba teraz oczekiwany standard (odkąd twórcy zaczęli zauważać, że wielu graczy nie ma innej opcji niż grać samemu ze sobą na dwie ręce w ich tytuły ;))
Oczywiście pytanie, czy bot Turciego nie będzie wymagał więcej czasu na jego obsługę, niż to, ile potrzeba drugiemu graczowi na rozegranie swojej tury. :)
Awatar użytkownika
garg
Posty: 4469
Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1423 times
Been thanked: 1100 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: garg »

feniks_ciapek pisze: 24 wrz 2021, 21:11
Cyel pisze: 24 wrz 2021, 17:24 Czemu? Opcja solo to w grach wojennych chyba teraz oczekiwany standard (odkąd twórcy zaczęli zauważać, że wielu graczy nie ma innej opcji niż grać samemu ze sobą na dwie ręce w ich tytuły ;))
Oczywiście pytanie, czy bot Turciego nie będzie wymagał więcej czasu na jego obsługę, niż to, ile potrzeba drugiemu graczowi na rozegranie swojej tury. :)
A tak zwykle jest :(

Szczerze nie lubię jego trybów, bo choć są solidne mechanicznie, to tworzą zupełnie nowe byty i wymagają nauki gry od nowa.
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)

Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
Awatar użytkownika
Lothrain
Posty: 3410
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 142 times
Been thanked: 300 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Lothrain »

garg pisze: 24 wrz 2021, 21:28 Szczerze nie lubię jego trybów, bo choć są solidne mechanicznie, to tworzą zupełnie nowe byty i wymagają nauki gry od nowa.
Ja bym powiedział, że na początku te boty mu nawet wychodziły (ten z Teotihuacan jest świetny i nie upierdliwy), ale im dalej w las, tym bardziej zagubił prostotę projektów na rzecz idealnego odtworzenia realnego gracza.
feniks_ciapek
Posty: 2286
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 927 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: feniks_ciapek »

Patrząc m. in. na Imperium: Legends, to jest to projektant, który lubi się bawić systemami, a niekoniecznie z graczami. Z jednej strony szanuję (np. solo do Blitzkriegu jest w miarę ok.), z drugiej strony czasami bywa faktycznie męcząco i drętwo.
Golin
Posty: 328
Rejestracja: 13 paź 2016, 20:04
Has thanked: 17 times
Been thanked: 32 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Golin »

coś wiadomo o afryce?
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1901
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: tomuch »

Golin pisze: 15 paź 2021, 20:16 coś wiadomo o afryce?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Afryka :lol:

Mnie z kolei ciekawi, czy polski wydawca planuje wskoczyć od razu z dodatkiem solo czy wszystko po kolei i następny dodatek za rok-dwa.
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: OgryGames »

Golin pisze: 15 paź 2021, 20:16 coś wiadomo o afryce?
Afryka się już produkuje. Niedawno ruszyliśmy z przedsprzedażą Herosów, więc z Nieustraszonymi jeszcze chwilę czekamy, ale niebawem też ruszy.

Na rozszerzenie Reinfocements na pewno będziemy czekać krócej niż na Afrykę.
fitzroy
Posty: 292
Rejestracja: 28 sie 2012, 16:08
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 189 times
Been thanked: 111 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: fitzroy »

OgryGames pisze: 16 paź 2021, 01:40
Golin pisze: 15 paź 2021, 20:16 coś wiadomo o afryce?
Afryka się już produkuje. Niedawno ruszyliśmy z przedsprzedażą Herosów, więc z Nieustraszonymi jeszcze chwilę czekamy, ale niebawem też ruszy.

Na rozszerzenie Reinfocements na pewno będziemy czekać krócej niż na Afrykę.
W związku z tym czy będzie jeszcze w tym roku w sklepach czy raczej Q1 2022?
OgryGames
Posty: 353
Rejestracja: 23 cze 2015, 14:35
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 12 times
Been thanked: 249 times
Kontakt:

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: OgryGames »

fitzroy pisze: 16 paź 2021, 14:34
W związku z tym czy będzie jeszcze w tym roku w sklepach czy raczej Q1 2022?
Raczej Q1.
Awatar użytkownika
trance-atlantic
Posty: 686
Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
Lokalizacja: Wlkp
Has thanked: 47 times
Been thanked: 225 times
Kontakt:

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: trance-atlantic »

Kolejna gra, którą wcześniej omijałem, ale coś mi jednak podpowiada, że może warto dać jej szansę... :)

Zastanawia mnie jednakowoż kilka kwestii (zaznaczam, że z pozycji rozwiązań stricte mechanicznych a nie realiów historycznych).

- atak odbywa się zawsze z tą samą siłą jednostki (tj. liczka kości k10), jedynie prawdopodobieństwo trafienia modyfikowane jest przez cover+dystans?
- jeśli powyższe jest prawdą, to czy gra nie sprowadza się do znalezienia najlepszego punktu osłony i ostrzeliwania siebie nawzajem bez żadnych "podchodów"?
- jednostek jak rozumiem nie da się w żaden sposób zmusić do odwrotu (np opuszczenia terenu z lepszą osłoną), więc zbliżanie się do nich to raczej narażanie się na straty własne, bo zysku z tego większego nie ma?
- podoba mi się ogólnie kwestia rozpoznania, tylko czemu działa ona w jedną stronę? Tzn. żeby podejść przeciwnika bliżej (= mieć większe szanse na trafienie), musimy rozeznać teren, ale już rywal może nas ostrzeliwać jak chce, bo i tak wie, że tam jesteśmy - po co zatem recon? (czy to jedynie kwestia scenariuszy, gdzie musimy kontrolować określone punkty więc siłą rzeczy trzeba na nie wejść? zwłaszcza że dostajemy za niego fog of war, która to karta jest nam wybitnie zbędna)
- nie mam dostępu do oficjalnej scenario book dlatego ciekaw jestem, czy misje w grze są skonstruowane na zasadzie innej niż kontrola punków / eliminacja jednostek? chodzi mi także o asymetrie celów, że jedna strona siłą rzeczy musi być bardziej aktywna - zwłaszcza że nie ma presji czasu, tj. limitu tur, więc można sobie ćwiczyć rękę, niczym w decathlonie Knizii ;)
- no i last but not least, jest system solo - jeśli wejdę w grę, to go pewnie spróbuję (choć pewnie poczekam na polską wersję), ale czy jego obsługa nie jest zbyt żmudna, bo przecież decyzje gracza nie zawsze są przewidywalne, zwłaszcza w grze, w której losowo dobieramy karty pozwalające nam aktywować jednostki. Gracz chwilę się zastanawia po czym pach-pach-pach i trzy akcje zleciały a automa zapewne bierze poprawkę na rożne okoliczności, więc czy to nie będzie trochę zbyt upierdliwe w stosunku do tego, jaki będzie outcome tego działania?

Z góry dziękuję za odpowiedzi i... zabieram się za przeglądanie ofert w sklepach, bo znając siebie i tak mnie to nie minie ;)
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)

Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 498
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 325 times
Been thanked: 153 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: ArnhemHorror »

Spoiler:
Ponieważ dosłownie wczoraj rozegrałem moją pierwszą rozgrywkę solo, to postaram się odnieść do twoich pytań. Posiadam wszystko co do tej pory wyszło, ale grałem tylko dwa razy. Zanim ktoś zdiagnozuje jednostkę chorobową, chciałbym dodać na swoją obronę, że pandemia pokrzyżowała trochę plany względem tej gry, ale postanowiłem ją trzymać w odwodzie ze względu na najnowszy dodatek wprowadzający tryb solo, który dotarł do mnie w zeszłym tygodniu.

- Tak, tylko dystans, współczynnik obrony atakowanej jednostki i teren wpływają na wynik rzutu.
- Nie obędzie się bez podchodów, bo najczęściej trzeba kontrolować odpowiednie obszary na mapie, żeby wygrać
- Jednostkę może poruszyć jedynie kontrolujący ją gracz. Można "przekonać" go do odwrotu zadając odpowiednio wysokie straty. Często warto poświęcić całą turą koncentrując na takiej jednostce ogień. Warto też odpowiednio budować talię, żeby mieć szansę znaleźć na ręce kilka kart danego oddziału wraz z "inspirującym" dowódcą. Taka ręka może pozwolić na przebiegnięcie dwóch pól i oddanie strzału z bliska. Jeśli się uda przeciwnik usuwa kartę atakowanej jednostki i szansa, że zareaguje się zmniejsza. Ale ryzyko jest, jak to na wojnie.
- Zgadzam się, że rozpoznanie jest bardzo ciekawie rozwiązane mechanicznie w tej grze. Jest kluczowe, bo najczęściej, zwłaszcza w podstawce, warunkiem wygranej jest kontrola odpowiedniej liczby obszarów na mapie. Od czasu do czasu można wygrać eliminując wszystkie jednostki przeciwnika, które cele mogą zdobywać (Riflemen). W dodatku Afryka pojawiają się inne cele: np. zniszcz struktury.
- Patrz wyżej: Afryka ma trochę bardziej zróżnicowane cele, ale ogólnie to asymetria przejawia się bardziej w rozmieszczeniu i rodzaju jednostek oraz ukształtowaniu terenu, bo to wpływa na strategię jaką możesz chcieć przyjąć na dany scenariusz.
- Wczoraj rozegrałem pierwszą grę solo z dodatkiem Reinforcements. Zanim to zrobiłem obejrzałem rozgrywkę Paula Grogana z Gaming Rules!, gdzie wziął on na warsztat pierwszy scenariusz z podstawki. Polecem obejrzeć, nie tylko żeby wyrobić sobie zdanie o grze, ale też ponieważ bardzo fajnie omawia on zmiany w zasadach, i co miały one na celu osiągnąć. Na szczęście generalnie zmian tych nie ma dużo, ale trzeba sobie przyswoić kilka nowych pojęć ważnych dla bota. Obawiałem się, że obsługa bota będzie żmudna, ale ostatecznie w ogóle mi nie przeszkadzała. Ot, każda jednostka ma swój "algorytm", często inny dla danego scenariusza, co jest imponujące. Po kilku turach zapamiętujesz większość kroków i robisz je często automatycznie, jeśli sytuacja na planszy się nie zmieniła. Obawiałem się też tego, że poznając te algorytmy będę mógł "przewidzieć" ruchy przeciwnika, ale na szczęście jest losowość w kartach i kościach, i nie da się niczego przewidzieć. Ogólnie gra bardzo mi się spodobała solo i chcę więcej, dzisiaj kolejny scenariusz. Myślałem, że mam wygraną w kieszeni, kiedy bot najpierw popsuł mi plan usuwając z ręki kartę która miała zdobyć decydujący punkt, a w następnej kolejce wygrał cudem inicjatywę co dało mu de facto dwie tury pod rząd i zdobył obszary, które ja sobie odpuściłem, wygrywając całą grę. Bardzo podoba mi się też sposób w jaki rozwiązano kwestię inicjatywy. Często nie chcesz odpuszczać, bo mając inicjatywę bot ma jedną kartę więcej do zagrania.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
trance-atlantic
Posty: 686
Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
Lokalizacja: Wlkp
Has thanked: 47 times
Been thanked: 225 times
Kontakt:

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: trance-atlantic »

Dziękuję za obszerny opis ;) Właściwie co do samej rozgrywki to instrukcja nie pozostawia wątpliwości, ale wolałem się upewnić jak to jest w praktyce.

Jeszcze jedna rzecz, która chodzi mi po głowie. Patrząc na to, w jaki sposób jednostki są eliminowane z planszy, to - czysto teoretycznie - może się gra skończyć w ten sposób, że jeden z graczy nie będzie mieć już kim wykonać akcji? Jasne, że trzeba się przygotować na to i dobrać odpowiednio więcej kart, ale mimo wszystko taka szansa istnieje, że po prostu wszyscy "nasi" polegną.

Z tym jest powiązana też inna kwestia - pewnie to zwykły traf, ale wykonując trzy swoje akcje i zadając obrażenia jednostkom wroga może dojść do sytuacji, że przeciwnik będzie musiał odrzucić wszystkie swoje karty z ręki, czyli w swojej turze nie będzie miał co zrobić. W kolejnej rundzie może przegrać inicjatywę i wychodzi na to, że jeden gracz będzie mógł wykonać aż sześć akcji pod rząd, oo jak na taką grę to chyba dość sporo. Podejrzewam, że w gąszczu walki się to rzadko zdarza, ale możliwość taka jak sądzę istnieje. Czy jest na to jakaś rada? ;)

Domyślam się, że Normandia miała być zachętą, Północna Afryka - wprowadzać urozmaicenie a planowany Stalingrad w końcu dać trochę "mięcha", Mógłbym więc poczekać, tyle że ciągle za mną chodzi ta opcja gry solo (której S nie zakłada) i stąd moja dociekliwość. Ale skoro piszesz, że nieźle ona działa, to może, może... ;)
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)

Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Awatar użytkownika
ArnhemHorror
Posty: 498
Rejestracja: 01 maja 2013, 23:09
Lokalizacja: NibyLandia
Has thanked: 325 times
Been thanked: 153 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: ArnhemHorror »

Żetony jednostek można przywracać na planszę, na konkretne pola. Natomiast stan kiedy nie mamy już na planszy i w odwodzie jednostek, które mogą zapewniać kontrolę, to przygwożdżenie („pinned-down”). Kiedy przydarzy się to obu graczom, to podliczamy punkty i gra się kończy. Chyba, że celem jednego z graczy było wyeliminowanie jednostek przeciwnika, wtedy wygrywa on, nawet jeśli zdobył mniej punktów.

Natomiast co do wielu akcji pod rząd, to jest to możliwe, a jakże. Może się zdarzyć, że będziesz mieć bezwartościową rękę, nie tylko ze względu na eliminowanie jednostek, ale też ze względu na fakt, że w tej grze twoja ręka to tylko cztery karty, z czego jedną i tak musisz poświęcić na inicjatywę. Dodając do tego wszędobylskie karty mgły wojny, rozrzedzające tylko talię, oraz zmieniającą się inicjatywę, to trzeba brać pod uwagę to, że przeciwnik może wykonać kilka mocnych ruchów zanim zdążymy zareagować. Złotej rady na to nie ma. Taki urok tej gry. Trzeba wykorzystywać swoje szanse, reagując na sytuację na planszy, usuwając mu karty z ręki oraz w odpowiednich momentach odbierając inicjatywę, a czasem świadomie ją oddając. Pocieszeniem może być to, że przeciwnik boryka się z tymi samymi dylematami.
W życiu jest miejsce na jedynie 3 2 1 LCGi.
Awatar użytkownika
trance-atlantic
Posty: 686
Rejestracja: 02 sty 2012, 11:41
Lokalizacja: Wlkp
Has thanked: 47 times
Been thanked: 225 times
Kontakt:

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: trance-atlantic »

W jednym ze sklepów pojawił się Stalingrad w przedsprzedaży, ale cena mnie lekko zmroziła (nomen omen).

Rzeczywiście aż tyle dobroci się tam znajduje?;)

BGG póki co milczy - mam na myśli materiały (audio)wizualne, co nie zmienia faktu, że gra wpada na radar... tylko czy polski wydawca się na nią "rzuci"? :)
Around The Board - videoinstrukcje i przykładowe rozgrywki :)

Planszostrefa - 10%, Planszomania - 10%, 3trolle - 7%.|
Awatar użytkownika
karmazynowy
Posty: 1016
Rejestracja: 15 lut 2011, 18:26
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 184 times
Been thanked: 425 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: karmazynowy »

trance-atlantic pisze: 06 lut 2022, 16:19 W jednym ze sklepów pojawił się Stalingrad w przedsprzedaży, ale cena mnie lekko zmroziła (nomen omen).

Rzeczywiście aż tyle dobroci się tam znajduje?;)

BGG póki co milczy - mam na myśli materiały (audio)wizualne, co nie zmienia faktu, że gra wpada na radar... tylko czy polski wydawca się na nią "rzuci"? :)
No, zawartości jest dużo więcej. Samych kafli jest 130 szt, także ceny chyba można spodziewać się spokojnie w okolicy 200-250 zł.

Contents:
375 cards
129 map tiles
4 dice
tokens
2 scenario booklets
1 map booklet
1 rulebook
Na półce | Na stole | Na sprzedaż i zamianę (Gdynia) | Podzielę się rabatem: Grybezpradu.eu - 5% | Planszostrefa.pl - 11%
Awatar użytkownika
Chudej
Posty: 399
Rejestracja: 18 sty 2020, 13:52
Lokalizacja: Białystok
Has thanked: 338 times
Been thanked: 309 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Chudej »

Miałem okazję zagrać dzisiaj 4 partie w Normandię jako Niemcy i przedwczoraj 2 w North Africa obiema stronami. Strasznie przyjemna ta gierka, mechanicznie geniusz w swojej prostocie. Chciałbym zobaczyć implementację tego systemu w grze dla więcej osób, bo bardzo rzadko mi się zdarza w 2 osoby grać. Jedyne co mi się nie spodobało to te nowe karty Riflemenów w dodatku Reinforcements gdy użyliśmy ich w scenariuszach 1-3 z Normandii. Amerykański granat IMO jest troszkę przegięty.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1028 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: RUNner »

Pojawiają się już preordery Afryki po polsku. Warto brać? Normandia mocno mi podeszła.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
feniks_ciapek
Posty: 2286
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 927 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: feniks_ciapek »

RUNner pisze: 09 lut 2022, 12:43 Pojawiają się już preordery Afryki po polsku. Warto brać? Normandia mocno mi podeszła.
Cytując klasyków "nie powiem tak, nie powiem nie" :mrgreen:

Ja tematycznie wolę Normandię, Afryka mniej mi się "klei", bardziej gra wychodzi spod tematyki. Ale Afryka jest mechanicznie ciekawsza i szybsza, niż Normandia.

Więc jakby to powiedzieć... to zależy :D
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: rastula »

A ja czekam na Reinforcements z 3trolli i doczekać się nie mogę.

Ktoś się orientuje kiedy to trafi do sklepów w Polsce? ( chodzi oczywiście o wersję EN, bo polska , to chyba nawet zapowiedzi nie ma).
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1028 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: RUNner »

feniks_ciapek pisze: 09 lut 2022, 19:56
RUNner pisze: 09 lut 2022, 12:43 Pojawiają się już preordery Afryki po polsku. Warto brać? Normandia mocno mi podeszła.
Afryka mniej mi się "klei", bardziej gra wychodzi spod tematyki. Ale Afryka jest mechanicznie ciekawsza i szybsza, niż Normandia.
Rozwiniesz myśl? :)
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1901
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: tomuch »

rastula pisze: 09 lut 2022, 23:20 A ja czekam na Reinforcements z 3trolli i doczekać się nie mogę.

Ktoś się orientuje kiedy to trafi do sklepów w Polsce? ( chodzi oczywiście o wersję EN, bo polska , to chyba nawet zapowiedzi nie ma).
Też mi preorder blokuje całe zamówienie w innym sklepie.
Jest wątek na BGG, gdzie mowa jest o wycofaniu nakładu z powodu jakichś błędów w druku, ale jednocześnie zapewnienie dystrybutora, że ta poprawiona wersja powinna być dostępna od 26.01.2022... A do tego, jeśli to idzie drogą kolejową, to może mieć problem na granicy z Ukrainą. Nie pozostaje chyba nic innego, jak czekać...
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
Awatar użytkownika
Jiloo
Posty: 2420
Rejestracja: 19 sie 2011, 14:11
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 524 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: Jiloo »

tomuch pisze: 10 lut 2022, 11:14
rastula pisze: 09 lut 2022, 23:20 A ja czekam na Reinforcements z 3trolli i doczekać się nie mogę.

Ktoś się orientuje kiedy to trafi do sklepów w Polsce? ( chodzi oczywiście o wersję EN, bo polska , to chyba nawet zapowiedzi nie ma).
Też mi preorder blokuje całe zamówienie w innym sklepie.
Jest wątek na BGG, gdzie mowa jest o wycofaniu nakładu z powodu jakichś błędów w druku, ale jednocześnie zapewnienie dystrybutora, że ta poprawiona wersja powinna być dostępna od 26.01.2022... A do tego, jeśli to idzie drogą kolejową, to może mieć problem na granicy z Ukrainą. Nie pozostaje chyba nic innego, jak czekać...
Adam z Planszostrefy pisał wczoraj na FB:
Dodatek Undaunted Reinforcements został w końcu poprawiony przez wydawcę i już z kartami bez błędów zmierza do naszego dystrybutora. Dostawa do nas to kwestia 7-10 dni.
| keep-disco-evil |
mam | szukam | oddam
feniks_ciapek
Posty: 2286
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14
Has thanked: 1593 times
Been thanked: 927 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: feniks_ciapek »

RUNner pisze: 10 lut 2022, 08:15 Rozwiniesz myśl? :)
Wywnętrzałem się już wcześniej, więc w skrócie: Normandia udaje grę na poziomie drużyny/plutonu. Każda karta to osobny żołnierz, każde trafienie to wyeliminowanie go z walki. Afryka z kolei przechodzi na poziom indywidualnych żołnierzy. Każda karta to trochę takie punkty życia danego żołnierza, przy czym jak zostanie raz wyeliminowany, to już do walki nie wraca. Trochę mi się to mniej fabularnie klei.

Starcia w Afryce są krótsze, czasem szybciej się gra, niż rozstawia scenariusz :)

Ale mechaniki pojazdów i niszczenia budynków są ciekawym urozmaiceniem, dlatego czekam z pewną dozą niecierpliwości na Reinforcements.

Nie licząc tego, obie gry są bardzo dobre.
Awatar użytkownika
RUNner
Posty: 4164
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Has thanked: 574 times
Been thanked: 1028 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: RUNner »

rastula pisze: 09 lut 2022, 23:20 Ktoś się orientuje kiedy to trafi do sklepów w Polsce? ( chodzi oczywiście o wersję EN, bo polska , to chyba nawet zapowiedzi nie ma).
Szkoda by było gdyby Ogry nie wydały tego dodatku po polsku. Wszystko w jednym pudle, o zawartości nie wspominając.
Nie marnuję już czasu. Wolę grać ;)
Sprzedam https://www.gry-planszowe.pl/viewtopic.php?t=64690
Awatar użytkownika
tomuch
Posty: 1901
Rejestracja: 21 gru 2012, 03:17
Lokalizacja: zza winkla
Has thanked: 147 times
Been thanked: 172 times

Re: Undaunted: Normandy (David Thompson, Trevor Benjamin)

Post autor: tomuch »

A mnie się wydaje, że Ogry mówiły, że będzie po polsku. Ciekawe zatem, jak będzie ze Stalingradem...
kolekcja
rabaty: Planszostrefa 11%, Planszomania 7%, 3trolle 7%, Rebel 5%, Cdp 5%, Aleplanszowki 5%, Mepel 5%
ODPOWIEDZ